18 Ağustos 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

18 Ağustos 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

Orta Avrupa kubası finali Merkezi Avrupa kupası maçlarında finale kalmış olan Sparta ile Frenc - Yafös final maçları 8 ve 15 eylülde oy- Banacaktır, İlk maç Peştede ikinci maç ta Prag- da oynanacaktır. Ne garip tesadüftür ki her iki ta - turnuvada yaptıkları gol ile ye- leri göl adedi hemen hemen mü - Savi gelmektedir. Macar takımında meşhur Sarosi bü- turnuva esnasında yalnız başıma 9 gol yapmak suretiyle bir rekor elde *tmiştir. Bütbol federasyonunun nazarı dikkatine: Kocaelinde spor yatalak bir hasta halindedir Kocaelinden bir okuyucumuz ya - “iyor; , Türkiye birincilik müsabakaları bu Ayın nihayetine doğru başlıyor. Bu - Dün için her mıntakada hummalı fa - liyetler var, Her vilâyet kendi kabili- Yetini göstermek ve oyunlarda iyi 80- müçlar almak için var kuvvetiyle ça - iyor, Bilhassa Anadolu kulüpleri KİN bu oyunların ne kadar önemli ve e7dak olduğunu söylemiye hacet yok Bu sene Kocaeli (o mıntakası bütün Budapeşte üniversiteler şampiyonası Hudapestede yapılan üniversiteler Mpiyonası çok © heyecanlı ve güzel Teketler içinde geçmiştir. Yukariği resim, bu müsabakalar da bir atletin Parabide jim » Matik yaptığını gösteriyor, azman 7 F, Yı Mis ik da bir çark vardır. , tan şampiyonası lig maçında Uypeşt i- Yeni bir yaz sporu Bütün tahminler Spartanın şampi - yon olacağı merkezindedir. Bilhassa Spuartada yer alan Belçikalı meşhur merkez muhacim Braine ile Facımek en İyi formdadırlar. Gpartanın, hiç bir Macar takımının bugüne kadar ye- nemediği meşhur Juventusü hatırı sa- yılır bir farkla son defa yenmesi her tarafta büyük bir tesir uyandırmış - tır, Şunu da kaydedelim ki Ferenevaros 11 eylülde başlıyacak olan Macaris - Je çarpışacaktır. Boks haberleri: | Joe -Louis ile Max Bear Çarpışacak Joe « Louisnin Levinsky'ye karşı son parlak galibiyetinden sonra bi - tün nazarlar işi birkaç ravuntta kısı kesen bu müthiş zenci boksörle eski dünya şampiyonu Max Bearın karşı -| üzerine toplanmıştır. Eylülün ortalarına doğru yapılma-| sı kararlaştırılmış bu çetin maç için şimdiden ciddi surette hazırlanmafa başlamıştır. Amerikada olduğu gibi (odünyanın! her tarafında bu maç büyük bir alâka uyandırmaktadır. Hasılâtın yedi yüz elli bin ile bir milyon dolar arasında olacağı tahmin edilmektedir. Yirmi beş dolarlık (yerler şimdi - den satılmağa başlamıştır. Irlanda - Fransa Boks maçı manasiyle istirahat devresinde sayıla. bilir. Koca sene içinde hiçbir faaliyet gösterilemediği gibi birinellik müsaba kalarına girmek için lâzım gelen ba - zırlık da yapılmamış faaliyet yalnız masa başmda kalmıştır. Buna sebep olarak tahsisat bulunmadığı iddiası i- leri sürülmektedir. Fakat bu iddianın ne kadar yersiz olduğunu söylemiye lüzum yoktur, Salâhiyettar zevat tarafından, mın- taka heyetinin ataleti yüzünden hâ - dis olduğu bildirilen bu durum, spor- cu gençler tarafından derin bir tees- sürle karşılanmıştır. Tahsisat yok - tur bahanesiyle koca memleket genç- liğini uyutmak doğru mudur ve bir iş yapmış olmak için masa başımda