29 Nisan 1937 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

29 Nisan 1937 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

N EM AA h / Zengi ", # ZE EEE ERE ZE Cocuk haftası Hediye kazananların adlarını yazıyoruz KRISTAL ŞİŞE İÇİNDE BİR | LOSYON KAZANAN Birinci J. Hüsnü Beyoğul 21 inci o- kul, UÇ ŞİŞE ESANS KAZANAN İkinci: Necati Edil Beyoğlu Yenişe. hir Ziba sokağında berber. BİR ŞİŞE BRİYANTİN KAZANAN Üçüncü: Nergis Tokad cumhuriyet okulunda 126. PİSKÜVİ KAZANANLAR 1 — Muzaffer İstanbul lisesi 1444. 2 — Perihari Altmel Fener. 3 — Muaz. zez Gülen Cerrahuaşa caddesi 36. 4 — | sesi, Şükrüye posta memuru Ahmet Hıfzı kızı.. 5 — Melâhat Cağaloğlu 26. 6 —| Ferdane inhisarlar başmüdürlüğünde muhasebe memuru, 7 — Şermin Aksa, ray 64 üncü mektep. 8 — Rukiye O- gan Şişli. 9 — Zehra Fatih Çarşamba Lokmacıdede sokak. 1 0— Kâzım Hr. | zal 13 Üncü mektep, — V. Zartaryan | Heybeliada. — İsmet Serim Galatasa. ray lisesi. BİRER ŞEKERLEME KAZANANlar 11 — Hayati Çağlayan Karaman or ta okul, 12 — Melâhat Ersan Aksaray Uzunyusuf sokak, 14 — Nihad iktisat vekâleti fabrika ve havuzlarında, 15 — Şadan Çetinkaya İstanbul erkek li. sesi. 16 — Orhan Özder Pertevniyal | lisesi 448. 17 — Rengin Erenköy 30, 18 | | okulu. 103 — Mehmet Kabataş erkek Ziya orta okul musiki öğretmeni vası. tasiyle. 19 — M. K. Nayman İstan - bul erkek lisesi. 20 — Türkân Taşdo. gan kız lisesi. 21 — Kâmil a lu hary 8. 22 — İhsan erkek lisesi, — Ali Dağbeli Davutpaşa orta ökile. 24 — Mehmet Emin Kartal 9. 25 — Ke ti Balat Hızıhçavuş mahalşlsi, 26 — Seyfi Kumkapı orta okulu, 27 — Ke- mal emniyet müdürlüğü karşısında Hacibeşir sokak 17. 28 — Mediha Be. yoğlu. 20 — Vasil Borboroğlu Salma Tomruk. 30 — koal Papanikolof İtalyan lisesi. — Ziya denizyollarında kamarot. — Asman Nedim Beyoğlu Mehmetağa yokuşu. — Bülend Varol Boyacıköy. BİRER ÇAKI KAZANANLAR 31 - Nermin Kartal 234.32 — Ber, gi Uzunkaya Fatih Çırçır mahallesi, 33 — Orhan İstanbu lerkek lisesi, 34 Seyfeddin Dikoleay K. 0. 0.35 — Gü- lümser, Saraçhane 5. 36 — Halil Yel- kar Kasımpaşa orta okulu. 37 — Zer. tin Okay Çapa ilkokul, 38 — Neşet, Çemberlitaş Yeni nesli sokak. 39 — Zekeriya Kasımpaşa orta okul, 40 — Sabiha İnönü kız orta okul, 41 — Ser- rap Barı Beyoğlu 35 inci okul, 42 — Orhan Severcan Samatya Yalıboyu. 43 — Fahrünulsa Şenman Eyüp oyun. cakçılar, 44 — M. K. Günkut İstanbul erkek lisesi, 45 -— Mahmure Kasımpa. şa çıkmazı Yağhane sokak, 46 — Bür- han erkek lisesi. 417 — Nazif Uçar 64 üncü okul, 48 — Cumhur Tekin Tokat cnmhuriyet okulu, 49 — Neriman Fazlı Gülen Erenköy kız lisesi, 50 — 'Ali Kayn İstanbul erkek İisesi. 51 — Memduh Nişantaşında berber, 52 — Suzan Baru 29 uncu okul, 53 «— Ömer 55 inci ilkmektep. 54 « M.A, pak Sabri Tophane, 55 — Sevim Tüzer Çatalca 1 inci okul, 56 — Sevgi T. As, mahmesçit Gönül sokak. 57 — Müed- deb Taygi Üsküdar orta okul. 58 — İsmet Güngör Kadıköy Çanakkale 0- kak. 59 — Süleyman Kabataş lisesi 1697. — H. C. Olcay Pertevniyal lise. si. BİRER TARAK KAZANANLAR 60 — Erman Kabataş liceci 799. 61 — Gülten Nişantaşı kız orta okulu. 62 — Hayri Erdoğdu Haydarpaşa lisesi, 63 — I. Atinç Edirnekapı Sarmaşık 80 kak. 64 — Nizameddin Alpagot Orta- köy Dereboyu. 