9 Mart 1937 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

9 Mart 1937 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

Lisan derslerimiz Bugün: Almanca Yarın : Fransızca $ Kuruş « Telefon: 23872 Atat Bugün akşama doğru An- araya hareket edecekler ed Önder Atatürk bugün öğleden sonra Haydarpaşadan kal- hususi trenle Ankaraya hareket edeceklerdir. lareşai” Fon Ma K kenzen diyorki: Almanya Sovyetlerle harp edecek! | al bugün mühim bir içtima yapılıyor Makensen, Hitler ve MareşalRlömberg Berlinde meçhul “asker maeza vda (Yazısı 6 ıncıda) âtrikhaneyi imana al davet ederiz! “Sa İtanatı protesto sembolü Cumhuriyet devrinde hâlâ kapalı meşhur a edilemez Türkiye ile Yunanistan dost ve müt. tefik iki devlettir. Türk milleti ile Yu- nan milleti bu ittifak ve dostluğu en geniş manalar (ile benimsemişler ve kendilerini geçici bir politika hünerle- ri ile değil fakat uzun şuursuzluk asır. larından sonra ulaşılmış © hakikatler ile biribirlerine kenetlemişlerdir. Ati- nalda ve Ankarada başlayan son kül tür yakmlıklar: iki milletin bu (yolda en sağlam temelleri atmağa karar ver diğini de gösterir. Bu böyle iken Fe. ner patrikhanesinin bâlâ şu “kanlr ka- pr,,.yı kapamakta ısrar etmesine hayret edilir, Kanlı kapı, yani patrik Gıirigoryo. sun Sultan Mahmut devrinde asıldığı kapı... Hâdise çok malümdur; her yirmi dört saatte beş yeni isyan ile tehdit e- dilen ikinci Mahmut, Etniki Heterya' nm Morada ve İstanbulda (o çeviddiği (Dovamı 6 imorda) Macaristanda Endişe başladı (Yazısı 2 incide) ——— — MART 1937 SALI Sene: 6 » Sayı: 1847 Hatayın ana yasasına dâir Fransa proje teklif etmedi Müzakereler Türk projesi esas tutularak yapılacak Paris, $ — Cenevrede Hatayın ana yasasını tayin edecek mütehassıslar komisyonunda Fransa ana yasaya #a. ir bir proje vermiş değildir. Fransa hariciyesi, müzakerelerin Türk proje- si üzerinden yapılmasını kabul etmiş. tir. Böylece Türk projesi müzakere- lerin esas mevzuunu tegkil etmekte- letler cemiyeti müşahitlerini odinliye- cektir. Ve bu toplantı beş gün süre, cektir, Komite dün öğleden sonra geç vak- te kadar içtima ve Türk projesini €- sas ittihaz ederek müzâkerelerine de. vam etmiştir, Dünkü müzakere, sta- tünün birinci maddesi ürerinde olmuş tur. Komitenin daveti üzerine Sancak. (Devamı 6 ıncıda) Tıbbı Adli namına sahte rapor Adliye Vekâleti, müessese başkâ- çine telgrafla işten el çektirdi Miz r. Komitenin müzakereleri Hatay meselesinin haline memur ©- lan komisyon dün Cenevrede mesaisi- ne tekrar başlamıştır. Komite bu bu toplantı devresinde mil Türk Kuşu filosu Bugün öğle üzeri geldi Yüzbaşı Zekinin kumandası altında bulunan Türkkuşu tayyareleri bu sa- bah İzmirden kalkarak Bursaya uğra. müuşlar, saat on iki de Yeşilköye inmiş- lerdir. Tayyareciler Yeşilköyde, Hava kurumu İstanbul şubesi müdür ve ila- re heyeti azaları ile tayyareciler tara. fından karşılanmışlardır. Gelen tajyareciler pazar günü Yeşil köyde gösteriler yapacaklardır. Tren- ler o gün ucuz tarife ile yolcu taşıya. caklardır. Oviedoda : Milisler ilerliyorlar Asilerin taarruzları , püskürtüldü Bir kaç gün sonra başlıyaca- gımız bu tarihi roman hakkında bir kaç söz: Vâlâ Nurettin diyor ki: EB V eser Evliya Çelebinin Anber Mustafa sdmdeli bi a liler ik Türkçeden Türkçeye âciz bir mütercimiyim. ZA LER Masanın el yam yazılan bu dikka" te değer rTomunı, ben 1921 senesinde, bir. tesadüf eseri olarak bir ay kadar çalıştığım Kiyef kütüpha- nesinde buldum. Yazılardan göre Anber ar mahut Papas Osmanın maiyetinde Avrupayı do- DB AHA garip ve cazip olan ciheti de, Anber Musta- fa, Evliya Çelebi ile daima konuşurlarmış: “Ah, seyahat etmemiz mukadder olsa da gördüklerimizi yazsak,, derlermiş. İşte bu emelde olduğu için Anbar Mus- tafa, bütün hatıralarını kaleme almış. Eserini okuyunca, neler öğrenilmiyor yarabbi, neler.. NBER Mustafanın © batıraları Evliya Çelebinin, Peygamberimiz efendimize rüyasında “Şefaat ya Resulallah,, diyecek verde “Seyahat ya ve lah,, dediğini, kenzisinin de Evliya Çelebi gibi şaşırarak rüyasmda sıra ile: “Şefaat, esaret, sefalet ya Resulallah, dediniği ve dediklerinin hayatta birer birer çıktığını anlat makla başlıyor. ONRA Evliya Çelebinin dördüncü Murada nasıl hulül ettiğini, kendisinin başına nelergeldiğini tatlı bir dille anlatmaktadır. Papas Osman, Osmanlı hanedanından bir şehzade midir, yoksa Sünbül Ağanın piçi mi? Madritte Milisler (Yazısı 6 moda) Romanyada gergin vaziyet Yaş üniversitesinden bazı profesörlerin istifası bekleniyor Bükreş 9 (Hususi) — Son hâdise. lerden doğan (gerginlik zail olmak #öyle dursun gün geçtikçe artmakta- dır. Hariciye nazırı Antonesku Atina. Bunu Anber Mustafanm hatıra defterinden öğrene” ceksiniz. İnme sensanansanmmanansa man senanan dan döndüğü gündenberi, İspanyada ölen demir muhafızların cenaze me. (Devamı 6 sncıda) İ