24 Eylül 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

24 Eylül 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

HABER MAM Yüksek mühendis mektebi arttırma ve eksiltme komisyonundan; Elektro -- Makanık Laboratuvarı için 100 beygir kuvvetinde bir adet Turbo — Elektrik kapalı zarf ile alınacaktır. Tahmini fiat 9600 lira ve pey akçesi 720 liradır. Zarflar 7 — 11 — 935 saat 15 de açılacağından isteklilerin saat 14 de kadar arttırma ve eksiltme ka- nununun 2 inci ve 3 üncü maddelerinde yazılı vesaik ile belli gün ve saate kadar Komisyon reisliğine ve şartnamesini görmek için de her gün Gümüşsuyunda mektep dahilindeki komisyona müracaatları. uçL tünsö) *VAKITSIZ IHTIYARLIK *BiTKIİiNLİRMR.. İSTEKSİZLİK BELGEVSEKLİĞİ EEE SESI RENEZESE SARIZ Diş hekimi Ratip Türkoğlu Ankara caddesi Mesörret oteli Karşısı numrara (88) Kauçuk adamlar Romanın mevzuunu hazırlayan: Edgar Valas :o ve Eksiltme Komisyonundan : Mektep lâboratuvarları için bir adet taş kesme ve bir adet par. daht makinesi alınacaktır. Bunla rn mecmuu fiatı 4000 lira ve bi- rinci pey parası 300 lira ve açık eksiltmesi 259-935 tarihine gelen çarşamba günü saat 14 tedir. İste klilerin bu baptaki şartnamesini görmek için her gün ve eksiltmeye iştirak etmek için de arttırma ve eksiltme kanununun 2,3 üncü maddelerinde yazılı vesaik ve bi- rinci pey. paralarmı havi makbuz ile belli gün ve saatte Gimüşsu- yunda mektep binasında bulunan komisyona müracaatları. (4654) 14 PARDAYANLAR ————— m PARDAYANLAR 115 Blink sadhna kün dilme Misin hek Öden tanen ilah kanin lk kli volarak wüthiş hakikati görmeğe baş” ladı Kaşlarmı çattı, Bıyıkları dimdik oldu. Sonra birdenbire yüzü kırışarak dudaklarının köşesinde tenezzül et - meyişi gösteren o hafif ve alaylı bir gülümseme belirdi. Bu süküta şaşan kraliçe: — Tereddüt mü ediyorsuauz azizim. dedi. — Ilayır Üaşmetpenah, o tereddüt etmiyorum Kraliçe eski okşayter ahengini alan bir sesle: — Hele şükür! Yardım elini düş - manın saldırışma Uğrıyan o zavajkı prenseslere uzatmakla / iftihar eden sizin gibi cesur ve kahraman bir Şö - | yalyeden ben de zaten bu cevabı bekliyordum. Gözlerinden ateş fışkıran o Şövalye kendi kendine; — Ah, muhterem babasının akıllıca nasihatlerine uyamayışm doğurduğu acı içinde kıvranan (zavallı bir Şö - valye İle eğleniyorsun ha!,, Hele bir az bekle, şimdi görürsün? diye dü - Şiin Tükten sonra yüksek sesle: — Tereddüt değil, reddediyorum ce- vabını verdi. Dalkavuklarının — huzurunda eğil - diklerini görmeğe alışık olan Kate - rin dö Mediçi bir an kadar büyük bir şaşkınlığa kapıldı. Gerçi bir red ce - vabı bekliyorsa da böyle bir küstahlık hiç aklına gelmiyordu. Bir emir vermek için muhafız ku - mandanını arar gibi etrafına bakın - dı. Fakat yapayalnız ve elinden hiç Bir şey gelmez haldeydi. Kansız yü - sünü kaplıyan hafif bir Okızartıdan Rüjjiyeri onün son derece hiddetli ol- duğunu anladı. Fakat Katerin uzun zamandanberi duygularını saklamağa alışkın olduğu için hiddetini hemen yendi, Ayni tat- hirkla: — Bu hususta hiç olmazsa akla ya- kın bir sebep gösterirsiniz değilmi? dedi: — istediğinizden âli Haşmetpenah. Sizin gibi yüksek ve (temiz bir kalp derhal her şeyi anlıyacaktır. Bahset - tiğiniz adam odama geldi. Benimle beraber bir sofraya oturdu. Bana mi- safir oldu. Beni dost bildi o bu dest - luk bazı hallerin devamınca kendi - since de bence de çok mukaddestir. — Bu sebepleri ben de kâfi görüye- rum Şövalye: Dastuzun ismi nedir? — Henüz bilmiyorum... — Nasıl? bu adam sizin dostunuz olsun da ismini öğrenmiyesiniz? — İsmini