28 Mart 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

28 Mart 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

Dönestime İN Zarflar üzerinde Hüler . propagandası... (Yazısı 4 üncüde) NE yanın devletlere oştuğu ağır şartlar Rota siyasi mahafilinde tebatüz ettiğildiğine: göre, İtalya Lokarno tile beraber, hareket etmek ik vE (zecr? tedbirlerin, hem de ileşistana tecavüz ettiği kararının. Yöldırılmasını istemektedir. V . » » Zi Roma şiyaşiımahafilinde tebarliz “ ettirikdiğine göre, secri tedbirlerin İtalyanları tamamen tatmin et a pr ve İtalyanın Avrupa mesele lerinin halli için tam surette iş birlik İ ğini yeniden almak için kâfi gelmiye- Şimdiye kadar Londra memba- larından gelen Habeş harbi tel grafları hep İtalyanlarmn vaziyeti- ni fena gösterir mahiyettedir. Bu telgrafın Adisababadan ve Tsana gölünden bahsetmesi, Mussolini - nin gayesine ne derece yaklaştığı. nı göstermektedir. Habeş kuvvetleri mahvolmamış Londra, 28 (A.A.) — Habeş- lerin tahminine göre, şimaldeki başlıca tehlike, şimali garbide Tsana gölü istikametinde belirme- ye başlıyan İtalyan taarruzu ile kendini gösterecektir. Bu tehlike- nin önüne geçmek üzere İmpara- tor, kuvvetlerinin kısmı küllisini Ashangi gölünün garbına ve Gon- darın 175 kilometre şarkına doğ- ru yürütmektedir. Tahminlere göre, İtalyanlar, merkezi Desside bulunan dağlık araziden ziyade, Amhara ve Sa- lab vilâyetlerinden geçerek Adi- sababaya varabileceklerdir. Çün - kü bu vilâyetler arazisi askeri ha - karşı yapılan haksızlıkların manevi ve maddi surette tamir edilmaşini İste" mektedir. İtalya, Cenevrede kendisi * ne karşı açılan davanm temyiz ölüm masmı ve İtalyanın bir tecavüz icra ettiği hükmünün geri alınmasını te lep eylemektedir. Siyasi o mahafilin fikrine göre, yalnız bâşma zecri ted birlerin kaldırılması, Lokarno devlet* lerinin yeni kararlarının tatbiki göni sında İtalyanm iş birliğini elde'etmek için, kat'iyyen kâfi değildir. cektir. İtalya, son-aylarda kendisine Bugün gazetemiz 16 sayfadır Hediye kazananların isimleri İflncisayfada , 28 Mart 1936 Cumartesi Sene: 5 - Sayı: 1508 Bedbahi varislerin halini tasavvur edin: Bir dilencinin bıraktığı miras: 2700 liralık eski kâğıt paralar... Kayın biraderi anlatıyor: Eve beşpara getirmezdi. Soframa oturur anafordan yemek yerdi. Çoluk çocuğa bir kurabiye almazdı... Hortllasın, hortlasın!... 2700 lira 5 liraya satılıktır! Fatihte Malta çar şısı, eski eşya sa - tışı merkezlerin i den biridir. Birkaç sokaktan ibaret o lan bu çarşıda küf li iğneden, yarısı kırılmış kapı man « dalmdan tutun dö yerinden kalkama « yan büyük konsol lar, şamdanlar, içle ri dökülmüş ot min. derlerine varınca - ya kadar burda eş ya, modası geçmiş oda takımları her * gün haraç mezat s> tılmaktadır. Para satıyorum para... Haraç, mezat sö zü bu çarşıda her * gün işitildiği içm yoldan geçenlerin "geldiği yere gidip bakmazlar bile. Fakat. (Birkaç gün evvel bu çarşr dan geğenlerin kı lağına şöyle bir s6 aksetmiştir? Para satıyorum, 2000 lirayr o beş liraya veriyorum, (Devamı 2 incide) Harbın kat'i neticeleri belirmiye başlıyor “ltalyanlar Adisababayı Ve Nil sularının en mühim menbaı olan ( Meeepör Tsana'yı almak üzere ( Musolini ile Avusturya Başvekili Dr. Şuşnig Roma anlaşmasını im-f zalamaktadırlar. 1934 tarihli Roma protokolu mucibince hazırlanan bu yeni anlaşma ile Avusturya, İtal ya ve Macaristanın Orta Avrupada yeni bir grup teşkil ettikleri söylenmektedir. rekâta daha ziyade müsait bulun- İ maktadır. İ Takazze ve : Sehit ırmakları mıntakalarından gelen mühim İ- talyan kolları şimdi, yeniden bom- bardıman edilmiş olan Gondar is- tikametinde yürümektedirler — Ba kolların sağ cenahını ko - rumak üzere teşekkül etmiş olan muhtelit İtalyan kuvvetleri, Mısır Sudanı hududunu takip ederek ce- nuba doğru yürümektedirler, Di- ğer bir kısım İtalyan kuvvetleri de sol cenahta her hangi ani bir hâ- disenin vuku bulmasına mani ol mak üzere, Semien mıntakasının temizlenmesine devam etmekte - dirler. Harbın kat'i neticeleri belirmiya başlıyor Asmara, 28 (A.A) — Havas muhabirinin bildirdiğine tebliğlerin olmadığını, göre, söylemelerine rağ men İtalyanların faaliyeti pek ha- raretlidir. Muharebelerin inkişafı, harbin kati surette neticelenmesini müm- kün kılacak mahiyettedir. Cenup cephesinde (o General Grazianinin yeniden taarruza geç- tiği anlaşılıyor. Şimali Garbide İtalyanlar, Ha- beşlerin eski paytahtı olan Gon - dar'ı istihdaf etmektedirler. (Diğer telgraflar 4 üncüde) Zavallı varis Mustafanın “hali pür melâli,, yüzünden ne kadar belli!... “kayda şayan bir şey) £ Adapazarı Bankası daktilelu.ın dan Neriman Rönar kürk kazanmıştır. * : # Dayak hediyelerimizden dikiş makinesini 1753 numara sahibi Çapa Kız Muallim mektebinde Şükran kazanmıştır,