65 — B. Çağlı Samat, ya Müdafaai milliye caddesi. 66 — Ali Tokat orta okulu, 67 — Ali Kaya Nu, ruosmaniye 76, 68 — 5. Köse oğlu Bos tanbaşı Hamam sokak, 69 — Vangel, Kurtuluş, Tepe üstü caddesi. 70 — Nu. bar Samatya Lebelbici sokak 52. 71 — Nuri Evirgen Bahçekapı Bay köşkü | caddesi. 72 — Selâm Bitgi Vefa erkek lisesi, 73 — Hacer Emre Kumkapı or- | ta okulu. 74 — Mehpare İstiklâl lisesi 302. 715 — Sabahaddin Kadirga teale- be yurdu karşısında. 76 — Cahid Şeh. remini Tatlıpmar yokuşu. 77 — İsa tramvay şirketinde (o vatman, 78 — Ruhsar, Çapa öğretmen okulu. 79 — Zeki O. Vefa lisesi. 80 — Altan Ozan Maltepe birinci okul, $1 — Cahid Ak. gelikli Pertevniyal lisesi. 82 — Memdü. ha Unkapanı Zeyrek. $3 — Refika Özturga Lâleli şair Haşmet sokak. 85 — Samim İstanbul erkek lisesi — İzzet Aydın oğlu Pertevniyal li. BİRER TUVALET SABUNU KAZANANLAR 86 — Eva Lâtin Asmalımescit Gö- Bül sokak 41. 84 — Necati İstanbul erkek lisesi. $8 — Salâkaddin Nser EK. 0. O. 89 — Firdevs Fatih 13 imcü okul, 90 — Muzaffer İstanbul erkek Tisesi, 91 — Suad Tevfik Beşiktaş Viş- nezade mahallesi. 92 — A. Zeki Şeh. remini Bostancı sokak. 93 — Se Şener Tokat cumhuriyet okulu 94 — Fevziye Sirkeci Hocapaşa, 95— Nezahat Altay Bakırköy orta okulu. 96 — Neclâ Kansu Bakirköy 1 inci o- kul. 97 — Şake Arravutköy birinsi cadde, 98 — Cavid İdil Kasımpaşa or- ta okul. 99 — Salâhağdin Vefa sesi. | 101 — İsmet Kıroğlu Kumkapı orta | okulu. 102 — Nezihe Çapa öğretmen lisesi, 104 — Şükrü Tokat orta okulu. 105 — Yurdagül Çevik Sirkeci eski Aydm oteli karşisinda, 106 — Hale A. kadur Haydar 9. 107 — Muzaffer Bahçekapı Taşhan yanında berber. 105 — Lütfi Özen Emirgir orta okulu. 199 — Muzaffer Koloner Beyoğlu 9 uncu okul, 110 Feyzi Gürvar Kumkapı orta okulu, 111 — Cevdet 54 üncü ilk | okul, 112 — İsmail Hakkı Şehremini 114 — Hayreddin Er Attila. — Emrul JahN.A.P.A.K.Ç.O. K oğlu. 115 — Emin Şimşek Bakırköy Cevizlik Ni yazi sokak 2. 116 — Mecid Bayla Tak sim Yoğurthane sokak 15. 117 — E- mel Nişantaş kız orta okulu. 118 — Mehmet Sirkeci büyük İstiklâl oteli altımda. 119 — Adnan Akadür Bahçe, kapıda berber. BİRER KALEM TRAŞ KAZANANLAR 120 — Orhun Jatan erkek lisesi. 121 — Mustafa-Cağaloğlu caddesi. 122 — Sabri Ak Kabataş erkek ilsesi, 123 — lelâl Erenköy kız lisesi. 124 — Nuri Gelenbevi ort aokulu, 125 — Sühey. I& 54 üncü okul, 126 -—- Koçkapan Per | tevniyal lisesi. 127 — Nuriye Kara- gümrük ilk okulu. 128 —'T, N. Tevdo. | ridis Edirnekapı Neşter sokak. 129 — | Halime Edirnekapı Gülgeçmez ma. | hallesi, 130 — Rıdvan 63 üncü İlk o kul. 131 — Nuriye Cumhuriyet orta okulu, 132 — Ali Rüstem Ülgen sün 133 — Hayriye Summan Kadıköy kız orta, 134 — D. Özbalaçen Kumka, pı kömürcü sokak. 135 — J. Sason İz, tanbul erkek lisesi, 136 — Saadet Ka rTagümrük ilkokul. 137 — Mükerrem Sirkeci Demirkapı Fatuş sokak. Geçen haftadan düzeltme (Geçen haftaki bilmecemizi halle- den okuyucularımızdan bir kısnumın mektupları bir yanlışık yüzünden eli. mize geç gelmiştir. Ve o saman, bu yüzden hediye kasananlar listesine giremiyen bu oluşucularımız araların- da tekrar yaptığımız seçmede aşağı. daki muhtelif ikramiyeleri kazanmış. lardır.) BİRER KURŞUN DOLMA KALEM KAZANANLAR 1 — Adnan Bursa Pınarbaşı cadde. si 20. 