16 Mayıs 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 14

16 Mayıs 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 14

u HABER — Akşam Postasr - . İzmirdeki maç (Baş tarafı 13 üncüde) mühim rolü olan Altay — K. S. K maçını idare etmeğe gittim. Altay galip geldiği takdirde küme- nin sonuncusu ile bir maçı kalıyor ki, onu da yendiği takdirde İzmir çampi- yonu.. Berabere kalırsa Altınordu ve Karşıyaka ile puvanları müsavi olu- yor. Bu üç klüp arasında tekrar birer maç yapmak lâzım. Altay için vazi- yetin nezaketini takdir edersiniz. Bunu idrak eden İzmirin bu — kıy- metli klübü karşısındaki kuyvetli ra- kibi gözönünde bulundurarak munta- zaman çalışmış. Karşıyakada uzun zamandanberi hastalığı dolayısıyle klüp işleriyle uğ- raşamıyan Muhlis ağabeylerinin iyi- leşmesi üzerine futbolden anlayan tekniğinin bütün varlığıyle çocuklar- Ia uğraşmış, Velhasıl iki takım da bu maçın ehemmiyetini bilerek çalışmış, çalıştırılmış, Stadda mahşeri bir kalabalık. 5,30- da taraftarlarının tezahüratı arasın- da evvelâ Altay biraz sonra Karşıya- ka çıktılar, Parayı Altay — kazandı. Rüzgâr lehinde, İlk düdükle Karşıya- ka bir ok gibi fırladı. Bir iki pas. Al- tay sıkışıyor. Müdafaa zorlukla kur- tarabildi. Müukabil akın. Altay daha şuurlu. Takımlar hakkında ilk edindiğim in- tiba Altay kurnaz—Karşıyaka müte- reddit. Sonradan öğrendiğime — nazaran Karşıyaka oyuncularına Türkiyede | bir salgmn halinde olan W sistemini | tatbik etmeleri söylenmiş halbuki bu hiç diğru değil, şimdiye kadar tatbik etmedikleri ve epey uzun bir çalışma neticesi elde edilebilecek olan W sis- temini böyle mühim bir maçta benim- semeğe kalkmaları büyük hata. Belki Karşıyaka bunun kurbanı oldu. Biz maça gelelim. Altay Vehabın derin paslarıyle ilerliyor,, yanındaki- ler genç ve maçın âsaplarına yaptığı tesir yüzünden verilen güzel pasların heba olmasma sebep oluyorlar. Maa- mafih Karşıyaka kalecisinin fedakâr ve bilgili oyununun da dahli yok de- Kil. FKoca Vekağibile bugün asabt! Bu sıkı tazyik altında Karşıyaka- ya penaltı oldu. Altay taraftarları memnun, Vehabın çekeceği şütün kaç- masına imkân yok.. Tribünde şampiyonluklarını tesit ediyorlar. Karşıyaka taraftarları ses- siz. Kaderin bu aet cilvesine boyun eğmekten başka çareleri yok, Düdükle Vehabım sıkı bir şütü. Karşıyaka kalecisi çok şanslı bir gü- nünde, bu tutulmaz şüt enfes bir plonjonla kucağında. Altaylıların inkisarı hayali., Karşı- yakalıların kurtarışın verdiği kuvvel maneviye ile ileri atılışları. Bu arada Altay kalesi bir iki mühim tehlike atlattı. Fakat düşen bu fırsatlardan genç Karşıyaka forveti bir türlü is- tifade edemiyor. Bir aralık oyun mü- tevazin bir gekil aldı ve haftaym bu vaziyette bitti İkinci haftayma Altayın kazan- mak azmiyle çıktığı belli. Buna mu- kabil Karşryakada Muhlis ağabeyle. rinden ders almış galiba, Hattâ o ka- dar ki Altay bir aralık bunalmış vazi- yetlere bile düştü. Bütün bu fırsatlar- | dan Karşıyaka istifade edemiyor. Bir korner atışt Altay kalesi önü- ne düştüğü anda bek kaleciye, kaleci beke güvenmiş ve top ortada kalmış- tı. Ufak bir temas günün neticesini garanti etmekti. Fakat yok, Yok, Her iki takımda bugün âsap bozukluğu to- pa vuracak hal brrakmamış. — Tabia- tiyle bu fırsat ta diğerleri gibi kaçtı. Karşıyaka birinci devreye nazaran daha canlı. Vehabın kendine mahsus sıyrılışları ve temiz şütleri kalecinin elinde kalıyor. Oyun bu vaziyette devam ederken bir Karşıyaka akınında Altay penaltı yaptı. Bu ilk haftaym Altayın kazan- dığı penaltıdan daha feci. Çünkü oyu- nun hitmesine 14 dakika var, Bu sefer Altay taraftarlarının yaptığı tezahü- ratı fazlasıyle Karşıyakalılar yapı- yor ve bunda da haklılar. Oyunun bit. mesine pek az kaldığı anda doğan şampiyonluk ümidi. Fakat sevinmeleri uzun sürmedi. Şevketin biçimsiz vaziyette attığı şüt, avat, Altay taraftarlarında jimnastik- le nefes alma kabilinden uzun birer ulı.