22 Ağustos 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

22 Ağustos 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

Baş pehlivanlarla güreşmiye kalkmadan evvel . Dinarlı evvelâ beni yensin! Başalti birincisi Hüseyin Pehlivan böyle söylüyor, “Ingiliz kralı gibi ipek pijamam yoksada evvelallah kendisini yeneceğime eminim!,, diyor. Dün matbaamıza Uzunköprüli Hüseyin pehlivan gelerek şu söz- leri söylemiştir: — Dinarlı Mehmet Mülâyim, Kara Ali gibi baş pehlivanlarir. uğraşmasın! “Ben İstanbul, İzmir ve Anka- rada birçok defalar başaltı birin ciliği aldım. Dinarlı Mehme* biz ayar bir güreşçidir. Baş pehlivan. larla güreşmek için ilk önce beri yenmesi lâzımdır. Onun behset- tiği Pankras (1) güreşin ölâsı bende var. Dinarlı, bizden öğren- diği şeyi bize satmağa uğraşıvor. Sonra ben Hava Kurumu men faatine, hem de beş para almaa” güreşeceğim. Biz her sene Hava Kurumu için güreşiriz. O bir ke-e gelip güreşti, bütün paralar" top- layıp gitti. Mülâyim pehlivan onu bir ham- leds altına aldı. Halbuki bea Mü- lâyimle hiç olmazsa on, on bs4 da- kika yıkılıp, ezilmeden gür *şebi- lirim, İki sene evvel İzmire glen Bul- gar güreşçisini ben dört dakikada yendiğim halde o, yarım saatte Yenmişti. “ldmansız olduğu da doğru de gildir. Burada Afyonlu Süleyman Amal: Hüseyin pehlivanlarla on gün idman yaptı. Sonra ben onun her tektifin* kabul ediyorum. Değil yelken be ZI üzerinde, hattâ isterse toprak, taş üstünde bile göreşmeğe haz'- Tim, Hava Kurumu hesabına yâ- P'lacak bu güreşten de on para is temem... Her ne kadar üzerimde İng' liz kralı gibi. ipek piçama (1) yoksa da evel allah kengisini ya. Neceğime eminim. Hodri meydan! Dinarlı güreşi | haktında bir mektup! Diğer taraftan, dün akşam geç va- kit Dinarlınm güreşi o hakkında bir; mektup aldık. Bazı kısımlarını aşa -| Eda okuyacağınız bu o mektupda bir Şok noktalar bizi hayret içinde bı - Taktı, Mektup sahibinin, Dinarlıya kar $ büyük bir sempatisi olacak ki, gü - Yeşi pek bitaraf bir gözle seyredeme - , Çünkü Mülâyimin hâkimiyeti ve çok Üstün güreşi, hiç su götürmez bir ha- kikatdir. Dinarlı birçok o sebeplerden o gün belki tam varlığını göstereremiş ola- lir, Fakst hakikat, bizim seyrettiğimiz. Rüreşte, evvelce kararlaştırılmış ve iki tarafça kararlaşmış güreşte, Dinar - İnn, hiç ağız açamıyacak bir mağlü- biyete uğradığıdır. Ve Bay Kemalin İddiasmın aksine, Mülâyim Dinarlı - dan eksik değil belki daha fazla © - Yun tatbik etmiş ve işte asıl bu saye - “e rakibini yerden yere vurmuş inlete İnlete yenmiştir, Çonban Mehmet meselesine gelince, bu aslan güreşçimiz için, Dinarlı ve Onun gibi bir çok füreşçileri yenmek ir hiç olduğunu, sayın okuyucumuz bilmelidir. Eğer Çoban Dinarlmın maçını gör - meden (onu yenerim) dedi ise, maçını Rördükten sonra, bu sözü yüz kere da ba büyük bir katiyetle söylüyeceğine Yüphe etmemek lâzımdır. Çoban Mehmet ile Mülâyim MEKTUP | Dinarlı Mehmedi tanımam, Onu bü- tün gazetelerin Amerikadaki muvaf - fakıyetlerinden sitayişle bahsettikle - rini okudukça bendede her i iftihar ettiği gibi takdir. ve İftihar hissi uyandırmıştı. Memleketimize dö- nüp bir kaç maç yapacağını duydu - Zum zaman hem kendisini hem de ya- pacağı maçları görmek için maç gü - nünü sabırsızlıkla bekliyordum. Neti. ceyi gördük fakat acaba sizin sütun - Jarınızda yazdığınız gibi (dün baştan başa ezici bir güreşten sonra Mü - Jâyim rakibinden iki kere kuvvetli ve üstün olduğunu göstererek yendi) a - caba günün bütün halk üzerinde dedi kodusu olan bu mesele böyle midir, değil midir? Maçın başından nihayetine kadar göze görünen şey Dinarlının hiç bir vakit rakibini yenmeğe uğraşmadığı daima karşısındakine oyun verip oyun almadığı gözüküyordu. o Bunu onun şöhretinin sahibi olmadığına hamlede lim, fakat o verdiği