18 Ağustos 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

18 Ağustos 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

Türkiye | yüzme birincilikleri 3üyük intizam ve güzel netice- -erle dün başladı, bugün bitecek Dünkü müsabakalarda Istanbul (60), Kocaeli (39) izmir, Bandır- ma (18) er puvan aldılar Sessiz sadasız fakat çok muntazam ve sistematik yorulmaz çalışması sa- yesinde, su sporlarında kısa zamanda çok faydalı işler görmüş olan kıy - metli denizcilik (o federasyonumuzun tertip ettiği Türkiye yüzme birinci - liklerinin ilk kısmı dün moda yüzme havuzlarında tam bir intizam ve mü- kemmeliyet içinde yapıldı. İkinci ve son kısım da bügün öğleden sonra 3y- ni havuzda yapılarak, Türkiye yüzme birincilikleri bitmiş olacaktır. Dünkü yüzmeler, Türk sporunun hakikaten yüzünü (güldürebilecek, şimdiye kadar hiçbir yüzme misaha - kasında görülmemiş çok iyi hazırlan- mış bir organizasyon İçinde geçti. Çok temenni ve ümit ediyoruz ki, bu kadar mükemmel başlamış olan birin. cilikler bugün de ayni temiz ve Türk &poruna yakışır hava İçinde tamam - lanmış olsun. © Müsabakalar Programda ilân edildiği o gibi, tam Saat (4) de müsabakalar (5) mıntaka birincilerinin iştirakiyle başladı. Se yirciler arasında Gümrük ve İnhisar. Tar Bakanı Ali Rana da görünüyordu. 100 M. serbest İlk yariş 100 metre serbest erkekler içindi. Heyecanlı bir çekişmeden son ra birinci, (1,7,2) ile Orhan (İstan - bul), ikinci; Şakir (Bandırma), üçün cü: Sıtkı (Kocaeli) oldular. Ayni müsabaka kadınlar arasın da yapıldığı zaman Kocaelinden Ba- yan Muzeffer (140,2) ile (birinci), Yapabilen Bayan Leylâ (ikinci) ol- 200N M. .Kurbağlama, İkinci yarış 200 metre kurbağlama idi. Bu yarışda Kocaelinin genç, kıy - metli ve çok istidatir yüzücüsü, Yu - suf şayanı takdir bir varlıkla birin - ciliği (3,20,3) ile aldı. İkinci İstan - buldan (Ömer), üçüncü (İzmirden (Süha). 1500 serbest Galatasarayın genç fakat fevkalâ - de kıymetli yüzücüsü (Halilin nefis yüzüşü, bu uzun yarışın (doyulmaz bir zevkle takip edilmesine sebep ol- du. » Başladığı dakikadan, ta son saniye- ye kadar hiç yorulmayan mükemmel, styli ile Halil, en yakın zamanda (100) metre yani iki tur açarak (26,39, 1/2) ile birinci, Bandırmann kendi - sinde çok büyük bir istidat gördüğü müz kıymetli yüzücüsü Mehmet ikin- #»ci, Kocaelinden İsmail (3) üncü oldu- ilar, “Türk bayrak yarışı Günlün €n heyecanlı ve canlı bir mü. dabakım da 100X200X100 Türk bay. yarışı oldu. Istanbulun; (Agâh, Ömer, Fuatjile 'Kocaelinin, (Ismail, Yusuf, Ali Hay- "dar)r arasmda, bütün seyircilere he- “yetandan heyecana sürükliyen bu ya Tıştan, ilk 100 metrede İstanbul öne geçti. Sonra ikincide (Kocaeli me - safeyi kazandı. Fakat son yüz met - rede de enerjisi sayesinde ( İstanbul 6,5 ile Türkiye birinciliğini, kazandı. Kocaeli , ikinci İzmir üçüncü oldu - Jar... Atlamalar İlk günün son programını atlama - r teşkil ediyordu. * Fahri (İstanbul)dan başka iyi at - Tayıcılar olmadığından pek heye - canlı olmıyan bu müszbakalarda, Fah ri (İstanbul 128 puvanla birinci), An - karlı Salih 63,46, ile ikinci, İzmirden Rasim 60,90 la 3 üncü oldular. Kadınlar arasmda, yalnız tek bir — müsabaka olduğu için, bu kısım prog rTamdan çıkarılmıştır. Puvanlar Dün yapılan ilk kısım müsabaka » umumiyet (itibariyle alman EN ye .kulübünün tenezzühü i e Ağustos Pazar akşamları; N TTAKSIM