3 Eylül 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

3 Eylül 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

Yl yemeli Bir futbolcu Nasıl giyinmeli, nasıl ve nasıl çalışmalıdır ? (1) Artık sıcaklar sonuna ermektedir. Yakında gene futbol mevsimi açıla - cak, heveskârlar meşin topun peşin -| den koşmağa başlıyacaklardır. Geçen- lerde yazdığımız bir yazı silsilesinde iyi bir futbolcunun nasıl yetişebile - ceğini elimizden geldiği ve aklımızın erdiği kadar izaha çalışmıştık. Bugün de futbol oynıyanların bildiğimiz şe - kilde giyinip ortaya çıkarken nelere dikkat etmeleri lâzımgeleceğini, ant - renman günleri veya maçlardan son - fa neler yemesinin münasip olacağını, ne şekilde antrenman' yaparsa fayda elde edeceğini sirasiyle kaydedelim. Bir futbolcunun (sahaya çıkarken giyinişine mümkün olduğu ka”'-r dik- © — elmesi lâzımdır. Burada zarafet ve temizlik asıl olduğu gibi obilhassa Üzerinde taşıyacağı her şeyin bir mak Sada yardım ve bir fayda temin etme- 8i gerektir. 7 Bir futbolcu için suspenseir (haya bağı) kullanmak lâzımdır. Bu bağ o yuncuyu tekmeden muhafaza edece - gi gihi, soğuk havalarda kasıklara İ-| sahet eden sıkı bir şütün tevlit edece- Zi istirâba da meydan yetmez. Yalniz. burada suspensoirı seçerken gayet sa- de olmasına ve vücudun. hârekâtma mâni olmıyacak ebadda olmasına dik- kat etmeleidir. Pantalon hafif bir ku- maştan olmalıdır. Uzunluğu dizkapak tan on santimetre yukarıya kadar in- melidir. Bolluğu, her harekâtta vücu- dun biribirine sürtülerek orayı tazyik #imiyecek genişlikte olmalıdır. Ehem- miyetsiz gibi görünen bu sürtünmeler zaman ile ciddi tahriş edebileceği gibi Yorgunluğa da sebebiyet verir ve ni - Wayet çıkışlardaki harekâtı ağırlaştı - Tir, Fanilâ veya gömlek, kış ve yaz pa - muktan olması sayanı tercihtir. Yal- nız kışın soğuktan muhafaza olunma- St için vücuda yünden kolsuz ince bir yelek giymek sihhidir. Çoraplar iyice bacağa tetabuk et - melidir. Bağlar lâstikten olmamalı - dır. Çünkü Jâstik sıkârsa gevşetile - mez, bu yüzden kramp olur, Ve ayak- lar da beyhude yere yorulur, Onun İçin şirit bağ kullanmalıdır. Bu bağı Oyuncu istediği kadar sıkabileceği gi- bi gevşetebilir de. Serbesti harekâta mâni olan dizlik, bileklik ve yandaj| (sargı) gibi seylerin kullanılması ta -| Yazan: SADİ KARSAN raftarı değilim. Zira bu yüzden malf- salların iyi çalışamaması dolayısiy - le maçtan sonra hissedeceğiniz yor - gunluk daha fazladır. Vücudunuz ser. best hareket edemediğinden oyundaki randımanımız da azalır. Yalnız kaleci- ler müstesnadır, Onlarm plonjon yap. maları dolayısiyle dizlik kullanmaları mecburiyeti vardır. Ayağma giyebile- ceği kunduraya dikkat etmek bir fut- bolcunun en mühim vazifesidir. oyuncuların nasıl bir kundura alacak- larında mütereddit oldukları çok de- “w görülmüştür. Kundura ayağa bir eldiven gibi geç- melidir. Hepimiz biliyoruz ki her kun- dura bir müddet kullanıldıktan sonra açılır. Eğer bu esasen bol alınmış ise zaman ile daha fazla bollaşır ve aya- ğa da uygun gelmez. Bir çok oyuncu- lar bunun için iki çift çorap giyerler ve kunduranın içine de mantar dol - dururlar. Ne de olsa oyunda (o bunun zararları görülür. Top kontrolunda ve şütlerde ayağın ayarı