6 Kasım 1937 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

6 Kasım 1937 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

Kamutayda Encümenlere aza seçimi yapıldı Ankara, 5 (A.A.) — Büyük Millet Meclisi bugün Tevfik Fikret Sılaym başkanlığında iki celse akdetmiştir. Bi- rinci celsede Diyarbekir valiliğine ta. yin olunan Zonguldak mebusu (Mitat Altıokun istifâanemesiyle, Beyazıt meb- usu Ubeydullahm ve Kütahya mebusu İbrahim Dalkılıcın ölümlerine dair tes. kereler okunmuş ve merhum mebusla- rın hatırasına hürmeten bir dakika su - sulmuştur, İkinci celsede, encümenler intibabı neticesi bildirilmiştir. Meclis pazartesi güçü saat 14 de top Janacaktır. Encümenler intihabatı neticesi ber- veçhi âtidir; Adliye encümeni Münir Çağıl (Çorum), Mümtaz Ök. men (Ankara), Fuat Sirmen (Erzu- Tüm), Numan Aksoy (Antalya), Tevfik Arıcan (Antalya), Osman Niyazzi Bur. çu (Balıkesir), Örge Evren (Balrkerir), Atıf Akgüç (Bursa), Sadettin Ferit Talay (Bursa), Şeref Aykut (Edirne), “Abdülhak Fırat (Erzincan), Dr. Sami Ali Dilre (Erzurum); Örner Asım Ak - soy (Gaziantep), Hamdi Ongün (İç. eli), Dr. Özsoy (Kiyseri), Hasan Hay- ri Tan (Kocaeli), Ragip Akca (Kocae. li), Refik İnce (Manisa), Muhiddi- Ba- ha Pars (Ordu), Fust Gökbudak (Ur - fa). Arzuhal encümeni G. İhsan Sökmen (Gireeun), Ziya Karamürsel (İstanbül), “Meliha Ulaş XAmasya), Tayfur Sökmen (Antelya), Hayreddin Karan (Bal:kesir) Mustafa Fehmi Gerçeker (Bursa), Akif Akyüz (Çoruh), İhsan Kurtkan (Çoruk), Ge- nersl Şefik Türsan (Denizli), Mehmet Şahin (Gaziantep), Şevket Erdoğan (Gümüşhane), Ali Barlas (İstat'bul), İbrahim Demiralay (İsparta), Ömer Mm Kemalettin Olpak (Ko- ca “Osman Koptagel (Ma- atya)i İni Çukmaz"(Ofdu), Mehmet Ali Kurdoğlu (Sürd), Şevki Süsoy (Siir) Gİ. Akif Öztekin Erdemgii (Sı- vas), Ziya Başara (Srvas), Süleyman Sırrı Gedik (Trabzon), Münib Boya (Van), Ralf Dinç (Zonguldak), Bütçe eneimeni Mustafa Şeref Özkan (Burdur), Mü - kerrem Ünsal (İsparta), Raif Karadeniz (Trabzon), Fakihe Öymen (İstanbul), Yahya Galib Kargı (Ankara), “Enver, Adakan (Balikesir), Dr. Mustafa Can- tekin (Çorum), Eyüp Sabri Akgöl rum) Rüştü Bekit (Diyarbekir), e sin Berk (Elâziz), GL. Ali Hikmet A- yerdem (Gaziantep), Hurak Sakarya Gümüşhane), Gi. Kâzım İnanç (İzmir) Hüsnü Çakır (İzmir), Nahid Kerven (Kayseri), Şevket ödül (Kırklareli), Memed Seyfeli (Kırşehri), Naim Ha, zım Ont (Konya), Osman Taner (Ma latya), Alâettin İtiridoğlu © (Maraş), Turgut Türkoğlu (Manisa), Şevki Çil- oğlu (Muş), Şükrü (Ataman (Muş), Hamdi Malman (Ordu), General Naci EMeniz (Seyhan), İsmail Müştak Ma. yakon (Siird) Rasim Başara (Srvas), Remzi Çiner (Sıvas), Süreyya Genca (Tokat), Sırrr İçöz (Yozgat), Recep Zühtü Soyak (Zonguldak). Dahiliye eneiimeni Cemil Uybadın (Tekirdağ), Etem Tuncel (Samstın), Şükrü Yaşım (Çanak kale), Hürrem Ergun (Tokat), Esad