8 Mart 1937 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

8 Mart 1937 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

adam Sürat rekoru 12 mayısta Londrada yapılacak kralın tae giyme şenlikleri için A- merikan sinema şirketleri şimdiden hazırlığa başlamışlardır. Mesele, şen- likleri gösteren havadis filmlerini en kısa bir zamanda Amerikada gös terebilmektir, Bu maksatla bir sinema şirketi hu- susi bir tayyare hazırlatmıştır. Lond- rada çevrilecek havadis filmi bu tayyare ile derhal Amerikaya gön- derilecek ve hemen o gece Ameri- kan sinema salonlarında gösterile. cektir. Sinema havadisleri tarihin- de bu bir sürat rekoru teşkil edecek- tir. O KUÇUK HABERLER 26 Holivudun meşhur makiyaj mü- tehassısı Nevt Consa göre Amerikada Çalışan sinema yıldızları en dikka- te değer güzellik hususiyetleri gun'lar- dr: An Sotem Holivudun en şehevi du- daklarına, Eleanor Vitney en güzel gözlerine, Marşa Hunt en güzel buma, Doroti Lamur 75 santimetro uzunlu- Zundaki saçlariyle en güzel saçlarına maliktir. X Bir Fransız sinema mecmuasının karileri arasında yaptığı bir anketin neticesi şu olmuştur? 936 senesinin Fransız filmleri ara. Mâyerling,, filmi 10152 reyle a senenin ecnebi filmleri arasmda suz kaptar,, filmi de 6411 rey. olmuşlardır. iz sinemanın en meşhur Ame. yıldızlarından Luiz Bruks tek. sinemaya dönmüştür. Fakat bu se, olarak.. Luiz Bruks sine. mada iş bulamayınca dansa başlamış ve az çok meşhur da olmuştu. Şimidi Greys Murun ton filminde bir dansöz rolü yapmaktadır. 24. Fransıştyıldızı Jermen Ossey de Holivuda çağrılimıştır. Martı onunda Amerikaya hareket edecektir. Fransr. lar yıldızlarını muhafaza etmesini biç de beceremiyorlar! fer dansöz da durmada hafta Avrupa yıldızlarını serim lerinin sinema gücü & her gün yeri bir işi tila dünya. lar vardır. Geçen bu rdan biri Fransada basit bir Hgüran olar adem beğenip Amerikaya türmüş ve İse Tında büyük bir m'dız yapacağın da miştir, vöadet- | Amerika bütün çekiyor Sinema çıktı çıkalı, Amerikalılar Avrupada nekadar iyi artist varsa hepsini çektiler. Ruglin alkışladığı, mız ve Amerikalı zannettiğimiz ar- tistlerin çoğu Avrupalıdır. Misel: Greta Garbo, Şârli Şaplin. Son zamanlarda Fransız yıld rihdan Şarl Buaye, Simon Simon. Ma. ris Şövalye, Amerikaya gitmiş'erdir. Danyel Daryö gitmek Uz yine Fransızlarm en güzel ait rinden. Jermen Osse de angaje edil miş, o da gidecek. e, Şim: Yenii DR) yılız Judit Bar ret,