17 Ağustos 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

17 Ağustos 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

Vahşi hayvanlar arasında ve Afrikanın balta girmemiş ormanla» rında geçen aşk ve kahramanlık. heyecan. esrar ve tetkik romanı wN” 79 mm Yazan: Rıza Şekib Ebulülâ, etrafına dikkatlice ba- kınca esir pazarının gençliğinin tam üç yılının geçtiği yer olduğunu anlamıştı... Ganç yerli söze karıştı: — Ert, dedi. Bunu ben de söy-| liyecektim. Fakat sözümü dinle. mezsiniz diye vazgeçtim. Güneş u-| fuktan çekilir çekilmez, esir paza- rında bir ölü hayatıdır başlar. Bu | ertesi sabah güneş doğuncıya! kadar devam eder. Karşa yerlinin sözünü kesti: — Geceyi beklemek belki daha | doğru olur. Fakat esirlerle esir tüccarlarını birbirine karıştırmak. tan, kurtaracaklarımızı da felâke- te sürüklemekten korkarım. Karşanın bu tereddüdünü esir karşıladı: — Düşündüğünüz yerinde de- gil. Ben esirlerle, esir tüccarları- nın nsrede olduklarını o bilirim. Korkulacak bir şey yok.. | — Pekâlâ.. Madem ki şece hü- cumumuzun daha doğru olacağını söylüyorsunuz, öyle olsun. Ha:um zamanı yaklaşıyordu. Karşı harekete geçmezden evvel birbirlerini kollryabilmek için ba- zı işaretler tespit etti. Tehlikeye düşenler, bağırarak vaziyetlerin- den #tekiler'ni haberdar edecek- lerdi. Bütün hazırlıklarını yaptıktan 80: eket ettiler - “Yerli genç, öndeydi. Ebülülâ ;- le Karşa da onu takip ediyorlardı. Fil sürüsü arkadan birer birer, a - ralarında beşer, onar metre fasıla | ile ilerliyorlardı. Mümkün olduğu kadar gürültü yapmamağa çalışıyorlardı. Karşa ara sıra, geride kalıyor ve dar ge- çitlerde fillerin kolaylıkla yol al - maları için hortumlarından tuta - rak onlara yardım ediyordu. Ağaçlar arasından bir yılan gibi kıvrılıp uzanan dar yol bittikten sonra geniş bir sahaya walştılar. Daha sonra esir pazarının ilk kulübesine rastladılar. Artik çok dikkatli hareket etmeleri, çok ted- birli bulunmaları lâzrmdı. Hele fillerin kulübeler arasına sokul - malarma müsaade etmek doğru olmıyacaktı, İ rine mâni oluyordu. | kit kaybettiler, Karşa yavaş bir sesle: — Filleri, burada birakalım. Kendilerine ihtiyacımız olunca sesleniriz. — Doğru olur. — Haydi bana yardım et... Hep- sini biribirinden ayrı yerlere bıra- kalım. — Başlarında bulunmağa lüzum yok mu? — Hayır... Kendilerine seslen - meden bıraktığımız yerlerden bir adım bile oynamıyacaklardır. — Pekâlâ... Haydi yerleştire - lim... — On tanesini sen al... Üstünü ben idare ederim. Karanlık kolay hareket etmele- Filleri ilk bir yere toplayabi| - meleri için umduklarından çok va- Fakat sonunda bunların hepsini istedikleri yerle- re yerleştirmişlerdi. Karşa, Ebülülâ ve genç yerli biribirlerinden ayrıldılar. İlk ku » lübeyi geçtikten sonra yeniden birleştiler. l Genç yerli,-Köfşaya esirlerin ! biribiri #zerine-“istif edildikleri | kulübeleri birer birer gösterdi. Karanlığa rağmen; esir pazar | nın umumi vaziyeti hakkında bir fikir