Uraş (Amasya), Rasih Kaplan (Antal ya), Cemal Hüsnü Taray (Bolu), Ha- lid Onaran (Burdur), Fatin Güvenli . ren (Bursa), Hilmi Ergeneli (Çanakka- le), Atıf Tüzün (Çoruh) İsmail Ke - mal Alpsar (Çorum), Gi, Zeki Soyde - mi (Erzurum), Nakiye Elgün (Erzu rum), Esad Özoğuz (Kars), Memed So mer (Kütakya), Şükrü Ali Öğel (İstan- bul), Ecarullah Barkan (Malatya), E- dip Ergin (Mardin, Memei Ali Yürük- er (Samsun), Zühtü Durukan (Sam. sun), Mitat Şükrü Beleda (Srvas), Sa biha Görkey (Srvas), Vasfi Raşit Se - viğ (Sıvas), Oalip Pekel (Tokat), Behçet Ünay (Uris) Muhiddin Dinç soy (Urfa), Halil Türkmen (Zongul - dak), Rifat Vardar (Zonguldak). Divanı Muhasebat encilmeni Faik Soylu (Niğde) Mitat Aydın (Trabzon), Sungur (Yozgat), İbrahim l Necmi Dilmen (Burdur), Ahmet Ce . vat Emre (Çanakkale) Nabi Rıza Yil- dırım (Çorum), Haydar Rüştü Öktem (Denizli), Nafiz Dumlu (Erzurum), General Refet Bele (İstanbul), Hamili Gürsoy (İstanbul), Hayrullah Ergin (İstanbul), İbrahim Grantay (Kasta - monu), Nuri Tamaç (Kastamonu), Ha- zım Börekçi (Kırşehir), Mustafa Halit Güner (Konya), Memed Ertan (Ma- raş), Hilmi Çoruh (Mardin), Hüsnü Kitapçı (Muğla), Ahmet İhsan Tok . göz (Ordu). Gümrük ve Inhisarlar encümeni İsmet Eker (Çorum), Sadettin Uraz, (İstanbul), Sabiha Gökçül (Balıkesir), Nafiz Aktan (Amasya), Dr. Mazhar Germen (Aydın) Nuri Göktepe (Ay Bm), Dr. Emin Cemal Suda (Bolu), Dr, Kâzım Samanlı (Denizli), İstamat Özdamar (Eskişehir), Ali Dikmen (Kocaeli Bedia Morova (Konya), ö - mer Dinç (Kütahya), Abdürrezzak A. tana (Mardin), Dr. Hüseyin Avni Er. can (Muğla), Naki Yücekök (Muş), Memed Güneşdoğdu (Samsun), İbra - him Mete (Seyhan), Hulüsi Orucoğlu (Sinop), Daniş Eyipoğlu (Trabzon), Ekrem Pekel (Yozgat). Hariciye encümeni Hasan Saka (Trabzon), Necmeddin Sakık (Sıvas), Şerif İlden (Kastamo - nu), Falih Rıfkı Atay (Ankara), Dr. Cemal Tunca (Antalya), Cevad Abbas Gürer (Bolu), Hasan Cemil Çambel (Bolu), Dr. İbrahim Tali Tangören (Diyarbekir), Zeki Mesut Alsan (Di - yarbekir), Fazıl Ahmet Aykaç (Elâ- siz), Gi, Pertev Demirhan (Erzurum), Selâh Cimcöz (İstanbul), Halil Mente. şe (İzmir), Gi, Muhiddin Akyüz (Kars) Hüseyin Rahmi Gürpmar (Kütahya), İbrahim Süreyyz Yiğit (Kocaeli), Yi - ğit Bayur (Manisa), Kâmil İrdelp (Niğde), Yahya Kemal Beyati:; (Tekir. dağ, Nüzm Poroy (Tokat), Iktisat encümeni Rahmi Köken (izmir), İsmail Sa - buncu (Giresun), Dr. Rasim Ferid Talay (Niğde), İzzet Akosman (Afyon Karahisar), Berç Türker (Afyonkara - hisar), Ahmet Ulus (Ankara), Nazmi Topçuoğlu (Akim), Dr. Mustafa Ben Bisu (Çanakkale), Hasan Cavid (Ço- ruh), Mecdi Boysan (Edirme), Emin Sazak (Eskişehir), Bekir Kaleli (Gazi- antep), Remzi Güreş O (Gaziantep), Muzaffer Kılıç (Giresun), Edip Ser . vet Tör (Gümüşhane), Benal Arıman (Eskişehir), Hamdi Aksoy (İzmir), Ve- li Yasin (Kayseri), İbrahim Diblan (Kocaeli), Ahmet Hamdi Dikmen (Konya), Kâzım Okay (Konya), Be- sim Atalay (Kütahya). Kemal Kusun (Maraş), Ali Tünalı (Samsun), Os. man Ayman (Ceyhan), Yusuf Kemal Tengirşenk (Sinop), Esad Çakmakka. ya (Zonguldak), Hasan OKarabacık (Zonguldak), O Ragıp (o Öziemiroğlu (Zonguldak). Kütüpane Encümeni; Halit Etem Eldem (İstanbul), Dr. Gi. Besim Ömer Akalın (Bilecik), Mih- ri Pektaş (Malatya), Dr. Ragıp Üstün (Sinop). Maarif encümeni Fuat Köprülü (Kars), Haydar Çer. çel (Afyonkarahisar), Semiha Hızal (Trabzon), İzzet Ulvi Aykur (Afyon - karahisar), Akagündüz (Ankara), Tür kân Baştuğ (Antalya), İsmail Hakkı Uzunçarşılı (Bairkesir), Tevfik Bilge (Diyarbekir), Himmet ışık (Erzincan), Hakkı Tarık Us (Giresun), Sabri Mak sudi Arsal (Giresun), Talât Onay (Gi- reson), Dr. Neşet Ömer İrdelp (İstan. bul), Hasan Ali Yücel (İzmir), Ressam Şevket Dağ (Konya), Ali Canip İon - ten (Ordu) Selim Sırrı Arcan (Ordu), Halit Nihat Boztepe (Trabzon), Ham- idi Ülkmen (Trabzon), Refet Ülgen (Urfa, Maliye encümeni İhsan Tay (Beyazıt), Mustafa Ön. soy (Çankırı), Adnan (Aydın), Dr. Galip Kahraman (Bursa), İlyas Sami (Muş) Nuri (Çorum), Huriye OÖniz (Diyarbekir), Zülfü (Diyarbekir). Ali Şevket Öndersev (Gümüşhane), Atıf Bayındır (İstanbul), Emin İnankur (lçeli), Yaşar Yazıcı (İstanbul), Kâ. mil Dursun (İzmir), Kâzım Gürel aailiiikennüğeün ösdedünüllükü et ski dsi di mini (Konya), Mahmut Nedim Zabcı (Ma - latya), Tahir Hitit (Manisa), Osman Dinçel (MarMin), Faik Öztark (Tekir. dağ), İbrahim Arvas (Van), Emin Draman (Yozgat). Meclis hesaplarının tetkiki encümeni Esad Sagay (Bursa), Hakkı Ungan (Van) Mazbar Müfit Kansu (Denizli), Rifat Araz (Ankara), Rasim Aktar (Ankara), Şakir Kınacı (Ankara), Memed Emir (Balıkesir), Ziya Nesen (Çankırı) Müustafa Ulusan (Konya), Hakkı Kıhcoğlu (Muş). Milk Müdafan encümeni GI, Kâzım Sevliktekin (Diyarıbekir), Şükrü Koçak (Erzrum), Ruşeni Barkın (Samsun) Celâl Mengilibörü (Antalya) Celâl Esener (Balıkesir), Hacim Ça- rıklı (Balıkesir), İbrahim Çölek (Bile cik), Salih Bozok (Bilecik), Asım Us (Çoruh), Ahmet Saffet Ohkay (Elâziz) Aziz Akyürak (Errürum), Ahi Kikç (Gaziantep), Hasan Fehmi Ataç (Gü. müşane), Dr. Tuğamiral H.-Şinmi E- rel (istanbul), Hüsrev O Kızıldoğan (Kars), Lütfü Müfit özdeş (Kırşehir), Nedim Bozatrk (Kocaeli), Kâzım Nami Duru (Manisa), Hasan Reşit Tankut (Maraş), Nuri Tuna (Muğla), Cevdet Kerim İncedayı (Sinob), Rahmi Apak (Tekimdağ), - Hüsnü Konay, (Tokat), Gİ. Ahmet Yazgan (Urfa) Celâl Arat (Yozgat); Nafia encümeni Aziz Samih İmter (Erzincan), Ah. met Hilmi Kalaç (Kayseri), Osman Er çin (Manisa), Cemal İkçm (Afyon K.), Mebrüre Gönenç (Afyon K.), Eşref De mir el (Ankara), Fuat Ziya Çiyiltepe (Elâziz), Ahmet Özdemir (Eskişehir), Osman Işın (Eskişehir), Fikri Mutlu (içel); Hakkı Saydam (İçel), Sadettin Epikmen (İzmir), Hüsnü Özdemar (İs parta), Baha