11 Temmuz 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 14

11 Temmuz 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 14

BOB: BENİM NELER BİLDİĞİMİ GÖRV - YORMUSUN! miri VANTROLOC. İl TEMMUZ — PAZARTESİ Hicri — Cemariyelevvel: 13 seneyi doku 4,38 “.nan oi ikin 2,40 12,19 16,19 £ öüneşin Bet 19,42 Mayer vet 2 2142 .—... ın null için: 24272. Beyoğlu Için: 44644, Kadıköy. Için: &M020, Üsküdar 23. . İlehek, Barabin, Böyükdere,Fetet bahçe, Kandilli, Eren- Heybeli, Burgaz, Kınalı, için: Telelon muhabere memu- kâfidir. Rami iaiye Denir Beyazı külesi ta yangısı Kulesi: 40060, y 0. Emniyet müdüringü: 24342 Elekirik Şirketi; Beyoğlu: 0.) Itanbu 2 24378, İdaresi: Beyoğlu: 44783. Meşiktaş: 40938, Cibali: 20722. Nuruosma. 108. Üsküdar » Kadıköy: #0778. Havaguat; İstanbul: 21378. Kudıköy: 80790. Beyuğlu: 44M42. Taksi Otomobili İstemek Için Beyoğlu ciheti; 49084, Mehek ciheti: 36 . 101, Kadıköy elheti: 60447, Biye Denizyolları Istanbul scenleliği: 22740. Karaköy: 42302. Pazartesi Tophar anya, 20 Randırma Salı Tophaneden 9,30 İzmit, 18,30 Mudanya, 19 Karabiga, 20 Bandırma, Ga- Yatadan 17 Karadeniz, Sirkeciden 10 Mersin, Çarşamba Tophaneden 16,39 Mudanya, 20 Pandırma, Sirkeciden 15 Aya. tık, 13 BR: Perşembe saiden 9,30 İzmir, 16,30 Mudanya, 20 Bandırma, Gslatadan 12, Karadeniz; Gara Çep #nerlen 1620 Madanya, 19 Karahlaa, Sirkeciden 10, Mersin, 82 BOR'DAN — horkma, Mi - diye seslendi: Giyom Bürrask ve Rike Hüdrio bir taraftan küfür sav Yar, bir taraf- tan da önlerinde ikişer kişiyle ayrı mü. <adele ediyorlardı. Bu sırada Büridan 'duvara kadar gerilemişti, Büridanın silâh: yoktu. Sol koluna do- larlığı mantosiyle siper alıyor ve kendi- sinden bir kaç parmak ileride parlayan kılıçlardan birini kapınıya çalışıyordu. arasında idi. | sun kolları ları kendisine, nın srkadâ$i bir lırsat verdiler, Götye dö Nel: sindeki haydutları Muhafızların kumandan — Teslim ol! Yoksa seni çivilerim duvara, - diye bağırdı. Bu manzarayı seyrederken kendin - den geçmek derecelerine gelen Mirtiy Büridanın üzerine hücum eden adamın yere yıkıldığını görerek gülümsedi. Aruk Büridanm da elinde bir” kılıç vardı, Şimdi o sevinçle bağırarak eve döğru koşuyordu. den Filip, Yard. dehşet gösteriyordu. Kumandanın hamlesinde, kılıç göğ- süne isabet etmemişti. Tam bu sırada Büridan yana f #lamrş ve delikanlıya hücum eden adam gökten düşen ağır bir cisimle yere serilmişti. Bu ağır ci sim, duvarın üstünde bir maymun gibi sıçrayarak omü atlayan Lansöls Bigorn adasrla beraber yere düştük- ten sonra hemen âyağa kalktı. Kılcını Büridana uzatarak: — Alın bunu! Size silâhsiz çıkma- - deği ve ayni zâ manda hançerini de kimin Glib omuz- ları arasına sapladı muyordu. larak görüyordu. Lansölo koştu. Filiple Gotyeye ka- pıyı açtı. Onlar da içeriye girdiler. Sağ kalan muhafızlar paniğe uğra muşlardı. Lansölonun aştığı kapıdan; — Hırsızlar var! İsxdad!. - diye bas ğırarak kaçtılar. ğini düşünüyordu. Dö Nellerin eski şatosunda kurulan uzun Burada Mirtiy tevki- fini ve tevkifinden sonra geçen şeyleri meclis geçen hâdiseyi münakaşa etti. turmaktan çok, onların kaçmalarını te- minden başka bir şeye yaramazdı. Ni- tekim böyle de oldu. bir bir anlattı, #ir kaç dakıka sonra İirtiy Bürida- Büri sevgilisiyle konuşması için ancak bir kaç dakikalık — Haydi bakalım! Şeytanlar kule - temizledik, sıra Nel kulesinin şeytan karısındadır. Yola