4 Ekim 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

4 Ekim 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

— 4 Birinciteşrin — 1538 Balkan oyunlarının Ikinci günü | Musolini yalnız Romenler yükseliyorlar Rıza Maksut 5.000 metrede ikinci oldu — Balkan rekoru kırdılar 400 met: Atina, 3 (Telefonla hususi muha. birimizden) — Buğün Balkan öyünla- rmm ikinci günü idi. Kralın kardeşi veliaht Pavlos gelmişti. Tribünlerde ancak on bin kişi vardr. Bugünkü müsabakalarm neticele. AAA KAİN e Birinci: Yunanlı Sillas (43,44) İkinci Romen: 44,25 Üçüncü: Yugoslav 43,03 Dördüncü: Yunan 4251 Beşinci: Veysi (Türk) Veysi 41,24 atarak beşinci oldu. E. tem derece alamadı. Uzun atlama: Birinci: Romen Yanesku (6,82) İkinci: Yunan 6,73 Üçüncü: Yugoslav 659 Dördüncü: Romen Beşinci: Yunan Bizden Şükrü altmcı oldu. Derece- ler beğe kadar sayıldığından Şükrü bu suretle derece alamamış oldu. 5000 metre: , Buna bizden girdi. Romanyalı Kıristen 15,526 du. kikada birinciliği kazandı; Kıza Mak- But ilk zamanlarda ortada gidiyordu Son tura doğru beşinci idi, Fakat son turda bütün enerjisini sarfederek Şer rakiplerini geçti ve 16,04 da ikinci geldi, sonra alk daki Rıza müsabikadan snırken düşüp bayıldı, Sa. hadan çıkarılıp tedavi edildi ve leşti Bu müsabakanm dereceleri şunlar. dır; Romen Xristea 15,526 ile biringi, Türk Riza Maksut 18,05 ile ikinci Yu. ni üçün Yugoslav o dördüneti, gene Yunanlı besinci. Yunan Romen Yugoslav Romen n Faik finale kalmıştı. Altın. u. Fakat derecesi sayılmadı. bizden ve Vedat girdi. Beş kisilik gru koştular. Dördüncü oldular. Üçüncü o Amerikada taaddüdü zevcat Mormon mezhebine mensup ,olanlarla bugün Amerika müca- İ dele etmeğe mecbur kalıyor Bu mezhebin iki papası da Ingiltereye geldi propaganda yapacaklarmış .. .|,. - . birincilik istiyor (Romadan bildiriliyor) Son olimipyat oyunlarında kazanan- lar bu hafta Sinyor Musoliniden çekler almışlardır. İtalya kafilesi Berlinden dönünce Mu ikinciliğe Rıza Maksutlöğ lerden sölrası sayılmadığından tasfi- solini tarafından kabul (edilmişler ve Başvekil kendilerine aynen şu sözleri söylemişti: “İtalyanın ikinci ve Üçüncü sıralara düşürülmesinden artık Oo bıktım usan- . ği dıml,, Aradan az bir zaman geçtikten son- ra Sinyor Musolini her nedense oyu: müuşamış ve tok sözlerinin şiddetini ta- dil etmek için olimpiyatlarda kazanmış olanlara çekler göndermiştir: 5000 liret (bizim paramızla 496 lira) birinci gelenlere, 3000 liret (bizim paramızla 310 Hira) ikincilere, 1500 Jiret (bizim paramızla 155 lira) üçlüncülere de dağıtılmıştır. Sporculara tevzi edilen bütün para mükâfat: 31000 Türk lirası tutmakta - âır. Yunanlılar iki sırıkla atlamıya bugün Londradan ge- len Fethi ile Haydar, Yunan diskine Etem, 1500 metreye Galip, Recep, Üç adım atlamıya Polat, 3000 metroya Rıza Maksut girecektir. 