kaçar. Buna meydan vermemek için şu suretle ha- reket ediniz: Toppotininizi o kullanılmıyacak bir hale gelecek kadar eskitmeden yenisi- ni alınız. Potin ayağınızın uzunluğuna | göre olsun, fakat ayağınıza biraz sı - kı olsun. . Eve gidince ayağınızı on on beş da- kika sıcak suya koyunuz. Ondan son- ra potini giyerek bir müddet dolaşır- sınız. Bunu birkaç gün tekrar ediniz. Antrenmanlarda da yeni kundurayı giyiniz. Pakat ayağınızda en ulak bir hızı hissedince hemen eski potiniz ile değiş tiriniz. Bu suretle hareket (o ettikten birkaç hafta Osonra göreceksiniz ki kundura ayağınıza mum gibi yapışı - yor ve çok rahat ediyorsunuz. Kunduranın yorgunluk vermemesi için hafif olmasına dikkat ediniz. Kun duranın derisi yumuşak olmalıdır ve vururken topu hissetmelisiniz. Kunduranın ayağa uygun gelmesi şüt çekmek, topa hâkimiyet noktai na- zarından çok mühimdir. Buna dikkat etmek de bir futbolcunun başlıca Yâ- zifelerinden biridir. (Bitmedi) Sadi KARSAN Yeni süratummacı bir darahıdır, Yüzbaşı (yakınlarda birleş miş Amerikanın Utah eyaletinde Solt w Kıyılarında yapılacak silrat yarışlarına iştirak etmek üzere İngilte. İLİN EEE kyani n Core Eytonnun dünya sürat rekorunu yirmi dörl saat- koşuda kırmak üzere yaptırmış olduğu bu otomobil, çok korkunç man- korkunç otomobilini vapura yük Uyerek Amerikaya hareket etmiştir. İZA aa Su skisile bayra A DE wo la Kk yarı EZ e şı! Denizde ski ile kaymanın Avrupa ve Amerika sahillerinde bu senenin en büyük su sporu modası olduğunu mu telif vesilelerle yazmıştık. Hergün bir yak üzerinde kaymak modasını çıkar mağa başlamışlardır. Bu resim, Fransa su skisi şampiyonu madam Meylen'i, deniz #porlarının en zoru olan, (tek su eskisiyle rışı) yaparken gösteriyor. yenilik arıyanlar, şim di de çift ski yerine, yukariki resimde de gördüğünüz gibi (tek) ski ve tek ae İ bayrak yap Bakınız, kadın şampiyon, bir ayak üstünde skide dururken, sol eliyle mo töre bağlı ipi tutuyor. Ve sağ elinde'de başka bir moför tarafından hafif hafif çekilmekte olan ve bayrağı alır al maz, bayrak yarışında kendi hissesi » ne düşen maniayı bütün süratiyle geç miye hazır bulunan arkadaşına verece ği bayrak sopasını hazırlıyor, , Epey karışık ve zor iş değil mi?! Atletizmde Fenlandıya | Neticesi (o haftalardanberi büyük Bayrak yarışı — (4X100): Birinei| ikinci ve üçüncü Almanya: derece! bir alâka ve merakla beklenen Fin -| Almanya ikinci (OFinlândiya derece:| 14 saniye 6/10 lândiya - Almanya atletizm müsaba -| di saniye 3/10 Cirit: Birinei (oFPinlândiya, ikinci kası pazar günü Helsinfosta yapıl « 200 metre: Birinel, ikinci Almanya | Almanya üçüncü Finlândiya: derece: mış ve elli bin seyircinin bulundu -İ üçüncü Finlândiya derece 21 saniye | 74 metre 20 ğn bu müsabakaları Finlândiya 99 1/2 puvana karşı 103 1/2 puvanla kazan - mıştır. Almanlar galip geleceklerinden e- min bulunuyorlardı. e Çünkü birçok rekorları Finlândiyalıların rekorla - rmdan yüksek idi. Fakat müsabaka - larda bunları elde edememişler ve bu da onlar için bir dersi ibret olmuştur. Maahaza bazı Alman atletleri de hir. kaç Alman rekorunu kırmışlardır.Me- selâ cirit atmada Stock 73 metre 96 ile, gülle atmada Woelke de 16 metre 15 ile Alman rekorlarını aşmışlardır. Gene