çıkıldı. Gotye pişdar; dümdar oldular. Kısmı külliyi teşkil e- Giyom ve Rike, Mirtiyin ko- luna sarılarak Büridana refakat ediyor- Lansölo Bu kafile bir devriyeyi titretecek, hırsızları kaçmıya mecbur edecek bir Büridan, Sen Jan kemerinin altından geçerlerken, $ol taraftaki sütunun ya- rında kımıldamayan bir gölge gördü. Bunu bir gece hırsızı sanarak ehemmi- yet bile vermeden yürüdü. Böylece Fru dö Mantel sokağına geldiler. tiy yolda ağlayarak, sevgilisine, baba- sının adını bile işitmiye tahammülü ols madığını anlatmak fırsatını buldu. De- Mkanlı bu haberden o kadar müteessir idi. görünmedi, Onu yola getireceğini u- Fakat Mirtiy için bu böyle değildi O, bu hâdiseyi kendisinin büyücülükle ithamından daha büyük bir felâket o- Büridan, babasının merhametini k-- zânmanın, büyücüleri sorguya hâkimin merhametini kazanmaktan da- ha kolay olduğunu söyledi. Çünkü Bü- ridan, Metr Klod Leskonün kızını kur- tardığı haber al nza lâyık olduğu mü- kâlatı vermekte aslâ tereddüt etmiyece- HABER — Aksam vostası >) > ME ©. WAKTİDİ SNEYL ORADAN DEĞİL BURADAN! arlesi Tophaneden 14, Mudanya, 20, Bandırma, Sirkeciden 13, Ayvalık, 18, Rartın Pazar Tophnneden 9, İmroz, 90,30 İzmit, Galatadan 8,30 Mudanya, 10,30 İş mir Sür, 12, Karadeniz, 22,20 Mudanya, Müzeler Ayasolya, Roma « Rizanı, Yunan eserleri ve Çinin surniçiar, Ticnret ve Sanayi Müzesi, Sıhhi Müze: (Bu müzeler hergün saat 10 dan 16 ya kadar acıktır.) Törk ve İslâm eserleri müzesi: Pazartesiilen başka hergün soat 10 dan 10 ya kadar ve Cuma günleri 18 dan 17 ye kadar açıktır. Topkapı Müzesi: Hergün saat 13 den 18 ya kadar açıktır. Memleket Dışı Deniz Seferleri Romanya vapurları: Cumarlesi günleri 13 de Köslenceye; Salı günleri 18 de Pire, Beyrut, İskenderiy: Halyan vapurları: Cuma günleri saat 10 da Pire, Brendizi, Venedik, Triyesle, Avrupa Hattı Sirkeci İslasyon Müdürlüğü Telefon 23079 Semplon ekspresi hergün Sirkeciden saat 27 de kalkar ve Avritpadan geleni saal 7,25 te Sirkeciye muvasalat eder. Konvansiyonel 20,30 da kalkar, 10,22 de gelir. Edirne postası: Hergün saat 8,50 de hareket eder, 19,33 de gelir. Anadolu hattı Hergün hareket eden şimendiferler: Suat $ de Konya, 9 da Ankara, 13,18 de Diyarbakır ve Samsun, 13,30 de Eskişehir, 19,10 da Ankara ekspresi, 20 de Adapazarı. Bu trenlerden saat 9 da höreket eden Ankara muhteliti Pazartesi, Çarşamba ve Cuma günleri Haleb ve Musula kadar seler elmekledir. MÜNAKASA İLANLARI: 3 İnhisarlar idaresinin Ahırkapı bakım evinde mevcut 676 kilo İskarla İp pa- zarlıkla satılacaktır, Pazarlık, yerinki sah günü saat 2 de İdarenin Kabataştaki devasım ve mübaynat şubesinde yapılacak tır. GEÇEN SENE BUGÜN NE OLDU? * Yunan veliahdi prens Polun hökümdarlık hukukundan vazgeçeceği hak. kındaki şayla tekzip edilmiştir. * Hitler, Avusturyayı ele geçirmek için Fon Papere talimat verdi. Kâşk, Asker! Müze ve istanbul Radyos NM TEMMUZ — PAZARTESİ 18,30 plâk dans musikisi, 19,315 çoc lara masal, Bayan Nine tarafından, 19 borsa haberleri, 20 saat ayarı, Granviç sathanesinden naklen, Sadi Hoşses ve kadaşları tarafından Türk musikisi (ie 20,45 Hava raporu, 20,48 Ömer Rıza DO rul tarafından arapca söylev. 