21 Ağustos 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

21 Ağustos 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

İ ORMANIN KIZİ Vahşi hayvanlar arasında ve Afrikanın baita girmemiş ormanla” rında geçen aşk ve kahramanlık. heyecan. esrar ve tetkik ramanı BN“ ga mem Yazan: Rıza Şekib m | Rıfkı daha dışarıya çıkmıya fır- sat bulmadan düzgün vücutlu geniş omuzlu bir kızla karşılaştı. — Ne yapıyorsun hoca? Elinde silâhla böyle... Sana yalan söyli » yecek değilim... Senin böyle silâh- la dışarıya fırladığını © görürlerse öbür dünyayı boylarsın. Sana na- musüm üzerine söylüyorum, inan bana... Dışarda aslanlara hükme- den bir kizla arkadaşı ve yanla - rında da buradan kaçan esir var. “Kız, esir pazarmda ne kadar esir varsa hepsinin serbest bıra - kılmasını aksi halde . fakihlerin aslanlarına yem olacaklarını söy- ledi ve beni de © sana gönderdi. Kurutlmak kabil olan birşey ol - saydı, geceyarısı sana gelir ve ra- hatsız eder miydim. Ne yapalım söyle?... Nadirin konuşuşu ciddiydi. Ho- ca Rıfkı yeriride durakladı: — Bu aslanlara hükmeden na - sıl kızmış böyle?... — Bilmem nasıl kız7... Fakat yarı vahşi olduğunda şüphe yok... Tamamiyle çıplak denilebilecek bir halde. Aslanlarının sözünden çıkmadıkları da benim sağ kalı - şımdan belli... — Ne diye senin sağ kalışından anlıyayım, — Sözünü dinleyip parçalamâ- masindan... — Şimdi ne istiyor bu kız? — Söyledim; bütün esirlerin seri üm Bİ isteğf Heta Rıfkının havsa- lası bir türlü alamıyordu. Nasıl alsındı? Esrilerin serbest bırakıl» ması demek ölümünden farksız 0- lurdu. Buna kolay kolay razı olacağa benzemiyordu. Pavlı dişleri arasından mmıl - dandı: — İmkânı yok... İmkânı yek burun... Daha çıldırmadım... — Çıldırması mıldırması yok i- şin... Hemen karar vermek lâzım. Ya hayat, ya ölüm... — Esirsiz hayatı ne yapayım?.. Ölüm daha iyi... Hoca Rıfkı maşlahını havalan- dıra havalandıra kapıya doğrul - du. Süratli yürüyordu. Nadir arkasından: — Kararın bu mu? diye hay - kırdı. * Rıfkının başını çevirmeden a yurdu içinde yuvarladığı kelime « lerden bu düşüncede olduğu anla. şılıyordu. Nadir başımı sallıyarak: — Nasıl istersen öyle hareketi et... Esir tekrar bulunur amma ha-| yat bulunmaz. Ben senin kadar| zerigin olsaydım yaşamayı tercih ederdim. — Sen fakir olduğun icin böyle düşünüyorsun... Bir de bana sor. Rıfkı bu son cümlesini söyledi. ği zaman kulübenin kapısını aç « mış bulunuyordu. Daha dışarıya çıkmağa fırsat bulmadan karşısm da gördüğü düzgün vücut ve ge - niş omuzlu bir genç kızm gölge - siyle irkildi. Saçları omuzlarmı örten yuvar» kulübeden srzan ışıkla pırıl piril parlıyordu. Yanık yüzündeki mâ- na, İnsana korkudan ziyade saygı Hoca Rıfkının gözleri, Nadirin kulaklarını doldurduğu vahşi hay vanları aramak için dolaştı. Fa « kat bunlara benzer birşey görme» yince paslı dişlerini genç kıza gös tererek; e AŞ EŞYA HABER — Akşâm Postası. Istanbul Sıhhi Tıp talebe yurduna Heybeliada Sanatoryomu. Akliye hastanesine Kuduz'T. müessesesine Çocuk hastanesine Haydrpijik İstilâiye hastanesi Müesseseler Arttırma ü 21 AĞUSTOS — 1935 Eksiltme Komisyonundan : Azı Çoğu Muvakka; (o Garanti Cinsi 15,000 19,000 Kilo 370 Lira 50 K. Tozşeker 3,500 6,500 , 2d Ş 57 K. 2,100 3,90 , Kesme 18,000 20,000 , 390 , Toz 400 60 , 11 70 Toz. 2,500 2,800 , 8 95 Toz. 180 AN Kesme 4,000 8,000 , 156 Toz Yukardaki müesseselerin 1935 mali yılı şeker ihtiyaçları eks'İtmeye konulmuştur. Bunlardan Akliye hastanesinin şekeri kaaplı zarfla diğerleri açık eksiltme suretiv'edir. 1 — Her müessesenin ib*iyaç miktarı ve muvakkat garant'eri hizalarında gösterilmiştir. 