7 Haziran 1937 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 5

7 Haziran 1937 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 5

cinayet Vâpurun güvertesinde dolaşıyor- | dum, Birdenbire gözlerim dehşetle açıl. dr. Gözüme, tahtalar üzerinde bir kır. mizılık ilişti. Yılankavi hatlarla kıv. tila kıvrıla, büküle büküle ayakları. mm yanına kadar geliyor. — Kan!... . diye düşündüm. Sonra, gözlerim bu pıhtı al mayi takip etti: Bir kilfenin altından geliyor. 'Tüyle- rim İk İçinde bir ceset mi var?... Üstü, çuvallarla bağlıydı... Yaklaştım ve kend! kendime gülüm- Sedim. Meğer küfe, kara dut doluy. muş. Meyveler biribirini ezmiş. Yerde. ki kızıllık da korkurç kan lekeleri de. gil, tatlı bir usare İmiş... — İşte bir hikâye mevzuu... Hattâ, polisyen bir roman başlangicik.. . di. | ye kendi kendime düşündüm. Zaten mevzu da lâzımdı. Bir koltu. ğa oturdum. Denize baka baka kur. düm, durdum: Meselâ, bir cinayet işlenmiş... Cese. din nakledilmesi lâzımgelmiş.. Hal. buki behemebal kanlar sızacak... Ça. re yok... Onun için katil düşünmüş ki, cinayet mahsulü, pek âlâ, böyle bir kü feyla nakledilebilir. Yerlegtiriyor ölü- yü küfeye... Sonra, üstüne beş on ok- ka kars dut koyuyor. Benim gibi me- rak ehli biri olur da bakarsa, meyva. ları üst tabakada görecek... Hattâ, daha kolayı da var: Sepet yerinden kalktıktan sonra yerdeki kan lekeleri şüphe uyandırma. sın diye de üstüne bir ikl avuç meyva! Fakat, hikâyeyi daha tekâmül ettir. meli: ! | j Cc Varis ülserleri Uzun saman varisli damarlardan ıstırap çekenlerin bir yahut her iki bacağında da ülserler teşekkül etmesi mümkündür. Varis için başlıca sebep, bacakların alt kısımlarında kan cereyanmın eksik olmasıdır. Cereyanın eksikliği dolayı- siyle nesicler beslenemez ve tabildir ki hariçten gelen herhangi bir enfeksiyon ile zedelenmiye mukavemet edemez. Ülser evvelâ bir darbe yüzünden ze- delcnen yahut ayağa hiçuymuyan bir | ayakkabının daimi “tazyiki “yüzünden | hasıl olan bir leke halindedir; deride | bir yama gibi görünür. En ziyade bulu- nacağı yer aşık kemikleriyle bacak'ön kemiğinin iki tarafıdır. İlk önce derinin rengi (o bozulur, koyu mavi, mor yahut kahve rengi gi- bi görünür. Çok geçmeden bu Teke pat- lar, çukur bir ülser halini alarak sarım- tırak bir su ifraz eder, Ülserin açıktaki sathı sinir uclarını ibtiva ettiği için pek ısbrap verici bir hal alabilir. o Eğer derhal bir doktora müracaat edip lâzım olan tedbirler alın- marsa, Ülser hem satihta hem de derin- Tikte yayılır bütlin macağı kuşatır ve kes miğe kadar işler. Varisli damarlar ve varis ülserler hiç ihmale gelmez. Kendilerinde böyle bir vaziyet hissedenler hiç duzmadan mütehassıs doktora koşmalıdır. Doktor 7 DIŞİTABISI Zİ Necati Pakşi Hastalarını ber gü sabahtan akşa- ma kadar Karaköy Makmudiye cadde si No 1.2 kabul eder. N Sal: ve cuma günleri 14.20 ye kada: | parasız muayene eder. Almanca dersleri | HABER'in lisan derslernii teri | eden heyetten bir muallim büsusi 2l. manca ersleri vermektedir. Bilhasss | ikmal imtibanlarıma pek kısa zamur. | da yetiştirir. Şerait ehvendir. Hab” de "Almanca hocası” rümuzuna mek tupla müracaat. ei ki beğ Karadut ve | Hemde keşfeden benim... Bunu da ri. İ rupa muharrirleri