1004 bayrak yarışma girecek ta- kımımız henüz seçilmemiştir. Dün toplanan Balkan oyunları kon- gresi, Sekizinci Balkan oyunlarınm Bükreşte yapılmasına karar vermiş- tir, Bundan sonra bu oyunlar üst Üste ayni yerde yapılmıyacaktır, 9 uncu Balkan oyunları 1938 de Yugoslavyada, 10 uncu Balkan oyun- Finalde: Birinci: Yunan Frangudis (22.0) İkinci: Yunan Sakalaryu Üçüneti: Romen ları 1939 da Bulgaristanda, 11 inci Ti Yugoslav Balkan oyunları 1940 da Türkiyede, nci: Romen 2 nci Balkan oyunları da 1941 de çe ne Yunanistanda yapılacaktır. Yunanistanad çıkan spor gazetele- rinde Balkan oyunlarma iştirak eden milletler hakkımda uzun yazılar çik- maktadır. Atletismoz isimli gazetenin muhar- riri, Yunan atletizm antrenörü Şmi- çek ile Balkan atletleri hakkında gö- rüşmüştür. Antrenör: “Yunan atlet lerinden bilhassa Pantazlo ile Stefa- nakioyu çok beğeniyorum, Ecnebi at- letler arasmda ise Türkler en ziyade nazarı dikkati eclbediyorlar, Mukavemetçi Rıza Maksud çok iyi- dir. Nefesi ve stili mükemmel, tekniği de yerinde. Biraz daha çalışması li- zımdır. Atlayıcı Pulat da Türk takı. mmm dikkati (Ooslbeden sporcusu. Velhasıl Türkler 8oh senelerde iyi çalışıyorlar. İstikbalde Yunanlılara mühim bir rakip olacaklarını ümit e diyorum.,, demiştir. Balkan bayrak yarışı: Bizden Recep 800 metro, Galip 400 metro, Vedat 200 metro, Nazmi 100 metro koştular. Dördüncü oldular, “Ea yar “ sar Birinci: Yunan takımı (3.243) İkinci: Yugöslav takımı Üçüncü: Romen takımı Dördüncü: Türk takımı sinci: Bulgar takımı Cirit atma: Birinci: Papa Yorgiyo (64,09) ve- ni rekor Beşinci: Türk Melih Dünkü müsabakalara göre Yunan. lıların puvanı 102, Yugoslavlarm 49 Romenlerin 47, bizim 22, Bulgarlarm 5 dir. Rumenlerin ikinci olması kuv- vetle muhtemeldir. Dünkü neticelere göre (Romenlti | bizi geçmiş bulunmaktadırlar. Bu iti barla üçüncülüğü kaybetmiş buluru. yoruz. Müsabakalara yarın dev cektir. Yarmki - müsabakalarda kra da hazır bulun Maraton koşu 100 metro siri i Yunanö ki, 1500 metro, 100XX4 bayrak dım, 3000 metro müsabakaları yapı Jacaktır, 400 metroya bizden Melih ve Münci Geçen hafta iki adam Londrya gel- miştir, Bunlar Mormon kilisesinin on iki hayvarisinden biri olan doktor R., Lyman Rişard ile Mormon kilisesi! nezdindeki Britanya misyonunun re-| isi papas Kannondur. Birleşmiş Amerikanın Arizona eya- letinin Utah şehrinde kendilerine Mor mon adını vererek ve istedikleri kadar kari alabileceklerini iddia eden bir takım adamlar vardır, Her ne kadar doktor Lymanın babası üç karısının kocası ve yirmi iki evlât sahibi ise de, kendisi taaddüdü zevcata şiddetle aleyhtardır, Doktor Lyman kendisine ziyarete giden İngi- liz gazetecilerine: — Şimdi bizim kati siyasamız Mor- mon kilisesine mensup olanların bir karıdan fazlasile evlenememesidir. Bu siyasete karşı gelenleri hemen cemaa-| timizden çıkarıyor ve gazetelerle aleyhine neşriyat yapıyoruz. Demiştir. Fakat Bugün Amerikada bir erkeğe bir karının kâfi gelmiyeceğinde ısrar) edenler pek