3 Ekim 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

3 Ekim 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

EE, ği Memleket mektupları: Tekirdağ halkı vapursuzluktan şikâyetçi Bilet almak hususunda da halk müşkülâtla karşılaşıyormuş Tekirdağ muhabirimiz yazıyor: Marmara denizinin en işlek ve ö- nemli iskelesi Tekirdağ olduğu gibi. candan emekler istiyen Marmara Ji. menlarmın en başında da gsne Tekir. dağ gelir. Hakikati olduğu gibi gör. mekte dsima büyük fayda vardır fehvasınca söylemek isteriz ki, Mar- maru havzasında en çok ihmale uğrı- yan İstanbul - Tekirdağ - Karabiga hattmda yapılan vapur servisleridir. Yıllardanberi görüyoruz ki bu hat- ta dalma küçük tonajlı vapurlar işle. tilmektedir, Ne yolcuyu, ne de tüe car eşyasını hakkıyle istiap edemiyen bu küçük vapurlarda geçirdiğimiz. yolculuklar ıstırap ve azap menbal olmuş, mevkiinden tutunu” dı güver- tesine kadar tavuk kafeslerinin, ko- yun ve sığır sürülerinin tahammülsüz kokuları içinde hazreti Uyyuba taş çıkartan bir sabırla kâç kere sabahla- muşızdır. Ticaret yetile hareket edilir- Ken y arm hayatını biraz göz Rinünde bulundurmak lâzımdır ki ikin. € bir İnebolu faciasiyle karşılaşmıya. Birçok yolcularm nazarı dikkatini cel yeni bir vaziyet de tahaddüs *tmiştir. Meselâ İstanbulda bilet ve- xn gişe, faraza vapurun yölcu . miktarı 240 kiçi olduğuna göre 240 bilet kesiyor. Fazla yolcu mürees“t ettiği zaman: “Vapura girin, yolda size bilet k r.,, diyorlra. Biletsiz olarak vapura girenlere de bu sefer başka muamele yapılıyor ve yüzde 15 ceza alınarak bilet veriliyor. Bu komedya: “Ol mahiler ki derya iç- redir deryayı bilmezler! şaheser bir m: X resi — İstanbul - Tekirdağ hattıma İcap eden önemi vermediği gibi İmror hattma işliyen vapurlar da bir ay evvel kaldırılmıstır. Marmaradaki sahil kasabalarımız halkımın şimdi yegâne dileği ve İste- ği yolcularm istirahat ve selâmetini temin edebilecek büyük bir vapurun muntazaman bu hatta işletilmesidir. Halk bu sebeple veni vapurlarımı- gelip sefere başlamasını sabırsız. beklemektedir. Hava Kurumuna yardım Bu hafta şehrimizde hava tehlike- fettişi Emin Alinin iştirakiyle bir top- lantı yapılmıştır. O Emin Âli Hava Kurumu yardımlarından bahsederken toprak mahsulleri hissesinin yüzde İ- kiye çıkarılması hakkında toplantıda bulunanlara izahat vermiş, valimiz de bu dileği teyit ederek karar alınması fikrini ileri sürmüştür. Verilen karara göre şehir üç bölge- ye ayrılmış ve her bölgeye ayrılan komiteler tarafndan üye yazımına başlanmıştır. Ayni karar köylerde de tatbik olunmakta, Saray ve Çorlu il çelerinde Hava Kurumuna üye yazı- mma devam edilmektedir. Saray ilçe si halkı Balçık panayırnda Hava Kurumu için alım satım işlerinde bi- rer hisse ayırmak suretiyle Hava Ku- rumuna karşı bağlılıklarını göster- mişlerdir. Adliyede tayinler Tekirdağ mahkemesi adliye encüme ninde imtihanları yapılan zabıt kâtip- lerinden Cemil Can, Mahir Çelebioğ- lu, Şükrü Ülke imtihan neticesinde muvaffak olmuşlar ve bunlardan Ce- mil Hayrebolu, Mahir Saray