6 Temmuz 1937 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

6 Temmuz 1937 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

Lisan derslerimiz Bugün: Almanca Yarın : Fransızca $ Kuruş - Telefon: 23872 ]îıîârengiz cinayet: - Denizden elleri | ağlı bir ceset , çıkarıldı miz kıyafetli bir adam olan Maktulün ağır bir cisme bağla- harak denize atıldığı anlaşılıyor | Maktul kim ? . (Yasısı J üncüde) Mülâyim peklivan, matbaada arkadaşımızla görüşüyor ülâyim bir kemer « daha istiyor ! Bu seferde yenersem Zibisko- Un şampiyonluk kemerini de alırım ,, P TY A Ka (Yazısı 6 wncıda) C ğ Leni pi fenştaP'in Berlinde yaptırdığı yeni Kköşkü Adolfj Hitler beğendiğini 6 Temmuz 193 Memleket iktısadiyatı sahasında iştedikleri gibi at köşturam dirir ve kendisini zevkiselimin den de layı hararetle tebrik ederken (Yazısı 11 incide) Benzin ihtikârını Hükümet ezecek SALI İranla Irak arasında Hudut ihtilâfı halledildi (Yazısı 6 moıda) —HHH Senet 6 - Sayı: 1966 nıyaoeklarımı (ktısat vekilinin müdahalesiyle anlıyacak olan bensin şirketlerinin satış yerlerinden bazılart... 'Belediyenin kararsızlığı üzerine İktısat Vekili işe el koydu Celâi Bayar iki gündür bu mesele ile meşgul oluyor Yeni fiyatların bu akşam ilân edilmesi muhtemeldir İktısat Vekili Celâl Bayar bugün de Benzin meselesi ile uğraşmaktadır. İk. tısat Vekilimizin bu işi kat'? surette balledeceğine emin olmalıdır. Kumpan. yalar bu memlekette her şeyin bit ni . zama ve bir kontrole tâbi olduğunu ve meydanın sandıkları kadar boş olmadı- Zinı bir kaç saate kadar anlamış ola . caklardır. KıskançlIk yüzünden karılarını vurdu Kadınlardan birinin yarası ağır Dün akşam üzeri şehrin üç yerinde cinayet olmuş, üç kadın ağır suretto | yaralanarak hastanelere kaldırılmışlar dir, (Devamı 4 üncüde) “BİR KAÇ SATIRLA Bazı garsonlara, bazı ahçılara ve bazı muhallebicilere açık ders 1 — Tırnaklarınızı ve ellerinizi tutunuz. 2 — Bu bardaklarını yıkârken içine sokmayınız. 3 — Pir karış Sakallâ dolaşmayınız. * — Müşteri eçek değildir; insandır. Liste. yi okurkan beybude gevezelik ve gayretkeş. Hik edip “şunu ye, “bunu yenı nasihatlar vermeğe kalkışı ma. 5 — Çatal, bıçak ve Kaşıfı yemaklere ve dudaklara değecek taraflarından avuçlayıp temiz / AM N gevrek ol. Guğunu göze vurmak için avucunuzda sıkmia, ymız. Ustalık göstereceğim diye bir yeme er topaiden tabağı mmer aktarmayınız. ©1 yıkayacak yerleri yemek yiyenlerin göremiyecekleri bir tarafa yaptırımız. 10 — Velhüal bir parça ahçı olmağa, bir parça garson olmağ'a, bir parça gıda maddesi salan meden! esnaf olmağa çabalayınız. Yoksa bu gidişin sonu fenadır. tzden, hizmetlerinizden, Halk ye. Bütlüç ve muhaltebilerinizden tiksinmeğe başlamıştır Sonra dükkânlarınında sinek avlarımız a HABER silerinizi | Son bir aydanberi petrol ve benzin fiyatlarının yükseldiği ihtikâr dere. cesine Türk şehirlerini belediyeleri ve Türkiye hükümeti müsaade edemez, etmemektedir ve etmiyeceği de ayrıca ve açıkça ihaas« ediliyor. İktısat Veki « linin dünkü faaliyeti, Ticaret Odasına en kıta zamanda nihal bir rapor hazır . latması, ve bugün çok erkenden işe başlaması memleketi bu ihtikârdan kur tarmağa azmettiğine değil öyle bir iki (Devamı 4 üncüde) Bu seneki imtihan neticeleri de çokfena.. Senede ancak 150 gün ders okutulduğu anlaşılıyor Liselerin olgunluk imtihanları da bit tikten sonra bu sene ortamektepler, li- seler ve Üniversitede imtihanlardan alı nan neticelerin — maattecssil! —— çok kötü olduğu anlaşılmıştır. — Bunun için | maarif vekâleti variyeti yeniden —daha * mekte- büyük bir ehemmiyetle tetkik et dir. İ Son senelerde varılan netice ilk tahsi ? lin iyi esaslara dayanmadığı, bunun İçin , talebenin orta tahsilde de muvaffak ola- İ madığı ve bu tahsil devresini — atlatsa bile — gene iyi şekilde olmayan — or ta tahsilinin zayıflığı tesirile Üniversi- | tede muvaffak olamaklığı anlaşılmıştır, Yapılan bir hesaba göre biten — ders senesi zarfında liselerin son sınıfları — (| ki bu sınıflar en riyade yüklüdür — an i cak 150,5 gün ders okumuştur. Şu va- | ziyete göre 214,5 gün tatillerle geçmek ’ tedir, En uzun ayda ancak 22 gün mun tazam ders görüldüğü tesbit edilmiştir. Meselâ mayıs ayında da ders okunmuştur. (Devamı $ üncüde) X 475 ancak 13 gün Zengin mündericatlı bir mecmua halinde | iBir ilâve hazırlıyoruz | it1İ temmuzda HABER okuyu- : cularına PARASIZ olarak verilecektir Nâzım Hikmet, Nurullah Ataç, Vâlâ Nureddin, Hikmet Münir, ! Nizameddin Nazif, Hüseyin Rifat'ın şiir ve yazıları, Sinema, k D Am, mizah sahifeleriyle zengin mündericatlı, renkli ve bol resimli