2 — Nikola Papanikolof İtalyan lisesi. 3 — Gülümser Erkaltan Saraç- banebası, BİRER DEFTER KAZANANLAR 4 — Melâhat Aksaray Uzunyusuf #okak 15. 5 — Münibe Kızıl Edirne A- rifiye, Karaağaç, 6 — Haldun Ayhan Cihangir Akarsu 6. 7 — Emin Gürsu Edirne sanatlar okulu. $ — Halime Edirnekapı Gülgeçmez mahallesi, 9 — Nezahat Altan Bakırköy Sakızağacı. 10 — Neşet Çemberlitaş Yeni nesil sokak, FABER — Akşam postam 20 NİSAN — 1937 Ingilterede taç giyme merasimi hazırlıkları İmparatorluğun bütün sırlarını elinde tutan adamın kararı: Karılarından ayrılmış olanıar merasime İSLLAK edemiyecekier! Londradan yazılıyor: Her sabah, tam saat onda, kır saçlı küçük boylu biradam, Bu- ckingham sarayının alt katındaki da- ireden içeri girer. Son haftalar içinde ayni daireden akşam saat on birden evvel çıkmaz, o kadar fazla meşgul" dür ve o kadar çok çalışır. Bu adam Lord Clive Wigraı »'ır. ve kralın taç giyme merasimini tesbite memur 0- lan kimsedir. Lord Clive: Wizran'ın yüksek bir payesi vardır. “Permanent lord in Wating,. yani “daimi kralın şahsiyetine memur,, dur, Bu itibarla, altıncı Corcun hususi kâtip- liğini muvakkaten © Yapı Asıl hususi kâtip Delhi'deki “Durbar,, merasimini hazırlamak üzere Hin- distana gitmiştir. Lord wigram, İngiliz sarayının en garip simalarından © biridir. O, daima şöhtetten kaçar ve ikinci plân da, daha doğrusu perde arkasında kalmağı tercih eder. Fakat, memle. keti idare eden mahfiller üzerinde büyük bir nüfuzu vardır. Lord Wigram, yirmi beş sene mütemadiyen, beşinci Corcun husu- si kâtipliğini yapmıştı. Bu “vazifede iken, Lord Wigram, Lord Bal. four'un: koi olarak — Bir gün, kralm hususi kâtibi ( impwatorluğun en mühim hizmet | kürt olacaktır. Sözünü tahakkuk ettirmiştir. Beşinci Corc, Lord Wigram'ı, 1911 senesinde Hindistana yapmış olduğu bir seyahatte keşfetmişti. Lord, o zamanlar, Hindistan impa- ratorluğunun en parlak yaverlerin- den birisiydi. Ve ne bir saray adamı, ne de bir memur zihniyeti taşıyordu. Beşinci Corcun hoşuna gitti ve onu yanına alarak Londraya getirdi. Be- şinci Corc, kraliçe Viktoryanın an- aneprest bir şahsiyeti olan hususi | kâtibi Stanfordkam'dan bıkmıştı, bu ihtiyarm yerine genç İordu yanr na aldı. Kral ile lordun sıkı dostluk ve ahbaplıkları tam yirmi beş sene sürdü, Yedinci Edvard tahta gezince, he- nüz yaşı 54 ü geçmemiş olan lor- dun yerine kendine mahsus kâtip o* larak bir başkasını seçti. Ve 1936 senesi teminuzunda, Lorl Wigram saraydan çekildi. Kendisiyle bera: ber brcak'amlırı “ götürdü. * Büyük bir kitapçı kendisine müracaat ede rek, hâtıralarını neşretmesini istedi. Fakat lord, kendisine böyle bir tek. Hf yapılmak ihtimalinin dahi akla getirilmiş olmasına kızarak şiddet ve infial ile reddetti, iş hayatıma atıl. dı. Lord M. $. Raikxay ile Midland Bank direktörlüğüne getirildi. Bu arada yedinci Edvart tahttan çekilmişti. Pek tabii onunla bera ber genç hususi kâtibi de çekildi ve noel gecesi, lordun Vindsordaki gü- zel şatosuna bir mektup geldi. Bu mektubu altıncı Core gönderi ihtiyar lordun eski vazifesini tekrar kabul etmesini bildiriyordu. O gündenberi, Lord Wi; ni kralın en samimi müşavi muti talebeye, her gün