22 Mayıs 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

22 Mayıs 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

Gazetemiz Hergün çok sayfalı, zengin mündericatlı VE 5 kuruştur Telefon: 23872 22 Mayıs 1935 — ÇARŞAMBA Hitlerin 175 radyo istasyonundan nakledilen dün geceki nutku: Demokrasi diktatörün şahsıymış... “Her Millet Milliyetçi Olmalı!,, diyen Hitler, Sovyetlerin prensiplerine itiraz ediyor “İngiltere bahriyesile eskiden oldu- gu gibi boy ölçüşecek değiliz...,, “Müsavat istiyorum, Lehistanla dostum ve Fransız topraklarında gözüm yoktur !,, “Avusturya meselesine gelince...,, (Hitlerin nutku ve 13 maddesi 4 üncü sayfada) Medeniyet yolunda (!?) bir adım daha atıldı Musolini' nin de iştirak ettiği bir, leri bakanı Laval, bu akşam Ce -| > —— manevrası yapıldı Massoliri bomba atarken “Ramadan bil- dirildiğine gö - re,: o Terasina | mevkiinde har- biye bakanlı # hazırlanan bir kinzya harbi de de yapılmıştır. Bu deneme 4 hemkimya si- © o İâhlarının kud- retini, hemde bundan Oko- runmak için a - lınması lâzım gelen tedbirle - termistir. İlk deneme- ler. gözla ze - hirlenmis bir a- dam üzerinde yapılmış, bun - dan sonra da sun'i o ateş ve Dün gece Portekizde komünist isyanı patlak verdi sl 22 (Husüsi) — Şehir) bir komünist isyanı baş Na termiş, fakat muvaffak ola - “th ır. Bununla beraber vazi “nüz çok ciddidir. hafazası altındadır. Silâhlı âsilerle askerler arasın: da sabahleyin bir çarpışma ol - muş, âsiler püskürtülmüştür. Bir çok tevkifler olmakla be - lay ralyözlü askerler sokak baş-! raber, bunların isimleri gizli tu - tutmuşlardır. Sokaklarda! tulmaktadır. de. p na yalar dolaşmakta - im kiz milli bankasile hü. | Kabine bugün piyade kışlasın . nemesi, Muso - | lininin. önün -| ri açıkca gös * | pN Parisden Cenevreye giderken Türk elçisi tarafından uğurlandı Paris, 22 (Hususi) — Dış iş- nevreye gitmiş, İstasyonda Tür - kiye ve Yugoslavya elçilerile di. ğer bir çok kimseler uğurlanmıştır. | “sSön iki kazanın “| kahramanları: ğı. tarafından | (Devamı 4 üncüde)| “a 1 — Çarpışan Maksim Gorki tayyaresinin pilotu Jurof. 2 — Lavrens kazasını anlatan! çocuk... da toplanarak son vaziyeti ve a- binaları da askerlerin mu Imacak tedbirleri görüşmüştür. (2 inci sayıfamızda dair pek cazip bir yazı vardır) Lavrense Gazetemiz Hergün çok sayfalı, zengin Meiorioatin 5 Kükeniyik “Sene: 4- Sayı: 1209 Türk - Müşterek ŞOR nan çalışma birliği sözleri söylemiştir: miştir. Yunan deniz bakanı Son Yunan isyanı esnasında Ve- nizelosla mücadele etmiş olan Yu- nan deniz bakanı amiral Dusma - nis isyan hâdisesi, ve Türk - Yu - etrafında şu Aslen İranlı ve sonra Türk ta - biiyetine geçen bu hoca Çakmak- çılardaki Valde hanında cami itti- Yem Donanmasının manevrası Dusmanis'in sözleri “— Son isyan hareketi Yunan donnamasına ağır bir darbe indir- miştir. Fakat bir taraftan da Yu - nan donanması bu isyan münase « betiyle değerini (de göstermiştir. ( Devamı 2 incide) Şeyh Musa isminde biri tevkif edildi Camide “bıyıklarınızı kesmeyin!,, diye vazetmiş! Şeyh Musa isminde bir hoca in- fa kılâp aleyhine telkinatta bulun - duğu için zabıta tarafından yaka- lanmış, müddeiumumiliğe veril - haz edilen yerde vâz verirken: “.— Açık saçık gezmeyin, bı» yıklarınızı kesmeyin!,, gibi bir çok sözlerle birlikte inkılâp aleyhinde kelimeler sarfetmiştir. o Hocanın bu sözleri zabıtaya ihbar edilmiş, hoca yakalanarak adliyeye veril - wiştir. Şeyh Musa yedirci istintak hâkimliğine gönderilmiştir. bağlı bir “Yüksek i /şçilere müjde! Patronlarla çıkacak herhangi bir anlaşamamazlık Devletin yeni kuracağı ve Başbakanlığa uzlaştırma heyeti,, tarafından adaletle halledilecek (Yazısı 4 ncü sayfada )