1 Mayıs 1937 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

1 Mayıs 1937 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

Yakalanan tevkifhane | firarileri (Boş tarajı 1 incide) ) maznun Tevfik burada (yakalandılar. | Firariler dün gece saat yirmi birde A. danaya gelen marşandizden çıkmışlar ve ellerini kollarını sallıyarak hükümet konağı sivarma gelmişlerdir. İki burada Ceyhan oteline girerek mlişte- rek bir oda kiralamışlardır. Ötel sahibi Şevket biraz sonra yul firari arı kata çikip o- da kapısını vurmuş, içeri girinci: — Hüviyet ocüzdanlarınızı verin de deftere taydedeyim, demiştir. Bu sırada iki firariden Abdullah yas | tağa uzanmış, diğeri de soyunmaya baş lamış bir vaziyetteydiler. Otelcinin bu teklifine Abdullah şöyle cevap vermiş. — Şimdi yorgunuz. o Yatacağız. Sa- | vin kalkınca yazdırırız. Otelci Şevket İstanbul hapishanesin- den iki kişinin firar ettiklerini bildiğin- den ayakta bulunan Tevfikin (yüzüne dikkatli bakmış, bunun gazetelerde res. mi çıkan firariye iyice benzediğini anla- yınca heyecana kapılmıştır. Otelci kendisini çabuk toplamış: — Peki öyle ise! demiştir. Yatın sa- i bah kaydederim. Al'sh rahatlık versin. Otelci bundan © sonra oda kapısını kapıyarak aşağıya inmiş, doğruca polis karakoluna giderek oteline şüpheli iki n indiğini haber vermiştir. Otelçi karakola gidince firarilerden Tevfik ar. kadaşı Abdullaha: — Otelti benim yüzüme dikkatlice baktı. Ne ölür ne olmaz. Şuradan uzakla şalım demiş, ikisi de yavaşça merdiven- lerden inip kale “kapısında Nebinin | kahvesine gitmişlerdir. Adana polisi, İstanbul emniyet direk- törlüğünün bir telgrafı ile Abdullah ile Tevfikin kaçmalarından haberdar bulu. nuyordu, Bu telgrafta, Tevfikin Adana- da Osman isminde bir akrabası olduğu. firarilerin Antakyaya geçmek ihtimal- leri bulunduğu, bu itibarla hududa ya- kın olan Adana zabıtasının bu işe çok ehemmiyet vermesi isteniyordu. Adana zabıtası, otelci Şevketin o müracaatini “ alâka ile karşılamış, sivil memurlardan Fevzi ve Cemil, üniformalı memurlar- dan Celâl ve Raşit otele koşmuşlardır. Otelde iki firari bulunamayınca ha- riçte araştırmaya başlanmış kale kapı- sında Nebinin kahvesinde oldukları tes- bit olunmuştur. Dört memur ansızın o kahveye girip bir köşede başbaşa oturan iki" firariyi yakalamışlar: — Teslim ölünüz! demişlerdir. Bunlardan Abdullah yerinden fırltya. rak tabancasına sarılmak teşebbüsünde bulunmuş, fakat demir kelepçe eline ta- kılmıştır. Firariler Emniyet direktörlü- ğüne götürülmüşlerdir. Üzerleri aranmış, Abdullahın cebin. de dolu bir tabanca, Tevfikin o cebinde bir fişekli bir tabanca ve üç lira para gıkmıştır. Abdullah sorguya çekilirken çok he- yecanlı idi. Tevfik ise mütemadiyen: — Ah! hududu bir geçse hâle sokan herifi gebertecektim diyot- du Tevtik anlatıyor Tevfik hapishaneden nasıl kaçtıkla- rını şöyle anlattı: — 21 nisan sabahına doğru ameli- yathaneye girdik parmaklıkları kestik- ten sonra süngülü jandarmanın bizi gö. remiyeceği bir anı kolladık. Jandarma- nın arkası dönük olduğu bir esnada ev- velâ ben aşağıya atladım. Beni, Abdul. Jah takip etti. Jandarma ikimizi de gör. medi. Fakat atlarken çok heyecan duy« duk. Atladığımız yetde kalmıştık. Etra fı dinledik. Ses sada işitmeyince oradan sıvışıp Sirkeciye indik. Yanımızda 150 lira kadar paramız vardı. Kayıkla Hay- darpaşaya geçtik. Marşandiz vagonla- rının altında ve üstünde gizlenmek su. retile Eskişehire kadar geldik. Eskişehirden bir otomobile binip Ak- şehire yollandık. Yolda bir kere yaka- lanmak tehlikesi geçirdikten ve muhte- lif köy ve kasabaları da geçtikten sonra | Konyaya, “radan Pozantiye ve gihayet | Adanaya geldik ve işte burada bildiği. niz şekilde enselendik. Kaçmaktan maksadım, beni