15 Ocak 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

15 Ocak 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

BUGÜN 12 SAYFA Telefon: 23872 saatiyle yarın sa- bu sağtteri €vvel bitirilmesi umul- taktadır., Banmen Si ballke ea sslarına göre neticenin Grinviç Saatiyle 9 dan evvel an'aşılması i! değildir. Bugün ne olacak? M. Yevtiç Musolini ile Lâval'in Roma ko- L larından sonra bütün göz- H; Küçük İtilâfa dönmüştü. Çün- Musolini Romada Avusturya - HB istiklâlini taahhüt edecek dev- €r arasında yalnız Âvusturya ü udut olanların imzalama 1 ileri sürmüştü. Bu şekilde Ro- Balta ile idam ,__Bı"'ln. 14 (A.A.) — 6 Hazi - eli m de Afganistanın Berlin sini &| Seyid İ Tesini, di ile Plebisit şehirde hâdisesiz ik - Tal edilmiş ve rey başkanları hal- | M. Benes Almanlar neticeden pek emınl Adliye Reyıam neticesi kat'i olarak bugün anlaşılacak Reylerin tasnif edilmesi için hazırlık lar yapılırken Sarrebrük, 14 (A.A.) — Rey- lerin tasnifi tam saat 17 de başla- mış ve bütün gece sürmüştür. Ne- ticenin Grinviç €ceği umuluyor. Fa- kı nizama ve nizamname hüküm- lerine riayete davet için müdaha- | leye lüzum görmüşlerdir. Hükümet komisyonu, bütün ga- zetelerin çıkmasını ve satılmasını yasak etmişti. Alman cephesinin fikirlerini yazan Sarbrucken Zeitung hileye müracaat ederek akşam üzeri hu- sust bir nüsha çıkarmış ve bunu gece yarısından evvel evlere da- gıtmıştır. (Devamı 10 uncu da) Küçük itilâf Uç harıclye nazırı neler söylüyorlar Küçük itilâf her şeye rağmen beraber çalışmaya karar vermişlerdir M. Titülesko manyayı Yugoslavya ile Çekoslo- vakyadan ayırmak ve Küçük İti - lâfa kat'i bir darbe vurmak yordu. Küçük İtilâfa dahil devletler Musolininin bu hareketine evvelâ hiç ses çıkarmadılar. Bilhassa Yev tiç Yugoslavyada hükümeti ele al- dıktan sonra Küçük İtilâfın en e- saslı devletlerinden biri olan bu devletin harici siyaseti büyük bir sır haline gelmişti. Yevtiç Başve - kil olduktan sonra mecl'ste verdi- işti- ldüren Afganlı Kemal | gi ilk nutukta herşeyden bahsetti- sabah Plötzense hapisa- | ği halde harici siyasetten biç bah- '." _“ıllvndı balta ile idam I setmemiş yalnız: “Haricf siyaseti. (Devamı 10 uncu da) 15 İkincikânun 1935 SALI KURUŞ Sene: 4 . Sayı: 1085 HİTLER SAR VALİSİNİ SEÇTİ Marmara Adasında yeni yapılan Konserva Fabrikası bu hale gelmiştir WEŞ 'Marmarada zelzele devam ediyor Hafif olmak üzere 7 zelzele daha kaydedıldı 65 evlik Paşalimanında 11 ev | tamamiyle yıkılmış, 10 ev oturula- | maz hale gelmiş, tamire muhtaç | 30, sağlam 14 ev kalmıştır. Erdek, 14 (Zel. zele mıntakası- na giden hususi 'tî' N muhabirimiz ya- » bu — mıntakada - sarsımntının şu Za- , rarları olmuştur: 217 evlik Mar- mara nahiyesin- de 68 ev tamamiyle yıkılmış, 22 ev oturulamaz, 15 ev tamire muh- taç hale gelmiş, yalnız 60 ev sağ- lam kalmıştır. 30 evlik Çınarlı nahiyesinde 20 ev kâmilen yıkılmış, 22 ev otu- rulamaz, 15 ev tamire muhtaç ha- le gelmiş, 7 ev sağlam kalmıştır. 