26 Ekim 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

26 Ekim 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

Garboyu istiyor Hindistan, Greta Garbo'dan! filmcilik öğrenmek istiyor. Bugün-| lerde Kodumal Esardas admda bir banker, Greta Garbo'yu Hindista J na götürmek üzere Stokholm'a git-| iştir. Fakat Garbo'nun ii İsa kumpanyeları ile kontratları olduğu için Hindistana gideceği tüphelidir, Elizabet Allan tenis oynamak için en elverişli elbiseyi bulduğu hanaatindedir. Ufa yıldızlarından Alla Donel Hindistan Greta)| Mey Vest'in bir hususiyeti R. K.O. studyolarm.n şefi Mel Berns'& göre Hollivu& studyolarmda her yıl krem, pudra gibi makyaj leva” “«in yüz bin dolar sarfedilm -- '..w Yalnız bu sosyetenin studyolarm da bir senede 600 çift takma kir- pik kullanılmıştır. Bu artistler ara- sında en çok takma kirpik ziyan eden Ginger Ragers'dir. Bu yıldız filmlerinde mütema- diyen dans ettiği için kendisine takma kirpik dayanmamaktadır. Ginger Rogers son film'nin deva - mı müddetince tam yüz kiloluk makyaj malzemesi kullanmıştır. Son defa çevrilen üç tarihi film de artistler ve fizüranlar için kul- lanılan makyaj levazımınm mik - darı şudur: 3000 takma saç, 300 kilo vaze- Hin, 25 kilo dudak kırmızısı, 6000 kupa krem, 25 kilo rimmel, 1000 tane kaş kalemi... Artistler arasında en çok lavan ta ve esans kullanan Mey Vest i- miş. Dedikodulara göre bunun se - bebi, Mey Vestin bir hastalık ne- ticesi fevkalâde çök terlemesi ve bu yüzden tahammül edilmez de- receğe fena bir koku neşretmesi - dir, Sesini kaybeden artist Sesli filmle beraber ortaya çı - kan Jön prömiyelerden Mark Dantzeri herhalde hatırlıyacaksı - nız. Bu artist Keti fon Nagi ile birlikte “Ronni,, filminde oyna - mış, beğenilmişti. Henüz yirmi yaşında olan bu artist feci bir has- talığa tutulmuş, konuşamaz bir hale gelmiştir. Zavallı delikanlı şimdi bir sa- natoryomdadır ve tedavisinden ümit kesilmiştir. ) Küçük haberler | Katarin Hepkörn yeni filminde bir erkek çocuk rolü de yapmakta dır. Bu rolü icabı, aritstin dans etmesi, şarkı söylemesi, ısirk çal ması, şiir okuması ve fransızsa ko nuşması icap etmektedir. Buse beple artist, saçlarını o kestirmiş, biraz fransızca öğrenmiş, Kontral to nevniden sesiyle taganni için ça lışmış ve Rus dansları yapabilmek için ders almıştı. x.Boris Karlof ile Bela Lugasi “Görünmez şua,, isimli bir film de oynamaktadırlar, Boris Karlof, “Frange Ştayin,, filminde gördü ğünüz artisttir. 4x Karol Lombard manikür yap mak dersi almağa (başlamıştır Çünkü yeni filminde bir manikür- cü kız rolü yapmaktadır. X Hanri Bernştayn'ın “Samson. piyesini filme almak için muharri re 35 bin frank telif hakkı öden- miştir. X Amerikelilar tarafından &sga- je edilmiş Fransız yıldızı (o Simon Simon Holivudda Ronald Kolman la birlikte “İki bayrak © altmda, filmini çevirecektir, * Sessiz film zamanının meşhur jön prömiyelerinden Rod la Rok tekrar sinemaya başlamıştır. k Amerikalılar tarafından angaje edilmiş bulunan Fransız artisti Şarl Buaye Holivutta Marlen Ditrihle be. raber “Sandete davet, Silva Sidneyle birlikte “Leonar da Vinci,, filmlerini çevirdikten sonra “Binbir gece, filmin de Harunreşit rolünü (yapacktır. Bu filmde Şehrazât rolü Silva Sidneye ve ilecektiz, Vücudun güzelliğini ve zerafetini muhafaza ve idame edebilmek için en iyi çare muntazam idmanlar yap maktır. Bu sebeple, Mey Vest gibi pek şişkoları müstesna, bütün sinema artistleri her gün muntazam id- manlar yaparlar. İşte Cun Nayt, meşhur jimnastik maallimi Don Lumis ile beraber sabah idmanı yapıyor. Conni Vaysmuller yeni bir “Tarzan,, filminde rol almıştır. Acaba onu h ep böyle filmlerde mi aynatacaklar.