14 Temmuz 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

14 Temmuz 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

Avrupa federasyonları Milli takımlarının önümüzdeki mevsim yapacağı maçları şimdiden tespit. ediyorlar | Holanda ve İsviçre takımları kimlerle karşılaşacak? İsviçre fulbol federasyonu milli takımı, 0 seneleri fulbol mevsimi için. ğ 1 şimdiden ir, Bu maçlar şuslardır: 1 Eylül Doblinde kwiçre lelanda 2 Teşrinievvel İsriçrede İs: . İsveç Atletizm Rekor kırma tecrübeleri yapılacak 17 Temmuz pazar yünü saat 16,30 da Kadıköy stadında yapılacak rekor kır ma tecrübelerine aşağıda isimleri zi alletler davet olunurlar. Kategori 4: Uzun atlama: Cemal F.B. Çaroğlu A.S. Kategori 2: 300 M. Kogu: Muzaffer H.S, Fethi BJ.K, Kâzım K, P. Maryo A.D Merih F.R. Sait GS, Kategori 2: 4 X 100 m. Haydarpaşa spor, Akm spor. Kategori 1: 300 M, Kogu: Gören Güneş, Zere İst. Spor. Kemal G.S. Mehmet G.S. Faruk G.S, Füruzan FB, Kategori 1: 4 X 500 Kemal (Kocaeli) Galib (Kocaeli) Ga- lib (Ankara) Artan (İst.) Receb (İst) Ybrahim (lst.) Hakkı (İst.) Sarkis (İst.) Bütün kategoriler: 200 Mania: Neriman H.S, Ali G.S, Marrakis T.Y, Y.K. Oksvor Bu haftaki müsabakalar Okspor Kurumu genel Sekreterliğin- den: Kurumumuz tarafından tertip e. dilen ok atışlarının gün ve saztı ilân edilmediğinden görmek istedikleri hal- de gelemedikleri halkımızca yapılan bir çok şikâyetlerden anlaşılmıştır. Bu ulusal sporumuza gösterilen yas kın ilgiye minnettar olan Okspor, ba- dema atışlarm gün ve saatlerini saygı değer matbuatımızın yüksek delâletiyle halkımıza ve bu meyanda üyelerimize bildirecektir Bu haftaki atış 16 . 7 - 948 cumartesi günü saat 15 te İstanbulun en eski ve tarihi stadyomu olan Okmeydanmda yapılacaktır, ya- Profesyonel futbolcular Avusturyada Tarihe karıştı Arşluslar sonra Avusturya sporundan Almanya gibi profesyonelliğin, kalkacağı tabii idi. İşle 80 haziran tarihinden itibüren bu ülkede de profesyonellik tarihe karişmış, tir. Eski profesyonel oyuncuların hepsi bi. Ter sivil memuriyete tayin edili erdir, T.S.Kolstanbul bölgesi atletizm ajanlığın din; 17 temmuz pazar günü 16,30 da Ka köy sladında yapılacak 'rrkor kırma tec, rübelerine aşağıda İsimleri yazı siletler davet olunmaktadır: İM enler ear akk. 9 İİ Trakyaya ait bir spor filmi gösteriliyor İstanbulspor klübünden; Trakya umumü müfettişliği fi yesi tarafından alman klübü: Trakya seyahati ve spor teması ve rsketleri ile Traky; İstanbul ve Atina üniversitesi gençle rinin Trakyayı ziyaretlerine Trakya ve €ge askeri manevraları ve mimar Sinanın Trakyadaki eserlerine dair film 14 temmuz perşembe günü akşam saat 20,70 da Beyoğlu Halkevi temi salonunda gösterilecektir, Klüp mensunlarının teşriflerini rica «ederiz. 23 leşrinlervet: Bolonyada, İtalya - İs. vigre, 6 Teşrinisani: İsviçrede İsviçre . Porte, kiz, 2 Nisan İsviçrede İsviçre - Macaristan. 