— oyı. ya bu mühim ıehllıeyi Üsküdar Birinci Sulh Hukuk | « Mahkemesinden : Kemalettinin Haçık, —Emvali metruke, İstavraki — ve sairenin şayian ve müştereken mutasarrıf oldukları Üsküdarda Murat reis mahallesinde eski ve yeni Mes'ut sokağında 4 numaralı maa oda bir bab çiçek bahçesinin açık arttırma suretiyle satılarak paraya çevril - mesine mahakemece karar veril - miştir. 1 — İşbu bahçe ve müştemilâtı - na (2200) lira kıymet takdir edil - miştir. Mezkür bahçe tahminen üç bin arşın mürabbamdadır. De- rununda (150) kadar eşcarı müs - mire vardır. Bahçe kapısından girildikten sonra tekrar sağ taraf- ta bir kapıdan — girildikte malta | | Kanzuk eczanesi müstahzaratından: döşeli bir taşlık üzerinde üç ufak oda ve bir halâ ve bir harab mut - fağı vardır. 2 — Müzayedeye iştirak etmek için yüzde 7,5 pey akçesi verilme - si lâzımdır. 3— Müzayede 17-6-935 tarihine müsadif — pazartesi günü saat lâden 16 ya kadar devam e - cek ve kıymeti — muhammenenin yüzde 75 şini bulmadığı takdirde en çok arttıranım taahhüdü baki kalmak şartiyle müzayede on beş | gün daha temdit edilerek 2-7- 935 — tarihine müsadif salı günü saat 14 den 16 ya kadar devam e- decek ve en çok verene ihalesi ic- ra kılmacaktır. Beş gün zarfın - da ihale parasınm mahkeme vez- | nesine yatırılması — şarttır. Aksi takdirde ihale bozularak bundan hasrl olacak zarar ve ziyan ve faiz ondan tazmin ettirilecektir. 4 — Tapuca müseccel ve gayri müseccel hak sahiplerinin — tarihi ilândan itibaren (20) gün zarfın - da evrakı müsbitelerile müracaat- ları lâzımdır. Aksi takdirde gayri müseccel hak sahipelri satış bede - lenin paylaşmasından hariç tutu - lacaktır. 5 — Vergi ve rüsumlar ihala gününe kadar mal sahiplerine ve dellklıye resmi müşteriye aiddir. 6 — Daha fazla malümat almak isteyenler herkese açık bulunduru- lan 935/3 numaralı dosyaya mü - racaat edebilirler. Talib olanların yevmi ve saati mezkürda Üzskü - darda Paşakapısında Birinci Sulh Hukuk mahkemesinde hazır bu - kunmaları ilân olunur. (224) atlatabilmek çok büyük bir şans. Altay vaziyetin fecaatini anlamış, üstüste akınlar yapıyor, bu akımların birinde Vehabın iki beki arkada bıra- karak sıyrılışı, kaleciyle karşıkarşıya kalış, koca stadda sanki kimse yok, nefes bile alınmıyor. Bütün gözler on- da., Çekilen şütü çok iyi oynıyan kale- ci plonjona rağmen kurtaramamış to- pun ağlarda yaptığı hışırtı. Altayın şampiyonluğunu taraftarlarına müj- delemişti. Şunu yazmadan — geçemiyeceğim : Gerek iki takım oyuncularının ve ge- rekse İzmir halkınımn spor telâkkisi yüksektir. Verilen hataları anlıyarak kabul etmelerinden ve bana karşı gös- terdikleri centilmenlikten çok memnu- num, Başta futbol heyeti reisi Bay Mustafa olmak üzere Altay ve Karşı- yaka idare hey'etleriyle sportmen İz- mirlilere teşekkürü bir borç bilirim. izmirliler Istanbul muhtelitini bekliyor İzmirde temas ettiğim bütün spor- cular eskiden olduğu gibi şehirler a- rasında maçlar tertibiyle spora olan alâkasını bir kate fazlalaştırmak ga- yesiyle İstanbul muhtelitinin İzmire gelmesini bekliyor. Şazi Tezcan KREM BALSAMIİN (BALSMİN KREMİ), güzellik sır- rını terkibinde saklıyan ciddi ve şaya- nı itimat elli senelik bir güzellik kre- midir. Bir defa (KREM BALSAMIN) kullanan başka krem kullanmaz, Itrr- yat mağazalarıyle büyük eczanelerde bulunur. * BEDAVA NüMUNE | Istanbul posta kutusu 223 adresine H. T. rumuzile 6 kuruşluk posta pulu gönderiniz. Adresinize meccani bir nümune gönderilir. | Marka Müstahzaralı HUBUBATUİNLARI SıHHaT VE Kuvvet Menbaıdır. üsküdarda satılık hane Güzel manzaralı, gayet kulla ç nışlr, içi dışı boyalı, 650 metre mü- rabbar 7 oda, hava gazı