18 Nisan 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

18 Nisan 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

Bir artist öldü! Resimler: kZanf Macar yıldızı Kate Von Mıgı “gişede şeytan!,, adlı bir film çevirmiştir. Soldaki resim- de onu bu filmden bir sahnede görüyorsunuz, Yukarıda: Cin Parker “Erkek kız,, gene filme alınıyor | , Viktor Margrit'in "Erkek kız, romanı- yeniden ve bu sefer sesli Gene Fransada çevrilen bu filmde Mo—l l olarak filme alınacaktır, nik rolünü Rone Sen Sir yapacak-! tır. | “Maskeli kadın,, “Maskeli kadın,, filminde gör- düğümüz güzel Alman artisti si- nema hayatından çekilmiştir, Gü - zel artist Viyanada bir tiyatro ile uzun müddetli bir mukavele im - zalamıştır. Holwut’un Vıılldlzı ZI sönüyor mu? Sinema payıtahtı Holivut bü , yük bir tehlike karşısında bulunu-| yor: Şehir de büyük bir ıcrmıye4 ve zenginlik getirmiş olan sinema | sanayiinin buradan başkı bir ye- re gitmesi tehlikesi baş göstermiş tır. Bunun sebebi Kaliforniya hü " kümetinin, arazisi dahilinde çev . rilecek her filmin bir kademinden bir Çent vergi almağa karar ver - mesidir. Büyük sinema kumpan - yaları bu karara şiddetle itiraz et- mişler ve vergi alındığı takdirde stüdyolarını başka yere naklede - ceklerini tehdit makamında söyle- mişlerdir. Bu tehdit şehir ahalisi üzerinde büyük bir heyecan uyan- , Geçen hafta içinde, sinemanın en | eaki hadimlerinden biri henüz yirmi yaşındayken öldü. Bu zavallı, yaşının | bu kadar küçük oluşuna rağmen on beş senedenberi sinemada çalışıyordu. Bu, kim diyorsunuz değil mi? İsmi Leo'dur, Gene mi tanıyamadınız? Leo'yu — hiç — olmuzsu yüz defa | görmüşsünüzdür. — Leo bir — aslan dır. M. G, M. Şirketinin “alâmeti fa-| rika,sı vazilesini görmekteydi. Bu şirketin çıkardığı filmlerin başında onun başını hepimiz görmüşüzdür, Evvelü sessizdi. Sonra sesli sinema çıkınca onun sesini duymağa mıştık, Leo hususi bir otomobile xıhııılı Tik defa tayyareye binen aslan odur. Korku filmleri Korku filmleri tekrar moda ha- Hine geliyor.. Burada Frankenştayn, Morg so- Halbuki başla- | kağı cinayeti, Doktor Mabuz koör - kunç ev, ve Zombi gibilerini gör - dük. . Şimdi de “Duselldrof Vampiri,, hâdisesi filme almacakmış.. —Bu filmde baş rolleri Bela Lugozi ile Laynıl Barimor ve Elizebet Allan yapacaklardır. dırmıştır. Çünkü sinema stüdyo - larının Holivuttan nakledilmesi demek; paranın ve sermayenin gitmesi, daha açıkçası şehrin öl - mesi demektir, Halkın bu yeni si- nema vergisi aleyhinde Mitingler bile yapacağı söyleniyor. Diğer taraftan Amerikada Flo- rida hükümeti sinema kumpanya- larına müracaat ederek stüdyola - rını Miyami'ye nakletmeğe razı oldukları takdirde kendi!lerine bir çok kolaylıklar göstereceğini bil. dirmiştir. Sinema — kumpanyaları emrine icap eden arazi ve binalar on sene müddetle parasız - verile ceği gibi onlardan hiç bir de alınmıyacaktır. Florida hükümeti böyle yap makla her sene bizim paramızla vergi 150 milyon lira sarfeden sinema sanayiini kendi topraklarına çe- keceği için gene kârlr çıkacağı muhakkak görülüyor. Birleşik ar- tistler şirketi bu teklifi şimdiden kabul ettiği gibi sinema kumpan yaları ayrıca Londraya da çağrıl mışlardır. Holivudun yıldızı sönüyor mu dersiniz? MAE WEST. Sondagsnisse-Sirix, Stoekholm. Mac Vest'in şimdi çevirmekte oldu. gu filmden sonra kontratının müdde- ti bitmektedir. Çalıştığı kumpanyanın artık mukavelesini - yenilemiyeceğini Amerikan gaz i yazıyorlar.. Bir rivayet şeklinde kaydedilen bu habe- rin doğru olması kuvvetli bir ihlimal dahilindedir. Çünkü Mae Vest'in film- deri —kuvvetli bir reklâmla lanse e- dilen ilk ikisi müstesna— hiç hasılât yapmamaktadır. Kendisinin san'at ka- biliyeti sıfır derecesinde olduğu —hu- susunda hemen herkes müttefiktir. Bazı Amerikan yıldızlarında olduğu , gibi kendisinin bu kabiliyetsizliğini örtecek Bir güzelliği de yoktur, bilâ. vi Bu itibarla kırkından sonra saz çalmağa kalkışan bu hatunun sinema- dan çekilmesi onun için yapılması en makul bir harekettir.