31 Ağustos 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

31 Ağustos 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

Haydutların Şefi kim? Polis hafiyesi (X9)un nsl forması bugün satışa çıktı 5 kuruş * Telefon: 23872 31A Bugünkü sayımız ustos 1935 Cumartesi 16 SAYFA Sene: 4 - Sayı: 1311 Habeşistanın yarı toprakla- rında ingilizlerle Amerikâlı- lara geniş imtiyazlar verildi İtalyan çağrıldı Uzak şark filosu geri Italyan erkânı harbiye reisi Fransız mavevralarına iştirak edecek FERRE TEE “yazisi 2 'Sne'sâyfada) Feci bir milli kayıb Namık Ismail öldü mü, öldürüldü mü? Güzel annatlar akademisi direk törü ressam Na - mik İsmail dün ak şam kalp sektesin- den ölmüştür. Na me İsmail dün ak şam saat ön dözu beşte Kadıköyün - den kalkan vapu - 7 ra binmiştir. Ya - rında tanıdıkla rından ecnebi bir madam bulunu - yordu. Vapur H. paşadan kalk - tıktan sonra Na - mk İsmaile bir - den fenalık gelmiş başı yana düşmüş, boğazından hrıl tılar çıkmaya baş- Merhum ressam Namık İsmail da bulunan Namık İsmaili almak iste - memiş, “— Bu bir yaralama vakası de- ğildir. Biz ancak kan çıkarsa alırız, Yoksa mes'ul oluruz!,, demiştir. Şoförün bu sözleri halkı sinirlen » dirmiş, Namık İsmail zorla otomobile (Devami 4 üncü sayfada) imdadına koşmuşlar doktor aranmış, Tıp fakültesi profesörlerinden Löven- tahl yetişmiştir. Uğraşma köprüye ka- dar devam etmiş, vapur iskeleye yana- şınca imdadı sihhi otomobiline telefon *dilmiş, bir müddet sonra otomobil gelmiştir. Otomobil şoförü bali ihtizar-. Ergani demiryolu dün işlemeğe başladı (Yazısı 4 üncü sayfada) “Pardayanlar,, bugün başladı. kapağıni Renkli —- — | kararak kardeşini tehdit etmiştir. Bu | BARBAROSTAN Bir kac kadının | R kafası Baltayla kesildi Berlinden haber verildiğine sö) re Charlotte Juenemann isminde yirmi dört yaşında bir kadın Ber.) Jin hapishanesi avlusunda (balta ile kafası kesilmek suretiyle idam edilmiştir. Bu kadın çok sefih bir hayat geçirmekte idi ve üç küçük çocuğu | bir odaya kapatmak, ve açlıktan | öldürmek suçunu işlemişti. Bunlar Dün akşam Trabyada küçük iki kardeşten biri diğerini bıçakla ağır su- rette yaralamıştır. Aldığımız malümata göre vaka şöyle olmuştur: Trabyada oturan Lâtfi oğlu on beş yaşında Refik bir kızla sevişmiş, beraber gezip dolaşmıya başlamıştır. Babası bunu haber alınca oğluna na - sihat etmiş, kür etmeyince oğlunu © | vine almamıştır. o Refiğin 13 yaşında Tevfik isminde bir de kardeşi vardır. Refik eve alınmamasma rağmen kız - dan vazgeçmemiş, gezmesine devam et miştir. Dün alişam Refikle kız bir yere mektup vermek üzere Trabya postaha- nesine gitmişler, sonra gene (kolkola Trabya sırtlarına doğru yola koyul - muşlardır. Kızla genç rum mezarlığın dan geçerlerken önlerine Tevfik çık » mış, babasmın kızı bırakırsa kendisini eve alacağını söylemiştir. Bu söz üzeri- ne Refik, küçük kardeşinin üzerine yü- rümüş, üstelik cebinden bir de bıçak çı sırada heyecanla Refiğin elindeki bı- çak yere düşmüş. küçük kardeşi Tev- Sik hemen bıçağı kapmış, © aralarında ki kavga © şiddetlenmiştir. 'Bir aralık dayak yiyeceğini anlıyan Tevfik bıça- e————— > YAKINDA KAMERA YLM HABER sütunlarında 1 1 İNTİKAM! | | Büyük imiz kahramani Genç yarsubaylar and içerken (Son sayfadaki resimlere bakı nız. Yazısı 4 üncü sayfadadır) 15 ya şı nd ayk en kadın peşinde.. ve on iki yaşında carihıi... İı ağabeyisinin karnma saplamış, #on- ra yüzünün sol tarafından da yarala - mıştır. Yaralmın feryadına jandarma » lar yetişmiş, Refiği otomobille Beyoğ « lu hastanesine kaldırmışlardır. Ağabe - yisini yaralıyan Tevfik yakalanmıştır. Kafasını kesip suratını ezmişler... Ağustosun sekizinci günü E- reğliye tâbi Alaplı'da feci bir ci- nayet olmuş, Çadırlı köyünden İzzet isminde biri ayni köyden İl- yas ve Mehmet adlı iki kişi tara- fından öldürülmüştür. Cinayete sebep, İzzetin ayni köyde bir takım dalaverelerle bir çok tarlaları ele geçirmesi netice- sinde ortaya çıkan kindir. İzzet o gece Alaplının Molla- bey değirmeninde patlıcan, biber toplamak üzere bostana girmiş, fakat bu esnada pusuda bulunan liyasla Mehmet üstüne hücum et- mişler. Evvelâ av tüfeği ile kar- nımdan yaraladıktan sonra başımı kesmişler, tanınmaması için de taşla ezmişlerdir. Katiller, ve kendilerini teşvik edenler yakalanmışlardır. İs:anbul telefonu devlete geçti (Yazısı 4 üncü sayfada) isteyiniz. Iik forma iç sayfalarımızda müvezzilerden