18 Ağustos 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

18 Ağustos 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

agi — e” Berlin, 15 (Sureti man-usada olim-' piyatlara yolladığımız arkadaşımız- dan) — Olimpiyatlardak; bütün spor müsabakaları bugün aşa”: yukarı ta- mamen bitti, Yarın binicilik müsabakalariyle muazzam kapanma töreni yapılacak ve tam 16 gün devam etm's olan 11 in- ci dünya olimpiyatlırı du böylece ni. hayet bulmuş olacaktır. Bugün yapılan spor höreketleri İ- çinde en mühimmi ve biz' alâkalandi- racak olanı futbol ve dünya şampiyo- nası final maçı ile, süvar'lerimizin de iştirak ettiği büyük binicilik müsaha- kasıyıd. Binicilik 50 — 60 kilometrelik geniş bir ara- zi üzerinde, fevkalâde arızası, 70 — 80 tane çok güç mania bulunan bir saha“ da yapılan bu müsabakalara bizden subay Saim ve Sadi iştirak etmişti, Sabahın yedisinde baş'ıyan müsa- bakalar, Berlinden otomobille bir bus! çuk iki saat uzak bir yerde yapılıyor- du. Beni otomobiline almak nezaketi- ni gösteren Gener&i Ali Hikmetle be- raber erkenden müsabaku sahasına gittik, Bu kilometrelerce geniş ara- zinin, en güç maniaları ihtiva eden bir yerinde mevki alacaktık. Yerin uzaklığı ve ancak hususi bir otomobille gidilebilmesi vaziyeti kar- şısın Ta, ne yalan söyliyeyim bu müsa- bakalarda, seyirci namıns inlerle cin- lerin, cirit oynyacaklarını umuyor- dum. Fakat daha yolda, yüzlerce o mob''e rasgelince, fikrim kısmen değiş ti. Hele sahaya girince, her tarafa! dağılmış binlerce otomobii ve 9 — 10) bin seyirci ile karşılaşınca, burada sporun her çeşidine verilen ehemmiye- ti bir kat daha anladım. Bir taraftan Alman spor naziriyle birçok tanınmış zevatın, bir tarafında da bizim ve içlerinde birçok zabit bu- lunan muhtelif seyircilerin yer aldığı en üç mananın başında bir saat dar bekledik, Bu sırada İngiliz, Al man, Danimarka ordularma mensup) subayların bu maniaları mutvaffaki- yetle aşabildiklerini, bir İtalyan sı baymın da müsabakayı burada terket- mek mecburiyetinde kaldığını seyret- tik. Bundan sonra diğer maniaları gez. dik. Fakat bizim subaylara rasgelmek kabil olmadı. Yalnız rasgeldiğimiz bir Türk nefer, bize Saimin yarım saat evvel önden geçtiğini, Sadetti- nin de ancak bir, bir buçuk saat sonra buradan geçeceğini söyledi, Müsabakaların kat'i net'cesi esasen âncak bir gün sonra anlaşrlacağından, hiç olmazsa saat 16 da baslayacak o- lan İtalya — Avusturya maçma yetişe mek içn, tekrar yola koyulduk. Italya nasıl dünyal şampiyonu oldu Saat 16.. Muazzam ol'mpiyat sta-; Berlin mektupları | Olimpiyat müsabakaları biterken.. Binicilik müsabakaları ve Ilalya-Avusturya fuibol maçının tafsilâtı dı yüz binden fazla bir seyirci ile hir- cahınç dolmuş... Dünyanın en tanınmış hakem! olarak bilinen Alsan doktor| Bsuvens'in idaresinde ya ve Avus- turya takımları büyük bir hızla oyuna başlıyorlar. İkı takımın da çok sirirli ve mutlak | kazanmak azminde olduğu ilk anda| belli oluyor. Fakat bu hava, ilk »nd oyunu tatsız bir sertliğe Hakemin, şöhretinin bütün yüksekli- ğine rağmen daha ilk anda sakalı ele vermiş olduğu ve tam m-nasiyle bir idare. maslâhat siyaseti tutturduğu belli oluyor, İki tarafın da oldukça eözel bir fut bol oynamasına rağmen maç zaman