12 Mart 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

12 Mart 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

(Bugün çekilen piyango numaraları 2nc' sayıfamızda) â KURUŞ Telefon: 23872 12 Mart 1935 — îâu Venizelos Kaçtı Yunan haberleri 2 nci ve 4üncü sayıfalarımızda Sene: 4 * Sayı: 1141 — 4 Kuruş Bütün donanma teslim oldu: Averofla bir denizaltı gemisi müstesna HÜKÜMET KARADA « DA MUZAFFER OLDU | Yunanistan, Bulgarlardan firar zabıtlgrın iadesini istedi nizelos aleyhine isyan — çıktığını bundan iki gün önceki gazetemiz Ğ de “isyan içinde isyan,, serlevha- — —— Atina, (Hususi) — Asi donan- ma kuvvetleri, Averof ve bir tah - telbahir müstesna olmak üzere Suad limanında hükümete teslim olmuşlardır. Atina, 12 (Saat 13 buçuk) — enizelos, karısı ve asilerin ku - mandanı Averof zırhlısiyle Giridi terketm'şlerdir. Asiler tarafından alıkonu!muş olan — hükümet me - murları serbest brrakılarak vazife- leri başıma dönmüşlerdir. Bütün Giritte normal idare iade olimmiş- dhr. Venizelosun vaziyeti, hâkim ol Mmak istediği Girit adasında da çok kötüleşmişti. Bizzat Giritte Ve - siyle göstermiştik. Venizelos son zamanlarda 1. talyanın devamlı bir ziyaretçisi ol. muştu. — Belki gene oraya gitmiş- tir. Evvelce rivayet olunduğu gi- bi, İsekenderiyeye de — kaçması mümkündür. Fakat bundan önce Yuman hü - kümeti Llısır hükümetine müra - caat etmiş ve firar etmesi muhte - mel as'lerin kabul edilmemesini istem'şti. Venizelosun sağ sağlam Avero- (Devamı 2 ncide) Venizelosu, karısını ve asi kumandanını, meçhul bir istikamete kaçıran Averof Venizelosun oğulları bir mektup gönderdi Bir Ingiliz gaze- tesinin bizim hakkımızdaki mütaleası Son hâdiseler dolayısile İn- Ymnhlııııı dılıill ihtilâlinin bakikt mü- bipleri kim olduğunu kendi noktainazar- larına göre izah ediyorlar mayüllerine rağmen Kral Kons - (Mösyö Venizelosun iki oğlu! şimdi Par'stedir. Bunlar Yunanis- | tandaki hâdiseleri Giritli devlelı adamının noktai nazarına göre İ- zah edici mahiyette bir makale | yazmışlardır. D'ikkate şayan bir| vesika olmak üzere makaleyi ay - nen neşrediyoruz: Yunanistanı altüst eden derin! facianın sebeplerini ııılıyabilmek' tantin Almanyanın yanı başında yer tutmak istemişti. Bu acı reji- | min Yunan milleti arasma çok de- rin bir tefrika sokmuş — olduğunu kimse inkâr edemiyeceği gibi | Cümhuriyetçilerin cihan — harbi (Devamı 2 nelde) Geç erişen giliz gazetelerinden “News chro- nicle,, Balkanlar ve dolayısile Ce- nevre hakkında bir başmakale ya- zarak Türkiyenin açık, sulhperver siyasetinden takd'rle bahsedi- yor, Ve bunu tesbit yollu diyor ki: “Türkiye uluslar kurumuma a- (Devamı 2 ncide) bir. haber: temsili bir resmi Eeceb Zühtü hakkında Kamutayda görüşüldü Ankara: 11 (AA.) — Karmı- fay bugün Hasan Saka Trab- ::hıuı başkanlığında toplanmış- Başkan toplantıyı açtıktan son- ""luılu.el görülerek encümene ı'“':ıımım tetkikinin henüz bit- Memiş olduğunu bildirmiş, ve he- | dad içimemiş olan saylâvlar- ı dan Enver Adnan - Balıkesir -, İsmail Sabunçu - Giresun - Ömer Davut - Kütahya . , Süreyya Tev- fik - Fokat - birer birer and işmiş- lerdir. Bundan sonra Zonguldak say- İmiş olan bazı seçim maz- | lavr Recep Zühtü Aksoş hak- ! dan itibaren tnplumıya baş'ayın, kında Cümheriyet müddeiumumi liğince hazırlık tahkikatına baş- (Devamt 2 ncide) | için, Kral Konstantinin sukutun -| | da önce gelen acıklı çağa kadar | çıkmak lâzmmdır. Bu zat muhtelif | siyasi temayül'ere ve kanunların çizmiş olduğu kadrolar dahilinde bunların serbestçe inkişafımna mü- | sade edecek mahiyette bitaraf bir| hükümdar değildi. Kral bir fırka adamı 'di ve yal- | nız kendi fırkasının memlekette hüküm sürmeğe hakkı vardı. Si - | yasal düsünceleri aykırı olan yurt- daşlar hürriyetlerinden mahrum edilmiş, Kralm Fırkasına muhalif | olmalarından şüphe edilen şahıs - larm mes'ekleri her an tehlikeye maruz brrakılm'ş, bütün bunların | fevkinde ve He'en ulusunun mütte | fikler tarafına olan pek aş kâr te- . aa Yedigün (Yedigün) bugün çıkan 32 sa - yıfalı fevkalâde sayısı ve renkli | ' ilâveleriyle Türkiyenin en güzel | | mecmuası olduğunu isbat etmiştir. Bu güzel mecmuayı ş'mdiye ka- dar almazdınızsa bugünkü sayısın- 32 sayıfa, 8 ren'İ' tahlo 17 kuruşa | mal olduğu halde ya'nız 10 kuruşa satılmaktadır. — Gardiyan söyledi: Averof — isyan etmiş.. — Yakalanıp da ipi boylarsa gününü görür.