oyunlardan tere - yağından kıl çeker gibi kurtuluşları - na ne diyelim? En beceriksiz bir güreşçi bile karşı- pehlivan idman yaparlarken sındaki rakibini hiç olmazsa bir kere- cik tehlikeli bir vaziyete sokardı. Bu- nu bütün seyirciler gibi ben de gör - düm. Dinarlınm hücum © etmeyip de daima oyun verip yalnız müdafaa tar- zında maç yapması karşısındaki Mü - lâyimin katbekat faik zehabını veri - yor. Fakat o ustaca bilgili kurtuluş - larla kendinde saklı olan bir cevher sahibi olduğunu gösteriyor. Onda bir sır olduğu belli anlaması biraz müş - kül. İstanbula geldiğinde gazetelere beyanatına bakılırsa yegâne emeli Ço. banla olduğunu söylüyordu fakat Ço- banla olacak maçının son olarak tes - bit edilmesi ve ilk güreşte Dinarlmın Mülâyime yenilmesi biraz muamma, Maçtan sonra gazeteciler Çoban Meh- metle görüştüğü zaman bu benim için bir sırdır. demişti. Şimdi neden kat'i olarak yenerim demiyor çünkü o da bu müammayı anlamış bulunuyor. Ne ise zaman her şeyi değiştirir ba- na öyle geliyor ki bu üstat güreşçi a - leyhteki satırları lehe çevireceğe pek benziyor. Okuyucunuz Fabrika ustabaşısı Kemal Balkan güreş oyunlarına hazırlık Viyana güreşçileri 23 ağustosta Istanbula geliyor Güreş federasyonumuza son gelen bir telgraftan Viyana güreşçilerinin 24 ağustos cuma günü sabahı saat 10 da İstanbula gelecekleri anlaşılmış - mıştır. Şu hale göre ilk güreş cumartesi günl saat 4 te, ikinci güreş te pazar günü yapılacaktır. Viyana takımı hakkında gelen malâ mata göre bilhassa filiz, yarı orta, yarı ağır've ağır sikletler çok kuvvet- lidir, Bu takım İçin Avusturyanın en kuvvetli takımı denebilir, çünkü Avus turya milli takımı da Viyana şehrin - den teşkil edilmektedir. Avusturya takımının o İstanbulda yapacağı güreşler açık havada yapı - lacaktır. Güreş sahası için o Taksim stadyumu intihap edilmiştir. o Bunda başlıca âmil halkım ucuz ve rahatça güreş seyredebilmesini temindir, Viyanalılarla maç yapacak güreşçi. lerimiz henüz tayin edilmemiştir. Fa- kan Viyanalılarla en kuvvetli takım - mızdan maada yeni yetişen gençler de tecrübe edileceklerdir. Takımımız çok idmanlı bir haldedir. Avusturyalılarla yapılacak maçtan çı kacaak olan güreşçilerimiz kampa a- Imacaklar ve sonra da Balkan maç - Irma gireceklerdir. Viyanalıların daveti güreşçilerimiz için büyük bir tecrübe olacaktır. Gazetemiz fiyatların, wcuz olması için birçok neşriyat yapmış ve bütün spor organizasyonlarında biletleri pa- halı satarak değil, ucuz fakat çok sa - tarak masraflarının çıkarılmasına ça lışmanın doğru yol olduğunu iddia et- mişti, Bu iddiamızın ilk tatbik edildiği Atina muhteliti maçları (pe kadar haklı olduğumuzu isbat etmiş oldu. Şimdi de memnuniyetle duyuyo- ruz ki, güreş federasyonu da bu se - fer yapacağı organizasyonda, ayni yolu tutacak, ve fiyatları (50 . 25) ku- ruş yapacaktır, Bununla hem halkın güreşleri görmesi kolaylaşmış olacak hem de güreşçilerimizi büyük bir ka. labalık önünde güreştirmek O İmkânı hasıl olacaktır. Bu kararından dolayı güreş federas yonunu ne kadar tebrik etsek azdır. Karnera Yenikarşılaşmalar yapacak Elinden pasaportu alındığı ve İtal- ya hükümeti müsaadesi olmadıkça se- yahat edemiyeceği haber verilmiş o - lan boksör OKarnerâya gelecek sy| Amsterdamda bir Alman boksöriyle yapmak üzere olduğu boks maçı için de mlisaade edilmiyeceği yazıyor. Bu Alman boksörü Walter Nensel: | dir. Karneranın gelecek ay sonunda Madson Eguare Garden'de Art Lasky ile karşılaşacağı bildirilmektedir, Almanyada atletizm . şampiyonası Geçen hafta yapılan Almanya atle tizm şampiyonasının en zorlu ve heye « canlı müsabakası (800) metre yarışı ol muştur. Eski Almanya şampiyonu meşhur koşucu (Stutlgart)ı Dessecker'le,(Ham bürg) lu König arasında müthiş bir çe kişme olmuş ve nihayet yukariki resim