polisle birlikte ça. | İ ber veririm. Uazktan gözetleriz. Kü. Men ak bu gibi küfe ve sepetlerin alt tarafları hileli midir, otla dolu mudur diye egeleyip bakmak Jar, Burada da böyle bir kontrol olabilir, Cinayet meydana çı. g7 içime evham bastı. Ya kal, bime ilham vaki olduysa... Maazallah... Maazallah... Yerimden usulla kalktım. Küfeye rm derken, belki de, hakiki bir cinayet eseriyle karşılaş mıştım... Hemen iskeleye çıkar çık- maz, gazete idarehanesine bir telefon: İ — Birinci sayfada bir yer bazırla- vın... Müthiş bir cinayet keşfolundu.. | <a ederim tebarüz etlirin. “Yalnız Av. agiz çinayetleri keşfetmez. | er bizimkiler de ip ucu : bulurlar. Netekim bayan Hatice Sü. reyya son v8 esrarengiz bir katil va. kasını başlıbaşma messisiyle meyda- na çıkarruşlır.!. diye yazarsınız... Acaba çocuk ölüsü mü? Kadın mı? Erkek mi?... Aç yüzünden mi?.. Yok. sa para için mi?.. Peki, acaba, böyle memleket aşırı cesedin naklindeki hik Tre nim vay... Sepeti amma da sıkı sıkıya bağlamışlar. Üstündeki çu- valı, kınnaplarla öyle bir dikmişler ki, hayrettir! Neresinden bakmalı?» Acaba asıl kontrol edilecek yer alt taraf değil mi? Oradaki boşlukları da mı dutla doldurmuş?» Bunun sahibini nası) bulmalı?.. Ko- lay... İskeleye çikar çıkmaz, polise ha- fenin yanıma kim yaklaşırsa, hemen glimizi omuşuna. atip: —Heyt.. Buraya bak!.. — Hey!... Buraya bak!.. . diye kü. lağımın yanında bir ses gürledi: Omuzumu bir el tuttu. Dalgmlıkla birdenbire bütün vaziye- ti unutarak hayalâtımın mabaadine daldım: Yoksa sepete yaklaştığım i- çin katil diye beni mi yakalıyorlardı? —Ben yapmadım... Vallahi ben yap madım!... dedim. Ecli kuşakl:, palabıyıklı, bahçıvan kelrkla bir adam, avaz avaz bağırıyor. du: — Nasıl sen yapmadın be?... Haydi canın çekti, şöyle azıcık üst tarafın- dan arala, birkac dut ye, nefsini kör- let... Ne diye şemsiyenin ucunu delik- lere sokar, üstünü altını ha eşeler, ha eşelersin... Bir de inkâr ediyor.. O yapmamış. GÖZ göre görede olur mu? Burada bu kadar halk seyretti. Ver bakalım zarar z.yan, Beş kâğıt. Yokaa polise Müracaat edeceğim. Meyvaları ziyan ve Sebil ettin... Güver teyi kırmızıya boğdun... «... Evvelden de vardı... filin diye» medim. Ahali toplanmıştı. Herifin makara gibi açılan çenesini kıstırmak İçin derhal elimi çantama attım, Beş kâğI- dı çıkarıp tosladım bahçıvanın ayucü. na. Ve, oradan kös kös uzaklaştım. İşte, dlmyattaki pirince giderken evdeki bulgurdan da olmak diye buna derler. Hatice Süreyya ER ELLER YUKARI LiLi#ONUN ' TABANCASINI AL! HABER — ami Tonton amca polis hafiyesi sacayak Çelik yüreğin nı ları Yazan * Niyazi Anmet 10 sene evvel bugün Sovyet Rusya sefiri Voykot öldürüldü . Çar ailesinin katledilmeleri emrini imza .etmiş olan Voykol 19 yaşında bir genç tarafından trene binerken öldürüldü 1927 yık 7 haziran günü, 10 sene evvel bugün, bütün Avrupayı alâ- kadar eden ve günlük gazetelerle ye ni bir harbin başlangıcı olarak telâk- ki edilen bir katil hâdisesi oldu: Sov- yet Rusyanm Varşova maslahatgü- | zarı Voykof, Berline gitmek üzere Varşovadan geçerken istasyonda on i dokuz yaşında Boris İvanoviç Ke verda adında bir genç tarafından | kurgunla öldürüldü. Piyer Voykof 1883 yılında Ki- rumdla, Kerç'de doğmuş, çok gens iken inkılâp harekâtına iştirak etmiş- ti, 1907 de Balta polis müdürü ge- neral Danbaceye suikast yapmaktan | itham edilerek hudut harici edilen Voykof, Paris üniversitesinde fizik ve riyaziye tahsilini bitirmiş, 1917 de Rusyaya dönerek komünist par- tisine girmişti. 