11 Nisan 1937 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

11 Nisan 1937 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

Istanbul spor klü ibü Ankarada ilk maçında Altınorduyu 3 - O yendi Ankara, 10 (A.A.) — Altınordu ve! rsporla iki maç yapmak üzere şeh 1 spor birinci | futbol takımı bugün şehir stadında ilk | Baçirir Altınordu takımı ile yapt, O | Saat 16,20 de ar taraftarları. ri arasında sahaya çıktılar. bir meresimden rı vakit Samih, at, Necmi, Se. * Reşit, Orhan, ira karşı oyramağa m rlular, sağdan r. Fakat Altnor. n top, mukabil, bir hilcumla iade edildi, Her iki takım da bi ıkışurmaya çalışıyor, fa» kat $ rüzgâra karşı oy- nımasıma rağmen O İstenbulspor daha güzel ve daha yerinde paslarla hücum. larını idare ediyordu. 27 inci dakikada Altınordu kalesi çok tehlikeli bir vaziyet geçirdi. Sol açık Reşadın ortaladığı top Sey- fiye geçti. Seyfi hafif bir vuruşla kaleye gönderdi. Fakat çarpıp geri gelen topu Fahri göğsü ile sokarken, herkesin mu- hakkak mazarile baktığı bu golü, tesa. Güfün Me yardrmile Altınordu kalecisi Mahmut, yerinde bir müdahale ile kur- tardı, 39 uncu dakikada yersiz bir acele yü bir gol fersatını kaçırâr, v Busdevrede İstanbulsporlülar. nisbi bir hâkimiyet tesis €tmiş bulunuyor dr. Fakat attıkları şütler ya © gölposte garpıyor, veyahut da kalecinin eline ge. çiyordu. Altınordunun da ehemmiyetli birkaç akını olduysa da fırsatı olmıyan | açık n Reşat, | | tecrübesiz genç oyunculardan müteşek- kil olan muhacimlerinin vakitsiz şütle- ri neticesiz kalıyord. Her iki takımın da çalışmasma rağ. | men devre 0-0 berabere bitti İkinci haftaym başladığı gârt lehine alan İstanbul seri paslarla hasım kale başladı. Çok sıkışık bir vaziyete düşe rdu müdafaası bu hücumları in bir hayli k çekiyordu. 6 dakikada sarmaya eden bir firikik vuruş de. sayıyı da çile Altmordu t ğ ok müşkülât çe nere atmaktan çek j Nitekim bu kornerlerden birlni yüz. gr: da hesaplayarak atan sol haf O: han takımının üçüncü ve son golünü yaptı. 35 inci dakikada, bugün çok muvaf- | fakiyetli bir oyun çıkaran Orhanım çok sıkı bir şütü direğe (o Şarptr. Bu arada Artnordunun şahsi hücumları oluyor sa da bir netice vermiyordu. Bu akın. larfan birinde sol açığın acelesi yüzün. den üzaktan bir vuruş, muhakkak bir golün ziyama sebebiyet verdi. Bundan sonra İstanbülspor gol ade- dini arttırmak; Altınordu sa şerel sayismı yapmak için çahışdıyaa da netice değişmedi. bulsporun bariz bir hâkimiyeti altında -0 . Yarın İstanbulsporlular ikinci maçla. rını Demirsporla yapacaklardır. Ankara yüksek mektepler AN KAM turnuvası Mülkiye - Ziraat enstitüsü Final maçında berabere kaldılar Ankara, 6 (Hususi) — Ankara yük. sek mektepler futbol turnuvasma, bu gün Ankaragücü alanında kalabalık bir seyirci gütlesi önünde devam © didi... Seyirciler arasmda, bu turnu- vanm gülibine verilmek üzere bir ku- pa koyan kıymetli sporcu bakan Bây Şükrü Saraçoğlu ve mülkiye mektebi müdürü Bay Mehmed Emin de bulu. nuyoralrdı, Oyuna hakem Niyazinin idaresinde saat 4,20 de başlandı. Ta. kımlar sahaya gu şekilde dizildiler: Yüksek zirant enstitüsü; Mahmut; Saffet, Enver, Sadi, Se » möh, Lâtfi, Orhan, Selçuk, Sedad, Ali Fahri, Mülkiye: Cahid, Nihat, Fahri, Tüvit, Necmi, Zeki, Talât, Alâddin, Orhan, Celâj, Hüsnü, Oyuna Mülikyeliler haşladıair ve Zi Taat