Öngören (Kars), Sami . Sopaile... Bir balıkçı arkadaşı- nı ağır yaraladı Dün gece yarısı boğazda bir yarala. ma vakası olmuştur: Yeniköyde Salkım küpe sokağında oturan balıkçı Hristo ile ayni mahal lede oturan Aleko gece saat yirmi dört sıralarmda Kalender yurdu önlerinde balık tutarlarken ağları biribirine ta. kılmıştır. Bu yüzden ikisi arasında kavga başlamış, sandallar biribirine yanaştırılmıştır. Hristo bu arâda san, Calda bulunan büyük bir sopayı Ale. konun başına indirmiş, Aleko ağır su. rette yaralanmıştır, Civarda balık tu. tanlar vakadan hâberdar olunca key. fiyeti Yeniköy zabıtasma ihbat etmiş. lerdir. Alekonun sandalı sahile çekil. miş, kendisi baygın bir halde-sandal, dan çıkarılarak Şişli çocuk hastanesi, ve yatırılmıştır. Hristo yakalanmış, evvelâ suçunu inkâr etmişse de, sonradan asabiyetle sopayı vurduğunu söylemiştir. Aleko. nun hayatı tehlikededir. Japonya Çine harp ilân edecekmiş ! Tokyo, 5 (A.A.) — Hükümet mah- fellerinde Çine ilân: harp etmek tema yülleri artmaktadır. Bu fikri mtidafaa eden bilhassa bah- riyedir. “Fakat ordu bu fikre muarızdır. Ordu Çine ilânı harp etmemekle ecne- bi memleketlerle ticaret oyapılmasma ve bilhassa bu memleketlerden (o harp malzemesi ithal etmeğe devam cdilebi- leçeğini dimit etmektedir. Ordu ilânı barp etmekle Taponya- nın harici münasebetlerinin bir kat daha güçleşmesinden endişe etmektedir. Şimali Çin demir yolları Tokyo, 5 (A.A.) — Japon kıtaatı Yuetzes'i işgal ederek şimali Çin de- miryollarmı baştan baça ele geçirmiş- tir. Pekin — Hankov hattı Üzerinde Changthe'yi zaptetmişler ve Tsinanfu- nun yakınlarına varmışlardır. stamnonu), Veled İsbudak | . . Brüiksel konferatisında (Kastamonu), Vasıf Çay (Malatya), Halit Mengi (Niğde), Dr. Asım Sirel (Samsun). Sıtkı Üke (Tokat). Sıhhat ve Içtimai muavenet encümeni Dr. Ahmet Fikri Tüzer (Erzrumj), Dr. Refik Güran (Bursa), Dr. Fatma memik (Edirne), Dr. Taptas (Ankara), Dr. Hasan Vasıf Soyürek (Balıkesir), Dr. Sadi Konuk (Bursa), Fazıl Nazmi Örkün (Çankırı), Hatize Özgener (Çan kırı), Dr. Hamdi Berkman (Denizli), Dr. Salih Turgay (Kayseri). Dr. Osman Şevki Uludağ (Konya), Dr. Şakir Ah- met Ediz (Kütahya), Dr. Hilmi Oytaç (Malatya), Dr. Rıza Levent (Mardin), Ahmet Vafik Uluçay (Mardin), Dr. Ab vavaya (Niğde), Dr. Ziya Naki Yaltırım (Ordu), Müsamettin okan (Sinop). Teşkilâtı Esasiye encümeni Günaltay (Srras) Kenan Orer (Manisa), Resai Erişken (To. kad), Tahsin San (Aydm), Asaf Do. ras (Bursa), Fuat Bulca (Çoruh), Yu. suf Ziya Özer (Eskişehir), Dr. Refik Saydam (istanbul), Mahmut Esat Bozkurd (İzmir), Mehmet Nazi? Sirel (Kars), Dr. Refik Aslan (Kastamonu) Dr. Fuad Umay (Kırklareli), General Ali Fuad Cebesoy (Konya), Muhlis Erkan (Kütahya), Receb Peker (Kü. tahya), İsmet İnönü (Malatya), Sabri Toprak (Manisa), Yunus Nadi (Muğ. la), Ali Münif Yeğena (Seyhan), Meh. met