12 Ağustos 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

12 Ağustos 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

SE vE ii A LAN Na “e e 0 Greko Romen güreşlerin ikinci günü 3 mağlübiyetimize mukabil 4 | galibiyetimizle neticelendi. Iki güreşçimiz tasfiyeye uğradı Berlin 7 ( Sureti mahsusada olimpi- Yatlara gönderdiğimiz £ arkadaşımız” dan:) Bugün burada yapılan muhtelif spor çketlerini sabahtan gece © yarısına dar nefes almadan takip ettim. « Bütün gördüklerimin tafsilâtını sırı" tile Yâzıyorum. Üsey'n - Hiza Tschechi (Çak) Bu sabah saat 10 da ikinci seçmeleri #şlâyan grekoromen o müsabakalarda Sünün ve bizim takımin ilk © güreşini tu ik Hüseyin Çeköslovakyalı Hyza- © Yaptı. İlk devre tamamen Hüseyinin Mikimiyetile geçti. İkinci devre gene yg ovakyalı altta olduğu halde baş- < * Fakat bu devrede hiç bir netice meden bitti. Üçüncü devre Hüseyin 79 kiloda Adnan >. BSti Rakibinin bütün “ göğretine ai Hüseyin oyun vermiyordu. Son Aa “© ayakta başladı. Bu devre puvan Aki k metice üzerinde müessir ola” Yap Son saniye (o Hüseyin bir oyun a me isterken devre bitti. Hakemler han ni tamamen Hüseyinin hakkı © w U Büreşte ekseriyetle Çeki galip dün de” Hüseyin bu müsabakada iki, “lü Üç ki ceman (5) puvan almış Bundan tasfiyeye uğramıştır. Bu, (ayarın tali var de iğ <limize gelen kur'a listelerin” Müsgi farın tek kalarak ikinci seçmede Reve gir Yapmadan üçüncü ve son seç Raki, bileceğini gördük. Ünder, müsabakayı terketmiş oldu- Ür, Yaşar hiç fena puvan almamış” Biri ” Zaharyas (Yunan) Yanan, bugünkü ikinci güreşi Nuri tmbygzaharyas ile yaptı. Yunanlı ğini, di kolayca ve birkaç kere yem Nia Kargı * rakipti. Binaenaleyh Nuri- bi He bu rakibin çıkması güzel Striz e ilk anları ayakta neti”) yen be ile geçti, Nuri mütemer apmak istiyor (fakat Yur yordu, İlk devre böylece Üre çaakemlerden birini Nuriyi bera: i. Kür'a atıldı. Yunan Bu devre Nuri bütün gay“) “yun yapamadı. Üçüncü Üste geçti. o Fakatoda Pamadı. Ayakta yapılan son : > tutsuz bir itişmeden iba biz e ecede biraz daha hücumlu yala. Me Nuri ittifakla © galip müz, erip bu güreşte biraz Ak şti, $amki aşi gürrşler alarım ilini kısmı başladı, laik Salm - Eornovan (Romen) Bu müsabakayı Saimle, İstanbulda gene Saimin iki kere yendiği Romen Bornovan yapıyordu. Son dakikalarma yetiştiğimiz bu müsabakanın ilk anları bütün güreşlerimizde olduğu gibi tatsız ve itişmeden ibaretmiş.. Ne Saim alt ta yattığı devrede ne de Romenin aşağı yattığı devrede tek bir oyun bile yapı” mamış. Biz geldikten sonraki son dev rede de hiçbir şey yapılmadı. Neicede hakemler bu müsavi vaziyeti her zaman ki gibi aleyhimize çevirdiler, Saimi ekse riyetle hükmen mağlâp © saydılar. Bu müsabakayı da oldukça mühm bir hak- sızlıkla kaybetmiştik. Saim de (2) fena puvan almıştı. Mustafa - Mracek (Çek) Bu geceki ikinci güreşimizi büyük Mustafa Çekoslovakyalı Mraçekle yap” ti. İlk devreyi orakipler (o ayakta 10 dakika