23 Eylül 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

23 Eylül 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

$ Kuruş - Telefon: 23872 23 EYLUL 1936 Çarşamba Suriye « Fransız muahedesini Fransada İmzalayan heyet bu sabah şehrimize geldi Bir gün de Ankaraya gideceği haber veriliyor Antakye ve /skenderunun Müstakbel vaziyeti hakkında heyet reisi pe Etasi'nin gazetemize beyanatı e ve İ Yuzünkü mali ve ic ; mandasındaki hak ve salâhiyetlerle yeye devredil ve Sartyeli heyet, karşılamağa gidenlerin arasında. Suriyeli heyeti karşılıyanlardan bir gurup.. (Yazısı 4 üncüde) MADRİD Ciddi bir tehlike altındadır Müdafaasında büyük ehemmli- yeti olan bir mevki asilerin eline geçti Uruguvay hükümeti Ispanya ile münasebetini kesti Ingiliz, mahafili Cenubi Amerika devlet- lerinin aynı yolu tutmalarından korkuyorlar Katalonyada da isyan çıktı Seville 23 (A. A.) — Manueda mev- mev-| kil, pazartesi sabahı saat 10 danberi Bâsyonalistler tarafından tamamile iş- gal edilmiş bulunmaktadır. Marksistler birçok telâfat vermişlerdir. Yaralıların Verdikleri esirlerin miktarı da çokutr. Mayucda mevkii, Madridin müdafa- AsI nolktai nazarında son derecede ehemmiyetli idi ve nasypnalistler ta- Yafımdan zaptı, büyük bir muvaffaki- Yet teşkil etmektedir. “gerisinde bir si ASI “bulundu Bundan dolayı hükümetçiler tarafm- dan şiddetle mildafaa edilmekte olan Elbar mevkiini ele geçirmek ilzere tek Tar ileri harekâta başlamışrtr. Madritten haber almdığna gürel “Marksistler, nasyonalistler hesâbına casusluk yapmakta olduğundan şüp- helendikleri bir yarbayı idam etmişler. dir, Barselondan alman haberlerde de Eompanyse karşı başlamış olan isyan hareketinin bütn Katalonyada siray ettiği ve Eompanysin kaçmak arzu- sunda bulunduğu bildirilmektedir. İrundan avki olan İşarlara nazaran bu şehir memurları Fransadan dönen ve nekahat halinde bulunan komünist. lerle şehir ahalisi arasmda müteaddit Aârbedeler vukua gelmiş olmasına bina» en hududu kapamağa karar vermişler. dir, (Devamı 4 üncüde) l Loyd Core Hediyelerinizi Bugün saat İ4dten itibaren aldırabilirsiniz Tevziat Cumartesi gününe kadar her gün saat 14-19 arasında idarehanemizde yapılacaktır Sene: 5 - Sayı: 1685 ALMANYA Ruslarla harpte Serbest bırakılırsa... Hitler, Ingiliz ve Fransızlarla 5O senelik bir suln muahedesi imzalamağa hazırmış Fakat Fransız ve ingilizler, buna razı değil! Almanya, Sovyetler- le anlaşmazsa, etrafını sulh taraftarı müttefiklerle ppm moi nliporisti İngiltere Hariciye Nazırı Eden ile Fransız Başvekili Blum arasında vaki olan mülâkata dair, “The People” Ga- zetesi diplomatik muhabiri diyor ki: “Eden ve Blumün, Almanyanın şar- kındaki memleketleri, Rusya da dahil olduğu halde, Almanyanm garbindaki memleketlerle birlikte kâmilen bir mi- saka sokmak hususunda israr edecek- leri anlaşılıyor. Hitler ise, kuvvetlendiği zaman Rus yayla harbetmeye serbest bırakıldığı takdirde İngiltere ve Fransa ile 50 se- nelik bir sulh misakı imzâlâmaya razt olduğunu söyelmekte, bu hususta bu iki devleti iknaa çalışmaktadır. Hitlerin bundan önceki vaadi 25 se- nelik bir sulh misakı iği, Fakat gerek İngiltere, gerek Fran- sa hükümetleri bir Alman - Rus harbi. nin yalnız iki memlekete münhasır kal muyacağını, belki bütün Avrupayı sa- racağı fikrindedirler. Leon Blum Eden Onun için Almanyanın Rusyaya vel kı reddedecek olursa, İngiltere, Frans sa, Belçika, Hollanda, Çekoslovakya ve Rusya kendi başlarına sulhü mü- caklarını karşılıklı vaitlerle temin eden | patara için bir misak aktedeceklerdir, bir misakın tanzim edilmesi lâzımgel.| Netice itibariyle Alman hudutlarınn mektedir. Eğer Hitler, böyle bir misa- | etrafı sarılmış olacaktır, İsmet İnönü dün Ankaraya döndü Başbakanı bizzat Atatürk uğurladı Bir müddettenberi şehrimizde bulu « nan Başvekil İsmet İnönü (ile Maarif vekili Saffet Arıkan dün akşam trenle Ankaraya hareket etmişlerdir. İsmet İnönü dün Dolmabahçe sara - yına giderek Atatürke veda etmiş, Ata- türk de kendisini motörle Haydarpaşa- ya kadar götürerek bizzat teşyi etmiş « tir. Teşyide bundan başka, Milli Müda. faa vekili, Orgeneral Fahreddin, Adli - ye vekili, Sıhhiye vekili, o Nafia vekili, General Ali Hikmet ve Muhiddin Üs - tündağ ve birçok mebuslar hazır bulun- muşlardır. 'Tren hareket edeceğine yakın, Ata » türk, Başbakanın elini sıkarak: — Uğurlar olsun! demiştir. Atletlerimiz bu sabah Yunanistana gitti Rusyanm da Almanyaya saldırmıya- Yugoslavya ve Irlanda ile tlcaretimiz Ankara, 23 (Hususi) — Yügos. alvya ile aâktedeceğimiz yeni tica- ret anlaşması müzakerelerinde bu- Yugoslav lunmak üzere, Ticaret ve İktisat Nezareti umumi kâtibi nin riyaseti altında bir heyet An- karaya gelmek üzeredir, Heyet şehrimize gelir gelmez müzakereler başlıyacaktır. sss Ankara, 23 (Hususi) — Lon- dradan İktısat OVekâletine gelen bir haberde, İrlandada bulunan İk tısat Vekâleti Müsteşarı Kurd Oğ lu Faikle İrlandalı mümessiller a- rasında cereyan eden müzakereler iyi bir safhaya girmiştir. Yakmda bir anlaşma yapılarak muahedenin parafe edileceği ömit edilmektedir. Faşist ml oluyor ? İngiliz Liberallerinin (yani faşistliğe| pek zıd bir siyasi mezhebinin) reisi! iken, fırkasını 1914 . 1918 harbindeki delişmenlikleriyle iflâs ettiren Loid delişmenlikleriyle iflâs ettiren Loyd Core, Faşist oluyormuş. Tafsilât 4 Üncü sayfamızda. Atinada yapılacak 7 bu sabah Romanya vapuriyle Pireye müteveccihen hareket etmişlerdir Kafileye atletizm federasyonu reisi Vildan Âşir riyaset etmektedir inci Balkan oyunlarına iştirik edecek olan atletlerimiz Atletlerimizle beraber Türk Spor Kurumu İstanbul mıntakası relsi Fethi Tahsin ile gazelemizin spor hususi muhabiri İZze4-Muhiddin Apai da | gitmişlerdir. Ğ Tafsilâtını spor sayfamızda bulacaksınız... İ