o- turmak kâfi midir? Gençlik bunun hesabint soruyor; > “Her miütaka, mitisabâkalara etmek için lâzımgelen tahsisatı bulu- yor da Kocaeli mmtakası bünu bulma ğa neden uğraşmıyor? Mıntaka, istese idi bu tahsisatı te - min eder, lik maçlarını yaptırır ve Kotaeli birincisini müsabakalara İş - tirak ettirirdi. Kocaeli futbolünün merkezi sik - letini teşkil eden İzmit, Adapazarı ve civar kazalarla birlikte on beş kulübe sahip olan memleket gençlerinin el - leri kolları bağlı bulunmaktadır. Her vilâyette spora verilen önem ve göste- rilen faaliyet meydandadır. Buna mu. kabil Kocaeli sporu yatalak bir has - ta halindedir ve gençlik birkaç bece- riksiz idareci elinde esirdir. Futbol federasyonunun ehemmiyet. le nazarı dikkatini celberiz. ranstda Göte Azur sahillerinde * yeni bir spor moda olmuştur. ariki resimde gördüğünüz gibi, iki küçük teknenin üzerine yerleştiril- kişilik oturma yerinin önünde bisiklet pedalları gibi iki çift pedal, üni allara bastıkça çark dönmektt ve bu acihüşşekil tekne de oldukça İyi miş bir hızla yürümektedir. a alanın, (Pedalette) ismini ver dikleri bu tekneler arasında meraklı Şe r bile yapılmağa başlanmıştır. Irlanda ile Fransa arasında yapı - Tan boks maçlarında Fransızlar beş - üç mağlüp olmuşlardır. Franstzlar geçen sene de yenilmiş - tiler. Bütün bir kış hazırlanmalarına rağmen bü seferde intikam alamamış olmaktadırlar, Jack-Doyle Boykut eğildi Növyorkta zenci Williams ile çar - pışacak Irlandalı boksör Jack o Doyb müsabaka gecesi âni olarak hastalan- dığını bildirmiş ve maça gelmemiş ol- duğundan Nevyork boks komitesi ta- rafından kendisini muayene etmek İ- çin evine bir doktor (gönderilmiştir. Jack Doyb doktora kendisini mua- yene ettirmemekte ısrar ettiğinden ko misyon kendisine uzun bir müddet boykot cezası vermiştir. Schmelling Nevyork'a gitmiyor Max Sehmelling ile Joe Louis ara - sında Nevyorkta yapılması düşünü - len ve bu hususta aylardanberi te - şebbüslere girişilen boks maçı nihayet suya düşmüş gibi görünmektedir. Alman boksörü kararında ısrar et. mekte ve mukabil tekliflerden hiç - birini kabul etmemektedir. Amster » dam bankalarından birine teminat ak- gesi olarak 150,000 dolar konulmasını ve ayrıca yol masrafı Için de 5000 do - lar depozito edilmesini istemektedir. Bu ısrar karşısında maçm tertibini düşünen Mike Jacobs tasavvurundan | $ vazgeçmiştir. Şimdi Baer ile Louis arasında 11 eylülde bir maç yapılması düşünül. mektedir. Baerin son mâçta sakatlan. mış olan elleri henüz İyileşemediğin- den bu maça Nevyork boks komitesi » nin müsaade edip etmiyeceği malüm »ildir. Eski bir şampiyonun Acınacak hali Eski orta siklet şampiyonu Dundee geçenlerde Fredoly Shel | ile yaptığı bir maçta o derece dayak yemişti ki maçtan sonra hastaneye kaldırılma - sına mecburiyet hasıl olmuştur. Zira üçüncü ravuntta nakavt olan biçare Dundee bayılıncaya kadar on bir defa yere yuvarlanmıştı . Şimdi başından ıstırap çekmektedir. Çenesi kırılmış olduğundan ahval | sıhhiyesi ağır ve tehlikeli görülmek- | tedir, İ Re vi Minimini otomobillerle vi Mini mini otomobillerle yapılan ya rışlar İngilterede çoğ rağbet görmek « tedir, Resimde - gördüğünüz (küçük o tomobil, tecrübeler esnasında pistin etrafındaki manlaya çarpmuş, öle tara fa düşecek vaziyete gelmiştir. Otom bilin şoförünü, şahlanmış bir ata ben ziyen makineyi indirmeğe çalışırken » görüyorsunu, Fransızlar yeni futbol (mevsimini kuvvetli bir Mısır muhteliti İle çarpı- şarak açmışlardır. Red Star takımı nim resmi milli takim şeklinde teşkil edilmiş çok kuvvetli bir Mısır karışık | takımı ile karşılaşmış veüç bir mağlâöp olmuştur. ğ İlk on dakika zarfında Fransızlar Mısırirları sıkıştırmşlar fakat Mısır - lıların çok sıkı ve kuvvetli müdafaası karşısında bir iş görememişlerdir. İlk tehlikeyi atlatan Mısırlılar ya - vaş yavaş açılmışlar teknik, seri ve mütecanis oyunlarmı göstererek se - yircilerin takdirini kazanmışlardır. Mısırlıların fevkalâde oynıyan mer- kez muhacimi otuz metreden attığı İ- ki demir gibi şut ile takımı lehine ar. ka arkaya iki gol yapmıştır. Isparta Rusyaya gidiyor Çekoslovakyanın meşhur Sparta ta- kımı üç maç yapmak (üzere Sovyet Rusyaya gidecektir, Beynelmilel fut- bol federasyonu Tâzımgelen müsaa - deyi vermiştir. Son zamanlarda futbolde çok terak- ki etmiş olan Sovyetlerin Avrupanın en kuvvetli takımı ile yapacağı mü - sabakada ne netice alacağı her taraf- ta büyük bir alâka ile beklenmekte - dir, kaleci Belgradda oynıyan Yugoslavya - Hoşk kulüpleri maçında sırf dikkat- sizliği yüzünden iki gol yiyen Yugos- lavya kalecisi oyun esuşsında yuka - rıdaki resimde gördüğünüz gibi ağla - mıştır. Nasıl spor tarihinde çok az görül - müş bir manzara değil mi?! Mısırlılar Fransız Red Star takımını yendi Bu göllerden sonra biras harekete gelebilen Fransızlar da birinci devre » nin sonuna doğru bir gol atmağa mu- vaffak olmuşlardır. İkinci devre Mısırlıların tamamiyle hâkimiyeti altında cereyan etmiş, bu devrede de ayni oyuncu bütün Fran - sız müdafaasını çalımla geçerek ü- çüneü golü yapmış ve bu suretle takı- mr üç bir galip çıkarmıştır. Kadın rekorlarından Birçokları da kırıldı Elli bin seyircinin * önünde Nev - yorkta kadınlar arasında yüzme mü- sabakaları yapılmış ve bunlarda bir çok dünya rekorları kırılmıştır. Eckert 110 yarda serbest yüzmeyi 1 dakika 11 saniye 1/10, Gorman 110 yarda sırtüstü yüzmeyi 1 dakika 24 saniye 1/10 da yüzmüşlerdir? Konfa sırtüstü 440 yardayı 6 daki- ka 6 saniyede yüzmüştür. Bu müddet İngiliz kadın yüzücülerinden 6 da - kika 12 saniye 4/10 ile sırtüstü 400 metre dünya şampiyonu olan Mording in rekorundan 6 saniye daha düşük - tür, Almanya - Ingiltere Atletizm müsaba- kaları Münihte otuz bin seyircinin önünde Almanya ile İngiltere arasındaki bü- yük atletizm müsabakalarına başlan- . mıştır. Yüz metreyi Alman koşucusu Lel. €hum kazanmıştır. İlk elli metreyi İn- giliz koşucusu evvel | bitirmiş ise de 8on elli metreyi Alman atleti bir bu - çuk metre farkla bitirmiştir. Uzun atlamada da Almanlâr ka » zanmışlardır, 800 metre İngilizler için parlak bir galibiyet olmuştur. 110 metre mânlalı (yarışta İngiliz Syhlây 14 saniye 6/10 birinci gelmiş - tir, Diskde Alman Murselhobler 49 met, re 36 ile güllede gene Alman Woelker 16 metre ile birinci gelmiştir.