söylemek lütfunda bulun. madı. Bununla beraber'bir dostun is- mini bilmemek bir düşmanınkini öğ - renmemek kadar zararlı değildir. De- il mi Haşmetpenah? Katerin başını eğerek başladı, ; — İşte bundan daha tehlikeli bir a- dam olamaz, Çünkü bana hizmet et - mek İstemiyor, Sonra Yüksek sesle: — Mösyöl, sizden bu ismi öğrenmek istediğimin sebebi, bu adamın bana düşman olan kimse mi olduğunu an - lamaktı, Fakat sizin © bütün iyi huy. ları şahsınızda (o topladığınızı görü - yorum, Bulunduğunuz Şu zamanda ise sır saklamak yalnız bir huy değil bir meziyettir de. Ne ise, artık bundan bahsetmiyelim. Kalbinizde beslediği - niz hürmet duygusunu tamamen id - rak ve takdir ediyorum, dedi. — Ah Haşmetpenah, sizi * memnun düşünmeğe PM NN edemediğime ne kadar meyus oluyo- rum. — Niçin?.. Dostlukta sadık kalmak müşterek bir düşmana karşı beraber bulunmak değil midir. Haydi gidiniz Mösyö, Servet ve saadetinizi hazir - Jadığımı © unutmayınız. Yarın sabah sizi Luvr sarayında beklerim. Katerin dö Mediçi ayağa kalktı. Par dayan kendisine tatlı bir gülümseme ile karşılık veren kraliçenin huzu - runda hürmetle eğildi. Biraz sonra, dışarıya çıkarak sa - dık Piposuyla beraber, canlı bir mu- amma olan kraliçe Katerin gizli mak- satlarını anlamağa uğraşarak Devini- yer oteline doğru gitmeğe başladı. — Yarın sabah Luvr sarayma gel - mekliğimi söyledi, İyi, ben de giderim, Luvr sarayı saadet ve zenginliğin kay- madığı bir yerdir. Babam duyguların- da aldanıyor! Bundan bir saat sonra Luvr sarayı- na giren Katerin dö Mediçi muhafız kumandanını çağırtarak: — Mösyö dö Nansey, yarın sabah erkenden on iki askerle bir araba ala- rak Sen Denis sokağındaki Deviniyer oteline gidecek ve Şövalye dö Parda - yan ismindeki bir haini oyakalıyarak Bastil zindanına göndereceksiniz, em- rini verdi, —10— MARŞAL DÖ DAMVİL Pardayan geceyi pek (rahatsız bir uyku ile geçirerek güneş doğarken u- yandı. İnsan beklediğinin üstünde bir saadete erişirse obüyük bir felâkete daha çok şaşırır. İşte bu. Bun İçin kendini büyük bir kralice” nin Jantiyomları arasında gören Sö » yalye'de bu yeni mevkiin hayatının gidişinde hususle getireceği değişik - likleri heyecanla düşünüyordu. Fakat uzun uzadıya düşünmek â « detinde olmadığı için yatağında sağa sola dönerek, en sonra zihnini kur ” calayan bazr karanlık noktaları dü - şünmekten vüzgeçerek kat'i kararlar verdi, Bunlar şöyle altı noktada toplana- bilir,: 1 — Katerin dö Mediçinin daveti ni yerine getirerek Lüvr Sarayına gi” decek. © 2 — Kolinyinin konağına giderek Deodaya hemen Parisi (o terketmesini haber verecek, 3 — Hanri dö Gizi düelloya çağıra - rak bu suretle kraliçeye (büyük bir sadakatte bulunacak, 4 — Yeni mevkiinden emin olduktan sonra siyah elbiseli kadını bulup kı - zını sevdiğini söyliyecek ve saray Jan“ tiyomlarından o olduğp, kralmda gözünde bulunduğu için Luiz kendi - sine mutlaka verilecek. j 5 — Bu andan sonra dünyanın en - mes'ut adamı olarak yaştyacak, 6 — Babasını arattıracak ve babasi « nm nasihatlerine itaat etmiyerek sa - adet ve servete eriştiğini söylemeden, onu ihtiyarlığında rahat yaşatacaktı. Bu suretle bir program (çizdikten sonra Şövalye birkaç saat kadar uyu- yabildi. Fakat yukarıda söylediğimiz gibi şafak söker sökmez yataktan kalktı. Kendisine çekidüzen verdi. Sa” ray Jantiyomlarına bir o Pardayanın her yerde serbest, kahraman ve mert olduğunu göstermek Tâzimgeliyordu. Artık tamamen hazırlanarak du - varda asılı Jibuleyi takmak üzere | « ken Duvr sarayına gitmek İzin daha /- ki üç saatlik vakti bulunduğunu an - Jadı,