60 evlik Gündoğdu nahiyesin- de 45 ev kâmilen yıklmış, 12 ev o- turulamaz, 3 ev tamire muhtaç ha- le gelmiş, sağlam ev kalmamıştır. Rezaletin Erdek Besediye Reisi Selâhaddin Yuca safhaları Staviskinin ikinci karısı kim ? Beş senelik kazancı 259 milyon frank Fransada meşhur Staviski reza- letini tetkik etmekte olan mebuslar- dan mürekkeb heyet bu işin yeni saf- halarını meydana çıkarmıştır. Bu münasebetle Madam Staviski gon istievabında Staviskinin kendisin- den başka bir karısı daha olduğunu ve bu kadının Staviskinin bütün seya- hatlerine iştirak ettiğini, işlerini ya- kımen bildiğini söylemiştir. Madam Staviski ayni zamanda bu kadının çok güzel olduğunu ilâve et- miş ve kendisinin yalnız — çocuklara baktığını söylemiştir. Fransa zabıtası şimdi de Slaviski- nin aziz dostu ve ahbabı olan Pulner Devamı 2 ince de) yöyos) e Pülker 12 evlik Balıklı köyünde 5 ev le hakkada al- kâmilen yıkılmış, 5 ev sağlam diğim “en son © hlıııııtır._ z t malümata göre, — 59 evlik Harmanlı köyündeki evlerin hepsi yıkılmıştır. (Devamı 10 uncu da) Uluslar kurumu 15 inci yılını bitirdi 16 ıncı yılında halle- deceği işler nedir? Milletler Cemiyeti, kuruluşu - F nun 15 inci yılına girmiştir. 16 ncı yılında konseyin şimdi- ki halde konuşacağ'ı meseleler a- rasında şunlar görülmektedir: Sar meselesinin ortadan çık - makta olduğunu düşünürsek, ar - kasından gelecek olan — İtalya - Habeşistan meselesidir. Marsilya suikastının tahkikatı üzerine Macarirtanın raporu gö - rüşülecek'ir, Irak ile İran arasmdaki hudud meselesi de Milletler Cemiyet'nin uğraşacağı me-elelerden birilir. Sonra şunlar geliyor: Japonyanın Milletler Cemiye - tinden çekilmesi üzerine Cenub denizlerinde mandası altında bu - lunan adaların âkıbeti.., (Devamı 5 inci de) i Tahsılı Emval Kanunu ! Yeni kanun Vilâyete bildirildi (Yazısı 4 üncü sayıfamırzda) enenen vesesesenaee vevene KrLErAARDEŞaN. ankazı Müteahhldln mukavelesi neşriyatımız üzerine feshedildi Sultanahmeddeki yanan adli« ye enkazını kaldırmayı bir muka- vele ile üzerine alan müteahhidin mukavelede tasrih edilen altı ay müddet geçtiği halde enkazı kal - dırmadığını yazmıştık. Bu neşriyatımız alâkadar ma- kamlar tarafından ehemmiyetla nazarı dikkate alınmış, mütcahh- din vaziyeti ile mukavele — yeni- baştan tetkik edilmiştir. (Devamı 5 inci de) Firari emlâki Gayrimübadiller ko- misyonda bulunacak azaları seçecekler Firart emlâki olarak muhtelit mübadele komisyonundan Ziraat Bankasına devredilmiş olan em - vali gayri menkulenin hazinece tayin edilecek bir zatm riyaseti altında teşekkül edecek bir ko « misyon tarafından idare edilece « ğini yazmıştık. Bu husustaki ka - rar- dün vilâyetce — alâkadarlara tebliğ edilmiştir. Gayri mübadiller birkaç gün zarfında bir toplantı yapacak ko - misyonda bulunacak azaları se - çecekler ve isimlerini Maliye Ve - kâletine bildireceklerdir. Vekâlet altı kişiden ikisini seçecek ve İs - tanbula bildirecektir. Komisyon reisliğine Faik Nüz- hetin tayin edildiği bildirilmştr. Kömisyonun refakatinde buluna » cak üç kişilik satış komisyonu da bugünlerde ayrılacaktır. Güstav Frölih Alman sinema aktörü Güstav Frölih, verilen bir habere göre, ka- rısı Kita Alpar'dan ayrılmak teşeb- büsündedir. , Bir Macar aktiristi olan Kita Al- par'ın, ecdadının musevi olması, Nazi Almanyasında Güstav Proylih'in İşi- ne ket vurduğu sebeb olarak ileri &ü. rülmektedir. (