12 Aralık 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

12 Aralık 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

iç Satıp yalnız: Teleton 43872 SK uruş ommessosanea yazmasam smssanenes semra senreve Bayrumda misülirlerinizi IHSAN KURUKAHVZGIOGLU kabvesile ağırlayınız Dalma balla, nefis ve en ocnzdur. 5 Sahibi olduğu Kurukaireci' ban Bugünkü sayımız 12 Birincikânun 1936 Cumartesi Altıncı Core'un krallığı bugün ilân ediliyor Eski Kıral milletine veda elti: “Sevdiğim kadının yardımı olmaksızın krallık vazifelerini istediğim tarzda yapabilmeği gayri kabil buluyordum.,, Eski Kral bu sabah igiltereden ayrıldı Londra, 12 (Hususi) — Sabık kral bu sabah erkenden İngiltereden ayrılmıştır. Bahriye nezaretinin “Enchant- 16ss,, yatı ile iki torpito bu sabah er- kenden Portamut limanından hare- ket etmişlerdir. Sabık kralm bu ge: milerden hangisinde bulunduğu ne- Yeye gitmekte olduğu meçhuldür Maamafih İsviçreye veya Amalfi ci- Varında Ravelloya gideceği sanılıyor. Sabık kralın, hareketi son derece gizli tutulmuş, rah a muhafız bu- İundurulmamıştır Kralm - otomobili bütün perdeleri indirilmiş olarak gel- miştir. Veda beyannamesi İngiltere krallığından çekilen seki - #inci Bövard dün gece radyoda hazin bir sesle millete beyanatta bulunarak ezciimle göyle demiştir? *— Beni tahttan feragate sevkeden sebepleri hepiniz bilirsiniz. Bu-karatı verirken ne memleketimi, ne de İmpa- ratorluğu unutmadım. Çünkü gerek Veliahtlık, gerek'kısa hükümdarlık Za Marnımda 25 sene memleketime ve İm- Paratorluğa hizmet ettim. > Bu kararla doğrudan doğruya alâ- (Devamı 6 ıncıda) İngilterenin yeni Kral &. 3. Altincn Corç Tasarruf ve yerli malı haftası başladı Başvekil ve Miili Mücafaa vekili bugün bir nutuk söyliyecekler Milli iktisat ve tasarruf haftası bul Sabahtan itibaren başlamış bulunmakta Cemiyet, tasarruf ve iktisat işlerile haftanın, fevkalâde zengin olmasını te- MİN etmiştir, Hafta, bugün öğleden sonra Başvekil #met İnönünün Ankara halkevinde söy- İyeceği bir söylevle açılacaktır. Büyük bir ehemmiyet verilen bu söylevi Anka- ta ve İstanbul radyoları neşredecektir. Bu akşam Ankara radyosunda cemi- Yetin reisi ve Milli Müdafaa vekili ge- heral Kâzm Özlap bir nutuk söyliye- *ektir. Haftanın yedi gününde muhtelif Vekiller Ankara radyosunda (nutuklar Üiyeceklerdir Müli iktisat ve tasarruf cemiyeti İs tanbulda da geniş tertibat almıştır. Cad) © delere halkı tasarruf ve iktisada teşvik edici ve yerli malları propaganda eden| afişler asılmıştır. Türkiyede 2000 mektepte bugün ta- sarraf ve iktisat mevzulu temsiller ve-| * rilecektir. Bügün bütün O mekteplerde ilk dersler bu mevzua tahsis edilmişti. Şehrimizdeki birçok mağazalar vit- rinlerini yerli mallarla tertip etmişler dir, Mili iktisat ve tasarruf cemiyetinin ikramiyeli kuru yemiş ve portakal satış lar: da bugün başlamıştır. Muvaffakiyetsizliklerinin devamı üzerine Asiler Madrit önündeki Kumandanlarını değiştirdiler (Yazısı 2 incide) Gürbüz ve Güzel Çocuk Müsabakamız Basm Foto Müsabakamıza 46 mımara ile iştirak eden Bay Sald oğlu 5,5 yaşında ŞARIK Akyol Kupon. 