7 Mayis İsriçrede İsviçre , Holanda, 14) Brükselde Belçika . İsviçre 4 Haziran Varşöyada Polonya - İsviçre. Önümüzdeki senenin sekiz milli m dört beş ay evvelden tesbit e eldden güzel hir iştir. Darısı bizim başımıza, Ho'landa maçları Holanda futbol müzdeki mevsim Için, Danimark. ya, Belçika ve İsviçre ite karşılı polmasını tesbil elmiştir, Birinci maç Kopenhasda 24 teşrinievrel de oynünacaklır. Şeref stadı nın ismini değiştiren garip karar Her tarafta teessür uyandırdı dahs federasyonu da önü, Alman 1 Yi. Merhum Şeref Bir vakitler İstanbulun ikinci küme klüpleri arasında silik bir o halde yaşamağa çalışan Beşiktaşı, birin- ci snf bir teşekkül haline getiren ve çok sevdiği siyah - beyaza bir de saha kazandıran merhum Şere- fin, stad kapısındaki ismini, ayni klübün yeni idare heyeti kaldırma. ğa karar vermiş ve sportmenliğe hiç yakıştıramıdığımız kararmı da derhal mevkii file koymuştur. Eski, yeni bütün Beşiktaşlıların sevdikleri, hürmet ettikleri Şere- fin ismi iki gündenberi stadın ka- pısından silinmiştir. Reşiktaş klübünün yeni idare heyetinin, klüplerinin bugünkü varlığında çok şeyleri kendisine borçlu oldukları ölmüş bir #rka- daşlarına karşı yaptığı bu “iş, af. fedilmez bir hatadır. Siyah - Beyazlıları idare 'eden- lerin bu hatayı derhal tashih ede- ceklerini umuyoruz, Bu yakışıksız karar değişmiye. cek olursa spor teşkilâtinm ve ga- zetecilerin yapacağı tek bir hare- ket vardır: Teşkilât tarafmdan, sporculuk kadirşinaslığına ve centilmenliği- ne sığımıyan bu karar değişme. dikçe bu stadda hiç bir resmi mü- Izmit Puzar günü İzmitte yapılan deniz f€#- Livalinin feci organizasyonundan bubset- miş, İstanbuldan giden sporcular ve ga- zetecilerin gece sokakta kaldıkları gens bir çok İstanbullularm komşu şe- hirde yemek bulamadıklarını yazmıştık. Simdi de, bu seyahatin hem gülünç hem do ae intitalarma bir kere daha temas edeceğiz. ... Atlelizm federasyonu reisi ve sutpor- Jayı federasyonu reis vekili Vildan Aşirin deniz festiyalindeki müsabakalara gire- eek şeryileri çeken motörde gazeteci- lere yer vermek nezaketini Üzerine (Haber) den A.'Fuad ve ben, (Kurur) dan D. Talât, (Akşam) danda Tevfik, Modadan kalkan romörkörle İz- mits hareket ediyoruz. Harikulâde bir hava, düzgün bir de »- niz, nefis bir grup ve mehtap... Velka- sıl bulunmaz bir deniz yolculuğu. Molö- rümüz akşam saat sekize doğru İzmit körlezine giriyor... My Gece yarısma bir saat kala İzmit is- kelesine ayak bastık. Deniz yolculuğu- nun kusursuzluğuna rağmen bir hayli uykumuz gelmiş, canmız hirer kuhve içmek istiyor, derhal belediye garino- suna gidiyoruz. Topu topu Üç masa dolu ve bunlardan biri bir hayli kalabalık. Dikkat edince bunların Galatasaraylı denizciler olduğunu ve aralarmda meğ- hur Ömer Besimin de bulunduğunu gö- rüyoruz, Musalar ekleniyor ve karşılıklı yol hi- kiâyelerini anlatmağı başlıyoruz. Saat on bir buçuk olmuştur. Yol