2 — Eksiltme 28 Ağustos 935 çarşamba günü saat 16 da Cağaloğlunda Sağl k direktörlüğü binasın- daki komisyonda yapılacaktır. 3 — Tabmini fiat: Toz şekerin — Geceyarısı ne istiyorsun?... |larak komisyondan alınır. 4 — Eksiltmeye gireceklerin 935 Ticaret odası vesikasiy!: 2490 sayılı kanunda yazılı belge va gire- ceği eksiltmeye yeter muvakkat garanti makbuz veya banka mektupla riyle belli saatte ve kapalı 211f ek: siltmesine gireceklerin de işbu -vesaik ile usulü dairesindeki teklif mektuplarını havi zarflarmı yuka rıda yazılı eksiltme saatinden bir saat önceye kadar makbuz mukabilinde komisyona vermeleri Burada işin ne? diye böbürlendi. — İşimi yanındaki adam elbet- te söylemiş olacaktır. Kararını bekliyorum. — Benim serbest bırakılacak &- sirim yok... Ben onlara dünya ka- dar sermaye döktüm... Güzel ha- tırm için mahvolmağa niyetim yok... Daha doğrusu çıldırmadım, Haydi işine.. (Devamı var Spwrl Galatasaray Macaristanda 2-5 yenildi Budapeşte, 20 — Galatasaray Peştenin Şroksar takrmiyle Maca- ristandaki son maçını yapmış, ve neticedö 5 * 2 yenilmiştir. 3500 kadar seyirci önünde oy « nanan maça Galatasaray şöyle bir kadro ile çıkmıştı: Necdet, Hüsnü, Osman, Faruk, Yanki Kirin Nazdet Mü ver, Şeref, Fazıl, Danyal. İkinci devrede Şerefin yerine Gündüz, Lâtfi de (merkez muavine geçti. Ve bir ara Münevver de çıkarak yerine Şeref geçti. Macarlar Galatasaray karşısın» da çok güzel oynamışlardır. Birin- ci devre Galatasarayın 3 - 2 mağ- lâbiyetiyle bitmiş, ikinci devrede Macarlar iki gol daha yapmışlar, ve netice 5 « 2 mağlübiyetle bit « miştir, Tenis birincilikleri T. 1. C. 1, Istanbul bölgesi tenis he- yetinden: Heyetimizin 16 — 5 — 935 tarihinde gazetelerle yapmış olduğu tebliğe hiç bir kulüp cevap vermemiştir. Tenis birinciliklerine iştirak edecek edecek knlüp üyeleri en son 5 —9 — 935 akşamına kadar bölge sekreterli - ğine kulüpleri vasıtasiyle ve yazı ile müracaat etmelidirler. Bu (tarihten sonraki müracaatlar hiçbir suretle na zarı itibare alınmıyacaktır. 331 doğumluların yoklaması Eminönü askerlik şubesi başkanlı - ğından ” #81 doğumlular ve odoğumlularla muayene edilmesi lâzımgelen efratla - rın, yerli ve yabancılarının son yok- lamasma 1 — 9 — 945 tarihinden 30 — 10 — 935 gününe kadar iki ay devam edilecektir. Her haftanm pazartesi, çarşamba, cuma günleri (Binbirdi - rekteki) Eminönü askerlik şubesinde muayene edileceğinden bu doğumlu - ların nüfus hüviyet cizdanlariyle o- kullarınında varsa ( ehliyetname ve mektep diplomalariyle gelmeleri ilân olunur. ZAMAN — Şimdiye kadar İtalya - nın bir gösteriş (yaptığından, harp etmesi ihtimali olmadığından bah » sedip dururken bugünkü savaş çıka « cak mı başlıklı yazısında soldân geri ederek &rtık yazılanlara bakılırsa İ - talyanın bütün bu hazırlıklarını boşu ağılıyordu. na yapmadığı anlaşılıyor demektedir. ' kilosu 26 ve kesme şekörin kilosu 29 kuruştur. Şartnameler parasız o- (4596) ŞEKER EKSİLTMESİ HAKKINDAKİ 30 TEMMUZ 935 TARİHLİ İLANIN HÜKMÜ YOKTUR. MEVLÜT İstanbul avukatlarından merhum Hasan Fikrinin ruhuna ithaf olunmak Üzere 23 Ağustos 935 tarihine müsadif cuma günü cuma namazından sonra Suadiye camiinde mevlidi nebevi oku- nacağından akraba ve ehibbadan arzu edenlerin gelmeleri rica olunur. Bu hafta Te pebaşı . Belediye Tiyatrosu: 22,23 LU) mun son temi” sili 3 perde ope- ret. Yazan: Ek. rem Reşit, beste * liyen Cemal Reşit, 29 Ağustostan itibaren (YALOVA TÜRKÜSÜ), METAMORFO DÜN ve YARIN Tercüme külliyatı Sayı — 38 P. A, KROPOTKİN ETİKA Ahlâkın Kaynağı ve Açılması Rusçadan çeviren: ISTANBUL — 1935 Satıldığı yer VAKIT Matbaası Fiyatı 100 Kuruş Bunlar; öz Türk malıdır. Kırk yillik emekle başarılmıştır. Frenk mallarından çök üstündür. Hepsi de Istanbulda yapildıklârı hal de-Avrupa etiketi yapıştırılan başka pudra, krem, ruj ve sürmelere aldan- mayımız, . Istanbu 5 inci iera memurluğundan: Emniyet sandığına 160 lira mukabilinde birinci derecede ipotekli olup paraya çev - rilmesine karar verilen ve tamamma 910 lira kıymet takdir edi- len Üsküdarda Selâmi Ali efendi mahallesinde E. paşa Y. Ha - mam sokağında eski 4 Mü 4 yeni 19, 19/1 numaralarla murak « kam Dükkânı Müştemil bir evin tamamı açık arttırmaya vazedil- miştir, ' N s y Arttırma peşindir. Arttırmaya iştirak edecek müşterilerin kıymeti muhammenenin ©ç 7,5 nisbetinde pey akçesi veya milli bir bankanm teminat mektubunu hamil olmaları icap eder. Mü « terakim vergi, tanzifat, tenviriye ve vakıf borçları borçluya ait » tir, Arttırma şartnamesi 10,9,935 tarihine müsadif Salı günü Dai- rede mahalli mahsusuna talik edilecektir. Birinci arttırması 25, 9; 935 tarihine müsadif Çarşamba günü dairemizde saat 14 ten 16 ya kadar icra edilecek, birinçi arttırmada bedel, kiymeti mu- hammenenin 94 75'ini'bulduğu takdirde tüste btrakilır. Aksi tak» dirde son arttırmanın teâhhüdü baki kalmak üzere arttırma on beş gün daha temdit edilerek 10, 10, 935 tarihine müsadif Per » şembe günü saat 14 ten 16 ya kadar Dairede yapılacak ikinci art- tırma neticesinde en çök arttiranın üstünde bırakılacaktır. 2004 numaralı İcra ve İflâs kamununun 126 inci maddesine tevfikan hakları tapu sicillerile sabit olmıyan ipotekli alacaklarla diğer a» lâkadaranın ve irtifak hkkı sahiplerinin bu haklarmı ve hususile- faiz ve masarife dair olan iddialarını ilân tarihinden itibaren 20 gün zarfında evrakı müsbitelerile birlikte Dairemize bildirmele- ri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicillerile sâbit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Müterakim vergi, tenviriye ve tanzifiyeden ibaret olan Belediye rüsumu ve Vakıf icaresi bedeli müzayededen tenzil olunur. Daha fazla : malümat almak istiyenlerin 935/829 numaralı dosyada mevcut evrak ve mahallen haciz ve takdiri kıymet raporunu görüp anlayacakları ilân olunur. (4951) inhisarlar U. Müdürlüğünden: İdaremiz ihtiyacı için şartnamesi mucibince 50 ilâ 100 bin adet 50 kilo Tuz alabilecek çuval pazarlıkla satım almacaktır. Taliplerin 23/8/9385 tarihine müsadif Cuma günü saat 15 de Kar bataşda Levazım ve mübayaat Şubesindeki Alım komisyonuna “b 7,5 güvenme paralariyle birlikte müracaatları. (4869) Istanbul Kültür Direktörlüğünden: Lise ve Orta mekteplerin bitirme ve engel imtihanları 2 eylülde, olgunluk v9 mezuniyet imtihanları, 11 eylülde başlıya” caktır. İlgililer imtihan günlerini anlamak üzer€ mekteplerine müracaat edeceklerdir. (4809| «kadar birin: ritırma sure © a numaralı dükkânda satılacağındi” talip olanlarm mezkâr gün ve g9” Üçüncü icra memurluğundan: I Mahcuz ve satışı mukarrer bulunan İ Filips markalı Bataryeli radyo maki. nesinin satışı 23 — 8 — 935 tarihine tesadüf eden tüma günü saat 4,5 - 5,5 Filen mahalle müracaat etmeleri il olunur, .