30 Mart 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

30 Mart 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

Kadıköy stadında —— ra Hattanın sürprizi Fenerbahçe Istanbulsporla 1-1 berabere kaldı Haftanm en mühim maçı Fener sta. dindaki İstanbulspor.Fenerbahçe karşı. laşması oldu. Fener her zamanki kadro. sile, Geçen hafta Güneşe karşı gençleri tecrübe ederek yenen İstanbulspor da.| ferdiyi sahaya ha eski oyuncularından yalnız takıma alarak eski kadrosile şıktı. Hakem Ahmet Ademdi. Rüzgâr: İstanbulsporlular İchlerine aldılar. Oyun Penerin çok seri bir hü. cümile başladı. Fakat top müdafaa hat. tında geri döndü. Bugün İstanbulspor iyi çalışıyor to. pu köntrol ve sürüşlerinde ihtiyatlı ha. reketleri gözüküyor, ve nitekim oyunun daka onuncu dakikasında Fener müda. fan hattını yararak Fahrinin ayağile İs. tanbulsporlular yegâne gollerini kay . dettiler. Geçen devrede de Fener defansını yararak gol atmak yalnız İstanbulspora nasip olmuştu. On dört maç sonra yine mu muvaffakiyeti İstanbulspor elde et.| miştir, Istanbulsporun golü (Fenerbahçeyi daha fazla harekete geçirmişse de rilr. gâr şleyhlerine olduğundan top daima falsolu gidiyordu. Nitekim Fikretin bu aralık attığı bir serbest vuruş İstanbul sporun kalesini yalayarak avuta geç. ti. Fenerbahçenin bunu takip eden a. kınları gol çıkarmak fırsatını vermedi. Buna bilhassa İstanbulsporun bugün gok güzel oynayan kalecisi mani olu. yordu. Çekilen bütün şütleri yakalıyor ve tehlikeli akınları kaleden uzaklaş. tırıyordu. Oyunun dakikaları geçtikçe Fenerin Anadolu: 1 Beykoz : 3- Anadolu birinci devrede Beykozu 2. 1 yenmişti. Bugünkü maç bü iti. barla Beykoz için ayrı bir ehemmiyeti haizdi. Takımlar her zamanki kadrolarile oy. nadılar. Rüzgür lehlerine alan Anadolulular Beykoza karşı nisbi bir hakimiyet ka. zandılarsa da, çok zaman, defanslarile beraber Beykoz yarı sahasında oyna . maları ilk devrede kat'i bir netice al . malarına mani oldu. Bu, onlar için bü. yük bir hata idi. , Anadolulular, ancak lehlerine veri . Jen bir serbest vuruştan yegâne gölle. rini kazandılar. Bunu ayni şekilde Bey. kozluların golü takip etti. Hattâ Bey - kazlular rüzgâra rağmen iki de mühim fırsat kaçırdılar. Bu devrede nazarı dikkatimizi Şeref stadında . sel. beden bâdise; şapkalı, pardesülü, yan hâkeminin üzerine aldığ: vazifeyi ve onun ehemmiyetini benimsemiyerek maç esnasında sigara içmesi olmuştur. Ve ilk devre böylece 1 , 1 bitti. İkinci devrede Beykozluların sağdan yaptıkları bir hücümda attıkları bir şüt Anadolulu Salihin başına vurarak ağ. lara takıldı. Bu golden sonra Anadolu muhacim hattı beraberlik temin etmek için biraz harekete geçtilerse de gol çıkaramadı. Oyunun hitamına on dakika kala kor nerden bir gol daha atan Beykoz saha. yı 3 . İ galip olarak terketmeye muvaf. fak oldu. Dünkü maçta, Beykoz bütün son oyunlarında olduğu gibi canlı ve güzel oynadı. Anadoluya gelince, nedense beklenen oyunu bir türlü çıkaramadı. Beşiktaş: 5 ala Süleymaniye kalecisinin güzel bir kurtarışı... Şeref sahasında yegâne birinci küme maçı olan Beşiktaş — Süley- maniye karşılaştılar. Saat 11,35 de hakem Suphi Ba- turun idaresinde başladı. Beşik. taşlılar ilk devrede rüzgârı leyhle- rine aldılar. Ve bundan ancak 7 n- ci dakikada istifade ett'ler. Nazım Sulhiden aldığı pası ilk olarak Sü- leymaniye ağlarına taktı Bu golden sonra Süleymaniye- filer acıldılar ve Danisin ayağın- dan ilk ve son sayılarını yaptılar. Beşiktaşlılar da bu golden son- ra açıldılar. Ve çok geçmeden Na- ıye: 1 zımin pasını iyi kullanan Rafet i- kinci golü, çok geçmeden gene Sulhiden pasalan Nazım da 3 üncü ıyı yaptı ve devre böylece3 — 1 Süleymaniye aleyhine bitti. İkinci devrede Beşiktaşlılar rüz. gâr altına düştüler ve böyle olma- sma rağmen çok güzel oynuyorlar. 