zaman bu yüzden bir kördövüşü hali. ni alıyor. Her dakika yerde kıvranan bir adam görüyorsunuz. Bilhassa İ- talyanlar, sporculuğa hiç yakışmıyan çeşit çeşit hareketlerle, dünya şampi- yonluğu yolunda, alkış yerine ıslık topluyorlar Birinci devre yapılan bütün müte- Kabil hücumlar, iki tarafın da çok gü. zel oynıyan müdafaası sayesinde hiç bir netice vermeden 0—0 beraberlikle bitiyor. İkinci devre oyun dala heyecanlı; fakat hakemin hususundan o nisbette de daha sert oluyor.. Devrenin daha ilk dakikasında İ- talya kalesi önünde kesilen bir hücum, seri bir akınla Avusturya kalesine doğ ru uzanıyor ye Avusturya bu patır. dıda günün İlk golünü yısor. ARIK devre sonlarına doğru Avusturya bu) na mukabele etliyor ve oyun İl be- raberlikle bitiyor. Bu yüzden maç 15 er dakikalık fki devre olmak üzere yarım saat uzatı- “lıyor ve üçüncü devrenin Ik dakikala.. rında, gene bir kargaşalıktan istifa- de eden İtalyanlar, yarı ofsaytle ka- rışık bir vaziyette kendilerine dünya şampiyonluğunu kazandıran ikinci gol lerini yapıyorlar. Oyunun bundan sonrası, Avusturyanm bütün gayreti. ne rağmen aynı netice İle devam edi- yor ve Âvusturyanm mağlübiyetiyle bitiyor. Yukarda da yazdığım gibi, hake- min kötü idaresi, takımlerın bir fev- kalâdelik göstermekten uzak kalmaları i Olimpiyatlar- i son zamanlara kadar epey gevşek tut- | Diğer gazetelerin fikirleri : dan sonra Abidir Daver olim- »den 49 millet arasın- da son tasnifte birçoklarının “İrabda mahalleri,, bulunmadıkları ve Lehis- tan, Danimarka, Yugoslavya, Romax- ya, Cenubi Amprika, Belçika, Avustral- “Cümhuriye piyatlara iştirak ya, Pote bi milletleri de geçerek elde etmemi büyük bir »t olduğundan bahseder- Spor teşkilâtımızın şekline, spor işini tuğumuza ve olimpiyatlar için pek az Aazırlandığımıza göre, aldığımız neti- ceye fena denilemez. İngillere gibi “Sport,, ve “Sporatman,, kelimelerini bütün dünyaya hediey etmiş bir mille. tin ve sporun doğduğu yer sayılan bir memleketin, umumü tasnifte, 10 uncu olması, bize olimpiyatlar denilen er meydanında, birinciliklerin öyle armut toplamak gibi kolay bir marifet olma- dığını gösterir. Onun için, milli şeref ve izzetimizi çok yüksek tutarak daima birinci olmağı istemekte haklı olmakla beraber, bunun yalnız, oturduğumuz yerden sadece istemekle oluverecek bir iş olmadığım bilmek Lâztm geldiğini ya- siyor? Geç oldu ama |.. M, Sami Karayel (Açık Söz) de uzun- ca diye başlık koyduğu çeyrek sülun- luk yazımında Londos milsabakalarımın festival heyeti tarafından yapıldığını henüz öğrenmiş olduğunu yazarak, bu karşılaşmaların festival namına isabet, fakat spor namına gaj üstüne gaf oldu- ğumi söyliyor. Buhda yapılan gifi Pen pek anlama dım. Yenilmek tehlikesi ise sporda yen- mek ve yenilmek arasmda fark yoktur. Niçin milliyet şerefi ile sporu birbirine karıştımyoruz? Tabtidir ki bir Türkün galebesini isteriz, fakat tomiz güzl bir müsabaka neticesinde mağlübiyet de, galibiyet kadar şereflidir. Yalnız, Bir aya yakın bir zamandır dedikodusu de- vam eden sağır sultanın bile duyduğu bu müsabaka organizasyonunun kimin tarafından yapıldığını Açık Söz muhar- ririnin henüz bugün öğrenmiş olması hayrettir. Geç oldu amima... Revanş maçları Bu sabahki “Son Posta,, gazetesi