enstitüsü kalesine kadar indieir. Bu iniş, korner ile bertaraf edilebik di. Mülkiyeliler bundan istifade ede- mediler. Top enstitü muhacimlerine geçti. Sedadın uzaktan bir şütü avut- la neticelendi. Enstitü takımı hukuka karşı kazandığı farklı galebenin ver- diği maneviyatla biraz gevşek hare. ket ediyor. Fakat buna rağmen top Mülkiye kalesi önünde dolaşıyor. Af- ka arkaya Iki zorlu güt avt oldu. Oyun çok zevkli oluyor. Her iki at- raf da seri akmlar yapıyor. Sağ açık- la çarpışan Saffetin yerine Salih gir- di. Bu esnada Celâiln bir şandeli Mah. mudun elleri arasında kaldı. Bunun &- kabinde Nihadm güzel bir müdahale. si de Mülkiye kalesini kurtardı. Bu- gün çok güzel oynıyan Orhan, topu 8ol açığa geçirdi ve Talât 32 inci da- kikada ilk golü kaydetti, Şiddetle al- kışlanan bu golden sonra oyunun sü. rati çök srtt. Arka arkaya kargılık. | lı güzel akınlar oluyor, Mülkiye yavaş yavaş hâkim oynamağa başladı. Orta haf Necmi çok güzel çalışıyor ve ra. kip muhacimlerine fırsat vermiyor. Mülkiye aleyhine atılan korner avut- al neticelendi... Top ortalarda dolaşi- yorken bhaftaym 1 - 0 Mülkiyenin le. hine bitti... İkinci haftaymda Mülkiye Orhanı orta hafa, enstitü de Saffeti sol açığa alarak oyuna başladılar, Maçm ilk gü zel gütünü Selçuk attı. Fakat direk bu güzel şütü neticesiz bıraktı, Ensti, tülüler Hukuk maçında oynadıkları oyunun yarısını bile çıkaramıyorlar. Buna mukabil iye enerjik ve hâ. kim. Enstitünün merkez muavini Se- mihle Mülkiyeli Orhan iyi oynamakta adeti biribirleriyle yarış ediyorlar. Mülkiyenin sağdan ve soldan iki gü- zel akınmı Enver ve Sadi kesiyorlar. Top ekseriya enstitü kalesinde. Se. dad, Selçuk, Fahri arka arkaya üç fırsat kaçırıyorlar. Mülkiye kalesine yapılan bir hücum esnasında kargaşalık oluyor. Hake- min düdüğü mülkiye aleyhine penaltı. yı ilân ediyor. Mülkiyelilerin penaltı. ya itiraz etmeleri üzerine oyun bir müddet Inkıtaa uğruyor. Fakat kısa bir zaman sonra tekrar başlıyor. Her iki taraf da galip gelmek için çalışı- yorlar. Mülkiyeliler penaltıdan. biraz sinirli oynuyorlar. Fakat oyunda on- lar hâkim... Oyunun bitmesine 5 dakika var, 30 metreden enstitü aleyhine verilen ent. bol cezasmı bugün güzel oynıyan Or- han, çok nefis bir şütle enstitü ka #ine sokuyor. Fakat ofsayt, E i | oyuncuları son bir gayretle Mülkiye kalesine akıyorler... Korner, - Avutla Dünkü milli küme müsabakalarında izmirdeki karşılaşmada Gençlerbirliği Doğganspora 2-0 yenildi İzmir 10 (A.A.) — Gençlerbirliği - Doğanspor maçı bugün dört binden faz la bir seyirci de yapıldı. Ankârada 6-1 mağlüp olan Doğanspo run İzmirde alaca, alâka ile iyordu. Hava sert, orüzgârliidi. beşe on kala | başlandı. Hâkem ezcan, yan hakemleri (Mustafa, netice ği şu kadro ile maça çık. Naim — Hasan, Halit — Kadri, Ha- san, Keşfi — Selim, Salâbaddin, Adil, x: Mahmut — Hasan, Ad. | Nurullab, İrfan — Sabri, | baş'arlılar. Bu 4 güzel oynaması, Oyuna Ankaralı devrede Gençleri "ia rağmen, oyun üzerinde müessir . Bilhassa takım halinde tesir güzeldi önünde topu çok ayaklarında tuttukla. rından bir türlü gol ( yapamadılar. Ve ekseriya ofsayt vaziyetine düştüklerin. DON çar Deli y Ğ Ankaragücü muhazimleri Milli küme maçlarının Güneş — Ankaragücü karşılaşması dün Tak- sim stadında iki bini geçmiyen bir seyirci kitlesi önünde Sait Salâhatti- nin hakemliği ile oynandı. Tam saat dörtte hakemle beraber | Ankaralılar lâcivert gömlek, sarı ya" ka ve kollu formelariyle sahaya çık- tılar ve halkı selâmladıktan sonra den hakem sık sık akmları kesmek mec buriyetinde kalıyordu. Su ve 1$ inci dakikalarda Genç- lerbirliği elde ettiği gol vaziyetlerinden istifade edemedi. 