5 Temmuz 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

5 Temmuz 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

RM IZI Vahşi hayvanlar arasında ve Afrikanın balta girmemiş ormanla- rında geçen aşk ve kahramanlık. heyecan. esrar ve tetkik romanı RNo: 45 msamm Yazan: Rıza Şekib wama — Mademki reisiniz aramızda geçen hâdiseleri unutmuştur bende unuttum. Bütün bütün kafamdan çıkardım. Reisinin istediği yardım nedir ? - — Bülduğum bir şey yok.. Bu — u gene sen düşüneceksin.. Haydi git Mofyoya da bana — uğraması içir' haber gönderin.. Mara ile Ka - ta da gelip beni görsünlre. Onlar - | |la danışacağım bir şey var. — Simdi gider, Mofyoya, Ma- raya ve Kataya haber gönderirim, kralım.. Üzülmeyin... Bu ihtiyar başım, Aslanlı adamla uğraşmak için bir plân hazırlayacak kadar dinçtir. a driğ'k MONBİTOLULAR REİSİNİN VERDİĞİ SÖZ... Büyük ağaçlarla süslü geniş bir saha üzerine yapılmış kulübeler uzaktan birer nokta gibi görünü - yordu. Kifonun gönderdiği adam, ufak bir sedden aşağı inerken gözüne | iliştiği oldukça yüksek bir karınca yuvası üzerine sıçradı.. Buradan gideceği istikameti daha iyi tayin edebiliyordu. Bu, uzun boylu, düzgün vücudlu bir gençti.. Kolunda ve ayak bi - leklerinde birer halkadan başka bir şey yoktu.. Elinde uzun mızra- giyle müstatil; fakat iki uçları ya- rım oval şeklinde yuvarlak — bir kalkanı vardı. — Güneşin önünde olması, uzak - ları kolaylıkla seçmesine mâni ol- duğu için mızrakla kalkanı sol e - " AAA Türkiye birinciliğini kazanmış de- ğerli güreşçimiz Kara Ali pehli- van da bu sene tekrar güreşe baş- ladığından bu karşılaşmalara gi- recektir. 35 yaşında 1,87 boyunda ve 110 kilo ağırlığında olan bu ünlü peh- livanımızın ilk hamleleri çok teh- likeli ve rakibini bu anlarda yen- mesi çok kuvvetlidir. Bu pehliva- nımız, tek çapraz, paça kasnak ve bastırırsa sarma ve kündesi ile gok meşhurdur. Başa girecek Mü- — İâymn ve Tekirdağlı Hüseyin peh- Hvanlar da 110— 115 kilo ağırlı- gındadırlar, Mülâyım ayaktan el — ense, tekpaça, bastırırsa Şark kündesi ile rakibini yenmek husu- sunda pek mahir bir pehlivandır. — Tekirdağlı Hüseyin pehlivanın da çift çapraz, çift dalma ve boyun- duruk oyunları meşhurdur. Gene bu güreş için Bulgaristandan ge- len 25 yaşlarında genç çevik, atik, kapıcı ve elinden kolbastı ile ra- kibinin üstüne dönen ve ayaktan yanbastı oyunu ile yenerek iştihar eden Mehmed pehlivan da iştirak edecektir. Ulusal sporumuz olan güreşe halkımızmn rağbeti öteden beri bellidir. Bu güreşlere gelecek halkrmız ayni zamanda hava ku- rumuna da yardım etmek suretiy- le yurt severliğini gösterecekler- dir, Bu güreşlere girmek için bu- gün İstanbulda kırk çiftten fazla pehlivan bulunduğunu yazarsak pehlivanlarımızın da bu güreşe olan ilgilerini göstermiş - oluruz. -( Güreşlerin neticesini Pazartesi sayımızda bildireceğiz. line almış, sağını güneşe siper ya - pıyordu. « Böyle bir müddet — durduktan ve etrafı iyice gözden geçirdik - ten sonra ileride birer nokta gibi görünen kulübeler doğru ilerledi . İnişten koşarak indi.. . Kulübelere yaklaştığı zaman yavaşladı.. Çitlerinden geçerek ö- nüne ilk çıkan yerliden, reisin kulübesini sordu. Bu köy Monbitoluların kövüy - dü. Monbitolular Niyam Niyam - ların komşularıdır. Bununla bera- ber, onlarla temasları çok azdır .. Niyam Niyamlıya — göre daha muntazam giyinmiş olan yerli Ni- yam Niyamliyı şöyle bir baştan aşağıya süzdükten sonra: — Ne yapacaksın reisi.. Niyam- Niyamlılar reisle konuşamazlar.. — Ben Niyam Niyam Kralı Haşmetlü Medkyonun elçisiyim .. Reisleri görecek ve ona — reisimin bazı isteklerini söyleyeceğim.. , — Risin kulübesi işte.. Yerli, Niyam Niyamlrya kolunu uzatarak yakında bir kulübe gös - termişti.. Burası — büyük ve geniş bir ağacın dalları altına gizlenmiş- K Oraya varıncaya kadar beş ku - lübeyi geride bırakması lâzım ge- liyordu.. . Bunların önünden geçerken, u- facık çocuklar bu yabancı vahşi - nin arkasına takılmışlardı.. Kulü - be önlerinde incir ağacı liflerin - den kendilerine kumaş dokuyan kadınlar ayağa kalkarak bir mız - raklı ve kalkanlı vahşiyi gözleriyle süzdüler, Monbitoluların kadınları ne ka- dar açıksa, erkekleri de ©o kadar kapalıdır. Kadınları vücudlarını türlütürlü boyalarla boyadıktan sonra göğüsle arkalarına iğne ile çeşitli resim yaparlar. Vücudları bazan kaplan postuna, bazan da mermer damarına benzer bir renk- le boyarlar. Arasıra da boya ile dama tah - tasını hatırlatır. — şekilde gözlere yayılırlar. Hele bayram ve şenlik günlerinde, biribirlerinden üstün olmak gayretiyle acayib bir şekil- de bürünmekte âdeta yarış eder - ler. Vahşinin arkasından - gözetle - yen Monbito kadınlarının içle - rinde de böyleleri göze çarpıyor - du. Erkeklerinin kapalı gezmeleri - ne rağmen onların âdeta çıplak denecek bir halde dolaşmalarına insan kolay kolay akıl erdiremez . Genç Niyam Niyamlı, gösteri - HABER — Akşam Postasr |Beşer kelimelik! listeler Bugüne kadar verilen kellınelerl yaııyoruı İhmal ıtmk — Saıvumak İhmal — Savsa Örnekler: 1 — Hava işi savsaya gelmez. 2? — İşini savsayan - talihsizlikten li * İhtimam — etmek — Kayıtlanmak İhtiyat etmek — Sakanrmak Örnekler: 1 -- Hayır, o bu işde savsa değil, saknı göstermiştir. ? — Kredi işlerinde sakmıyan ban- kalara kızmamalıyır. İkametgâh — Konut İktidar — Erk (Pulssance) İktifa etmek — İzdemek Iktifa etmek — Yeter bulmak. Yet- ginmek, Örnekler!: 1 — Hiç birimiz, — hava savgamız İçin, 200 kanadı yeter —bul- mayız. 2 — Kendisini hoş kullanırsanız, vermek iİstediğiniz paranın yarısı ile de yetsineceğine şüphe etmiyorum. İktisab etmek — Edinmek İktisab — Edinç İmar etmek — Bayındırmak Misaller; Ankara bayındır bir şe- hir olmuştur. Memleket bayındırlık yolundadır. Bütün devlet yapı işleri bayındır hlık Bakanlığına bağlanmıştır. Biz yurdumuzu bayındırmaktan ve geliştirmeklen başka bir şey düşün- müyoruz, İmtihan — Sınaç Örnek; Bir talebenin sınaç usul- lerinden yanıp yakıldığını gördüğü- nüzde sınaç usulleri değil, talebenin bilgisi hakkında şüpheye düşünüz. İntiba — Duyuş İntihap etmek— Seçmek Intihap — Seçim İnkilâp — Devrim Örnek: Biz henüz devrim - içinde- yiz. İnkişaf — Gelişim, gelişme Misal: Türkiyenin ekonomik gelişi- mi günden güne artıyor, , ... Inkişaf etmek — Gelişmek Inkişaf ettirmek — Geliştirmek İstihlâk etmek — Yoğaltmak İstihsal etmek — Üretmek İstikrar — Yönet Örnek: Ekonomi sıyasamız - yeni bir yönetle ilerlemektedir. İstintak — Sorgu İştiyak — Göresi Müştak olmak — Göresi gelmek, göresinmek, Örnekler: I Özlem ve göresilerle size saygılarımı sunarım. 2 — Sizi gör resim geldi. Ttimat etmek — Güvenmek, Asayiş ve emniyet — Güvenlik Not: Güven ve güvenç kelimelerin- de şu ayrıma dikkat edilmelidir. ! — Orduya güvenimiz vardır. 2 — Ordu bizim güvençimizdir. (Medart emniyet ve itimadımız- dır.) Ttina etmek — ÜÖzenmek İtina — Özen Yazınızda baştan başa özensizlik görünüyor. -K- Katl — Ölüt Katil — Öldüren, ölütçü Cinayet — Kıya Cani — Kıyan, kıyacı Örnekler: 1 — Kadın — yüzünden ölüt, 2 — Ölütlerin sonu ölümdür. 3 — Büyükdere kıyasını işleyenler tu- tulmuştur. Kalde — 1 » Kural, 2 - Duraç. Örnekler: 1 — Bu cümle gramer kurallarına göre doğru değildir. 