26 Ekim 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

26 Ekim 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

26 İLETEŞRİN — 1995 - Kudüsten gelen telgraf: Atatürke suikast Esat Halil Etemle kardeşlerinin | Kara Ali Paşa kaçtı tevkif edildikleri haber veriliyor Kudüs 25 (A.A.) — Türkiye Cumur başkanı Atatürke karşı tertip edilen Sulkast teşebbüsiyle ilgili olarak töh - met altında bulunanların en başlıcası Maverayı Şeria parlâmentosu üyele - rinden Esat Paşa Halil bugün firar ha Tinde bulunmaktadır. 1921 Türk — Yunan harbi esnasm. da düşmana kaçmış ve oradan Filisti- ne geçmiş bulunan üç eski Osmanlı Subayı, Hayfada tevkif olunmuşlar . dır. | HABER — Bu Uç kişinin Çerkez E. tem ve kardeşleri olduğu tahmine. dilmektedir. İsmet İnönü teşekkür ediyor Ankara, 25 (A.A.) — Birkaç hain Yalansız tarafındn, yüce önder Ata. türke karşı hazırlanan menfur suikast karşısında asil ulusumuzun duyduğu heyecanı ve ulu önderle onun ölmez eseri olan cumhuriyete çözülmez bağ - lığını gösteren yurdun her bucağın -| dan aldığı binlerce telgraftan duydu.! Zu derin kıvancı ayrı ayrı bildirmeye | vakit bulamıyan Başbakan, minnet vel te#€kkürlerinin iblâğı için , Anadolu Ajansını tavsit etmistir. Alçak'ara lânet yağdırırız ! İolu: 23 (A.A.) — Öz yürekten kıy! metli varlığına ve ülküne inançla ve ıntla ba; 11 liker alçaklara ME Hive vin Tetin sö başkanı T. Atay Bu ©snali da heyecanda Bole: 23 (A.A.) — Türkün yüce a. tasıra alvaklık yapmak istiyenlere 14.| net eder başımızda sonsuz sağlıkla ün Yerinenizi derin minnet ve saygıları - mızla dileriz, Esnaf kurumları adına N. Özkan! i Mülâyim ve Hüseyin Bebek: 23 (A.A.) — Her zaman se -| ninje beraberiz kahrolsun kahpeler. | Robert Kollej talebe birliği Sana sarsılmaz imanla bağlıyız! Osmaneli: 23 (A.A.) — Sana sarsıl maz bir imanla bağlı olduğumuzu ve Yalnız yarattığın devrimin korunması ve başarılması için oyaşadığımıza bir kere daha ant içer alçak ve soysuzla. Yi ilenç ve iğrençle tel'in ederiz. Gençler Birliği başkam Dr. İbrahim Pnal Yirmi beş milyon Türkür ranetlendiğ! doruk Gireson, 22 CA.A.) — Otağın yirmi be; milyon Türkün kenetlediği tek yal Çmın doruğunda kurulu sana kalkan eller, sana yetişemez. Ulusun çelik! Cembavinde kırılır. Ulus sensiz yaşıya Ma*, sen çok yaşa. Akgün gazetesi Doğan Köymen! Türk protestan cem'yeti diyor ki... İ Ofiaköy: 25 (A.A,) — — Ulu Önderi - mi ze ve zatımıza yapılmak istenen su - İkasti bütün cemaatimiz tel'in eder ve| Türk ulusunun şanlı şefi olan Ata - törke sağlık ve esenlikle üzerimizden) *ksik olmamasını ulu Tanrıdan dile -| tiz, Türk protestan cemaati reisi Otonclacıyan Sani her şeyden üstün sayarız Konya: 23 (A.A) — Seni her şey - den üstün sayan, senin devrinde do * ve yaşıyan Türk gençliği sana kıy mak istiyen mel'un vatansızları bütün varlığı ile lânetler ve sana derin sev - Sisini söyler, büyük Atatürk, Konya gençler birliği spor yurdu başkanı Seyfi Uzer Üç kardeşler... İstanbul: 23 (A.A.) — Varlığınıza fena gözle bakanların gözlerini çıkar. Mak, el uzatanların ellerini kırmak # Âtletler çağrılıyor çin hazır olan üç kardeşler ömrünü - zn çok uzun olmasını candan dileriz. Bulgaristan göçmenlerinden Yalova Çiftlik köyünden Lütfi Gürsoy Eyüpte Atatürkün Selâmet ve âfiyeti için MEVLÜT Okundu Atatürke yapılmak istenen sui- kast yurdun her yanımda ve her tabakası üzerinde derin intibalar uyandırmıştır. Bu meyanda Mür lüman, Hıristiyan ve Musevi iba- dethanelerinde de törenler yapıl- dığını görüyoruz. Dün yüp camiinde Bay Hikmet Sokullu tarafından Atatürkün afi» yet