hükümran olmak usullerini ve babasmın işleri nasil idare ettiğini öğretmektedir. Her sabah, kralla beraber, dünya ha. vadislerini birer birer gözden geçirir ler. Büyük Britanyanın menfaatle- rini alâkadar eden meselelerde, lor- dun fikirleri kati bir mahiyet sap eder. Zira, lordun vazifesi, krallık makamı ile hükümet arasın: daki rabıtayı temindir. Beynelmilel gerginliklerde, lor. dun büyük ve Daimler marka oto- mebili “Downing Street, önünde saatlerce bekler. Lord, nazırlarla ikti- | münakaşa eder ve bu münakaşada l | kralı temsil eder. Diğer taraftan, Lord kralm ha- yakına ait işlerle de meşguldür. Kra- İm mektuplarını, mubaberatını o | tanzim eder, ticari işleriyle o meşgul | olur. Onu sık sık İngiltere bankası ve borsa civarlarında görmek kabil- dir. Kralm sarayı ile, kendi şatosu arasında hususi bir telefon hattı | vardır ve bütün İngilterede kralı ne zaman olursa olsun telefona çağır- İ mak hakkına sahip beş kişiden biri odur. Nihayet krallık tarafından verile cek bütün rütbe, nişan ve vazifeler bu lordun elindedir. O istemeden hiç bir şey olmaz. Binlerce erkek ve ka din onun bir kelimesine bağlıdır. Lord Wigram'ın kudretini göste ren harici tek nişana, küçük ve gü” zel bir altın anahtardır. Bu kıyme anahtar, bir timsalden ibaret deği dir. Fakat İngiltere hükümeti büt- çe sırlarının ve diğer birçok mü- him srlarım saklı olduğu bütün kasaları açan anahtardır. Bu © nahtardan, bütün İngilterede yalnız üç tane daha vardır. Biri bizzat kralda, biri başvekil Stanley Baldvih de, biri de kabine başkâtibi Sir Han- Heydar. Bu itimat nişaneleri hiç bir vakit lordu mestetmiş değildir. Gayet sa- dedir. Ve acı bir tehzil kuvveti var- rineilik | kurtulmuştur, Taç giyme resmigeçidi için Lundrada geçen gün yapılan provarlan bir görünüş dır. Meselâ, geçenlerde, bir klüpte, şimendifer karllarından biri medhedi liyordu, Halbuki bu adam, parasına güvenerek birçok münasebetsiz ha- reketleriyle meşhurdu. Lord Wig- ram da orada idi. Meselenin ne oldu ğunu anlayınca: — Ha, dedi, şu trenler için bilet satan efendiden mi bahsediyorsu- nuz? Bugünlerde, Lord Wigram taç giyme merasimine davet edilecek o- lanlarm Jistesini yapmakla meşgul» dür. Gayet tabii, merasime gelecek olanların sayısı mahduttur, zira, yer- ler mahduttur. Bu itibarla, davet e. dilecek ve edilmiyecek olanları ayır mak gayet nazik bir meseledir. Ba. zan ayni rütbeyi, ayni şahsiyeti haiz iki kişiden birini tercih etmek icap e- decektir. Bunu nasıl yapmalı? Lord dü- şünmüş, ve ahlâk cihetini bu seçme için bir unsur olarak ele almıştır. Meselâ, bundan sonra, suçlu bir va- ziyette karılarından ayrılmış olan kimseler, saray merasimlerine gel“ miyeceklerdir. Böylece, yüksek 408 yeteye mensup olanlar içinde bir tef. rik ölçüsü elde edilmiş oluyor. Bu bakımdan, taç giyme merasi- mine davet edilecek olan kimselerin manen ve maddeten her türlü leke- den azade kimseler olacağma kanaat getirilebilir, Zira bu işi Lord Wig- ram tanzim edecektir. Kelifornla sahilinde Lony Bişde geçen gün büyük motör yarışları yapılmış, bi- e 98 kilometre süratle kazanılmıştır. Yarış esnasında müthiş bir ka- za da olmuş, motörlerden biri son süratle dönerken kapaklanmıştır. Yarışçı sağ