24 Eylül 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

24 Eylül 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

U BYLÜL — 1985 Şa MA... İNEK TEYZENİN MİRASI: na Çok Se 7 i 1 vinecek / Jj £& ISTANBUL İYedikule GAZHANESİ Bilhassa Demir işlerinin hüsnü muhafazası için şayanı tavsiye: PASLANMAZ | Siyah BOYA SAKARYA vapuru heri stokları dalma hazır bulundurmaktadır. haftaPERŞEMBE günleriği Tafsllât ve sipariş için : eya MİNİ Fabrikaya: Telefon 22072 Metro Hanına: Telefon 44800 İZMİRDEN İstanbula kalkar, tama, müracaet olunması tiilayyar Hasan Şevki —, | Sem ida | Selçuk Kız Ertik Okulunu İBel evşekliğine iu PUDRA# ve YAGSIZ KREMİ nı iv | Bitirenlere z ilm e) Hormobin EN Tatsilât: Galata posta Eski yıllarda okulumuzu bitirenlere şahadetnameleri verilecek- 1255 kulusu, Vapurculuk TURK ANONIM ŞİRKETİ İstanbul Acentalığı Liman ban, Telefon: 22925 Trabzon yolu A KI N vapuru 24 eylül SALI günü saat 20 de Rizeye kada Muhammen bedeli 5444 lira olan 30 tane 500 kiloluk ve 3 ta | ne de 250 kiloluk baskül 24 — 10 — ?935 Perşembe günü saat 15,30 da kapalı zarf usulü ile Ankarada İdare binasında satın alınacaktır. Bu işe girmek istiyenlerın 408,30 liralık muvakkat teminat vermele- ri ve kanunun tayin ettiği vesikalar ve işe girmeğe manii kanuni bu. lunmadığına dâir keyanname ve tekliflerle ayni gün saat 14,30 a ka- dar Komisyon re'sliğine vermeleri lâzımdır. Bu işe ait şartnameler Tesellüm ve Sevk Müdürlüğünde Ankarada Malzeme dairesinde pa- rasız olarak dağıtılmaktadır. (5815) Muhammen bedeli 421 lira 20 kuruş olan 468 adet Kar küreği i-| çin yapılan açık eksiltmeye iştirâ k eden olmadığından 2 inci açık eksiltmesi 27/9/35 Perşenbe günü saat 10 da Haydarpaşada gar bi- nası dahilindeki 1 inci işletme komisyonu tarafından yapılacaktır. Bu işe girmek isteyenlerin 31 lira 60 kuruşluk muvakkat teminat vermeleri ve kanunun tayin eltiği vesikalarla eksiltme günü saatine kadar komsiyona müracaatları lâ zımdır. Bu işe ait şartnameler ko -| yine parasız olarak Bağa e (5841) Faris yazını elikei's. asla aldanmayınız. 116 PARDAY Bunun üzerine Luizi göreceğini o -| kadar ummadığı halde pencereye doğ- | ru gitti. ! Fakat bir âşık için arkasında sevgi- lisinin uyumakta olduğu bir pencere - ye bakmakta da bir saadet vardır. Bu sırada Pipo boğuk boğuk hır -| ladı, Pardayan bu hırlamağa kulak| asmıyarak pencereyi açtı. Ayni zaman | da Luizin de penceresi şiddetle açı -| Jarak genç kız saçları darmadağınık | ve gözleri dönmüş olarak (göründü. Ve pardayana doğru başmı kaldırıp: — Geliniz!,, Çabuk geliniz! diye haykırdı. Sapsarı kesilen Pardayan: — Vay canına! Acaba ne diye homurdandı. Luizin Pardayana seslenmesi ilk de | fa olan bir şeydi. Bu da herhalde yar- dım istemek içindi. Çünkü kı.m ha- li büyük bir tehlike içinde bulnr41ğu- mu gösteriyordu. Merdivene atılmak üzere Pardayan dönerek: — Koşuyorum, geliyorum! diye hay| kırdı. Ayni zamanda Pipoda Şiddetle havlamağa başladı, Kapı şiddetli bir sademe İle vuruldu. On iki kadar si- lâhlı adam içeriye hücum ettiler, İç - lerinden biri: — Eral namına! diye bağırdı. Pardayan duvarda asılı olan kılıca atılmak istediyse de ( kımıldanmağa vakit bulamadan etrafı sarılarak kol- larından, ayakalrından yakalanıp ye-| re yuvarlandı. Şövalye kaba bir küfürü tutama - &. Luizin tekrar: — İmdat. yetişin Mösyö! diye ba - ğırdığı duyuldu. oluyor? bülunan ANLAM Yerde uzanan Pardayan başıyla to- puklarma dayanarak şiddetle gerildi ve Üstüne yığılan askerleri (o yanlara fırlattıysa da herifler kalabalık ol - duklarından ağzı köpük içinde kala- rak fekrar düştü. Luiz hâl — İmdat!. yordu. Bu ses Şövalyeyi yeisle inletti, Bir elektrik cereyanı gibi vücudunu tit - retti, Son bir kuvvetle adalelerini ger- di ve o vakit ayaklarının bağlanmış olduğunu gördü. Kolları da bağlandı. Gözleri kapandı