3 Eylül 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 3

3 Eylül 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 3

' 3 EYLUL — 1985 Benim görüşüm: —— — Okuyucularımın dilek ve istekleri Okuyucularımın son gönderdiği mektupları ve söylediği sözleri hülâsa ediyorum: Galatada Merkez Rıhtım ha - nında teciman giri ve çıkı komis- Yoncusu ve yabancı fabrikalar iş- güderi Vahram $. Hacınlıyan ya- Zıyor; “Selâma dair yazmızı çok hak- İr buldum. Bir nokta arzetmek is- tiyorum: bu işin, yani selâm ver - menin, umumileşmesi, “yalnız â - hali ile olmaz, hükümetimiz de a- haliye rehberlik etmelidir. Bu hu - Susta, hükümet ve resmi müesse « selerimiz de çok geride kalmış - lardır. “Misal olarak şunu söyliyeyim : Avrupaya yapmış olduğum seya - hatlerden birinde, bir Fransız va- Puru ile Çanakkale boğuzından geçerken, vapurun üç defu düdük çalması dikkatimi celbetti Meğer sebebi, orada bulunan Fransız ö-| lülerini selâmlamakmış. Ne güzel bir hareket! Aynı boğazdan bir İ kaç defalar bizim vapurlarla da | Keçtim, selâm vermediler. Çanak- | kale bizimdir, ve son tarihimizin en kıymetli bir abidesidir. Bizim de orada yatan Fransızlarmkin - den daha yüksek ve aziz binlerce Şehitlerimiz vardır. Hükümet ni - çin bizim vapur şirketlerini de bu selâma icbar etmez? Çok eminim ki boğazdan geçen her bir Türk Yâpurunun tayfa ve yolcularının İçerisinde bu aziz toprakta şehidi! bulunmayan birtek fert yoktur. Ru naktayı rexmi devaire İkaz et. Seniz- zannederim (önemli bir iş aşarmış olursunuz. V. 5. Hacmlıyan,. “iyi muamele ederim,,' Zındankapıda Güneş tuz fabri- * sahibi Hüsnü Hasırcı oğlu ken- disi hakkında güzetemizde yazı - bir şikâyeti haksız olduğunu ildiriyor. “Ben tuzu perakende değil top- un satarım, Müşterilerime de iyi Muame'e ederim!,, diyor. Tramvayların ön sahanlığı Beyazıtta Saraç İshak mahal - İssinde Cami ve Çeşme sokağın - da 4 numarada oturan Bay Ahmet Turhan vatmanın yanında dur - yasağından şikâyet ediyor ve Mak buna cesaret edenlere yapılan muameleleri o anlatiıktan a, kabahatin yalnız az vagon Balkan haftası ilk kafile haftaya geliyor N 14 Eğlülde başlayacak Balkan #stivali hazırlıkları ile ığraşan et Büyükadaya giderek ora - agi hazırlıkları gözden gecirmiş- a omanya gazetelerinde İstan - şenlikleri etrafında yazılacak darla propağanda yapılması ia edilmiştir. Romanyadan ilk file ayın onunda Prenses Marya gPariyle gelecektir. 11 Eylülde Yunanistandan ilk kafile gele - ir, Ya Eylül gecesi Yatklüpte veri» “m baloya “Halk gecesi,, adı ilmiştir, li Eylâl sabahı yapılacak bay - İk sekme töreni misafirlerin ba - Münasebetiyle yorgun buluna - işletmekte olduğunu söylüyor: | “Arabalar az olunca ve vagonlar. dolu olunca, halk elbette ön hanlığına da binmek mecburiye - tinde kalır!,, diyor. Not: Bu mektubu birkaç gün evvel aldım, O gündenberi sa - hanlığa binmek yasağı tavsamış - tır. Bütün belediye yasakları gi - bi... Beşiktaşlıların