puvanlar ve dereceleri şöyle tasnif et- mek imkânı vardır. Fakat umum! ve kat'i netice bu ak şam bütün müsabakalar bittikten sonra belli olacaktır. (Dün İstanbul (60) puvanla birinci o olmuş, Kocaeli (28), İzmir ve Bandırma (18) zer, Çu- kurova (12), Ankara (3), Samsun (1), puvan almışlardır. Bugünkü müsabakalar Bugünkü müsabakalar şunlardır: Saat (14): 200 metre serbest saat (1440) 100 metre sırtüstü, (15,90) da 200X4, (16,30) da kule atlama. Vakit kalırsa, iki muhtelit takım ya- pilârak bir de yeni fakat sporcu - larımızın çok müstait oldukları su topu gösteriş müsabakası yapılacak - tar. Fütbolcuların cezalarI affedildi Fakat yeni bir ceza aldıkları takdirde eski cezaları da zammedilecek T.1 C. 1 İstanbul heyetinden: 1 — Yeni işe başlıyan heyetimiz ge- çen sene zarfında muhtelif şekil ve sebepler dolayısiyle futbol heyeti ta - rafından cezalandırılan oyuncuların cezalarının ref'ine karar vermiştir . 2 — Bu oyuncular tebliğ tarihinden itibaren herhangi bir (omüsabaka ve ahvali saire (dolayısiyle en ufak bir ceza aldığında eski cezasının da ilâve edileceğini bildiririz. Süleymaniye bölgesi futbol Türkiyenin en emekdar ve kıymet - Vi spor kulüplerinden olan Süleyma - niye terbiyei bedeniye yurdu tarafın. dan dün gece mehtapda bir vapur ge zintisi tertip edilmişti. Bu mütevazi kulübümüzün Eren köy vapuruyla yapılan gezintisi çok eğlenceli, ve nezih olmuş, yüzlerce kulüp mensubini ve ahbapları sabaha kadar hem gezmiş hem eğlenmişler dir. Loyd Corc Nasıl muhalefet yapıyor Diğer memleketlere nisbetle İngil- terenin buhran karşısında daha te - kâmül eseri gösterdiği söylenen İn - giliz hükümetinin bu iddiasını Loyd corç şa istatistikle karşılamıştır. “Japonyada işsizlik bizim memleke- timiz işsizlerinin yüzde on beşi bulan nisbetine karşılık yüzde beştir. Fransada bizim işsizlerimizin, ya - Tı kadar bile işsiz yoktur. Alman » Yada işsiz sayısı altı milyondan 1,877,000 sayısma indirilmiştir. Rusyada endüstri (sanayi) işçileri birkaç yıl içinde iki misline çıkarılmış tır. İşsiz yoktur. Amerikada, Ruzvelt geldikten beri, işsizlerin sayıs birkaç (omilyon in - miştir. N Belediye Bahçesi : 17 Ağustos Cmmartesi ve saat 21,30 ve Pazar matino saat 17 1,2 da Süreyyo opereti tarafından TARLA KUŞU! Operet 3 perde, Orkestra, “bünye yoktur. 40-60 kuruştu! “bünye yoktur. yoktur . SEREAİNEEEL MEN li MADER — Akşam Postası Kültür haberleri: Öğretmenler ile müfettişlerin faydalı olmaları için Kültür Bakanlığı ilk tedrisat me - selelerini tetkik ederken bir de an - ket açarak şehir ve köy okullarının ve kitaplarının kusurlarını ve öğret - menler İle müfettişlerin daha faydalı olmaları çarelerini aramaktadır. Öğretmenler hakkındaki rapor- lar incelendi İlbaylık kültür inzibat meclisi dün saat M de kültür direktörlüğünde bir toplantı yapmıştır. Bu toplantıda tasfiye edilecek öğ - retmenler hakkında verilen raporlar incelenmiştir. İnzıbat meclisi haftaya tekrar top- lanacaktır. Okullar 1 Teşrinde açılacak 16 Eylülde açılması kararlaştırılan ilk okulların havalarm sıcak gitme - sinden dolayı 1 birinciteşrinde açıl - masına kültür direktörlüğünce karar verilmiştir. Öğretmenlerin Anadolu gezisi başladı Öğretmen birliğinin o tertip ettiği Anadolu gezisi dün başlamıştır. Ge - ziye iştirak eden 150 den fazla öğret- men dün akşam afyona ru yola çıkmışlardır. Gezi on beş günden fazla