ve inen göz kapakla - rının arasında dökülen Yaşlar ateşler içinde yanan yanaklarında kurudu. Bu karışıklık arasında Pipo hırıldı- yor, öteye beriye saldırıyor, ve önüne gelini tsırıyordu. Şövalye krmıldanamıyacak vaziyete gelince Nansey etrafına bakınarak #- damlarının ikisinin öldüğünü ve beşi nin yaralandığını gördü. Pardayan askerlerden birinin şaka- ğına bir yumruk indirerek öldürmüş ve öbürünü de Pipo boğmuştu. Nansey: — Haydi götürelim! emrini verdi. Sıkıca bağlanan Pardayan götürü - Türken köpeğin uluması sahibinin fe- lâketine ağladığını anlatıyordu, Sokağa çıkınca Şövalye gözlerini açarak üç araba gördü ve bunlardan r tanesi otel kapısının önünde dur duğundan kendisi için olduğunu an - ladı. Öbür ikisi de karşıdaki evin ö - nünde duruyordu. Bunlardan biri boş tu, Öbüründe — ise Pardayan, Marşal dö Damvil Monsenyör Hanri dö Mon- moransinin oturduğunu gördü. Kendisine ayrılan arabaya atıldığı için daha fazla bir şey göremedi, A - Imdat!. diye bağımı- tir. Okul direktörlüğüne . baş vurulması, (5818), PARDAYANLAR 113 Bu anda şüpheleri artan Katerin sordu: — Hattâ ismi. neye sustunuz? Pardayan kendisini toplıyarak ce - yap verdi; Haşmetpenah, bir isim ararken sus - tum.Maksadım düşman nekadar kuvvet Hi olursa olsun ve ne kadar yüksek bir makamda bulunursa (bulunsun gene tereddüt etmiyeceğimi söylemekti. — Ah, siz umduğumdan çok üstün çıktınız. Sizin saadet ve servetânizi ben temin edeceğim. Anlıyor musu - nuz? Fakat bugünden sonra bana nit olduğunuz için artık öyle gelişigü kavgacılıkla vakit geçirmeğe hakkımız yoktur. — Düşüncenizi anlıyamıyorum Haş- metpenah.. Katerin Pardayanı kritik ederek ya- vaş yavaş: — Dinleyihiz, iyice kulak ( veriniz. Düello etmek gerçi iyi bir şeyse de..| Dövüşün bir çok usulleri vardır. Oh. Gerçi. Bir gece, bir sokak köşesinde,. Düşmanı bekliyerek.. Haberi olmadan bir bıçakta işini bitirmenizi İstemiye- ceğime... Hayır, hayır. Size hiç bir vakit böyle bir teklifte bulunamam.. — Haklısınız Madam. Çünkü bu bir cinayettir, Ben gece ve gündüz dö - vüşten kaçınmam. Fakat düşmanım - Ja karşı karsiya, kılıç (o kılıca, göğüs göğüse bulunmak şartiyle! Benim â- detim böyledir. Eğer bünu maksadı- nıza uygun bulmıyorsanız affınızı di- liyerek başka türlü hareket edemiye - ceğimi arzederim. — Ben de bunu istediğim gibi siz - den de bu cevabı bekliyordum. Fa - kat tedbiri de cesarete ilâve etmek 14-! zımgelmez mi? Siz cesaretin bir canlı timsali olduğunuz için, yalnız tedbir- | derken birdenbire Ji bulunmanızı tavsiye etmek istedim. İşte hepsi bundan ibaret. — Artık hangi düşmanla boy ölçüşe ceğimi öğrenmekten (başka bir işim kalmadı. — Bunu da şimdi size söyliyece - ğim. Rüjjiyeri, son bir teşebbüste bulun mak istiyerek gözleriyle (merhamet isterken ellerini de Katerine doğru w- zattı, Eraliçe ona öyle müthiş bir bakış fırlattı ki, Müneccim (korkusundan başımı eğerek geri çekildi. Pardayan kendi kendisine düşün - dü: — Aklımı başıma almalıyım. Dük dö Gizle düello edileceği açıkça meyda - na çıkıyor, Gizi tevkif etmek şüphe * siz ki imkânsızdır. eo Çünkü herhalde kraliçe de onun kral aleyhine kurdu - Zu fesat cemiyetinden haberli... Ah Hanri dö Gizle düello etmek! Jibule için ne şerefi. Kraliçe birdenbire sordu: Möysö, dün sizi hiç kimse ziya « ret etti mi? — Birkaç kişi etti Madam! — Navar kraliçesi tarafmdan gön. derilen delikanlıdan bahsetmek isti - yorum. Bu delikanlı el altından iş görür ve şeytanlıkta (wsfa bir adam olduğu için düşmanlarımın en aman - sızı en tehlikelisidir. Mösyö bu adam « dan çok korkuyorum, Fakat kendim için değil, çünkü ben canımı zaten fe- da ettim, zavallı oğlum, Şarlım, kra * lınız için korkuyorum. Pardayan tamamen (aklımı başına almıştı, Cesur ve kahraman bir Sen « yörle mertçesine düello etmeği düşü » nürken bu tatlı hülyası bir anda mah- Forma: 15