şikâyeti Beşiktaşlılar namma müracaat edenler şu üç şikâyetlerini ileri sürdüler: 1 — Nüzhetiyede Şair Nedim sokağı gayet iyi bir kaldırımla döşenmişti. Burasını havagazı ya- hut su boruları için kazıyanlar, gelişigüzel kapatıyorlar, Belediye hiç ses çıkarmadığı için, o güze' yol, göz göre göre bozuluyor, 2 — Beşiktaş iskelesi önünde İsatnbul tarafından gelirken de bir tramvay durağı olması lâzım - dır. Buraya, vapurlarla rekabet gayesiyle durak yapılmamıştır. Yani tramvay müşterileri, iyi ha- valarda yapuru tercih etmesinler diye düşünülmüştür. Halbuki, ak. si istikametten gelen deniz yolcu. larını alarak taşımak için, tram - vay, iskelede duruyor. 3 — Barbaros Hayrettinin me! zarı, acmacak bir metrükiyet için- dedir, ; Talebenin derdi Vefa lisesinden Vasfiye ve i- simlerini gizliyerek kurşun ka . lemle mektup yazan gençlere: Acınıza iştirâk ediyorum. Fa kat, madem ki kendinize güven: yorsunuz, herşeyin tamiri sizin e Bnizdedir. Liseyi başarmak içir orta bir zekâ ve orta bir çalışma bile kâfidir! Ciddiyetle derse ça - lışın ! , Etlere sarılan kalın kâğıtlar Taksimdeki İstanbul kulibön de çalışanlardan Bay Kosti şikâ yet ediyor: Etlere çok kalın kâğıt sarılıyor Dün aldığım bir kilo etin kâğıdı nı tarttım, buna dört kuruş on pa- ra verdiğimi anladım. Belediye bununla da meşgul olmalıdır. Nat: Okuyucularrmın bütün şikâ - yetleriyle daima alâkadar oldu - ğumu bu mektuplar ve müracaat- lar fırsatiyle tekrar bildiririm. (Vâ-NO) şenlikleri için cakları göz önüne alınarak öğle -! den sonraya bırakılmıştır. Akay ideresi gece sabaha kadar Adaya vapur işletecektir. Ali Çetinkaya Doğu illerinde geziyor Ankara, 2 — Bayındırlık Bakanı Ali Çetinkaya doğu vilâyetlerimizde yapacağı tetkik seyahatine üzere yarın sabah Sıvasa hareket ede- cektir. Ali Çetinkaya bilhassa Sıvas Er - zurum hattının biran evvel inşası işi - ni inceliyecektir. Kendisine devlet de- miryolları genel direktörü (İbrahim kemal, yollar direktörü Fut, Bayın - dırlık Bakanı yollar ve köprüler da - iresi reisi Emin ve diğer direktörler . den Kemaleddin refakat etmektedir. i karışınca... HABEK — Akşam Postası Yeni telsiz istasyonları Bayındırlık RBakanlı- ğının kararile yurdun on yerinde kurulacak Oğrendiğimize göre Bayındır - lık Bakanlığı yurdun he; yanını biribirine en çabuk ve en modern bir vasıta ile bağlamak için muh- telif illerimizde telsiz istasyonları kurmağa karar vermiştir. Bunun için de bir proje yapılmış bulun - maktadır. Bu telsiz istasyonlarının ve kü- çük mikyasta on tane olacağı an- laşılmaktadır. Telsiz istasyonla - rmın Adanadan başlayarak cenub ve şark (illerimizde kurulacağı söylenmektedir. Bu suretle şehirler arası ve arsı- ulusal telefon hatlarına melik ol - mıyan şehirlerimizin yurd içi ve dünya ile en kestirme ve en kolay bir şekilde bağlanmaları temin e- dilmiş olacaktır. Bu arada telsiz ücretlerinin de önemli bir mikatrda indirilmesi * nin esaş itibariyle