30 Haziran 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

30 Haziran 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

MiKi GAZETECİi Hem heyecanlı, hem de gük- dürücü olan bu yeni sinema ro- manına bugün başladı. Okuyu- nuz. Son sayfaga Telefon: 23872 C tatilini Işçiler aleyhinde kullanmak için yeni hileler b_ığanlgır var! Cumartesi günü öğle — sonrası tatilinim ortaya çıkardığı durum - larım gün geçtikçe çeşidi artmak- ta ve işçi aleyhine bazı sonuçlar vermektedir. Cumartesi günü öğleye kadar çalıştırdığı amelenin tam yevmi - yesini vermeden kurtulamıyaca - ğınt anlıyan bir kısrm fabrika sa- Çingeneler arasında melerin yaşayış ve âdet - aktiyle çok iyi tetkik etmiş | olan değerli yazıcımız Osman Ce- malin tefrikasından bir parça: . Artık bizim için kalkma zamanı gelmişti. Uyku bastırıyor- du.. Birer cıgara daha tellendirip tam kalkarken baktık, o kadının girdiği çadırm içinden ezgin, bay- gın bir mırıdtıdır gelmeğe başla - dı.. Kulak verdik.. Bu mırıltı şim - diye kadar hiç duymadığımız yepyeni bir şeydi.. — Şarkı desek şarkıya, türkü desek — türküye benzemiyor; ancak gecenin bu 1s - sız, yarı aydınlık ve çok durgun yerde kulaklarımıza çalınan bu makamlı mırıltınım tatlı bir yürek duygusunu anlatan hafif, baygın bir ezgi olduğu seziliyordu. Hey gidi, gençlik hey, ş$imdiki aklımız olsaydı, hiç — kalkar da gecenin bu vaktinde, o ipıssız yer- de usul usul çadırın yanma soku - lup kulağımızı — seksen yerinden yamalı çadırın kenarma ve göz - lerimizi küçücük yırtıklara daya - yarak bu mırıltının ne olduğunu anlamaya çalışır mıydık? Çadı - rın içi karanlıktr.. Kapıdan vuran pekaz bir yıldız ışığı ile bir ke - narda küçücük, külüstür bir sa - lınmcak görünüyor, ve yerde yatan bir kadının eli yavaş yavaş ... . Arkasını pek yakında başlayacak olan: ÇİNGENELER ARASINDA adlı tefrikamızda okursunuz !. hipleri, bilhassa — çorap ve triko- taj fabrikatörlerinden bazıları şimdi de başka bir yol tutturmuş - lardır. Bu fabrikatörler iki — üç hafta dir muntazaman daha cuma ak- şamından ameleye: “— İplik yok...,, & “ — Yarınm tamir var...,, Gibi bahanelerle ertesi gün hiç çalışılmıyacağını bildirmekte, bu suretle de cumartesi yevmiyesini büsbütün vermemenin yolunu bul- maktadırlar, Bu fabrikalar kaybettikleri bu zamanı — haftada bir gece iş çok bahanesile ameleyi tam — olarak gece çlıştırmakla doldurmakta - dırlar. Bütün bu haller gösteriyor ki cumartesi tatili işi süratle bir ka- rara bağlanmak ihtiyacmı göste- rir bir durumdadır. Dün geceki fırtınada Bozuk motör Marmarada çalkandı durdu Dün gece saat 1,5 da birdenbire bir fırtma kopmuştur. Ö zamana kadar şimal ve şark istikametin - den esmekte olan rüzgâr istika - metini değiştirmeden birdenbire şiddetini arttırmış ve saniyede 12 metre sür'atle esmeğe başlamış - tır. Bu esnada gök de derhal bulut- larla kaplanmış, gök - gürültüleri arasında sağnak — başlamış ve bu hal sabaha kadar sürmüştür. Buarada — şehir dışmda bazı yerlere yıldırımlar düşmüşse de hiç bir zarar yapmamıştır. Yağan yağmurun