yorgunluğu nu bu santten sonra daba Zi. eğe başladığımız için yala. aramak üzere kalkıyoruz. Bizim kalk- mamızla beraber, nükteleriyle , meşbur alletizm rekertmenimiz bizimle nlaya başlıyor: — Ne, dlyör, siz bu saatten sona ©- tel mi bulacağınızı sanıyorsucuz, biz ki saat altında İzmitte idik, öyle olduğu halde hâli çocukları yatıracak bir yer bulamadık Bix Besimin sözünü şakaya alarak sokağa çikiyoruz - ve daha İstanbuday- ken tavsiye ettikleri şebrin en lüks oteline gidiyoruz. Kapıda karşımıza çıkan otelei “Sekiz yatağın boş olduğunu, fakat valinin em- riyle polis tarsfmdan misafirler işin kapatıklığından bize (o veremiyeceğini, söylüyor. Bu vaziyet karşısında polisin bizi bir olele göndermesine karar veriyoruz ve doğruca polis müdürlüğüne gidiyoruz. Nöbetçi memur telefonla konuştuğu bir çok otellerden birinde Lise bir yer bulacağını söyliyerek önümüze düşüyor. .».. Pis bir köy kahvesinin kapısı önün- deyiz. Polis memuru kapının etmm: vu. Ingiiterede Futbol hakemi aranıyor İngilterede futbol hakemliği edebilecek genç mamzetleri bülerik için, federasyon bütün mıntakalara birer sirkülerleks gön. derilmistir. sabakanın yaptırılmaması. Matbuatımıza gelince, Şeref stadına ne isim takılırsa tekilsm hiç bir zaman bu sahanın asıl ismi olan “Şeref stadı, namı yazıleri- mızda kat'iyen başka bir şekilde yazılmamalıdır . ruyor, Biraz bekliyoruz. Bir udutn güzle rini uğuşturarak canla yaklaşınıştır. Po- lisin (Kapıyı aç!) sözlerine: — Mal sahibi kapıyı kilitledi, anahta- ri da berabor götürdü. Otelin bü hapiskane gibi üstünden ki- litlenen kapısı polis memurunun omuz- lamssına tahammül edemiyor vo biz de içeri giriyoruz. Hor basamağından başka sesler çıka- ran köhne merdiveni tırmandıktan $0n- ra iğri büğrü koridoru geçiyoruz, bir ka- pıyı açıyorlar. Muazzam biz oda, içinde 6-7 yatak var v6 bunlarden yalnız ikisi boş, kapınm açılmasiyle insanm genzini gıcıklıyan mülhiş bir koku... . Koridoru âdeta köşarak Kkatedip geri dönüyoruz, fakat meriiverleri yavaş İn- meğe mecburuz, çürkül çökmek tehlike- si var, Gi Polis moruruyla, bekçi ile namütena- hi İzmit sokaklarmı dolaşıyoruz, otel a- riyoruz, fakat yok... Mevcutlar da hep birincisi gibi, pis, wüteaffün... Bu esnndn İstanbullu sporcular kafi. lelerine de rd$tlamaktayıx Onlar da tahammüllersa hallerinden kurtulmak için ötelerden çikmişie, Sokaklarda Sas | bahı bekliyorlar,bir İrlamr da Halime Eidiyar, ... Nihayet saat aabahm iki buçuğu ol muştur, içimizden biri Oörganizasyonun mesuliyetini üzerine almış olan valiye müracaat etmeyi hatırlatıyor. Derhal Yalinin evine gidiyoruz, tist kat pence. reden ne İstediğimizi soren bayana kendimizi tanıtıyoruz ve bize bir yatacak yer bulünmasmı validen rica eltiğ söylüyoruz. Beş on dakika beklemekle geçiyor, bu esnada bulunduğumuz yoldan iki ka- dinla bir göcük geçmektedir. Hemen ya- nmiza yaklaşıyorlar ve kadınlardan bi- ri: — Kurum kardeşim, diyor. Kimyager sbayin evi acaba nerededir? Saat aluda gelen trenle İstanbuldan geldik, 0 saattenberi buralarda dolaşıyoruz, Bu adresi bilen bir tok insana rastlıyama- dık Ben 46 yabaner olduğumuzu söyler yor ve kadınlar yanımdan uzaklaşırken düşünüyordum: — Acuba bizde onlar gibi aradığımız: sekiz buçuk saat bulamıyacak mıyız? 