ge- çen pazar Dinarlıya mağlüp olmuş olan Yunan şampiyonu Maksosun Mehmedi revanş maçına davet ettiğini yazıyor. yüzünden bugünkü maçta dünya şam- piyonası finiline yakışacak bir oyun oynanamadı.. Italyanlar o kadar taşkınlık ve sporculuğa yakışmıyan hareketler yap tılar ki, başardıkları bu büyük işten sonra, koca stadyomdak!' vüz bin kişi-. den, kendilerini vatnadaşlarımdan baş- ka alkışyılan tek bir kiş: bile bulun.) madı, diyebilirim. Velhasıl, 996 olimpiyadındaki dün- da fuibol şampiyonluğu. *'kış yerine, ıslıkla karşılanan garip b'r şev oldu. İzzet Muhiddin APAK Bu müsabaka yapılabilir mi, yapıla! maz mı bu şimdilik meçhul? Fakat gu) var ki eğer her mağlüp mütemadiyen | revanş maçı isterse bu güreşler bir ili! sene sürecek gibidir. O.M.K. Izmirde yapılan Yavuz - Karşı , yaka maçı 3 - 3 beraberlikle bitti İzmirde bulunan Yavuz zırhlısı fut-| bol takımı ile Karşıyaka klübü sporcu» ları pazar günü Halk stadyomurda gü- zel ve heyecanlı bir maç yapmışlardır. Sahaya alışık olmıyan Yavuzlular birinei baftaymın başmda üstüste iki gol yemişler ve devrenin sonlarına döğ- ru bir gol atarak 2-1 mağlüp olmuşlar. dır, i İkinci haftaym Yavuzluların büyük etile başlamış ve penaltıdan bera- iği temin etmişlerse de biraz sonra Karşıyaka üçüncü golü kaydederek yi- ne galip vaziyete yükselmiştir. Bundan Yavuzlular beraberliği elde edebilmek için canla başla oyna- mağa başlamr: Karşıkaya kalesini mütemadiyen durmuşlar netekim de oyunun sonları- nn doğru onlar da üçüncü gollerini ai rak tekrar beraberliği temin etmişler- ga; kler altmda bulun-! e . Yukarıda gördüğünüz iki resim doğru ve yanlış stillerle denize atlami termektedir. Yüksekten denize atlanırken stil bilinmezse insana bazan | rarlı neticeler verebilir. Denize düzgün dalmak evvelemirde bir muvazene meselesi olduğund cudu buna göre idare etmek lâzımdır. Yukarıdaki resimlerden sak taraftaki kadın bosuk bir stille atlıyor. ve bacakları çarpıktir. Bundan dolayı havada mu i bozacak ve del tediği şekilde dalamıyacaktır. Bu yüzden vücuduna Kr zarar da verebilir. Sol taraftaki kadının atlama . stili ise düzgündür. Suya dalan erkeklere gelince dikkat ederseniz bunların da sağ tarafi fena bir şekilde suya dalmakta olduğunu görürsünüz. Bu şekilde atlam ründen suratı ve vücudu zedelenecektir. Halbuki sol taraftaki atlayıcı di ve ideal bir şekilde suya dalmıştır. Japon kadın yüksek atla yıcısı Rayan Ni Olimpiyatlar işlirâk edeli sporcularım! dönüyorial Berlin olimpiyatlarma iştirak olan sporcularımız buğlin Tarlis€ reket edeceklerdir. Köstence yolile İstanbula gel€ için cuma günü burada bulunm 3ım gelmektedir. Gerek İstanbul mıntakası ge! tanbuldaki sporcular muvafi* müasbakalarından dolayı gü mize parlak bir istikbal progr zırlamaktadırlar, : iculas Hitlerin olimpiyat oyunlarına giden atletlere gönderdiği mektup Berlin, 17 (A.A.) — Hitler, olimpik yat oyunlara iştirak etmiş olan atletle rin hepsine ayrı ayrı ve fakat ayni me- alğe bir mektup göndererek teşekkür etmiştir. Bu mektupta ezcümle denili- yor ki : Berlin olimpiyatlarının olimpiyat ide- aİlerinin kuvvetlendirilmesine oOmedar olacağını ümit ediyorum. A AA. dir. Çok samimi ve heyecanlı olan bu maç bu suretle 3-3 beraberlike bitmiştir.