sürecek - | Eevvesmerersmassassssssasssaamasassana tir. Her çocuk okuyabilecek Kültür Bakanlığı bu yıl okuma ça- ğında bulunan her çocuğun okuma bil mesi için bütün kültür direktörlükle - rine tedbirler almalarını bildirmiştir. Öğretmen sayısı az değil Lise, orta ve ilk okullarda öğret - men durumu tamamdır. Hiç bir yerde | öğretmen azlığı yoktur. Bu yıl altmış kadar ilk okul öğretmeni diğer iller - den İstanbula nakledilmiştir. Kitaplar 1 birinciteşrine hazır olacak İlk, orta ve İlselerde yeni ders yılı kitaplarınm hazırlanması İşi ile Dev. let matbaası yakından meşgul olmak- tadır. Kitaplar 1 birinelleyrine. kadar yetisitirecek ii. Doçentlik müsabakası Üniversitede münhal bulunan sekiz doçentlik için 18 birinciteşrinde bir müsabaka imtihanı açılacaktır. İmtihana girebilmek için bir ya - banez dil bilinmesi ve bir yüksek mek- tep bitirilmiş olması lâzımdır. 500 öğretmen kıdem zammı rdu Lise ve orta okul öğretmenlerinden 500 kişi bu sene kıdem zammı görmüş lerdir. Birinciteşrinden itibaren maaşları yeni zamlarla beraber verilecektir . Mecburi hizmetlerini yapmıyan öğretmenler İlk okul öğretmenlerinin yetiştik « leri mekteplerin cinsine göre devle - tin kendilerine baktığı müddetin bir buçuk misli mecburi hizmete tâbi bu- lundukları halde bu borçlarını ödeme- den meslekten ayrıldıkları ve başka işlere girdikleri görülmektedir. Kültür Bakanlığı bu ciheti nazarı i- tibare alarak bundan sonra devlet da- irelerine alınacak öğretmenlerin el - lerindeki mazbatalar (her ne olursa olsun Kültür Bakanlığına sorulma - dan kenetiilerine iş verilmemesini bü. tün resmi makamlara tamim etmiş - tir. Yarım tedrisat usdlü kabul edilecek Bu vrl ilk okullara girecek 928 de - ğumluların miktarı fazla olduğu an - laşılmaktadır. Halbuki kadro ve bütçe ne muallim bulmaya ne de yeniden mektep açma. ya müsalt olmadığından bir çok mek. teplerde yarım tedrisat usulü kabul edilecektir. Bu suretle öğlere. kadar bir kısım ve öğleden sonra başka bir kısım ta - lebeye ders verilecektir. Kültür Bakanlığı 985 - 936 ders yılı için ilk öğretmen okullarma alina - cak parasız yatı talebesi için alâ - *adarlara bir tamim göndermiştir. Bu tamime göre, ortamektep veya lisenin birinci ve fkinci sınıfını iyi ve pek Iyi derece İle bitirmiş olanlar o. kula ahmacaklardır. Sehit çocukları #le yetim çocukları tercih olunacaktır, Kabine yarın F loryada toplanıyor Yarın Cumur Başkanı Atatür- kün başkanlığında Floryada yapı- lacak kabine toplantısı için An - karada bulunan Tarım, Sağlık ve Kültür Bakanlarının (Ziraat, Sıh- hiye ve Maarif Vekillerinin) dün geldiklerini yazmıştık. Bu akşam Ekonomi (İktisat) Bakanının gelmesi beklenmekte- dir. Dün Başbakan İsmet İnönü İs- tanbula inerek Dolmabahçe sara- yrma uğramış, oradan Perapalas e e e Trakyada Manevra yapıyoruz Ankara, 17 — Asekri ve ba- zı lüzum ve ihtiyaçlara göre a- i yın yirmi birinde lamak ve iki öç gün devam etmek üzere Trakyada mutat ordugüh ta limleri yapılacaktır. Italyadaki Subendi facıasıl Yeni bir tehlike baş gösterdi. Onbin kişi yüksek mevkilere taşınıyor İtalyanın şimali garbinde Orbi cella gölünün sularmı tutan su bendinin çatlaması üzerine bir milyon İngiliz liralık zarar olwuş ve 500 kişi ölmüştü. Son gelen haberlere göre, ayni mıntakada yeni bir tehlike başgös. termiştir. Son çöküntü üzerine su bendi- nin esas kısmını muayene eden