edinmişlerdi, Geniş, diğerlerinden çok büyük görünen bir kulübe önünden ge - çerken genç yerli Karşaya: — İşte burası asıl esir pazarı - dır. Havanm bozuk olduğu za - manlarda bu kulübe içinde, diğer zamanlarda şu meydanlıkta esir satılır veya mübadele edilir. Ebülülâ, ilkönce kavrayamadığı bu esir pazarını biraz dikkat et - | tikten ve sağına soluna bakındık- tan sonra; — Garip; burası ne kadar da değişmiş. Az kaldı tanıyamıya - caktım. Olur şey değil... (Devamı var) 'METAMORFOZ Lise ikmal ve olgunluk imti- hanlarına girecek talebeler için hazırlanan yardımcı kitaplar Bay Sadettin Nüzhet Ergun tarafından yazılan edebiyat ve edebiyat tarihi özü namındaki el kitabında edebiyatın bütün şekilleriyle edebiyat tarihinin başlangıcından bugüne kadar olan cereyanlar hakkında eserli ve esaslı bilgiler vardır. Fiyatı 60 kuruştur. Haydarpaşa ve Kuleli lisesi tabit ilimler öğretmeni Bay A. Nezihi. A- tam tarafından yazılan “tabii ilimler, el kitabında hayvani teşrih fizyolo- jisi ile nebati teşrih fizyolojisi jeoloji hakkında lise ikinci devrenin tç sınıfında da okunan derslerin özü ve esasları toplanmıştır. Fiyatı 50 ku - ruştur. Öğretmen Bay Mustafa Namık tarafından yazılan felsefe bakalorya- sı namındaki eserinde felsefenin um umi cereyanları hakkında muhtazar fakat özlü bilgiler vardır. fiyat 50 kuruştur. Kimya öğretmeni Bay M. Mazhar sı el kitabı ikinci devrenin üç smıfın- tarafımdan yazılan kimya bakalorya- da da okunan kimya derslerini ha - vi olarak falebeyi tamamiyle imtihana hazırlayacak surette yazılmıştır. Fiyatı 60 kuruştur. Bay Mitat Doğanın riyaziye olgun luk hazırlama meseleleri riyaziyenin her şubesine ait tip meselelerin hal ca bütün liselere tavsiye'edilmiştir. yollarını gösterir, kültür bakanlığın- HABER — Akşam Postası Günlerden- beri sabır- sızlıkla beklediğim Otomobili lâstikleri piyasaya çıktı ilk işim bu lâstiklerden ..tir 1—e açi Aile. etmek olmalıdır Olgunluk imtihanları için olduğu ka- dar lisenin her sınıf talebesi ve bilhassa 10 ve LI inci sınıfları için lü - zumlu ve faydalıdır. Genel riyazl fikrin doğmasına büyük yardımcıdır, Fiyatr 125 kurustur. Satış yeri İstanbul Ankara caddesi İnkilâp kitap evi Y7 AĞUSTOS — 1935 Polis hafiyesi (X.9) un harikulâde maceraları Yalnız resimlerden ibaret olarak ve renkli bir kapak içinde forma halinde İlk roman iki formada tamamiyle bitirilecektir. Kaçırılan kız peşinde Çok az basıldığı için satın almakta acele etmlisiniz Forması : ADRES: Galata Ünyon Han 5 inci kat 64-5 Ülkümüzün her tarafında acehteler aranmaktadir. 20 - ilkteşrin - 1935 Pazar günü memleketin her tarafında genel nüfus sayımı yapılacaktır Başvekâlet istatistik umum müdürlüğünden : 1 — Nüfus sayımma esas olmak üzere Belediyelerce bütün binalara numara konulmaktadır. 2 — Numarasız binalarda oturanlar Hükümete haber vermeğe mecburdurlar. Oturduğu bina nut rasız olduğu halde haber vermiyenlerle bu numaraları bozan ve silen ve kaldıranlar için para ce28' vardır.