miktarı 6,5 milimetre - dir. . . Dün gece yarısı Ada açıkla - rmda bir tenezzüh motörü kor - kunç bir macera geçirmiş ve sa - bahleyin karaya düşerek parça - lanmıştır. Tafsilât şudur: Karaağaç mezbahası — barsak fabrikasımda memur Yugoslavya tebaasından 28 yaşında Hristo oğ- lu Nikola Miriç adında bir adam dün gece saat 23,30 da Patran a - dındaki tenezzüh motöriyle Bü- yükadadan İstanbula hareket et - miş, Fakat motör tam Burğazla Kınalıada arasında iken birden - bire bozulmuştur. Bu esnada fır - tına da bütün şiddetiyle başla - mış, ve motör bir ceviz kabuğu gibi sallanmağa koyulmuştur . Nikola motörü tamir — etmeğe uğraştığı halde muvaffak olama - mış, motör sabaha kadar denizin keyfine tâbi olarak dolaşmış, bu sabah da saat 10,30 da Burgaza- 30 Haziran 1935 Pazar Gazetemiz Hergün çok sayfalı, zengin mündericatlı VE 5 kurüştür. Sene; 4 - Sayı 1249 l Deniz gezintimiz Havanın fenalığına rağmen rağbet gördü Gazetemizin tertip, — ettiği va pur gezintisi, bu sabah başlamıştır . Okuyucularımızdan gezinliye iş « tirâk edenler Kalamış vapurile se kizi çeyrek geçe köprüden hareket etmişlerdir. Havanın yağmurlu olması ilk önce neşeyi kırdıysa da, sonra, ha vanın açması üzerine canlılık uyanmıştır. Karilerimiz, bugün gece yarı sına kadar neşe içinde gezecekler dir. Resimlerimiz kaç görünüştür. AMAİA Şehrimizde bulunan İtalyan şairi gibi garip tavırlarla emirler vererek garip yemekler pi- şirten garip bir adamdır.! “Parti devletten de üstündür!,, Berlin: 30 (A.A.) — Nasyonal sosyalist partisinin Berlin bölgeci kurultayında propaganda Bakanı B. Göbbels partiden olmıyanların tenkidlerde bulunamıyacaklarımı ve Alman ulusunun ahlakığ terbi- yesini şahsında temsil etmekte o- lan partinin — devletten de üstün olduğunu söylemiştir. dasmda Piyasa vaddesinde deniz sahilindeki kayalara — çarparak parçalanmıştır. Nikola kurtarılmıştır. *> " Ji gezintide gezintiden bir Romanyalı | !Atletler gelmedi aa d Marinetti, bu vesimde gördüğünüz Çatlak Kampanayı susturdular! Sofya 29 — Bulgar — kabinesi dün akşam yaptığı — toplantıda Kampana gazetesini kapatmağa karar vermiştir. Bu kararın ne - den dolayı verildiğine dair gaze - teciler tarafından sorulan sual - lere başbakan cevab vermemiştir. Halkı harpten soğutmak mak - sadiyle yazılmış bir roman Trak- ya Cemiyeti umumt Kâtibi tara - fından müsadere edilmiştir. Bu roman için muharrire — ikramiye vermiş olan Sofya belediye reis :! vekili azledilmiştir. Romanya milli atletleri bugün Galatasaray ve İstanbulun en ile- ri gelen atletlerile karşılaşmak ü- zere İstanbula geleceklerdi. Son dakikada alman telsiz tel. grafdan öğrenildiğine — nazaran Romanyalı atletler bazı pasaport müşkülâtından dolayı bugün şeh rimize gelememişlerdir. Mektup- la vaziyeti izah edeceklerini bil - dirmişlerdir. Bugünkü spor faaliyeti geri kâl- mıştır. Emniyet ikinci şube direktörü Bay Cemal İstanbul güven — direktörlüğü (emniyet müdürlüğü) ikinci şu « be direktörkiğüne atanan (tayin edilen) Cemal, şehrimize gelmiş ve dünden itibaren yeni vazife -