çoktur, Netekim Mormon mezhebinin genç müessisi olan Brig- hamın on dokuz karısı ve yetmiş beşi çocuğu vardı, Merkezleri olan Salt Leyk şehrinde Atlas binası adını verdikleri kilisenin taaddüdü zevcata inanan 25000 kadın ve erkek mensubu vardır. Bunların 2000 i bilfiil birkaç karı ile yaşamak- tadırlar. Mormon mezhebinin itikatları şöyle hulâsa edilebilir: Her kadın senede bir çocuk doğur- malıdır, Her erkeğin istediği kadar karıs ve odalığı olmalıdır. Aşk kitapları basa- rak aşkı telkin etmek erkeklerin en bâriz hakkıdır. Taaddüdü zevcat prensibini bütün Amerikaya yaymak için misyonerler göndermek yeni mezhebin başlıca va- zifesidir. Mormonlar semavi İzdivaç merasi- mine inanmaktadırlar. Açık bir mey- danda mezhebin baş papası evlenecek erkeğe kadının karşısında durur ve “bu izdivaç, baş papasın huzurunda başarılacaktır,, dedikten sonra bir adım ileriye atarak kızı saran örtüyü çeker, Çırçıplak kalan kadın, başı pa- Rusyada Halkevleri sporcularımızın futbolda #k majlüp oldukları Moskovada on beş binden (Dinamo) stadındaki maçlarından bir görünüş pasın göğsünün üstüne eğilmiş oldu- Zu halde durur, Papas aynı merasimi tekrar ederek erkeği de soyar, Geçen sene Arizonanın Majeve istin tak mahkemesi reisi Elmo Bollinger bu mesleğe mensup olanlara karşı şiddetli bir mücadeleye girişti. Haki- min takibatı ortaya hayretlere şayan hakikatlar çıkardı. Mezhebin ele başılarından biri de elli üç yaşındaki Price Johnsondur. Buadam verdiği dinimuazzalardan birinde bakın ne demiştir: “Eğer bir erkek bir tek kadınla ew lenecek olursa bütün hayati yeis ve keder içinde geçecektir, Karısı da onunla ıztırap çekecektir.,, Johnsonun iki karısı vardır. Karısı- nın birisini on beş yaşmda bir kız iken almıştı, Karılar iri ayrı köylerde yaşamakta Johnson bir hafta birisin- de ikinci hafta ötekinde kalmaktadrı. Karının birisinden altı ikincisinden üç çocuğu vardır. Kır saçlı, elli beş yaşındaki 1 ©. Spencerin de iki karıs: vardır. İlk ka- risı kendi yaşındadır ve dokuz evlât anasıdır. İkinci karısı yirmi beşinde ve dört erkek çocuğu vardır, Hakim her iki adamı mahkemeye vermiştir, Spencer taaddüdü »evcat yüzünden Johnsonla birlikte yediği 18 aylık hapis mahkümiyetini geçirmek üzere mahkemeden çıkarken: — Evet birden fazla karım var ve bununla iftihar ederim. Diye bağırmıştır. Mormon mezhebini İngilizlere ta- nıtmak ve anlatmak vazifesile Londra ya gelmiş olan doktor Lyman ve dek- tor Kaunonun İngilterede çok müşkü- Vâta uğrayacakları muhakkaktır, Çün- kü hiçbir İngiliz fazla karı almak id- dinsında bulunan bir mezhebin ne ol- duğunu anlamaya yanaşmayacaklar- dır. Her yerde olacağı gibi.. Nufus çoğalması böyle olur! Yugoslavyanın Groşnitzi köyünde bir gift ikiz kız kardeşler ayni evde ayni günün ayni saatinde (birer ikiz evlât doğurmuşlardır. Yeni ikizlerin bir çifâ erkek bir çifti kızdır. Çocuklarla anne- leri sıhhaattedirler. fazla seyirci alan