bu hale sokan ve şimdi İskenderunda bulunan bir adamı öldürmekti. Fakat muvaffak olamadığıma yanıyorum.,, Müddeiumuminin beyanalı Katillerin Adanada tevkifi İstanbul müddelumumisi Hikmet Onat şu beyanatta bulunmuştur : “— Katiller İstabnuldan marşandizle kaçmışlar ve muhtelif kasabalara uğra- yarak Adanaya gitmişlerdir. Ceyhan otelinde bir gece kalmışlar ve otelin müsteciri Şevket nınmışlardır. Tevkif edilen o Abdullak ile Tevfik sorguya çekilmiş ve iki suçlu. dayan tevkifhanesinin sekiz metre üzerine, ki bir penceresinden me rı kesmek suretile dışarı atlıyarak kaç- tıklarını, firar hâdisesinde kendilerine kimsenin muavenctte o bulunmadığını söylemiştir, Kendileri hakkında esasen tevkif ka- rarı vardı. Adanadaki isticvaplarına de- vam edilmektedir. Yarın (bügün) kara yoluyla sevkolunarak İstanbula gönde. Tevfik Türkiye baş pehlivanlık müsabakası “Kırkpmarda,, tertip (edilecek Türkiye başpehliyanlık omüsabaka- larına iştirak arzusunu gösteren İs- tanbuldaki pehlivanlar arasında bu hafta Çenberlitaştaki Aile Bahçe- sinde seçim güreşleri yapılacak ve kazanan pehlivanların yol masrafla rt tertip heyetince temin edilerek Kırkpınara gönderilecektir, İstanbulda bulunan bütün güzi- de pehlivanların iştirak. edecekleri bu seçim güreşleri meşhur pehlivan- larımızdan su yolcu Mehmet pehli- vanın reisliği altında omüntehap bir bakem heyetinin nezaretinde bulu- nacağı için son derece meraklı ve he yecanlı olacağı muhakkaktır. italyada hayat pahahlığının bir neticesi Roma: 30 (A.A.) — Musolininin baş kanlığında toplanan merkezi korporatif komitesi umumiyet itibarile ücretlerin yüzde 10 ile 12 arasında arttırılmasına karar vermiştir. İ tarafından ta- | Adanada | Moskovada ilk vapur Volga kanalı dün açıldı Moskova: 30 (A.A.) — Yeni Vol- ja “ Moşköva kanalından göçen ilk va. pür dü; Moskovanın Kimki nehir lima nmdan rıhtıma bağlanmıştır. Bu kanalda işlemek üzere | yapılmış olan bütün bir filo 2 kilometre boyunda 835,5 metre geniş rinde işliyen büyük vapurların geçmesi. ne imkân vermek üzere 5,5 metre derin nde ve Volga lze- liğindedir. Diğer nehir ve kanallar vası tasile bu kanal H Moskovayı | E denize, Hazer denizine, Beyaz — denize ve Baltık denizine raptetmektelir, Irakla petrol anlaşması Bazı mallara mukabil petrol alacağımız söyleniyor Misafirimiz bulunan © kardeş İtakın Haricine Nazırı Naci Asil öğ! ra. Je yemeğini Perapalas otelinde yemiş ve öğleden sonra otomo şehirde bir gezinti arak İstanbul vali Dost nazır akşam üzeri de refakatle, tinde İrak elçisi Naci Şevket olduğu hal gelmişlerdir. Bir petrol anlaşması İrak hariciye Veziri Naci Asilin mem leketimizde bulunmasından bilistifede memleketimizin petrol ihtiyacı hakkın da bazı kararlar tesbit edildiği söyleni- yor. Bu arada bazı mahsulâtımızla pet- rol mübadelesi kararlaşmıştır. Bugün gelen Yugoslav talebeleri Bugün Yugoslavyanm Niş yük- sek, ticaret mektebi talebelerinden bir grup hocalariyle birlikte şehrimi ze gelmişler, yüksek iktisat ve tica- mektebi hocaları ve tabeleri tarafından karşılanmışlardır. Misa. firler şehrimizde beş oltı gün kala caklar ve buradan Atinaya gidecek lerdir. Misafirlerin şehri iyi gezebil meleri için yüksek iktisat ve tcaret mektebi talebeleri tarafından güzel bir program hazırlanmıştır. Misafir- ler Cağaloğlunda İstanbul kız ise- sinde fisafir edilmişlerdir ret Holivutla grev başladı lar, ressamlar ve saireden mürekkep bir stüdio işçileri birliğinin grev ilân etm Grevciler, fileici ra mensup olmıyan işçileri çalıştır. mamalarını istemektedirler. Bu gre- vin mümasil 18 birlik azasının gre- İ vine bir başlangıç olması muhtemel azası | dir, Şimdilik grev yapanların mikta- | rt 2.500 kişidir. ni ziyaret etmiştir. | de otomobille