11 Aralık 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

11 Aralık 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

azami Acı bir hakikat Bir Üniversiteli ERON müptelâsiydi Arkadaşlarının pardösülerini, eldivenlerini eroin temin edebilmek ıçin Çaldığını söylüyor Üniversite Hukuk fakültesin- de talebeye ait pardesü, şarp, şap ka, eldiven ve saireyi çalmaktan suçlu hukuk fakültesi birinci smıf | talebesinden İsmail Safa ile bun- ları kendisinden satın alan kol * tukçu Hulüsi dün birinci sulh ceza mahkemesinde sorguya çekilmiş - lerdir, İsmail Safa suçunu tamamile itiraf etmiş ve şu sözleri söylemiş. tir: — Ben eroin müptelâsiyim. Ne yapıp yapıp eroin temin etmek ihtiyacındayım. Bu pahalı bir şey" dir, Günde iki lira lâzımdır. Hal-| buki benim param yok. Sonra söy. lenen bütün hırsızlıkları ben yap" mış değilim. Ben yalnız üç parde- su, bir boyun atkısı ve bir çift el. diven çaldım. Pardesülerin ikisini koltukçu Hulusiye sattım. Birini de Yenicamide Şükrü adında bir adama. Eldivemlerle boyun atkısı da polistedir. Koltukçu Hulüsi ise pardesü * leri başkasına sattığını, bunların çalınınış ınallar olacağına ihtimal vermemiş olduğunu söylemiştir. Neticede İsmail Safanm tevki- fine Hulüsnin ise serbest bir şekil. de hakkında takibat yapılmasma krar verilmiştir. Çay stoku azalmış “Uzan 'bir müddettenberi çay it halâtı"yapılmadığından çay stoku! çok azalmıştır. Çaycıların söyl. diğine göre, eldeki stok ancak dört ay kadar daha ihtiyaca kifaye' edecektir. Adliye tayinleri Adliyede yeni bazı tayinler ol- muştur. Bunlardan şehrimizi alâ kadar edenlerini bildiriyoruz: İstanbul müddeiumumi mua- yinliğine Üsküdar muavinlerinden Kâşif, Üsküdar müddeiumumi mu. avinliğine İstanbul muavinlerin. den Nazif, Beyşehir hâkimliğine İstanbul sulh hâkimlerinden Ab- durrahman Fahri, İstanbul sulh hâkimliğine İstanbul aza muavin- lerinden Ali, İstanbul aza mua vinliğine Mersin aza muavini Fat- ma Semiha, Manisa aza muavin- liğine hukuk mezunlarından Hü seyin, Ağrı aza muavinliğine hu kuk mezunlarından Ekrem tayin edilmişlerdir. Galatasaraylılar kongresi Galatasaraylılar Cemiyetinden : Nizamnamemizin 11 inci maddesi mucibince senelik umumi heyet, son kânunun Sinci pazar günü sa- at on dörtte Cemiyetin Saray sine- ması üstündeki binasında toplana- caktır. Rüzname aşağıdaki şekildedir: 10) 1935 senesi idari ve mali ra- porların okunması ve müzakere- sı. 20) Müddetini bitiren idare he- yeti yerine yeni heyetin seçilmesi. 30) Cemiyetin isminin türkçe- leştirilmesi ve nizamnamede yapr- lacak değişikliklerin müzakere ve kabulü. Cemiyette mukayyet olanların yukarda yazılı günde ve saatte teş rifleri rica olunur, Herhangi bir hava taarruzuna karşı korunma tedbirlerini halka öğretmek maksadile şehrimizde yalnız Beyoğlu mıntakasına inhi- sar etmek üzere bir deneme ya - pılmasına karar verilmiştir. Hava tehlikesine karşı korun . ma tedbirlerini hazırlamakla meş" gul olan komisyon dün vilâyette vali muavini Hüdainin reisliğinde toplanarak bu denemeyi görüşmüş tür. Bu aym yirmisinde yapılması kararlaştırılan bu deneme hakkın! da vilâyet halka hitaben şu tebliği | neşretmiştir: İ İstanbul şehri Beyoğlu kayma * kamlığı (Hasköy, Kasımpaşa, Ga- lata, Merkez, Taksim, Şişli) mm- takasında ışıkların maskelenme * si talirsi için beyanname, 1 — Deneme 21 birinci kânun 935 cuma günü akşamı saat 21,30 da başlıyacak ve saat 22 de bit . mek