34 üncü dakikada İzmirin sağdan in. kişaf eden bir hücumunda top Hakkıya geli. Hakkı da yerden bir şütle İzmi- rin ilk gölünü kaydetti, Bu suretle dey- re 1-0 İzmirin lehine bitti. İkinci devrede: İzmir Fuadı sağ açık mevkimde oynatıyördu. Gençlerbirliği nin bu devrede veziyeti (o kurtaracı kanaati mevcuttu. Ve oyunun tarzı reyanı da bu kanaati kuvvetlendiriyor- du, Doğanspor bugün şanslı bir oyun oy- nuyor. Bilhassa kaleci Makmut, müda. cank oyunları Doğanspor kalesine bir set çekiyordu. Ankara rüzgârla oynadıklarından sıkı bir hâkimiyet kurdular, Ve sik sık hücüm yapmaya başladılar, Fakat top ya fena bir vuruşla avut oluyor, yahut karşı tarafa kaptırılıyordu. 15 ve 17 in- ci dakikalarda Gençlerbirliği akımcıları golsvaziyetine girdikleri halde boş ka leye iki defa topu sokamadrlar, Az sonra İzmir #oldan bir (o akınla Gençlerbirliği kaleşine indi. <Sabtinin ortaladığı topu Halit elile tuttu. Hake. min vergiği penaltı cezası Halkı tara- fadan çekilen sıkt bir şütle ve ikinci defa olarak Gençlerbirliği kalsxine 80- kuldu. Bundan sonra devrenin nihayetine ka dar Ankara vaziyeti kurtarmak için pek çok çalıştı ise de sayı kaydedemedi. Ve maç 2-0 Doğansporün galibiyetile bitti, Yarin aynı saatte (o Gençlerbirliği ile Üçok takımları karşılaşacaklarıdır. Bir Sovyet: rekoru tescil edildi Paristen bildirildiğine göre, beyne milel havacılık federasyonu Sovyet plânörcüsü İlçenkonun geçen 21 teşri. nievvelde “KIM-2, isimli iki kişilik bir plânörle, yanında bir yolcu da olduğu halde, 133 kilometre 470 metre katede- rek kurduğu beynelmilel rekoru tescil etmiştir. (Tas) "neticeleniyor vemaçi.1'berabere ni- iyor, M yeden başta Orhan olmak ü- zere, Necmi, Alâeddin ve Nihad iyi diler. Güzel ve enerjik bir oyun çıkar- dılar, kendilerini tebrik ederiz. Enstitüye gelince, başta Semih, En. ver ve sakat olmasma rağmen Saffet iyi idiler. Sadi vazifesini yaptı, Hu - kuk mağında çok güzel oynıyan Lâtfi, bu oyunda muvaffak olamadı. For . vetler umümiyelle durgun ve bozuk fi Adnan, orta müdafi Nurullahm çok ğ bir oyun çıkardı. Hakem oyunu iyi i- dare edemedi; sağ kalede ekzersise başladılar, On dakika kadar Güneşlilerin gelmesi beklendikten sonra oyuna ancak dördü on beş geçe başlanabil. di. Çok sert esen rüzgârı arkalarına almış olan Güneşliler: EZ Kaleci Osmanın muvaffakıyetli kurtarışlarından biri Cihat — Faruk, Reşat — Yusuf, Rıza, İbrahim — Daniş, Salâhattin, Necdet, Rebii, Melih şeklindeydiler. Ankaragücü de: Osman — Ali Rıza, Enver — Musa, Semih, Ab. dül — Abdi, Şükrü, Yaşar, İsmail ve Hamdi. Ortadan başlıyan ilk Güneş hü. cumu Ankara kalesi önüne kadar in di, ilik beş dakikada İstanbulluların akınları neticesiz olarak devam et- mekteydi. Beşinci dakikada Ankaragücü ilk akımını. s «dan yaptı ve kale civarın” da topu kapan sağıç Şükrü yavaşlığı yüzünden muhakkak bir gol kaçır dı. Birdakika sonra Yaşarın sıkı bir şütü de direğe çarparak geri geldi Güneş müdafileri bunu kafa ile w- zaklaştırmağa çalısırken topu