ve selâmet vemennisi için bir İ mevlut okutturulmuştur. Mevlut- ta binlerce kişi bulunmuştur. Bil- bassa genç bir duacı tarafından i* rat edilen coşkun hitabeler halk kütlesi üzerinde derin tesirler yap- | muştm Sana kıymak Isteyen hâlin eller Arnavutköy: 23(A.A.) —Sana kıymak istiyen hain elleri kırmak, sa . na çevrilecek (o silâhlara göğsümüzle karşı koymak için her an hazırırz. Aziz Çadırcıoğlu (Devamı 12 ncide) pehlivanlar karşılaşıyor Çocuk esirgeme kurumu Eyüp ka. munkolu başkanlığından: 27 birinciteşrin pazar günü saat birden itibaren Eyüpte İplikhane mey danında kurumümüz menfaatine meş hur Mülâyim pehlivanla Tekirdağ . lı Hüseyin pehlivan iddialı başpehli - vanlık güreşi yapacaklar vebumü- sabakada ağır pehlivanlar da buluna. caklardır. Ru güreş için büyük mü .. kâfatlar hazırlanmıştır. T.L C, 1 Atletizm federasyonun * dan: Altıncı Balkan oyunları için milli takıma seçilmiş olan atletlerin atle - tizm federasyonu bürosuna müracaat etmeleri, Fatih Sulh Birinci Hukuk i Kkemesinden: Kocamustafa paşada Çıkmaz mahal. lebici sokağında 9 No. da oturan Mus- İ tafn ile Sulu Manastırda Hacı Selih nezdinde oturan Azizin kazanç vergisi borcundan dolayı Samatyada tramvay caddesinde Hacı Hüseyin mahallesinde 313 No. lu tatlıcı dükkünmda yaplan hacze karşı mezkür eşyalarm kendisine sit olduğunu iddia eden Raşit tarafın- dan açılan istihkak davasmın icra kılı Mah- cikmemiş ve buraya bütün kuvve nan mahkemesinde Azizin hali hazır mahalli ikametinin meçhul olduğuna binaen on gün müddetle ilânen tebligat icrasma karar verilerek davanm bakıl- | masına 11-11-35 tarihine müsadif pazar | ertesi günü saat ona bırakılmıştır. Yev- mi mezkür ve saatte Fatih sulh birinci | hukuk mahkemesinde hazır bulunmanız lüzumunu bildirir davetiye H. U, M. K. nm İ4İ inci maddesine tevfikan teb- liğ yerine kaim olmak üzere ilân olunur. wi b serbes güreş şampiyonasında yenildi, Dinarlı Mehmet ii gelerek dömi finale kaldı!.. Pariste bir müddettenberi Av- rupa serbest güreş şampiyonası müsabakaları yapılmaktadır. , Avrupanm en yüksek serbest güreşçilerinin iştirak ettiği bu mü- sabakalara Kara Ali ile Dinarlı Mehmet de girmişlerdir. Bu iki Türk pehlivanı şimdiye kadar önlerine çıkan bütün hasım» ları yenmiş ve kardöfinale kalmış bulunuyorlardı. Kardöfinalde Kara Alinin Fransızların meşhur güreşçisi ve bir zamanlar dünya şampiyonu o lan Deglane ile Dinarlı Mehmedin de Yunan şampiyonu Jim Atlas ile çarpışmaları mukarrerdi. Salı günü yapılan bu maçlarda Kara Ali yenilmiş, fakat Dinarlı Mehmet galip gelerek domifinale kalmıştır. Serbest güreş müsabakalarma daha ilk defa çıkan Kara Alinin Doglane gibi bu güreşin kurdu kar şısında ne netice alacağı merak ediliyordu. Franşız gazeteleri Ka ra Alinin çok kuvvetli ve 5 metli bir güreşçi olduğundan, fa- kat daha müptedi bulunduğun - dan bahsetmekte ve eğer Ameri - kan serbest güreşinin bütün ince- liklerini kavrarsa bir iki sene son- ra önüne çıkacak hasım bulunamı yacağını kaydetmektedirler. Kara Ali ayakta güreştiği müd detçe kuvveti sayesinde hasmına faik güreşmiş, fakat yerde muvaf- fak olamamıştır. Doglane hasmı - nin zayıf noktasını anlamakta ge- Isviçre ulusal takımı Fransızların bir kulübüne yenildi Fransız milli takımı ile maç yapması kararlaştırılmış olan İş - viçre milli futbol takımı bu mühim müsabakaya hazırlık olmak üzere tam kadrosile Fransızların Metz spor klübü ile bir maç yapmıştır. Büyük farkla galip gelmesi bek lenilen İsviçre milli takımı bu maç ta 4 - 3 mağlüb olmuş ve her ta - rafta bu netice hayret uyandır - mıştır. Fransızlar 1936 olimpiyadına iştirâk etmiyorlar Fransız federasyonu amatör oyunculardan mürekkep takım - ların iştirak etmesi lâzım gelen olimpiyadlara ekseriya profesyo - | mellerin de sokulduğunu ve bunun önüne geçmeğe imkân bulunama- dığını nazarı itibara alarak 1936 Berlin futbol olimpiyadlarıma iş - tirak etmemeğe karar vermiştir. İ tini sarfederek birinci devreyi 21 dakikada kazanmıştır. Maç tafsilâtma bakılırsa Ka- ra Alinin bilhassa ayak oyunla - rmda zayıf olduğu ve işte bu se- bepten yenildiği anlaşılıyor. Kara Aliye bir kaç müsait va- ziyet gelmiş, fakat istifade etme- sini bilemediğinden bu fırsatları kaçırmıştır. Mağlübiyetine sebep de kendi- sine tatbik edilen oyunların mu- kabil oyununu bilmemesidir. Jim Atlas ile Dinarlı Mehmedi; güreşi de çok güzel olmuştur. Dinarlı Mehmet üstün güreşe rek Jim Atlası 26 dakika 17 sani ye güreşten sonra müsabakay ter ke mecbur etmiştir. Deglane ile Dinarlı Mehmedi; galibiyetleri bu iki güreşçiyi ser best güreş Avrupa ağır sıklet ka Sovyetler Izmir karışık takımını 1 2 Yendiler | İzmir, 25 — Bugün buraya gelen Sovyet takımiyle İzmir karışık takımı karşılaşmış, neticede Sovyetler 2.1 galip gelmişlerdir. İzmir karışık takımı aralarma İs- tanbuldas İbrahim fle Necdet! almış bulunuyorlardı. Oyun Sovyetlerin şid detli hücumlariyle başlamış ve daha 5 nei dakikada ilk gollerini atmışlar » dır. Bundan sonra İzmir takımı açıl - miş ve 37 nci dakikada Necdet Vahap » dan aldığı yerinde bir pasla beraberli golünü yapmıştır. Ve haftaym bu şe kilde 1 . 1 beraberlikle bitmiştir. Ikinci haftaymda Sovyetler dah: üstün bir oyun oynamışlardır ve otu zuncu dakikada sağ açıkları gatibiye ee atmış ve maç bü şekilde bitmi: ie takımı Sovyet misafirlerimi ze karşı çok güzel ve ezilmiyen bir o yun çıkarmışlardır. Sovyetlerin oyu nu İzmirlilere nazaran daha sertti, Hayret edilecek iş! Futbol ilk defa Milâdı Isâdan 700 sene evvel Japonyada oynanıyormuş! Bugüne kadar verilen malü - mata nazaran futbolun on sekizin- ci asrın ortalarma doğru icad e - dildiğini zannediyorduk. Halbuki ne kadar aldanıyormuşuz! Son zamanlarda ele geçirilen vesaika bakılırsa futbolun Milâd; İsadan sekiz asır evvel - tabii şim diki bildiğimiz şekilde olmamak üzere « Japonyada oynandığı ve halk tarafından pek sevildiği an- laşılmaktadır!.. Nara ve Heian imparatorları - nın Japonyada icrayı hükmettik- leri devirlerde yanl 710 dan 770 ve 784 den de 800 tarihleri arasın- da saray bendegân ve nedimleri Japonyada futbol oynarlarmış... Hatta peygamber İsadan sonra; Engi (901-922) ve Teureki (947- 955) imparatorlarının yaşadığı se- nelerde, halk arasında da futbol oynanır ve imparator maçları sey re gidermiş. Bu devirlerde oynanan futbol topu da meşindenm'$. Kutru 21 | 24 santimetre imiş. Ve hava ile şi- şirilirmiş. Oyun sahaları murabba olur muş. Bu murabbaın dılı 14 met reden 21 metroya kadar olabili miş. Topun harice çıkmaması için de sahanın etrafı çit ile çevrilir ekseriya çam, kiraz, söğüt vel akça ağaçlarından olurmuş. Oyuncular, oyuna mahsus el- bise ve kundura giyerlermiş. O zamanın meşhur Japon res- samlarından bazıları tab'öların da futbol resimleri yapmışlar, Hati ta Japonyanın en yüksek ressam, Shuncho'nun yaptığı müzede saki lanan tablolarından biri, on ü oyuncunun futbol maçma gittik lerini oyunculardan birinin top diğerinin de altı çivili kundural taşıdığını gösteriyormuş. İşte bu tablolar ve daha diğe bazı vesaik futbolun ta o tarihi de bile Japonyada oynandığını bugün isbat etmeğe kâfi delili imiş, Nasıl hayret değil mi?!., edilecek biri