kabul edilmiş olduğu söyleniyor. Çocokların marifeti Üsküdarda Nuhkuyusunda 113 numaralşı Zekiyenin evine kom - şu çocukları olan Samiye, Muzaf- «ar, Recai isminde üç çocuk mi - safir olarak gitmiş, açık bulunan konsolun gözünden 150 lirayı çal- mışlardır. Tahkikat yapılmakta - dır. Çocuk bırakıldı Samatyada Aya Kostantin kili- sesi arkasındaki arsaya bir aylık bir çocuk bırakılmıştır. Çocuk Düşkünler Evine gönderilmiştir. Nara atmışlar Şoför Salâhaddinin idare ettiği 2410 numaralı otomobile binen Vartarik, Adan, Asım, Onnik, Vartan, Toma isminde altı kişi Karagümrük cadedsinden geçer - lerken nâra atmışlar, bağırıp ça - ğırmışlardır. Gece yarısı halkı ra- hatsız eden altı kişi yakalanmış - tır. Kavgaya Heybeliadada Kırmızı sokakta 27 numaralı evde oturan Said oğ - lu Mehmed Refik sarhoş olduğu halde karısiyle kavga ederken ka- dın fazla bağırmış, bunun üzerine komşularından Şevketle İhsan e- ve gelmiştir. Mehmed Refik karı-| Istanbul fırıncıları bir yandan Belediyeye ve diğer yandan da Ticaret Odasına iki garib müra - caatte bulunmuşlardır. Fırıncıla - rın çok önem verdikleri bu müra - caat hayretle karşılanmıştır, Fırmesların gerek Belediyeye, gerek Ticaret Odasına yastıklar müracaat biribirinin aynidir. Bu - nun ekmek narhının tayininde fr- rıncıların menfaati hiç gözetilmi - yerek daima halkın lehine ve fı » rıncıların aleyhine hareket edildi - ği, halbuki bu vaziyetten fırımcı- larm çok sıkıntı çektikleri iddia e- dilmekte ve ekmek narhının mu- tedil (!) bir hadde: çıkarılarak fırıncıları zarara sokmıyacak bir şekilde tesbiti istenmektedir. Belediyeye yapılan müracaat bir istektir. Ticaret Odasından ise bu işin husulü için yardım isten » mektedir, iş bankasının ikramıyesi İş Bankasının bir eylüide çeki- len Küçük Cari Hesaplar ikrami - yesi 2000 lira Afyonda €66 No. lı hesap sahibi Turan İbrah'me çık - mıştır, siyle arasına girmek isteyen bu iki komşunun (o arkalarma yumruk vurmuş, bıçakla da arkalarından kovalamıştır. Çocuklar arasında Galatada Çeşmemeydanında o- turan 13 yaşında Nuri ile 12 ya- şında Kemal bir defter yüzünden kavga etmişler, Kemal bıçakla Nuriyi kolundan yaralamıştır. Ağır yaraladı Çemberlitaşta Kurşunlu handa oturan Ali Rıza ile Arabgirli si - mitçi Cemal alacak yüzünden kavga etmişlerdir. Ali Rıza bıçak» la Cemali göğsünden ve diğer üç yerinden yaralamış, yaralı Cer - rahpaşaya kaldırılmıştır. Ali Rıza yakalanmıştır. Kalbi durdu Gedikpaşada jandarma nnbarı karşısında oturan 60 yaşın ia Dik- ran, Çemberlitaşta Vezir hanında Artin ustanın dükkânında oturur- ken üzerine birdenbire fenalık gel miş, kalp sektesinden ölm'iştür, pek zararda imişler! “Ekmek fiatlarını arttırın, hep halkı düşünmeyin!,, diyorlar Dün bu hususta Belediye, Tica» ret Odası ve fırıncılar nezdinde temaslar yapan bir muharririmi - zin öğrendiklerine göre fırıncıla « rm bu müracaatlarının başlıca se - bebi ekmek narhımın tesbit şekli « ni