1919 da Moskova- da kooperatif şirketleri inzibat ida- İ resinde çalıştıktan sonra harici tica- ret komiserliğine aza tayin olunmuş ve 1921 de Sovyet —Leh tahliye | komisyonundaki Sovyet heyeti reis- liğini yapmış, 1924 te Lehistan orta elçiliğine tayin olunmuştu. Voykofun öldürülüşü şöyle ol muştu: Maslahatgüzar Varşovada bir | genç tarafından iki defa ziyaret edil mişti. : Admi yukarıda yazdığımız Boris İvanoviç Konerda Voykoftan Rusyaya gitmesi için pasaportunun. vize edilmesini istiyordu. Voykof: — Pasaportu vize etmek usule tâbidir. Ben bu müsaadeyi veremem cevabını vermişti? İşte bu genç, sefir istasyona gi- derken tekrar yaklaşmış, selâmlamış ene bir şeyler söylemiş, dinleteme- yince süratle çektiği tabancasını dört defa ateş ederek Voyvkofu yere ser- mişti, Voykof, bu esnada tabanca- sma davranmış, fakat aldığı derin yaraların tesiri ile hiç bir şey yapa” madan yere yıkılmıştı. Derhal yakalanan genç katil şöy- le diyordu: — Ben yalnız intikam aldım. Vatanıma dönmeme müsaade etme- diler. Bunun acısını çıkarmam Tâ. zımdı. Daha mühimmi öldürdü ğüni adam Çar ailesinin katledilmesi €mrini imza eden biridir. Hiç bir teşkilâta mensup değilim, yalnız milletimin refah ve saadetine mâni olanlardan intikamımı almak İste dim. Yurdumda kimsem yok.. Hep sini öldürdüler... On sene evvel bugün vuku bu- lan bu hâdise, bütün Avrupayı en- dişeye düşürmüştü. Sabık Çarlık ordusuna mensup general Vrangel Budapeştede bir gazeteye şöyle be- yanatta bulunmuştu: “Eski Çarlık ordusuna mensup kırk bin asker elyevm Balkan mem- leketlerind: DIM ETTİN... SUN hazır beklemektedir. | BiLiN Ki KALEDEN Eski Rus irsparatorluğunu yeniden ihya edinceye kadar bilâ inkita ko- münistlerle mücadele edeceğiz. Bu münasebetle ilk defa bolşeviklere taarruz edene iltihaka karar vermiş bulunuyoruz. Generalin son sözleri gösteriyor. ki, bolşeviklere taarruza hazırlanmış ülkeler vardı. Günlük gazeteler: “Dünya gayet mühim vakayiin arefesinde bulunuyor.,, “Sovyet Rusya, harp hazırlıkla” rına başladı.., başlıkları il . a ii iv aş Genç katil, Varşovada kısa sü- ren bir muhakemeden sonra müeb. bed küreğe mahküm edildi. Ve hâdise, Sovyet Rusyada ya” kalanan birçok casusların idam edil. meleri ve günlerce bütün Avrupa si- yasi mahafilinin endişeli temaslariy. le sona ermiş oldu, Birkaç güne kadar Türkçe — Manzum Mevlâna rubaileri Sadi ve Hafız gibi Fars büyük şairlerinden elli kadarının rubai tercümeleri de kitabın sonuna ilâve edilerek yakında çıkacaktır. Mütercimi: Hüseyin Rifat KURUN doktoru Necaettin Atasagu » Her gün 16.30 dan 20 ye kadar Lâlelide Tayyare apartımanlarında daire 2 numara 3 de hastalarını kabul eder, Cumartesi günleri 14 den 20 ye kadar muayene parasızdır, HABER AKSAM POSTASI (DARE EVI Istanbul Ankara Caddesi Posta kutusu; Istanbul 214 Telgraf adresi; istanbu! HABER Fanebi 2700 Kr, 80 200 «00 «so & 3 aylı * avik Sahibi ve Neşriyat Müdürü: Hasan Rasim Us Basıldığı ver (VAKİT) matböas