Şükrü. | nün ayağma verdiler, o da, güzel bir vole ile Ankaranm ilk sayısını yaptı. Ankaralıların rüzgâra rağmen o- yuna hâkim olmaları ve galip vaziye- te yükselmeleri Güneşlileri asabileş- tirdi. Oyun oldukça sert ve favullü oynanıyor ve Güneş aleyhine üstüs- | te ceza vuruşları çekiliyordu. Güneşliler on beşinci dakikadan | sonra oyunu müsavi bir şekle soka” | N Necdetin, ve Danişin kaçırdığı bir iki fırsattan sonra, Salâhattin Ankara kalesinin köşesini bulan bir Kaleci Osman hatası nden ya | pılmış olan bu gol yirmi birinci deki. kada olmuştu. ralılarm üstünlüğü ve muntazam a- kınlariyle geçiyordu. 35 inci dakika- da Yaşarın cidden nefis bir şütünü bildiler: İ İ vuruşla beraberlik g i kaydetti. Bundan sonra oyun gene Anka- Güneş kalesinin direği kurtardı. Son Ankaragücü Güneşi 2-1 nağlüp etti galibiyet golünü yaparken dakikalarda iki taraf da birer tehlike atlattıktan sonra ilk devre | — | be raberlikle bitti, ; İkinci devrede rüzgârı arkalarr na alınış olan Ankaralıların büyük bir farkla galip gelecekleri beklenir ken, güçlüler bu kısma çok yavaş başladılar, ye İlk kırk beş dakikada fazla ener- ji sarfetmiş olduklarmdan bu kısım» da âdeta bitkin bir haldeydiler. On beş dakika kadar müsavi 0 lan oyun bundan sonra Güneşin üs- tünlüğü altında cereyan etmeğe baş- ladı ise de Daniş, Necdet ve bilhassa Melihin berbat oyunları yüzünden bir türlü galip golünü çıkaramadılar. Rebiinin yerinde paslariyle bes- lenen Melih, on birinci, yirmi altıncı ve kırk birinci dakikalarda kaleciyle karşı karşıya kaldığı halde topu kap” tırmak beceriksizliğinde bulundu. 25 inci dakikada Necdetin kale direğine çarpan ( şütü Ankaralıları harekete getirdi; devrenin başından" beri durgun oynıyan muhacimleri derhal atıldılar. Yedi, sekiz dakika Güneş kalesi abluka edilmiş, müdafiler bu tazyik- ten bunalmış 'bir haldeyken merkez muhacim Yaşarın sola ve ileri doğ- ru verdiği pasa Hamdi yetişti ve si- kı bir şütle topu Güneş kalesine sok tu. İkinci kısmm gol yedikleri 32 in- ci dakikasma kadar hâkim oynmış olanı Güneşliler bu mağlübiyet sayi- sından sonra büsbütün karıştılar. Maçın son on dakikası Güneşli” lerin gene beraberliği temin için sar fettikleri.son gayrete rağmen Anka- rahıların üstünlüğü ile oynandı. Ve iki taraf ta neticeyi değiştiremeden oyun 2 — | Ankaragücünün gale- besiyle nihayetlendi. Ankaragücü dünkü bir halta evvel göre müz İzmirin Üçok takımından daha anlaşmış, daha teknik bir takım olduğunu gös terdi, Orta muavinin akmcılarmı takip etmeleri bu yüzden saba ortası boş kalması ve daha uzun boylu o lan Güneşlilere karşı topu havadan oynamasında tsrar etmeleri dünkü o. yunlarının yegâne kusurlu tarafıydı. Takımın hücum hattı müstesna — müdafaaya daha canlı oynuyor, kaleci, sol mü- dafi vasat, sağ bek Ali Rıza müda- faanın en göze çarpan uzvu. Gü- oyuniyle sa nisbetle İ neşliler ise, teşekküllerindenberi gö- mülmiyen çok bozuk bir oyun oyna. dılar, Yedikleri her iki gol dede mü dalaanın hatası vardı, Muavülerden — biraz sert olmakla beraber — Rr za en iyileriydi. Muhacim (o hattmda Daniş yok gibi, Salâhattin bermutat çok ağır, Necdet de lüzumsuz paslarla birçok fırsatlar kaçırdı. Emektar Rebii — Arkadaşları- nm bozuk oyunundan olsa gerek — fazla asabi idi. Solaçık Melih bece- riksizlik rekoru tesis etti: O.M. Kutnak .