üzere yarım saat devam ede- cektir, 2 — Denemenin başlangıcını Tünel, Taksim, Osmanbey mın * takalarında çalınacak esas düdük- ler ve bunları takviye edecek ayni mıntakadaki vapur, fabrika dü - dükleri çalınmak suretile. Denemenin başlangıcını bildir mek iğin düdükler bir kısa, bir w zun olmak üzere ikişer dakika ça- larak susacaklardır. Denemenin bittiği de ayni mm takalardaki düdüklerin fasılasız o larak üç dakika çalmasile ilân e- dilecektir. Beyrutta çıan Loryan gazetesi yazıyor: “Türk idaresinin üç büyük me- muru, emniyet umum müdürü Şükrü, hariciye vekâleti Şark u- muru müdürü ve emniyeti umumi. ye müfettişi Beyruta geldiler ve Sen Jorj oteline indiler. Bunu mü teakip Beyrut baş konsolosu ve Halep, Kudüs konsolosları da da- hil oldukları halde bir toplantı yapılar. Bunun neticesinde Şük- rü Beyrut emniyeti umumiyesine giderek müdür M. Poşetle uzun boylu konuştu. İyi kaynaklardan aldığımız ma lâmata göre Türk heyeti Boyruta Süriye . Türkiye hudutlarına ait bir çok meseleleri müzakereye gel- İ miştir. Malümdur ki Ankarada ya" Beyoğlunda ol oturanlar! 20 Birincikânun günü 21,30 da lâmbalarınızı söndürünüz! Ogün hava hücumlarından korunma tecrübesi yapılacak 3 — Işıkların maskelenmesin- den maksad, Düşman tayyarelerinin gece * leyin yapacakları hücumlara ve şehri bombardıman tehlikesine karşı hedef olmaktan kurtarmak. tir. 4 — Işıkları maskeleme gecesi yalnız maske denemesi yapılan mıntakadaki ışıklar maskelene - cektir. Her yurddaş tarafından pen - cerelere siyah stor takmak veya diğer siyah bir örtü ile dışarıya ışık sızmiyacak surette kapamak, ve yahut lâmbaları mavi bezle ve” ya kâğıtla örtmek ve bunlar ya - pılmadığı takdirde ışıkları sön - dürmek. Ticarethane, müesseseler, her kes kendi evinin ışığını dışarıya sızıp sızmadığmnı kendisi deneme gününden evvel kontrol etmelidir. Işıkları maskeleme için hazırlana- cak örtüler bundan sonra yapıla- cak denemeler, ve her hangi bir zamanda hakiki bir hava hücumu na karşı kullanılmak üzere sakla- nacaktır. 5 — Minare, vitrin ve reklâm tenviratı deneme esnasında mut- lak söndürülecektir. 8 — Nahil vasrtnlerı- Her türlü nakil vasıtaları'de * neme başladığı zaman ışıklarını söndürerek yolu serbest bırakacak ve yolun kenarına çekilecektir. Fakat yol ağızları asla kapatılmı- yacaktır. Ankaradan Suryeye giden heyete umumi emniyet müdürü| riyaset ediyor Heyet, Atatürke yapılması düşünülen fakat çok şükür neticesiz kalan suikast işiyle de mi uğraşacak ?.. Suikastin .Şarkulerden'de hazırlandığı sanılıyor pılan bir itilâfnameye tevfikan her altı ayda bir daimi hudut he- yeti içtima ederek budutlara dair çıkacak ihtilâfları halleder. Son içtima geçen haziran ayında ak- dedilmişti. Bununla beraber bu defaki he yetin riyasetinde emniyeti umumi ye müdürünün bulunması bazıla- rına göre hudut meseleleri arasın- da heyet azasının Cumurreisi A tatürk aleyhine kurulmuş olan sui, kastla da meşgul olacağını göster mektedir. Suikast teşebbüsünün Şarkul * &dende hazırlandığı tahmin edii- mektedir. Ve heyete Kudüs Türki ye konsolosunun iştiraki debu zam) nı takviye eylemektedir.,, Tramvaylar oldukları yerde duracaklar ve ışıklarını söndüre- ceklerdir. 7 — Hastaya hekim götürecek veya hastayı hekime götürmek zaruretinde bulunanlar en yakın polis karakolundan bir polis ala -| caklardır. Bu takdirde otomobil mavi kâğrt veya bezle ışıklarını maskeliyecektir. 