hiç bir oyun yapmadan geçirdi” ler. Ve hakemlerin beraberlik kararile | bitirdiler. Ikinsi devre Mustafa kur'a ile alta geşti. Fakat bu devre de bir şey olma- dı. Üçüncü devre Çek altta, Mustafa Üstte olduğu halde başladı. Fakat Mus” tafa da rakiibne oyun yapamıyordu. Bazı rakibini bırakıyor, düşünüyor dü” şünüyor bir şeyler yapmak istiyor fakat herhalde aklma biçbir oyun gelmiyor- dul. Son devre ayakta başladı. İki taraf" da çetin hamleler yapmağa başladılar. Mustafa birinci dakikada rakibini bir“ den altına aldı. (Fakat bu o kadarla kaldı. Müsabaka da böylece bitti. Son yaptığı hamle ile Mustafa tama men galibiyeti hak etmişti. Hakemle- rin lâmbaları yazdığı zaman hayretle iki hakemin Çek güreşçisine rey verdi” ini gördük. Hep şaşmıştık. Etraftan protesto sesleri işitilmeğe başlandı. Bu vaziyet Üzerine orta hakem (yapılan büyük hatayı anlamış olacak ki, hemen (ak ben yanlışlık yaptım) diye reyini Mustafaya verdi ve Mustafa da böylece çok haklı olarak galip sayıldı. e Fakat ekseriyetle... Adnan - Juvatson (isveç) Bu akşamki üçüncü güreşimizi Ad- nan İsveçli Juvaston ile yaptı. Bir iki dakika ayakta güreştikten sonra, İsveç li birden müthiş bir göğüs çaprazı ile Adnanı altına aldı. Fena halde ezme” ğe başladı. Adnan iki üç dakika büyük bir gayret sarfederek ve bir kaç kere köprü kurarak tuştan kurtuldu. Fakat nihayet kendisinden çok yüksek raki) bi önünde mukadder âkibetine uğradı. Tuşla yenildi. Üç fena puvan daha ala- rak tasfiyeye uğradı. Çoban »- Larsan (Danimarka) Sıra Çobanm güreşine gelmişti. Bu” rada boyuna talisizlik ve mağlübiyete uğrayan bu sevdiğimiz güreşçi Dani” markalı Larsen ile karşılaştı. Üç daki- ka kadar ayakta güreştikten sonra Ço” ban rakibini birden alta aldı. Bir daki ka kadar böyle ezdikten sonra, hasminın sol kolunu kaparak sırtüstü çevirdi. Ve 5 dakika da tuşla galip geldi. Çoban artık kötü taltini kırdı diye) gok sevindik ve belki beş dakika güreş- çimizi alkışladık. Yaşar - Yokyo (Japon) İlk devre hasmının müsabakayı terk etmesile kazanmış bulunan ve ikinci devrsde kur'a harici kalarak hiç müsa- baka yapmadan galip sayılan Yaşar güzel talii sayesinde bu üçüncü Bugünkü müsabakalar Sabah: Eskrim, yüzme, binicilik, hokey, fut bol, yüzme, basketbol, kürek ve bir nicilik, Akşam da: Yalnız boks maçı var dır. Biz bunlardan jimnastikle, bini" ciliğe ve eskrime iştirak ediyoruz. Yarınki müsabakalar Sabah: Eskrim, yüzme, jimnastik, kürek ve binicilik, öğleden sonra, eskrim, hokey, kendbol, yüzme, bas ketbol, boks, jimnastik, kürek ve bi” nicilik, Akşam: Eskrim ve boks maçları vardır. öğleden sonra: eskrim, ye kadar sıfır fena puvan alarak gel- mişti, Üçüncü turun ilk güreşini, Japon şampiyonu Yokyo ile yaptı. Hepimiz Yaşarı iyi bir derece almağa yaklaştıracak bu güreşi heyecanla sey” rediyorduk, Japonun çok zorlu bir rar kip olduğu daha ilk anlardaki saldırış" 72 kiloda Nuri larından belli oluyordu. Bir aralık Ya