Alman Soceelenin 400 metre ma. nialıyı 52 saniye 1/5 de yapması da çok İyi bir derecedir. Finlândiyalılardan Salvinen o 10 kilometreyi $0 dakika 28 saniye yap - mağa muvaffak olmuştur ki bu dere - ce bügüne kadar kırılmıyan dünya re- kortmendi meşhur Nurminin 30 daki - ka 6 saniye 2/10 olan orekoruna çok yaklaşmış bulunmaktadır. Birinci günde dokuz puvan farkla müsabakaları mağlüp bitiren Alman - lar ikinci günde bu farkı kapatarak galibiyeti elde etmek için çok çalış - mışlar, azami randımanlarını vermiş. lerse de hu emellerinde muvaffak o « lamamışlardır. Maamafili aradaki pu- van farkına bakılırsa Avrupanm en iyi ve yüksek atletizm takımına malik bu iki memleket arasındaki çarpışmanın ne kadar sıkı ve heyecanlı olduğu ken disinden anlaşılır. Teknik dereceleri sırasiyle yazı - yoruz. 100 metre; Birinei ve ikinci Al - manya ücüncü Finlâdya derece: 10 saniye 9/10 800 metre: Birinci Finlândya ikin- cl ve üçüncü Almanya derece: 1 da - dikak 52 saniye 8/10 10,000 metre Birinci, ikinci Finlân. diya üçüncü Almanya derece: 30 da- kika 28 saniye 2/10 400 metre (manialı) : birinci, ikin. ci Almanya üçüncü Finlândiya dere - ce: 52 saniye 2/10 Sırıkla yüksek atlama: birinci Fin lândiya, ikinci o Almanya derece: 4 metre, Disk ; Birinci Finlândiya ikinei Al manya ücüncü 48 metre 43 1/10 400 metre: Birinci, ikinci Alman- ya üçüncü Finlândiya derece 48 sani- ye 8/10 1500 metre: Birinci Almanya, Ikin ci ve üçüncü Finlândiya derece 3 da - kika 54 saniye 5/10 5000 metre: Birinci ve ikinci Fin - lândiya üçüncü Almanya derece: 14 i dakika 51 saniye 9/10 110 (manlalı) : Birinci Finlândiya Fransa Belçikayı Yüzmede yendi Fransa ile Belçika arasında ya - pılan yüzme müsabakalarımda Fransız lar 25 puvana karşı 35 puvanla galip gelmişlerdir. Şayanı kayt bir netice elde edil - memiş olan bu müsabakalardan yüz - melerin ekserisinde Fransızlar kazan- mışlar Belçikalılar da OVaterpoluda dörde karşı beş ile Fransızları yen - mişlerdir. Gülle atma : Birinci Almanya, ikin ci ve tiçüncü Finlândiyn derece: 16 metre 15 Uzun atlama: Birinci. Almanya, ikinci Finlândiya, Uçüncü Alminya derece: 7 metre 59 Yüksek atlama Birinel Finlândi. ya, Ikinci ve üçüncü Almanya derece: 1 metre 95 Manialı (4X400) : birinel Alman - ya, İkinci Finlândiya derece: 8 dakika 17 saniye 4/10 Okranya ile Red Star çarpışacak Fransızlarm ileri gelen takımla « rından Red Star Ukrayna karışık ta. kımı ile bir müsabaka yapmak Üzere beynelmilel futbol federasyonundan müsaade istemişti, Federasyon bu müsaadeyi vermiş olduğundan Sovyet futbolcuları ilk defa resmen Fransızlar İle yakmda karşılaşacaklardır. Ukrayna muhtelitinin ekseri oyun- cuları Kiyef ve Harkof şehirlerinden alınmıştır. Zenci boksör Joe Louis A Geçenlerde Şikagoda meşhur bok sör Levinsky'yi, iki üç ravundda harap Dev adam Karneray yendikten sonra Çekic atma: Birinci, ikinei Fin - | cermiştir. lândiya üçüncü Almanya derece; 53 metre 36 Yukariki resimde, Joc Lowisin Pinlândiyn derece: | eden bir dövüşten sonra mağlâp eden, zenci boksör Joe Louis, bu zaferi ile, kazandığı şöhrete, bir kat daha kuvvet Karnerayt yendikten sonra, hakem ta. rafından sağ eli havaya kaldırılarak galip ilân edildiğini görüyorsunuz.