mütehasıslar, buranın zayıfladığı- nı ve çökmek tehlikesini gösterdi. ğini bildirmişlerdir. Bu oulrsa, gölün geri kalatı su- ları, Orba vadisini tamamen süpü- recek ve ne var ne yoksa mahve- decektir. İtalya kralı, hâdise yerine git- miştir. Şimdi tehlikede olduğu görü- len su bendini altındaki ovada şehrin ahalisi müthiş bi: korku i- çindedir. On bin kişi, daha yüksek mev kilere taşınmaktadır. Bu göl sun'idir. On beş yıl ön- ce bendiyle birlikte yapılııştı. Penova elekirik istasyonuna ait tir. Bundan önceki hâdise şöyle ol- muştu: Bekçilerden biri, bendin çatır. tılarını işitince kaçmamış ve der- hal telefona sarılarak üç mil iler- deki elektrik kuvvet istasyonuna tehlike işareti vermiş, böylece bir çok kişilerin hayatını kurtarmış. Fakat kendisi ölmüştür. Dört köprü birer odun parçası gibi sürükleniyermiştir. Cumartesi yevmiyeleri Ankara, 17 — Devlet hizmetle- rinde çalışan memur ve müstah - demlerin cumartesi yevmiyeletini tam olarak ve hususi müesseseler- de çalışanların iş kanunu çıkıner ya kadar, çalıştıkları saat nisbe - tinde para almaları hakkındaki kararname yarm (bugün) resmi gazetede neşredilecktir. Garip bir tecelli 19 AĞUSTOS — 1995 ve Park otellerine giderek arka “ daşlariyle konuşmuşutr. Dış İşleri Bakanı Tevfik Rüştü Aras da Perapalas otelinde Söv * yet Rusya Elçisi M, Karahan ve sonra da Bulgar Elçisi M. Pavlof ve Romanya Elçisi M: Filoti'nin ziyaretlerini kabul etmiştir. İsmet İnönü öbürgün İzmire gi" decek, panayırı açacaktır. Pek ö nemli iki söylev vereceği bildiril" mektedir, Bu söylevlerin memleketin her yanından dinlenebilmesi için Am kara ve İstanbul radyoları terti * bat almaktadırlar. Bu gezide de Dış Bakanı Tevfik Rüştü Arasm Başbakana © arkadaşlık etmesi muhtemeldir, Başbakan İzmirden sonra Eg* nin en muazzam sanayi müesse * sesi olacak olan Nazilli mensucat fabrikasının temel atma törenin * de bulunacaktır, Bunlardan birinin üzerindef bir yolcu treni hemen altı dakiks evvel geçmişti.. Fabrikalar şimdi su altında bir harabedir. Hâdise sahası 40 mil uzualur ğunda ve beş altı mil enliliğinde “dir; ve 24 #üatiçimdeki cesetlerile öylece kalmış, yaklaşılamamıştır. Şimdi binlerce asker, ahaliye yardım işiyle uğraşıyor. Sularm hâdise yerinden 10( mil ötede Alessandria şehrine ka dar geldiği görülmüştür. : Villi Post 20 metre- | den düşüp ölmüş Nevyork, 17 — Kaliforniyadan hareketle Moskovaya gitmekte 0 lan tanınmış Amerikalı tayyareci Villi Post ve arkadaşı Rogers'in Alaskada düşüp ölmeleri etrafın da aşağıdaki tafsilât gelmiştir: Tayyareciler yere inerek yerli * lerden Pante Barro Barrov istika” metini sormuşlar ve yeniden ha * valanmışlardır. Fakat bu esnad# anlaşılamıyan bir sebepten dolay! tayyre 20 metre irtifamdan yere düşmüş, içindekilerle birlikte par” çalanmıştır. Bütün dünyayı dela * #an ve hava tabakalarınm üstün çıkan Villi Post'un yirmi metre * den düşüp ölmesi garip bir tecelli olarak görülmektedir. Festival hazırlıklar! | Festival hazırlıklariyle uğrs * şan komite dün de toplantılarm* devam etmiştir. Kendilerine mü * racaat ediln Balkan devletleri ko” solosları, heyetlerinin gelecekle rini bildirmişlerdir. Festivalin devam ettiği müd“ detçe şehrimizde bulunacak heyet lerin ucuz fiyatla nakil vasıta ” rından İstifade edebilmelerini t9 min için komite Denizyolları resi ve sosyeteler nezdinde teşeb” büslere girişmiştir.