Emin Yurdakul (Urfa). Ziraat encümeni Faik Kaltakkıran - (Edirne), Yaşar Özey (Manisa), tamajl Hakkı Uzmay (Bolu), Şekibe Nsel (Bursa), Ali RL ZA Özenç (Çorum), Emin Aslan To. kad (Denizli), Yusuf Başkaya (Deniz. li), Sıtkr Şerif Eken (Kastamonu) Zühtü Akm (Kırklareli), Ali Riza E- $en (Kırşehir), Cemal Tekin (Konya), Mustafa Eken (Konya), Kâni Akeken (Manisa), Nuri Ural (Maraş), Damar Arıkoğlu (Seyhan), Ömer Biçer (Sey- han), Tevfik Tarman (Seyhan), İsma. il Mehmet Uğur (Sivas), Ömer Evci (Yozgat). Brüksel, $ (A.A.) — Konferans ge- pel sekreterliği aşadıkaki tebliği neş- retmiştir? Konferans, Japon hükümetinin Bel- çikanın davetine verdiği notaya cevap vermek lüzumuu münakaşa oetmişve cevap verilmesi prensip itibariyle kabul olunmuştur. Konferans delegeleri bu cevap metni üzerinde fikir teatisinde bulunmuşlardır., , /6 İKİNORPEŞRİN 55 Vindsor Dükü dei eğ ten şimdilik vaz Paris, & (A. A.) — Duk dö Amerikaya yapacağı seyahati geçmiştir, Dük'ün kâtibi bilhassa ör “— Bu tehirin sebebi ortay& wv vahim anlaşamamazlıklar ve tetkik maksadile yapılan bu sebeb ve hedefleri hakkmda yanlış tefsirlerdir. Dük herhangi bir endüstri gesi na muarız olduğu, Ve muayyen Bİ. “yasi veya radikal akideyi müdafi, tiği hakkındaki o şayimlari | e, zib etmiştir. Dük bu tavzihte si ra Amerika seyahatinin hedefini9 ru olarak anlaşılacağını ümid si ve seyahatin tertibine iştirsk » lerle kendisini davet eden endüstri hiplerine teşekkür etmektedir. > Ekalliyetler ihtilâfı Lehistanla Alman” arasında halledildi z Vargova, 5 (A. A.) — Polony# yi w | Almanya hükümetleri, Alman akalliyeti meselelerinde edilecek hattr hareket üzerinde Bİ. bik kalmışlardır. Bu akşam, bü ve ta Berlin ve Varşovada âyni zam bir tebliğ neşredilmiştir. İ © Alman makamları yukarı silen? son zamanlarda Polonez ekalli: rasmda vukua gelen karışıklıkisf Tayısiyle ikisi kadın olmak üzere kif eğilen 18 Polonyalıyı serbet rakmıştır. Serbest bırkılan Lehlilef Varşova, 5 (A. A.) — Oğrenlli göre Hitler, Polonyanm Berlin elçisi B, Lipekiki Kabul ettiği esnsör Danzig meselesinin Almanya - Pol? ya münasebetlerini hiçbir surete w mıyacağına dair teminat vermişti” Hitler danzige mi gidecek, Danzig, 6'(A, A.) — Hitler © b ring ve Göbelsin yakmda Danzifi yaret edecekleri söylenilmekteğir. / İlki şoför tevkif edildi Evvelki gün Fındıklıda Emin 25” da bir hamal çiğniyerek ölümüne * beb olan goför Mustafa ve ark3i” Alinin dün dördüncü asliye ceza 79” kemesine duruşmaları yapılmıştı” Mahkeme iki suçlunun tevkifin? w rar vermiştir. GRiPiN kırgınlık ve , diş, ağrıları, nezte, e başlaması ile beraber üşütmekten mütevellid bütün > aklmıza gelen ilk isim olmalıdır. Mideyi bozmadan, kalp ve böbreklere dokunmadan En seri tesir, en kat'i netice Icabında günde 3 kaşe alınabilir. İsim ve markaya dikkat ! Taklıtlerind BN EEE SOR N en sakınınız,