8 — Aile reisleri ve her türlü ticarethane ve müessese sahipleri veya müdürleri bu kayıtlarınn ta- mamile tatbikindan mes'uldürler. Riayet etmiyen'er cezalandırıla - caktır, 9 — Denemede herkesin hakiki | tehlikede imiş gibi inzibata bilhas-| sa dikkat etmeleri, sokakta, bulu. | nanların yaya kaldırımlarda de -| vam ederek caddeleri boş bulum| durmaları lâzımdır. Mütevelliler evkafa bağlanıyor ALE MDAR Yeni vakıflar kanunu mucibin. ce cuma gününden itibaren her hangi mezhepten olursa olsun ma betleri idare eden mütevelliler ev kaf direktörlüğüne bağlı olacak: lardır. Mütevelliler. itibaren üç ay içinde idare ettikle- ri vakıfların mahiyetini, varidat menbalarını, bunların sarf ve tah- sis mahallerini bildireceklerdir. Bu vakıflar hakkında hükümet ayrıca bir nizamname de yapacak: tır. Baba oğul mahküm oldular Geçen sene Cibalide bir kah-' vede Dursun isminde birini öldür- mekle maznun Cemal ile babası İbrahimin ağır ceza mahkemesin de muhakemeleri bitmiş, (Okara” dün bildirilmiştir. Dursunun katili! Cemal on beş seneye mahküm ol-| muş, fakat yaşı küçük olduğundan| cezası altı sene hapse indirilmiş- tir. Babası İbrahim ise bir sene dört ay hapis yatacaktır. suma gününden Bir memur yolsuzluk mu yapmış? Haber verildiğine göre eskiden belediye şirketler komiserliğinde bulunmuş olan bir zatın vazifesi esnasında Kadıköy su şirketi ile olan bazı muamelelerde yolsuz luklar yaptığı belediyeye ihbar e- dilmiştir. Belediye müfettişleri bu iddia- nın ne dereceye kadar doğru oldu- ğu hakkında tahkikata başlamış. lardır. Bir yagın başlangıcı Eyüp Sultanda İslim Bey çeş me sokağında bugün öğleye doğru bir yangın çıkmış, söndürülmüş - tür, Tahsildar aranıyor Bir tahsildara ihtiyaç vardır, Ke. faleti nakdi vermesi şarttır, İsteklilerin, fotoğrafı yapışık bir) tereümei hal varakasile A.B. rumuzu ile İstanbul Postanesinde posta resta. na kapalı zarf ile müracaatı, verir, # hamama 1i İLKKANUN — 1935 VAPURU iğneada önünde Bir gemi ankazın İ çarparak oan delindi Gemi kurtarma şirketinin M lemdar vapuru bir kaza geçirmif teknesi delindiği için tamir edi mek üzere limanımıza getirilm” tir. ş Alemdar vapuru, tayfası iye” eden İtalyan gemisinin yedi taşırken yolda bıraktığı il dubasını aramak üzere iki gün e“ vel Boğazdan çıkmıştı. Vapur p araştırmalar sırasında İğneadâ * fi çıklarında deniz yüzünden görü miyen bir gemi enkazına teknesi delinmiştir. Alemdar nun üzerine yarayı kendi le kapatmış, hemen limanı dönmüştür. 1 Bu gemi enkâzının eskiden b* tan “Asarı Tevfik,, harp gemi ait olduğu sanılmaktadır. O civarda gemi enkazı buluf” duğunun şimdiye kadar bilin” | yişi meselenin ehemmiyetini 8” / tırmaktadır. Bir fen heyeti Iğn€ fl ada civarında tetkikler yapi enkazın yerini tespit ve ilân €' cektir, İngiliz harp gemilerindeki bozulan toplar Amirallık hâdiseyi teyit ediyor Tetkikat gizli yapılacak Londra, 11 (A.A.) — Ami lık dairesi Jevanpor da bul iki harp gemisinde silâhların zulduğuna dair gazete ri N teyit etmiştir, Bu iki gemi, Resi. iv Ok kruvazörü ile Aberon der” altı gemisidir. Tahkikata başlı mıştır. Fakta şimdiki halde bu kikat tamamen gizli olarak yan edecektir. MEYVA TE Yurdumuzun nefis meyve usar* lerile hazırlanmıştır. Mümasli » rTupa müstahzarlarını aratmt, | mükemmeliyettedir. Hazımsızlığı, müannit ları giderir. Fevkalâde gazozlu undan yemeklerden sonra f: Çocuklar! HABER, sizin için her tesi günü bir ilâve veriyor, ediniz.