de görüldüğü gibi genç koşucu König (solda) rakiba olan eski şampiyonu bir göğüs (arkiyle geçerek Almanya (800) metre birincisi olmuştur. Koşunun derecesi (1,54,4/5) dir. Galatasaray Macaristanda İkinci maçını nasil oynadı, nasıl berabere kaldı ? Galatasaray muhacimleri birçok gol kaçırdıktan sonra açıldılar ve beraberlik sayısını yaptılar Seget: 18. : (Galatasaray kafilesin- deki arkadaşımızın özel mektubu) Bu sabah saat 6 da kalktık, yediye kadar kahvaltımızı ettik: Saat (8,15) de bizi Segetten (Begeş- yula)ya götürecek olan trene bindik. (1115) de trenimiz kasaba ile vilâyet arası derli toplu bir yerde durdu. Bizi karşıladılar. Çok misafirperver insan- lar. Lokantalı bir otele gittik. Öğle yemeğimizi yedik. Yataklara uzanarak, beşte oynana - cak maç saatini beklemeğe başladık.. Saat 4,40 kapıları büyük Türk bayrak. ları ile süslü sahadan içeri girdik saat 4,50 de takım şu şekilde sahaya çık - tık: Avni.Hüsnü, Osman, İbrahim, Lât - fi, Faruk, Fazıl; Şeref; Gündüz; Münevver, Necdet, “İhtiyat soyunanlar Necdet, Suavi, Fahir, Helvacı, Saat (5) de malüm merasimden son- ra maça başladık. Parayı onlar ka - zandı, Ve biz gineşe karşı oynuyo - ruz. Rüzgâr yok. Başlangıç vuruşumuzu onların sağ içi kaptı. Sağdan indiler, Top sola geç- ti, Osman büzel bir vuruşla topu uzak laştırdı, Sağ açığımız koştu fakat sağ hafları kolaylıkla iade etti, Top ortalarda, Şeref (o sürüyor. Bir iki çalım, iki kişi arasında topu Ma - carlara bıraktı, Fazıla pas vermiş ol - saydı daha iyi olurdu. Top Gündüz - de, Gündüz Necdete güzel bir pas verdi, Necdet kullanamadı: Oyun başlıyalı (5) dakika olmuş - tu. Soldan indiler, Sağ içleri mükem - mel bir gol fırsatını avuta attı. Çok güzel bir akınrmızı Şeref bozdu. Ve top Lütfide (santrhafta) oFazıl pas aldı, güzel bir geçişten sonra Şerefe fevkalâde bir pas verdi. Top İbrahi - me geldi, Ibrahim gene (Şerefe verdi Şeref attı, fakat avut. Bizim müdafaa daha açılmadı, İb - rahim güzel oynuyor. Bizim forvet kafa ile çok muvaffak olacak, oynasa daha Onlar hâkim solaçıkları seri ve gü » zel, Avni 8ol için bir şütünü kurtar - dr. (15) inci dakika lehimize olan bir korneri Şeref atamadı, Top gene kor- nerdi, Necdet attr, Lâtfi kaleye vur - du, kaleci kurtardı. Bu maçta rakiplerimiz, forvetleri « miz şüte teşvik için olacak! Hep ka « leye dayanıyorlar. Fakat bizim forve « timiz de Fazıldan gayri hiç bir şey yapamıyor. (4) dakika onları (o sıkıştırıyoruz ve iki de muhakkak gol kaçtı.. Şeref çok güzel bir fırsatı öldürdü- Fazıl güzel oynuyor, (17) inci dakikada, Münevver güzel bir frrsatı dışarı dayanarak, kaçırdı. Şeref güzel bir pas aldı, karşısında- ki müdafii geçti, gol bekliyoruz, siki bir şüt.. Pakat direk iade etti! Yirmi dakika onlar beceriksizce bir akından sonra kaleye kadar indiler, Sağ içleri dört ometreden topu boş kaleye atamadı ve bu tehlikeyi böyle atlattık. Forvette yalnız Fazıl oynuyor. Mü - nevver neden ise bu ikinci maçta çok bozuk, pek ağır oynuyor. Şeref topa vuramıyor. Lehimize korner oldu. İb- rahim, onların bekine (kornerden bir pas verdi!, Biz bütün fırsatlarımız böyle heba ederken, Sol açıkları, sol- dan indi Avni dışarı oçıktı, onu da atlattı, bereket Osman yetişti ve kap- iu. Münevverin güzel bir pasını Nec « det İyi ortaladı, Top Serefte şüt bekli- yoruz, sol içimiz gene topu kaptırdı, Münevver çok yavaş Necdet düzelme- ğe başladı. Şimdiye kadar sekiz on ta- ne muhakkak gol kaçırdık. Hüsnü ve Osman düzgün oynamağa başladılar. Lütfi topu çok iyi bir görüşle Nee - dete gönderdi Orta bekliyoruz, fakat sağ haf Necdetin üstünde... Top ge - ne uzaklaştı. Bu sırada tam bir ofsay- ti hakem görmedi, az kaldı gol yiyor- duk. Avni çok güzel ve fedakâr hir atlayışla topu kornere attı, İkinci kop per (Lütfen sayfayı çeviriniz)