ve Şükrü de Balâ ierr memurluklarma tayin edilmişlerdir. Aygır deposu "Tekirdağın sahil kenarmda 8546 li- ra keşif bedelli ve 24 aygır istiap ede- eek genişlikte bir aygır deposu yapıl ması kararlaştırılmış ve inşaatı mü- nakasaya çıkarılmıştır. Yakmda yü- pılmasıma başlanacaktır. Muradlı da yeni yapılanlar İstanbul - Edirne tren hattı güzer- gAhmda bulunan ve Tekirdağınım is- tasyonu sayılan Muratlı, 4357 nilfusla iylek bir naki; z Burada yapılmakta olan ikinci ili o- kul ve parti binaları inşaatı ilerle miş, ilk okulun zemin kat inşaatı bit- miş, betonarme döşemesine başlanmış tır. Yakında üst kat kârgir inşaatı da ikmal edilecektir. Muratlı içinde örneklik bir kümes de yapılmaktadır. Köy içi yollarınm çamurdan kurtarılarak ana yola ilti- sakı düşünülmüş ve Muratlı yollarına İyi bir düzen verilmek üzere silindir çalıştırılmasına başlanmıştır. Tekir dağ - Muratlı yolunda da esaslı bir Sini bilen üye ve yardımcı üye işlerini| Sürette tamirat yapılmaktadır. Börüşmek üzere Hava Kurumu Mü- Bu Şşapkalara Almanyanın Buckeberg mir tenlik işte bu hal mey. e süslü baztıklar hi ederler, ağır görünürse de Kadınları buna aldırış etmemektedirler, ne dersiniz? şehirliler her sere yapılan Hisar Gerçi başlarına - geçirdi Bilâkis süsleri dolayısiyle ayrica kurum bile satmaktadırlar. BG P Şi Öğleden sonra şarkası , Bu şapka öğleden sonra giyilmek içindir. Siyah pan'dan yapılmıştır. Görüyorsunuz ya bütün o şapkalarda hunilik değil, her simaya yakışacak şe- killer bulunuyor. Bu Pariste (Jan Blanşe) modelidir. © Kadınlarda Jüly Sezar şankası ga Hayır, Mi. Horoz ipeği diyecelisiniz. lâddan evvel 55 senelerine kadar dos- yaları araştıran şapka modelcileri bu çeşid şapka modelini Jül Sezarın dev- rine gid asker miğferlerinden çıkarmışlar dır. Yeni yemekler : İ mmnmm atl Balıklı ıspanak yahut fırında balık Beyaz etli balıklardan alınıp temiz- lenecek. Biraz suda teTne yaprağı, bir az zeytin yağı kara biber ve tuzla pi- şecek, yani başlanacak, Bilâhare kıl çıkları ve kafası âlılıp yalnız etleri alınacak, Diğer taraftan ispanak yap- rakları yıkanıp höşlanacak, suyu iyice süzüldükten sonra bıçakla biraz kıyı- Wp bir iki kere yağda çevrilip fırın tabağı veya tepsi İçinde ispanak yayı- lacak. Üzerine de ayıklınmış balık ör- RK A ETA) 4 Bayanlara tavsiyeler Ucuzca modaya uymanın çareleri Çok masraf ederek güzel giyinmek marifet değildir Havaların birdenbire soğuması do- layısile herkes ne giyeceğini şaşırdı. Avrupanın kışlık modellerinin İstanbula gelmesine daha bir ay vakit var. Onun için şimdiden manto ve elbise yapmak: ta acele etmek doğru değildir. Aynı z8- manda da değişik bir şey giymek şık görünmek bütün kadınlarn zevkidir. Çok masraf ederek giyinmek tabii bir marifet sayılmaz, Bir çök para verdik ten ve büyük terzihanelere gidip elbise ısmarladıktan sonra herkes şık”olabilir. Şimdi ise genç bayanlarımız bütçeleri- Nİ tanzim etmeği ve erkekleri bir çok fuzuli masraflarla evlilik hayatından yıldırmamağı düşünmelidirler. Bunun içindir ki biraz iktisat yollarını