şar hasmının kafasını kaptı. Fakat bu netice vermedi. İlk devre hakemlerin berabere kararile bitti. İkinci (o devre kur'a ile Yaşar alta geçti. (o Fakat çok güzel kapandığından Japon tek bir © yün bile yapamadı. Üçüncü devre baş” ladığı zeman Yaşar alta düşen Mi mutlak yenmek azmi ile arka arkaya tulan Japonun ikinci de sirt: yere gel tulan Japonun ikinci de sertını yere ger di ve 13 dakika 13 saniyede tuşla ye" nilda. Yaşar çok güzel ve | hakiki bir güreş yaparak imtihanın bir zorlu saf- hasını atlatmış ve şampiyonluk derece lerine doğru büyük bir adım daha at” muti. Bu akşamki güreşler de böylece Hür seyin ile Adnanın tasfiyeye uğraması ve Üç mağlübiyete karşı 4 galibiyet al- mamızla bitmiş oldü. İzzet Muhiddin APAK Faruğun kolu kırıldı Milli takımımızın müdafilerinden Faruk Berlinde bisikletten düşerek kolu kırılmıştır, Yazması benden : — Hiç olmazsa Bütün dünya elemanlarını gördükten| sonra güreşlerdeki vaziyetimiz hakkıtı”| da bende uyanan kanaat şudur: Bizim çocuklar, teknik itibarile hs”| kikaten, acınacak kadar çok acemidir- ler. Bir dakika evvel), Japonundan Mr sırlısına kadar bir düzüneden fazla mil lete mensup güreşçilerin, biribirlerine dakikada değil, saniyede bir oyun yap tıklarını, her müsabakada, battâ ağır sikletlerde bile en az —9 muhtelif o- yun yapıldığını gördükten (sonra, bir dakika sonra ringe çıkan bizim çocuk” ların müsabakanın baştan sonuna kadar vakitlerini ve kuvvetlerini yalnız o boş, bir itişme İle geçirdiklerini © görmek, doğrusu insanın pek gücüne gidiyor. Bereket kuvvetimize... Ancak bu sir yede biraz bir şeyler (© yapabiliyoruz. Yalnız kuvvete istinat ederek güreş yap manın ne kadar boş bir şey olduğunu umarım ki, bu olimpiyatlar bize anlat maştır,, Çobanların, Mustafalarm, Nurilerin, yani en güvendiğimiz adamların çeşit çeşit mağlübiyetleri, bilhassa Çobanın, kolayca yeneceğini, hakikati görmeden evvel iddia edebileceğimiz (o râkiplere mağlüp oluşu, bize çok acıda olsa açık ve güzel bir ders vermiştir ümüdinde” yim. « Bu olimpiyatları gördükten güreşçilerimiz artık (Küçük dağları biz yarattık), (Biz dünyanm en iyi (o güreşçileri” yiz)... gibi iddialardan vazgeçmeli, bu- runlar Kafâ rından aşağı in Gördüler kiç el elden üstündür. iyi elemanlarımız “Balkanların haricine çıkınca yapılacak # derecelik bir Kis” mande ekserisi üçüncü (bir kısmıda zorla İkinci derecede mevki alabilirler. Bütün bu satırları mağlübiyetlerin te” essürü altında yazılmış sanmayın. Hayır bilâkis çok düşünerek, ve gün sonra, “Her olimpiyatta| değişen dereceler Almanların olimpiyat organizas. yon kumitesi erkânmdan Karl fon Halt 1936 Berlin olimpiyatlarını, alı nan neticeler dolayısile, “harikulâ: delikler olimpiyadı,. diye tavsif et.