Büyükdereye kadar gidip | — ügiliz kralı ve kraliçesiyle valde kraliçe geçen gün Grinviç'de “milli bahriye müzesi,, ni merasimle açmışlardır. S. M. 6 ncı Core bu münasebetle kral olalıdanberi ilk defa olarak bir nutuk söylemiştir. Kamutayda Yugoslav- yaya sevgi tezahürleri Meclisi, dün, Yugoslav ine karşı yapılan sevgi tezahürle. rine sahne olmuştur. Meclis açıldığı zaman, Hasan Saka ve | hariciye Büyük Mili millet Cemal Turica Başvekilimizle vekilimizin Yugoslavyayı ziyaretİ de gösterilen hüsnü kabul münasebetile şöyle bir takrir vermişlerdir? “Başvekil ve Hariciye Vekilinin res mi ziyaretleri esnasında aşil Yugoslav Türk milletine kendiliğinden gösterilen geniş sempati Türkiye Büyük Millet Medi. in milleti tarafından şahıslarına ve sini pek mütehassis etmiştir. Tüzk mil- letinin Yugoslav milletine karşı olan! samimi hislerile hemahenk olan bu te. | mas milletimizin sulh ideali ve medeni- yete hizmeti yolunda ve Balkan komşu- ları arasımdak! muhadeneti Kuvvetlen- irme ve attırma idealinde kıymetli bi bet ve duygularımızın ve Yugoslav İetinin kuvvet, refah ve saadeti hakkm- daki halis dileklezimizin yüksek reislik tarafından Sy mebusan mecli- | vasıtasile millet vekillerine | teklif ederiz... sürekli alkışlar: arasında ve Meclisin ittifakı ile kabul Meclis riyaseti bu kararı içtima edilmiştir. | mitea, Sabık kral aleyhindeki kitap Kanada ve Amerika- da serbesiçe satılıyor Londra, | (A.A,)'— “Simp- sonun, simpsohdan boşanması, dün İpwich boşanma mahkemesinin du varlarına talik edilmiştir. Hâkim Sir Deyd Merrymanı, bu işle pazartesi günü meşgul olacak ve boşanma kararının tasdikine kim | senin itiraz edip etmiyeceğini sora Holivud | (A.A.) — Makyaj: ! tin sendikala- | caktır. Bir cevap alamadığı takdir- de boşanma kararnamesi katiyet kes petecektir. Vindsor dükünün avukatı tara fından “Taç giyme hakkında tefsir- ler,, isimli kitabın muharriri Geoff- rey Dennis ile naşiri Heinemann a- leyhinde açılan dava, Londranın bü tün mahfelleride şiddetle münakaşa edilmektedir. Bununla beraber iyi haber alan | siyasi mahfeller, bu kitabın kanada ve Amerikada piyasadan kaldırılma ! dığını söylemektedirler. Binaena- leyh kitabın bu memleketlerde neş. | redilmesinden dolayı o muharririn | mesuliyeti bakidir. Naşir de ayni Za» manda mesuldür. Takibat evvelâ, kitabın bütün memleketlerde piyasa dan kaldırılmasını, sonrada Vind- sor dükünün, şahsı aleyhindeki neş- | riyatın tekerrürüne müsamaha et- miyeceğinin herkesçe anlaşılmasını temin etmek için yapılmaktadır. kip telgrafla Yugoslavya millet vekil lerine bildirm; arasında 20 ilkteşrin 936 da Moskovada imza edilmiş olan anlaşma» nm tasdikine ait kanun lâyihasını müza kere ve kabul etmiştir. facanın yaptığına bakın | Fatihte oturan beş yaşında Dilâra isminde bir çocuk dün tramvaya atla- Karı koca kavgası Kasımpaşada Küçük Peymicde Ceviz sokağında (yirmi altı numaralı evde oturan A: ile kocası Yusuf geçimsizlik yüzünden dün gece yine kavgaya tutuşmuşlardır. Yusuf bıçakla karısını baldırından ehemmiyetli surette yaralamıştır. Ka- dın hastaneye kaldırılmış, Yusuf ya. alartmıştır. altı Kadın ve çiçek Bunlar biribirinden ayrılmıyan iki güzelik unsurudur. Birisi öte İ msi eder, Nereye giderseniz gidiniz, muhakkak çiçeği kadınla beraber gö- rürsünüz. Şapkada, kostümde, başta, göğüste ve elde hep çiçek... Bu bakımdan şimdiye kadar deniz kıyısı modellerinde” bi lik vardı. Moda nihayet bunun da kına vardı, Yarı çıplak kadin vücüdu çok güzel bir manzara teşkil etmekle beraber noksandı. Bu güzel rın, bazarları daha tatlı ol 8i için rengârenk çiçeklerle bezenme. si lâzımdı, İşte bunun için bu senehin Sem Uaparadu yad 1ejodru lardan yapılmaktadır. fe e A HN kü anak İva km aa me ilim