aramak lâzımdır, Evvelâ geçen seneden kalan manto, tayyör, yünlü ve ipekli elbiseleri, kürk-! leri bir gözden geçirirsiniz. Mantonu- zun kürkünü çıkarıp yerine bir ipekli | kravat veya eşarp kullanılmakla biçimi- ni değiştirirsiniz. güzel bir elbiseniz boyanınca bambaşka olur. Ve üzerine kendi renginde bir inante giyilir. Bundan sonra artık koyu renkleri tercih etmek mecburiyeti vardır. Lâci- verd ve kahve rengi her zaman giyilir. Siyah, her seneki gibi bu sene de çok modadır. Bu gibi koyu renk elbiseler üzerinde tezad teşkil eden renklerden deri enli veya dar her bangi biçimde şik kemerler elbiseyi süsler. Kış elbi- selerinin biçimleri sâde v& yegâne süs- leri deri sentörleri olacaktır. Bazı elbiselerin kemerlerile düğme- İeri aynı renkte yapılmaktadır. Siyah Üzerine beyaz yaka plâstron garnitür modadır, Aynı zamanda tünikler de çok yapı- lacaktır. Bunları uydrmak, iki elbise- yi birleştirmek suretile pek kolay olur. Yalnız tüniklerin kısa ve şişman bayan- ların yapmamalarını tavsiye ederim. Yazlık emprime veya ekose elbiselerini- zi bozarak modelde göreceğiniz şekilde tayyörünüzün içine büz veya yelek ya- pabilirsiniz. Bu model Parisin meşhur terzilerinden birinindir. Şapkalara gelince; geçen senekiler- den pek farklı değildir. Gene büyük tüylü ve tepesi huniye benzer şapkalar İ modadır. Yalnız her modayı yapmak Açık renk ve biçimi! heyesine düşmeden yüzünüze yakışıp ya kışmıyacağına bakmalısınız. Bir de fazla şapka alamıyacak olanların mümkün mertebe garip şapkalardan kaçınmaldır lâzımdır. Nazarı dikkati celbedecek, on metre ileriden tüyü gözüken şapkayı giyecek bayanım elbisesinden çorabma, iskarpinine kadar giyinmesi ve alış verişe aynı şapka ile çıkmaması lâzımdır. Sadelik, aym za- manda şıklıktır. büyük bir itina ile Si. Fu. Ma. tülecek. Ayrıca bir kabın içine üç ka- şık sade yağ konulup kızdırılacak, iki kaşık un ilâv: edilip karıştırtıktan İ sonra ateşten indirilip iki bardak süt Bİ yedirile yedirile topak olmadan karı | şacak. Ve hafif ateşte koyuluncnya kadar pişecek. Diğer bir kapta iki yu- murtanın sarısinı güzelce çarptıktan sonra bu yapılan unlu beyaz salçadan kaşık kaşık yumurtanın üzerine ko- nup karıştırılmcak. İçine de biraz tuz bir miktar graviyâar peyniri rendele- nip konduktan sonra balıklarım üzeri- ne dökülecek. Re enmiş peynirden fırm tabağının inin Üstüne biraz daha serp konacak bu beyaz salça penbe İ pişmiş demektir, kızarınca İ İşte yünlü kumaşlardan yapılmış bir kaç sade ve her zaman Bunları evde dikmek hiç de zor değildir. de floşla yapılmış pikürler süslüyor, diğerinin önünde we ceket modelleri, Uç elbise ve caket yilir elbise Birisini ınakines yüze tazelik veren bir (Japö) sü vardır. Bir tanesinin de içinde beyaz jilesi ve güzel bir sentörü gö” 2ü okşiyor. Bu elbiseler çok pratik ve şıktır. Omuzlar fazla kabarık yapılma maktadır. Ekseri elbiselerin etekleri yukarısı dar, aşığıya doğru hafif açılıyor. | Bazılarının gerek korsajında, gerek eteğinde pili kröler vardır. İK ül üniv > iü ün li İk İZ İİL8800101