21 saat 8 r1,21,30 Fası) saz heyeti İbrahim ve ari daşları (Kürdi Hicazkâr, o orkestra, 10 müzik ve varyele, o Tepebaşı beledi bahçesinden naklen, 22,50 son o haberi ve erlesi günün program, 23 sent ayâ son, ki OPERATÖR Dr. Halit Ziya Konuralp Tıp Fakültesi İkinci Cerrahi Klinigi Doçenti istiklâl Caddesi Elhamra Apar. tımanı No.: 1 (Sakarya Sineması Muayene saatleri: Pazardan mai da hergün saat 15 - 79 Kadar. Telefon: 35 - 99 BOURTDAN 83 Orada bulunanlar Tampl zındanına gelen kadının kraliçeden başkası ola- mıyacağı üzerinde kaldılar. Onun genç kızı eli altımda bulundurmak istemesi» nin sebepleri araştırıldı, Kraliçenin bu çocuğa karşı kin beslemesinin sebebi ne olabilirdi?. İşte meçhuller buradan başlıyordu. Büridan: “Bu cani kraliçe, hakikaten söylediği gibi uzun zamandanberi beni seviyorsa, beni takip ettirmiş, sık sık Güllü bahçeye gittiğimi öğrenmiş ve genç kızın büyücülükle itham edilerek tevkifini Bazırlamıştır.., diye düşünü - yordu. Onun bu düşüncesi şüphe yok ki ha- kikate en yakın olanıydı. Bu takdirde Mirtiye çok emin bir yer temin etmek lâzımdı. Genç kız. babası Leskonun nerede sturduğunu bilmiyordu. Koca karıya gelince; Mirtiy onun ortadan kaybol - ğine, yahut ta #a- Gasatine kurban gittiğine yoruyondu. Genç kızın dö Nellerin eski şatosunda oturmasına imkân yoktu. Şimdi Mir- Giyom, onun kendi evinde oturma- sını düşündü, Fakat evli ve karısı da gok kıskançtı. Bunu yaparsa her gür kavga etmesi icap edecekti. Rike be- kârdı. Belli başlı oturduğu bir yeri yoktu. Ne yapıp yapıp gün doğmadan ona bir melce bulmak lâzımdı. Meclisi teşkil edenler biribirlerine şaşırmış bir balde bakıp duruyorlardı. Büridan, madam Klepitel'e (teslim etmeyi düşündüğü bir srrada aralık ka- pıdan başın: uzatan KLansölo: — Benim genç kız için emin bir ye- rim var!» dedi, Büridan sevinçle: — İçeriye gir de söyle! - diye bağır- uzadıya dı. Gotye; — Şu güzel şarabı da yuvarla baka- lam.» dedi, çeken Lansölo, şarabı içtikten, elinin ter- siyle dudakların; kuruladıktan söze başladı: — Bu ev sahipleriyle nasıl tanıştı ğımın bir hikâyesi var.. Kısarlır. Önce bunu anlatmalıyım, Bir gece iki işgüzar arkadaşımla grev meydanı civarında dolaşıyor, enseleyecek bir âv arıyorduk. Uzaktan sallanarak bize yaklaşan bir fener gördük. Fener zevciyle birlikte gelen şişman bir kadının elindeydi. Ar- kadaşlarım erkeğin üstüne, ben (Ode kadına çulland.k. Üstlerini aradık, Dişe dokunur bir şey yoktu.. Buna çok kt- zan arkadaşlar kadını alıkoyarak koca- sının para getirmesini istediler. Kadın bayılmıştı. Bu sırada ayıklı. Bir çığlık, bir çığlık sormayın! Ben acıdım kadı- na,.. Arkadaşlara itiraz ettim, Biraka - bunu dedim.. Dinlemediler. üzer- lerine hücum etmek (o meçburiyeinde kaldım,. Kaçtılar. Kadınla erkeği Cehennem kapısına kadar getirdim. Kadın sağ yanağımdan öptü. Namusunu kurtardığımı söyledi. Bu yalandı. Çünkü biz namusuna te-a- vüz etmek istememiştik, Kocas; da dö“ nalar gibi ağlayarak sol yanağımdan öptü.. Canin: kurtardığımı söyledi, Ben o iki büse arasında ağzım açık kaldı. Merhametim kabardı. Ben de heyecan- la anıran eşekler gibi ağlamıya başla- dım. Orada bulunanlar kahkahalarla gük düler. Lansölo devam etti: — Böylece kâfi derecede ağlaştıktan biribirleriyle öpüştükten sonra erkek bana adının Marten, karısının adının da Martin olduğunu söyledi. Sen Jermen depre manastırınm bahçıvanı, zevcesi de manastırın başpapası Kleman'ın ça” maşırlarını yıkarmış., Manastırı dönüp; Preoklerk cihetine galdiniz mi, sur duvarma karş: olan bahçenin küçük kapısına bitişik güzel manzaralı bir ev vardır, orada oturu" sonra