2 — Taksim anıtının mermer — du- raçını nasıl buluyorsunuz? Kurunu ahire — Sonçağ Kurunu ülâ — Ilkçağ Kurunu vusta — Ortacağ Kuvvel inbatiye — Bitelge (Devamı var) dınların kendilerinden daha ileri- ye giderek vücutlarını baştan aşa- len kulübeye ulaştığı zaman arka- | Şıya boyaraalarına akıl erdireme - sındaki kalabalık artmıştı.. Yalnız, | miş olacaktı ki arkasındaki kala - yüzünü bir iki çizgi — ile boyamış olan Niyam Niyamlı, daha ilk de- fa geldiği Monbito köyündeki ka- balık içinde gözüne çarpan kadın- lara dikdik bakıyordu. (Devamı var) Londrada böy Fransız güzeli Dün ıoı sayıfamızda resimle- rini koyduğumuz Avrupa güzellik| da giderek orada dokuz sene kal- lınliçılıri içlerinden en güzeli se- Si çilmesi için Loıdnyı gitmişler- ir. Bir İgnilig 'ııt—ııı söylediği & TEMMUZ — 1935 Bu senenin güzelleri pek parlak değilmiş le düşünüyorlar Norveç güzeli Fransız güzeli evvelce Holivu- mışsa da göze çarpmamıştır. gibi mi olmak istediği sorgusuna ne göre, güzeller Viktorya istas- karşı: yonuna vardıkları zaman sıcaktan — Hayır, kendim gibi olmak is- çok yorgun görünüyorlarmış. İç-| verim! lerinde pek öyle göze çarpacak o- lan yok gibi imiş. Eğer resimlere iyice dikkat ettinizse, İngiliz ga- zetecisine siz de hak verirsiniz. Sinema artisti olup olmıyacak- ları, kendilerine sorulan suallere, Fransız kealiçesi: — Şimdilik güzellik müsabaka- sının verdiği şöhretle tercih ettiğini söylemiştir. Yeni Türk ticaret kaptan ve maki- nistler cemiyetinin Deniz adında- ki meslek mecmuasının birinci sa- yısı güzel bir renkli kapak içinde iyi kâğıda basılmış olarak çıktı. Içinde Abidin Daverin, Emin Ali Durusoyun, Süreyya Gürsu ve Fuat Piralı kaptanların denize da- ir yazılariyle Ali Rıza Seyfinin ö- lüm limanı adlı bir şiiri ve daha birçok deniz edebiyatına, - mesle- ğine ve iktisatdıyatına müteallik yazılar vardır. Denizci'ere ve denizi sevenlere tavsiye ederiz. Zaman bir rüyadır Bugünkü Fransız temaşa ede- biyatının en meşhur simalarından biri olan H. R. Lenormand'ın “Za- man bir rüyadır,, isimli 6 tabloluk piyesi dilimize çevrilerek Varlık Neşriyatı serisinin sekizinci eseri olarak neşredilmiştir. Fiyatı 30 kuruştur. Tevzi merkezi Ahmet Halit kitaphanesidir. Or. Nihat 'I'Bıge Ö vernel ah Üiririı Ce eli günleri paresız Baaes Üçüncü tera memurluğundan: Sultanhamam — Küçük han 12 No. da iken halen ikametgâhı meç- hul olan Agob. Sabriye olan borcunuzdan do - layı 20 - 6 - 935 de — haczedilen iki masa bir ayna bir dikiş maki - nesinin 13 - 7 - 935 cumartesi sant 10 da mezkür Küçük handa satıl - masına karar verilmiş olduğun - | dan keyfiyet ilânen tebliğ olunur. | (151) riyat - -Deniz- ı Görünmiyen kaza Kadıköyünde Mühürdar cad. desinde İzzetbey sokağında 16 numarada oturan Mehmet Ali kızı 18 yaşlarında Bedia bu sabah ev. lerinin bahçesinde otururken, &- vin eski balkonu çökmüş ve altın- dımumhnlı—— ları yaralanmıştır. Bedianın Zımmliu- tanesine kaldırılarak yaraları sa « rılmıştır. ' İstanbul asliye birinci hakuk mahkemesinden: Ölü Mehmet Sabit veresesi ta- rafından Taksim Valde çeşme- sinde 27 No, lu evde Karl Seh- reeker ve Taksim Şişli sokak 2 No. da Ksantopulos Aleksandr aleyhine açılan ve 2600 - liranın tahsili talebine mütedair buh- nan alacak davasından dolayı ikametgâhları meçhul bulunduğu anlaşılan yukarıda isimleri yazı- lr Karl Sehreeker ve Ksantapu- los Aleksandra tebliği muktazi arzuhal suretinin H. U. M. K. nun 141 inci maddesi mucibinca 20 gün müddetle ilânen tebliğine ve muhakemenin de 4—11—935 pazartesi x. 14 de talikine karar verilmiş olduğundan mumaileyh- ler Karl Sehreeker ve Ksantopu- los Aleksandra işbu istidaya mezkür müddet içinde cevap vere medikleri ve muhakemenin mu- ' allâk bulunduğu gün ve saatte mahkemede birzrzat hazır bulun « madıkları veya bir vekil gönder- medikleri takdirde haklarında - muamelei gıyabiyede bulunula - cağı dava arruhali suretinin teb- liği makamıra kaim olmak üze- re ilân olunur. (8007)