ve su tesi- | satı, hamam, büyük — bahçesinde | meyva ağaçları,çiçekler ve limon- luk, kuyu, havuzlar, ve Amerikan sistemi kümesler, fıstık ağacı. Tramvay durağı solunda Yaz - macı Şerif sokağı No. 9 - 13 numa- ralı hanede komşulara müracaat . (4266) Evvelce Galatada Çeşmemeydanın- da lâden sokağında 1 No: lu evde ©- turmaktayken — halen — ikatmetgâhı meçhul bulunan Şişman oğullarından İzzete: İstanbul İkinci lera memurluğun- dan: AH Şükrüye ait olup icraen tahli- yesi yapılan Galatada Arapcamli A- laca Mescitte 14 No Tu mahalde mev- cut ve esnayi tahliyede zuhur eden eşyanızı almak üzere icra ve iflâs ka- nununun 268 mer maddesinin — üçüncü fıkrasına tevfikan tanzim ve berayı tebliğ tarafınıza gönderilen ihbar va- rakası zahrında mübaşiri tarafından verilen meşruhata nazaran ikametgâ- hı hazırınızın meçhuliyeti anlaşılmak- la bu husustaki tebligatın otuz. gün müddetle ilânen tebliğine karar ve- rilmiş olduğundan tarihi ilândan iti- haren müddeti mezkür zarfında ve 935 — 1039 dosya numarasıyle daire- mize müracaatla mezkür eşyanızı al. | madığınız takdirde müddeti muayye- nenin bitmesini müteakip yukarda ya- zılı maddei kanuniye mucibince lâ- zım gelen muameleye başlanacağı ma- Tümunuz olmak ve bu baptaki tebliga- tın tarafınıza tebliği makamına kaim bulunmak üzere keyfiyet ilânen teb- Hiğ olunur. Bir kiloluk kutu 80 kuruştur. FAZLA PARA VERMEYİNİZ, Tesiri daha az ol- duğu halde ecnebi malr diye fazla para koparmak isteyenlerden sakınınız. FAYDA emsaline nazaran daha kuvvetli ve daha ucuzdur. - Taklitlerinden sakınınız. Hasan deposu: Ankara, Istanbul, Beyoğlu inhisarlar U. Müd 2000 kilo Parşömen kâğıdı Çamaltı tuzlası elektrik malzemesi “1 nci Çatalca Noterliğinden: Büyükçekmecede ikamet eden | bik mührünü zayi — eylediğinden Mersin oğlu Süleymanm 4 / Teş - | atiyen gerek — kendisi ve gereks? rinisani / 841 tarihinde Ziraat Bankasına tediye eylediği (.»00) liraya mukabil — bankadan YDevamı £ üncüde) B Evlerinizi Sineklerin ve Böceklerin istilâsına karşı muhafaza ediniz FAYDA Tahtakurusu, sinek, sivrisinek, güve, arı, karınca, ör ümcek ve bütün haşaratı kökünden keser, yu - valarına ve eşyaların üzerine ve odaların havası - na ve tahtaların, duvarların kenarlarına, araları- na bolca, FAYDA serpiniz, ve tahtakuru yuvala- rını FAYDA ile tahrib ediniz. Bütün yaz bu muzır haşarattan kurtulacak ve rahat edeceksiniz. Bil- hassa apartımanlarda mutfaklarda yemeklerinizi, erzaklarınızı telvis eden hamam böceklerini, ap- tesanelrede, hamamlarda bulunan küçük böcekleri, tırtılları, kümes hayvanatında, bulunan — pireleri hayvanlarda bulunan geneleri, bitleri, nebatat ve ağaçlar üzerindeki — tırtılları behemehal FAYDA ile imha'ediniz. Kutusu 30, bü- yük 50 kuruştur. gunden1 17/6/935 pazartesi saat 14 19/6/935 çarşamba saat 14 “2aci - 24/6/935 pazartesi saat 14 “3 ncü 27/6/935 perşembe saat 15 1 — İdaremiz iltiyacı için şartnamesi mucibince yukarıda — yazılı | Parşömen kâğıdı ile elektrik malzemesi pazarlıkla satın alınacaktır 2 — Şartnameleri her gün Cibalide Levazım ve mübayaat — şubesin 3 — Vermek istiyenlerin yukarıda gösterilen gün ve saatlerde ©> 7,£ muvakkat güvenme paralarile birlikte Cibalide Levazım ve Mübayaa' şubesinde satın alma komisyonuna müracaatları. (2619) Aka; Işletmesi Müdü Büyükada iskelesindeki 1—2—4—5—6—8—9— 11 numarali dükkânlar hepsi birden ve ayrı ayrı arttırma ile kiraya verilecektir Taliplerin şartnameyi görmek üzere her gün saat 9 dan 11 on bir€ kadar Akay levazımına arttırmaya gireceklerin güvenme akçeleril€ 20 Mayıs 935 tarihinde saat on dörtte şefler encümenine gelmeleri. rlüğünden : “2566,, Dd a ae n eee verilen hesabı cari cüzdaniyle tât” başkası tarafından bulunup ibra? eylediği takdirde — kıymetindef mahrum bulunduğu ilân oluııur- j