değiştirmek istemeleridir, Şimdiki formülde bir çuval un için imal masrafı olarak 170 ku- ruş konulmakatdır. Narh tayin e- dilirken tabii bu 170 kuruşda rol oynamaktadır. Halbuki bundan o evvelki for- mmülde imal masrafı diye 215 ku- ruştu. Şimdi fırıncılar evvelce olduğu gibi gene imal masrafının 215 kuruştan hesabımı istersekte - dirler, 'Tecim odası idare heyeti bu meseleyi görüşmüş ve öğrendiği « mize göre fırmcıların isteğini ye- rinde bulmamıştır. Belediye de fr- rıncılarla bu hususla esas-n ayni noktai nazarda değildir. Florya yolunda yaralanan adam Florya yolunda bir otomobilin meç hül bir adama çarparak ağır surette yaraladığını ve Cerrahpaşaya kaldırı- Jan yaralının ifade vermeden öldüğü- nü yazmıştık. Bakırköy jandarma ku- mandanlığı ve müddelumümilik tarafın dan yapılan tahkikat somuanda, ölümüm hüviyeti anlaşılmıştır. Buatlam, Çawx talcanın Elbasan köyünden 60 yaşın- da Demir çavuştur. Istanbula kavun satmak üzere gelen Demir çavuş kö » yüne dönerken Floryaya yakın bir yer de karşıdan gelen bir otomobil çarp « mış, yaralamıştır. Demir çavuşun ö- küz arabası Floryaya civar tarlalar - da bulunmuştur. adaların -güzelleşti- rilmeleri için plân yapılacak Adaları Güzelleştirme Cemiye- tı bu ayın sonunda yıllık toplantı. sını yaparak yeni kararlar vere » cektir, Cemiyete yeni gelir kaynakları görüşüleceği gibi Büyükada ile birlikte öteki adaların da güzel - leştirilmeleri için bir plân hazır - layacaktır. Cemiyet, önümüzdeki kaharda Adalarda fazla çiçek yetiştirilme. si ve bunların halka O pekaz bir ücretle fidan halinde satılmasını düşünmektedir. Bundan başka Büyükadada cok çıplak bulunan Tepeköye çam di- kilmesini de temin edecektir. o ŞEHRİN DERDLERİ Florya plajlarında kalabalık Istanbul Kumkapı Nişancasında ğında 21 numarada Sadık Özel anlatı Epey oluyor. Arkadaşların ısrarı girmek için Floryaya gittik, Kapıda bin bir müşküldi çekerek 30 kuruş verip bir küçük kabine bileti alarak içeri girdim, Fakat içeride bir tek bile boş kabine yok- tu, Oradaki memura vaziyeti anlatarak boş kabine ne- rede diye sordum. Bana cevaben 30 kuruşluk o kabine kalmadı, 100 kuruşluk o var. Daha 70 kuruş verirsen buluruz dedi. Ben bittabi razı Miki ebedi lemek, Jül ik klise dünü üzdü olmadım. Bu seferde göğsünde siyah bir yıldız olan beyaz fanilâlı biri yaklaştı. Tülbentçi soka- yor: üzerine denize ti: i v — Şunun eline iki çeyrek ver, elbiselerine Sen de rahat rahat denize girersin dedi. Tabiatiyle bu açıkgöz adamın sözünü dinlemedim. Gişeye döndüm. Bir heyli uğraştıktan sonra güç belâ perarn geri alabildim. Diyeceğim şu: Gişede bulunan memur nasıl kabine olup olmadığını bilmiyor. Ve vatandaşların als danmasına sebep oluyor. — Yahu ne soyun muyorsün? Kabine yoksa elbi- selerini muhafaza edecek bir yer biliyorum. Arkam- dan gel dedi, Beni plâjn arka kapısından çıkardı. O- rada bir adam oturüyordu, Bunu güstererek ilâve eds bakar, olur da içeride boş