2 Mayıs 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

2 Mayıs 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

21? Telefon: 23872 2 Mayıs 1936 — PERŞEMBE Kamutaya esaslarını İş saatleri: işçiler, günde 8 saatten fazla çalıştırılamıyacak Haftalık iş saati 48i geçmiyecek ve günün ortasında asgari bir saat d B İşçiye ceza: — Üç yevmiyeyi geçmiy Ölen işçiler * çocukları P atron işçiyi habersizce çıkartırsa tazminat verecek Ankara, 1 — Uzun zaman - danberi tetkik edilen — kanun lâyihası bugün Kamutaya ve - rildi. — Lâyiha 146 maddelik - nazaran gün - kük işçinin sayr — Vücatlarının kuvvetini sarfederek sabahtan ak- s1 ondan az şama kadar meşakkatle emek sarfeden bu ame- bulunan iş yer- lele iş kanunundaki bütün haklar elbette lâyıktır! leri ve bir aile efradınım veya ya- | çi ve iş sahibi şöyle tarif edilmek- km akrababir araya toplanarak ev | tedir: içinde yaptıkları işler — bundan Bir iş akti dolayısiyle — bedeni müstesnadır, veya fikri hizmetini veya bunla - Lâyihanm ikinci maddesiyle iş- ( Devamı 2 incide) —_Bulgarîstanda"ğiyasî | suikastler gene başladı ; Cesetlerin üzerinde şu sözler bulundu : “Makedonya komitesi ve Mihailof henüz ölmedi!,, Sofya, 2 — İki seneden berii tesi Pr(;logerol zümresi taraftar- tonu kesilen Bulgaristanda komi- larından iki kişi iki gün evvel es- teciler arasında biribirini öldür-| rarengiz bir surette ortadan kay- mek hâdisesi yeniden başlamış-| bolmuşlardır. Protogerof'lar Ma- tır. | kedonya komitesinin Yugoslavlar- — Gorgiyef ve' Zlatef hükümetle-| Ta birleşmek isteyenler kısmıdır. | Ti tarafından Bergofça manıslm-[ Yapılan uzun araştırmalardan inlenme... Patronlar rastgele ceza | veremiyecek ve cezalar ecek... » Ölen işçilerin karılarına, | na bakılacak. Ingiliz kabinesi değişiyor Yeni kabineye Con aymen girmiyecek Paris, 2 (A.A.) — Londra- dan, “Ocuvre,, gazetesine — bil- diriliyor: İngiliz kabinesi, haziran ba- şında, işten çekileceğini Krala bildirmiştir. O zaman kurula- cak yeni kabineye ya'nın yeniden - silâhlanmasını, vaktiyle sezemediği ve İngilte- re'nin silâhlarını Almanyanın - kilere, nisbetle aşağı bulundur- duğu için suçlu sayılıyor. “Echo de Paris, bu iki baka- nım kabineden çekileceklerini bildirmekle beraber, bunun İn- gilterenin daha zorlu bir siya- sa kabul edeceğie delil olacağı- nı söylüyor. Heybeli deniz lisesi mezunları Heybeliden mezun olan bahriye zabitlerine dair genç Na hapsedilen Makedonya komi- (Devamt 2 incide) KIZIL KADIRGA 4 üncü sayıfamızdadır, yazımız | 4 KURUŞ Bene: 4 - Sayı: JİR9 — ——— verilen iş kanununun stanbulda mütemadiyen neşrediyoruz Çocuklar kayboluyor Son zamanlarda yok olan çocukların listesi 'Akay idaresi havuzlarında calışan mini mi- ni Enver. Edirnekapıda Salma Tomrukta Kasab su- kağında 9 numarada oturan Nevzad. Beyoğlunda Kalyoncu Kolluğu — caddesinde 171 numarada Madam Atinanın oğlu Argiri Beşiktaşta diğer iki çocuk Beyoğlunda Yazıcı sokağında diğer bir ço- cuk. Zavallıların aileleri endişededir: “Yavrumuzu kim yok ediyor?,, Son zamanlarda İstanbulun muh- telif semtlerinde kaybolan çocuklar nazarı dikkati celbedecek kadar — ço Kalmıştır. Bu çocukları bulmak için bütün a- raştırmalar boşa gidiyor ve hiç biri- sinden bir ip ucu ele geçirilemiyor. Bu vaziyet karşısında insan gayri ihtiyari duraklıyor ve kendi kendine soruyor: “— Bu çocuklar nereye gidiyor?,, Buna, kayıb çocukların analarının, babalarmın yaşlı gözlerle sordukları yürekler parçalayıcı sualini de ilâve edelim: “— Çocuklarımız ne oldu?,, üK A Bundan iki ay evveldi. Bir sabah erkenden matbaamıza amele kıyafet- N bir ihtiyar geldi. Ağlamaktan — kı- zaran gözlerini silerek : “— Biraz beni dinler misiniz? de- di. Evlâdımı çaldılar.,, (Devamı 4 üncüde) Yurdumuzda yeni ve büyük bir zelzele oldu Sarsıntı 13-14 merkezde duyuldu ölenler kaybolanlar yıkılan evler (Yazısı 4 üncü sayfada) Kaybolan Argiri Bu sabah İstanbula gelen Olimpiyakos takı - Denizlerdeki Türk — maceralarını. ’ anlatan büyük tarihi roman — pek mının bugün alınan resmini dercediyoruz. yakında başlıyor. 4 & Tafsilât dördüncü sayfada ve diğer 3POr Yazı. larımız on ikinci ve on üçüncü sayfalarımızdadır..