| miştir. Bu zat sözlerine devam ede rek: — Olimpiyatlarda alınan derece. lerin seviyesi şaşılacak derecede yük selmi'ş bulunuyor. IM0 tan itibaren atletlerin seçme şeraltini değiştirmek lâzım gelecektir. Meselâ bugün sr-| rıkla atlamaya 3 metre 80 den başlı. | yorsak bu had, dört sene sonra 4 metreye çıkarılacaktır. Ayni şey, ya- rışlarda, disk atmalarda, halterde de böyle olacaktır. Çünkü her zaman terakki etmek. te olan dereceler bizleri böylece ha- rekete mecbur etmektedir ,, demiş. tir. Bay Karl fon Haltm bu sözlerinin ne derece doğru Olduğu (o 196 İle 1926 çeneleri arasında yani Kırk se- nelik bir kaç rekor farklarile pek âlâ isbat edilebilir. 800 mere koşu 1895 olimpiyadında : İlah (Avusturya) 211 1396 olimpiyadında : Vudrof (Amerika) 19 100 metre sür * 1896 olimpiyadında: Burke (Amerika) 12 saniye 1996 olimpiyadında Ovens (Amerika) 10,6 saniye Sırıkla yüksek aiiama 1596 olimpiyadında : Tiler (Amerika) 3,0 metre 1996 olimpiyadındac ders alalım lerce dünya güreşçilerin vazıyetlerini dikaktle takip ettikten sonra bu birkaç satıri yazmağa karar verdim. Çünkü burada kendimizden kuvvetçe aşağı, ve mutlakâ yenebilmemiz icap & den adamlara, gözbebeğimiz gibi sevdik ğimiz çocukların arka arkaya yenilme sinden nasıl büylik bir acı duyuyorum sanırım vatandaşlarım tasavvur eder ler, Çünkü mağlübiyetlerin Ohavadisleri biribiri peşi sıra oraya geldikçe © her halde onlar da ayni acıyı duymaktadır. lar. Fakat ne de olsa göz görmeyince gönül katlanırmış derler. Hem beni büsbütün sinirlendiren ne dir bilir misiniz?! Herkes bir nal bulur, işi 3 nalla bir ata kalırmış. Halbuki biz bir atla üç nal bular şuz, işimiz bir nala kalmış, vaziyetinde yiz Türk güreşçisinde esas olan kuvvet var da, işin teferruatı olan teknik aşa" ğı yukarı sıfır denecek kadar yok. İşte şimdiden sonra bu noksanı telâ” fi etmeye bütün varlığımızla gayret öt meliyiz. Aklımızı başımıza alıp haddimizi bi lerek, çalışmalı çok çalışmalıyız. Ta ki gelecek olimpiyatlara, * — Biz dünyanm en iyi elemanları ile boy ölçüşebilecek © kabiliyetteyiz.. diye gittiğimiz zaman, gene böyle acı bir sukutu hayale uğramıyalım.. 'Türk sporunun en kuvvetli tarafı w İan güreş sporumuz, dünya spoş camia sında hâklr olan, ve almili Köp” eden mevkii elde edebilsin. Büyük fedakârlıklarla geldiğimiz bu büyük olimpiyatta, muvaffakiyetli ne ticeler alamadıksa, hiç olmazsa ders a” Yalım. ği İzzet Muhiddin APAK Yüzme yarışları Kendisinden yeni rekorlar tesisi bek. lenen Holandalı yüzücü Dayan Mastem Brok Olimpiyat yüzme (yarışlarına de vam edilmektedir. Şimdiye kadar yapr lan karşılaşmalarda Japonlar en iyide receleri almışlardır. Japonların birinciliği ikinciliği ve hat tâ üçüncülüğü de kazanmaları ihtimal dahilinde bulunmaktadır. Kadınlar arasında 100 metre dünya rekoru kırılmıştır. Mastembrok adında ki genç Holandalı kızda 1,06,4 ile yeni olimpiyat rekoru tesis (etmiştir. Kendisinin dünya rekorunu da kırması beklenmektedir. Vidovs (Amerika) 3,35 metre, Maraton koşusu 196 olimpiyadnda: Leys (Yunan) (2) saat “58. daki.” ka “50, saniye 1915 olimpiyadında : Kitosou (Japon) 2 saat X dakı« ka 19 saniye, ş |