31 Çocuklarımızm müs bakamıza iştirak edebilmeleri © için pu kuponların toplanması Mzxmdir. | tâzımdır. Göğsü 16 o o Sayfadır Sene: 5 « Sayı: 1764 Hastahaneye getirilip bırakılan nden yaralı genci kim vurdu? 8iraz sonra hastahanede ölen delikanlının ölümü etrafında tahkikat yapılıyor Dün şehrimizde esrarlı bir ölün) olmuş ve müddeiumumilik işe *! koymuştur. Dün Cerrahpaşa bastahanesine biri kadın olmak üzere iki kişi, bir delikanlı hasta getirmiş ve hastahane ye yatırılmasını istemişlerdir. o Has- tayı gören nöbetçi doktor da vaziye- ti fena gördüğünden hastanın yatı- rılmasma karar vermiş, fakat hemişi- reler hastanın elbiselerini çıkarırlar» ken göğsünde bir kurşun yarası gör müşlerdir. Hemen hastayı getiren- er aranmış, fakat ikisinin de kaçtı” ğı anlaşılmıştır. Hastahane başheki- mi Rüştü bunun üzerine * vaziyeti | derhal zabıtaya bildirmiştir. Öğleden sonra hastahaneye iki kişi gelerek hastanın vaziyetini öğ- renmek istemiştir. . Bunlar içeri alın muş, diğer tarafta n zabıtaya da haber verilerek bu adamlar kayalanmıştır. İsmi hastahane defterine Kâzım Hasan olarak yazdırılan genç biraz sonra biç bir şey söylemeden ölmüş- tür. (Devamı 6 ıncıda) Iskenderun ve Antakyada Türklerin mukavemetini Kırmak için azmetmişlermiş Sancağa asker ve cephane sevkiyatı devam ediyor Antakya ve havalisi davamızı müdafaa etmek üzere Cenevreye gitmekte olan heyetimiz Söfyadan geçerken -İstasyon- da Bulgar başvekili Köstivanof hariciye vekilimizi selâmlamıştır. Yeni komedi Sancaktan son gelen malümata göre yeni bir komedi oynanmağa başlanmış- tar. Antakyada Vatanilerden Mihailyan, Cabiri zade Kemal, bazı Aleviler ve Taş naklardan Dekalosyan Turizm otelinde toplanmışlar, Türk kütlesinin, Sancağı (Devamı 6 ıncıda) Musolininin evini Tayyare ile Bombalatmağa çalışan İspanya asilerinin kumandanı Gene- nerul Frankonun kardeşi meşhur tay- yöraci, Ramon Franko, elyevmn İtalya- da bulunmaktadır ve söylendiğine gö- re asiler hesabına fayyare satınalmak la meşguldür. Kendisinin Vatikan ve Sinyor Musolini tarafından kabıl edi- leceği haberi üzerine, Jan Bassanesi şu dikkate değer ifşaatta bulunmakta dır, Jan Bassanesi tanınmış bir faşist alayhtarıdır. Bu sebeple İtalyadan küçmıya mecbur kalmıştır. Tayyare - lerle müteaddit defalar İtalya üzerine atmıştır. Bassaneti, tayyareci Franko ile nasl görüşüp tanıştıklarını şöyle anlatıyor: 1931 senesi nisanmda Brükseldey- dim. Dört ay evvel. hastaneden çık - mıştım, Çünkü Milano üzerine yapmış olduğum propaganda uçuşu esnasmda tayyarem ile Luganoda düşmüş, yara- lanmıştım. Oemada 14 nisanda, İspanyada (Devam: & nda). © gelerek faşizm. alejihine beyannameler | Ispanyol tayyarecisi Ramon Franko şimdi Romada ne yapıyor ? Asi general Frankonun kardesi tay. yareci Ramon Frankonun bir karikatürü Kazanan numaralar 6ıncı sayfada