15 inci dakikada Rafet vasıtasiyle dördüncü sayılarını yaptılar. Bun- dan bir dakika sonra da Eşrefin a- yağından beşinci sayılarını vantı. lar. Bu devre tamamen Beriktas hâkimiyeti altında oynanmıstır. hâkimiyeti yükseliyordu. kalesine çekilen şütler bir tahvil edilemiyordu, Birbiri arkasına | İstanbulspor kalesine çekilen © serbest vuruşlardan da bir netice almamadı. Birinci devrenin son dakikalarında İstanbulaporun bir ikinci akını göze çarptı ise de neticesiz kaldı. Ve devre İstanbulsporun 1 . 0 galibiyetile bitti. İKİNCİ DEVRE: Bu devrenin başından itibaren top İstanbulsporun rrsıf sahasından ayrıl . madı. Fakat bugün fevkalâde oynayan İstanbulspor “defansı gol yaptırmamak İstanbulspor törlü gole) için bütün enerjisini kullanıyor ve Fe. ner muhacimleri bir türlü gol çıkarma. yı beceremiyorlardı. Bilhassa bu devre. de İstanbulspor tamamile bir müdafaa tabiyesi tatbik ediyor ve Fenerin tehli. keli akımlarını demarke ediyorlar. Fa. kat bir aralık Fenerin tehlikeli muha. cimlerinden biri olan Naci, Niyazinin güzel bir pasını İstanbulspor ağlarına taktı!. Bu gol Feneri daha çok hızlan. dırdı. Ve akınlar birbirini takip etmeğe başladı. İstanbulsporun her yere yeti . şen Hüsnü bugün enfes kesişlerile te. mayüz ediyor. Fenerbahçe muhacimle. ri beraberliği temin etmekle beraber güçlerine inânimış İnsanlar gibi muhak. kak galibiyeti kovalıyorlar gibi. Fakat gücüne inanmak kâfi gelmedi. A.S.K. Yüksek bir enerji ve talihin de buna eklenmesi lâzımdr. Yılmadan çalışan b —. ein kakır: madı! vu iv re bu seneki lik maçları. nın ikinci devresinde bu suretle bir sür. priz yapmış ve güzel bir muvaffakiyet. kazanmış oldu. Maç havanın oldukça fena olmasına 1 beraberlik. .. . rağmen zevkli oldu. ve 1. le bitti, ikinci kümeler — Ortaköy:O0 Doğanspor:O Kadıköyündeki ikinci küme ma- çında Ortaköy çok hâkim oynama. sma rağmen Doğansporla 0— 0 berabere kaldı. Anadoluhisarı; 4 Sumer:1 Şeref stadmdaki ikinci küme maçında, Anadoluhisar hâkim bir oyundan sonra Sümeri 4 — | yen- di. Hususi maçlar e İkİ işe ei Pera: 2 - Şişli: 0 Gayri federe ekalliyet takımları içinde en zorlu rakipleri olan Pera Rum takımiyle Şişli Ermeni takımı dün Şeref stadında hakem Suphi Baturun idaresinde karşılaşmıslar, neticede Pera 2 — O galip gelmiş- tir. Hilâl , Güneş maçında Hilâl kalesi önünden bir görünüş. Taksim stadında Vefa: 6 - Topkapı: 0 Rüzgârın yardımiyle müthiş toz| bulutları arasında kalan saha, su- lanarak tozlar bastırıldıktan sonra Taksim stadyomundaki birinci müsabaka Topkapı ile Vefa arasın. da yapıldı. Ve ilk anlarda iki taraf da müsavi bir kuvvet arzetmekte idiler. Fakat devrenin ortalarıda| Vefalı Gazi klübüne üstüste iki sayı kazandırdı. Ve hâkimiyet Ve-| faya geçti. İkinci devrede biri penaltıdan| olmak üzere dört gol daha atan Vefalılar bu maçı sıfıra karşı altı golle kazanmış oldular. Topkapı geçen hafta Galatasa- raya ancak bir golle mağlüp ol-! muş ve çok iyi bir müdafan oyanul Güneş: 2 Taksimde günün ikinci oyunu, olan Güneş — Hilâl maçı; Hile) ların büyük gayretleri ve hâkimi- yetleriyle basladı. Esen şiddetli oynamıştı. Dünkü maçı geçen haf« taya nisbet edilemiyecek kadar fena oynadı. Bu hafta yeni oynı- yan kaleci hemen bütün gollerden mesuldür. Müdafi ve muavinler vasat bir oyun çıkardılar. Hücum hattı — birinci devrenin başlangı- cı müstesna — faydalı bir hücum yapamadı. Vefalılar da çok hesaplı ve gü | zel bir oyun oynadılar. Merkez mt hacim ve sol iç, merkez muavin ve iki müdafiler galibiyetin mille. riydi. Yeşil beyazlılar bu devre bi « rinci kümenin en zorlu takımların- dan biri olduklarını dünkü maçlari le isbat etmiş oldular. - Hilâl: 0. devam etti. Oyunun bitmesine beş dakika kala Hilâl kalesi önündeki bir kar- gaşalıktan istifade eden Kâmran rüzgârın aleyhlerine olmasma rağ birinci, akabinde penaltıdan Güneş men Hilâl takımı hasıfnlarının'me$ hur mubacimlerine göz açtırmadı: lar. Hilâlın ara sıra yaptığı hücum- lar da düzgün ve fakat şahsi oynı- yan Mesalimin yüzünden heba o- luyordu. Birinci devre sıfır sıfıra bitti, İkinci haftaym Güneşin hâkim oyunuyla başladı. On beşinci daki-! kadan sonra maç seri cereyan e- diyordu. Bu sırada Güneş sağ içi| Necdet üç defa muhakkak gol ola-! cak fırsatları kaçırdı. Canbaz ve! Rebiinin çektiği şütler de Hilâl kalecisi tarafından kurtarıldı ve| son dakikalara kadar vaziyet 0—0| takımı ikinci. golü de. kazanarak maçı sıfır iki kazandır Hilâl takımı dün çok güzel bir oyun oynadı. Kaleci fevkalâde idi. Sağ müdafi, merkez muavin takı- mm en muvaffak olan oyuncula- rıydı. Merkez muhacim şahsi oyu- nundan vazgeçseydi, netice başka türlü olurdu. Güneş kalecisine hemen hemen hiç iş düşmedi. Müdafiler iyi. mer- kez muavin fevkalâde idi. Hücum hattında sağ taraf fena, merkez muhacim ve sol muhacimler güzel oynadrlarsa da Güneş hücumları- nm çoğunu sağdan yapmakla en büyük hatayı isledi Galatasaray: 5 - Eyüb: 0 Taksim stadındaki son müsaba ka Galatasaray ile Eyüp takımlar i Bisiklet vi yarışları Üçüncü bisiklet teşvik yarışları dün Mecidiyeköy . Sarıyer arasında yapıl. mış neticede Galatasaraydan Muhsin birinci, Süleymaniyeden Zambo ikinci | yine Süleymaniyeden Abdüllah üçüncü Fenerbahçeden İhsan dördüncü olmuş. lardır. Kır koşusu Halkevi tarafından hazırlanan kır koşusu dün yapılraıştır. 3.000 Metrede, Halkevinden İbra him, 6.000 Metrede Güneşten Riza Mak sut birinci olmuştur. İ Eyüp kalecisi tehlikeli bir Galatasaray hücumunu kurtarırken arasında, hakem Adnan Akımın i- daresinde oynandı. Galatasaray rüzgâr altında ola- rak oyuna başladı. Eyüplüler Gala. | iyi çalıştı, tasaray nısıf sahâsına indilerse de bu üstünlük beş dakikâ sürdü. Bundan sonra Galatasaray hâ- kimiyeti ele aldı, 35 inci dakikaya kadar bir türlü gol çıkaramıyan sarı kırmızılılar nihayet Eşvakın a. nci sayılarını yaptılar, Ve birinci haftaym böylece bitti. İkinci haftaym, Galatasarıvın çok açık üstünlüğü ile geçti. 15 in- ci dakikada Bülend 'kinci 25 inci dakikada penaltıdan Necdet ? ün- cü akabinde gene Necdet int ve şiddetli bir sötle dörlüncü 2€ ne dakikada d» Bülend besinci golle ri attılar. Bu süretle Galatasaray 05 galip reldi. Eyvün takımı acrk bir oyun ovra- dı ve fırsat buldukça hücum etti, Müdaf'leri ve bilhassa «ağ muavinleri iyi oynadı. Hücum hattında sa” açık en göze çarpan gençlerdendi. Galatasaray takımında her iki müdafi rok iyi oynadılar. o Genç muavin hattr güzel çalıştı * (kat biran “- — “e, Höcem hattı vazife- sini bihakkın ifa etti denebilir. © O.M.K.