6 #8 Nihayet üst kattaki pencere ağlıyor ve valinin polise telefon oitiği, bizim derhal karağole müracaat ederek Hal. kevi reisinin evinde misafir edileceği- miz haberi vı . Be Polla memurları ve üç dört bekçi çar- şim ortasında baş başa vererek Halke- si reisinin evinin nerede olduğunu dü. şünüyorlar, düşünüyorlar, fakaf, bir tür lü bulamıyorlar, ”.. Artık uykusu ve saatlerce dolaş. maktan bitkin bir haldeyiz, imdadımıza bir maballebici yetişiyor, Halk mahalle. bicisi Ozman, halimize Jacıyor, dük smm kaldırımına bir kaç sandalye Gi kartyor, oturuyoruz; etrafımızı yollarda gezen sporcular alıyorlar, Fakat konuş. mağn bile takatimiz yok.. - ». k Bu onada nasi el du hilmivorum, birisi yanımıza geliyor ve İlk defa kabul edilmediğimiz İzmitin on lüka otelinde yerlerimizin hazır ol. duğunu söylüyor. Koşa koye gidiyoruz. yarışlarmda seyirciler ve sereni Mr rap Gülünç, hem de feci bir hikây deniz festivalinde misafirlerin başına gelenler ? “Akşam, akşam,, âvazeleriyl€ ' mi açıyorum ve korka korka atime bakıyorum, Saat herÜ£ sekizi... Derhal kendimi toplueyo” mitli gazete omüvezzileri Akşam gazelesini satıyorlar, gün evvelki değil, o günkü g » 4 Sant 10 da İstanbullu sporcu türk heykeline çelenk koyae8! tün gençler Halkevinde top 9 kafile hareket ediyor, önlerini” bando; o muzkacılara dikkat hepsi tanıdık simalar,. Biraz daha dikkatli bakmes » bir gece eyvelsi arayan - mahalle bekçileri oldü rüyorumu 1 izimle be ... Öğleye doğru, memleketimi! krom fabrikasının temelatmâ yapılıyor, saat 13 de belediye £i da yemek yiyoruz, hava mütl Garsondan buz istiyoruz, ada sert yüzümüze bakıyor ve “Bü” buz istenir mi?,, diye gikişmyor. yorum, İzmitte buzlu su acgl Saatle içilir?.. *. Biltla» gece uyumamış #potcularnmı iştirakiyle kay yapılıyor. Organizasyon ne kadar horba'© cihet o kadar mükemmele © sızılıya meydan verilmeden nlhayetleniyor. » . 4 Gece Yavuz, davetlilerle do” tanbullu ve İzmitli bir çok insani yük harp gömimi eğleniyo İzmit festivalinde - hiç bir yeti olmadığı halde - spor resini kusursuz ifa etmiş hir eşine, bu eğlenceyi (1) hazırisi birinin zevcesi şöyle söylüyor: * — İzmit festivali fevkalâde Zil mi kardeşim! İstanbullu bayan guyri ihtiysf — Evet İstenbuldan geleri nuçurken, onların “İzmit festi rümüzün sonuna kadar unu” gız (1), dediklerini duydum, veriyor, si .. Saat 23,30 bizi İstanbula Kavu? olan tren İzmit istasyonundan * rkon bütün o pencerelerde ; ridaları yükseliyor. Herkes nefes slmaktadır. *.. Sahilden ilerliyen trenin bir © da umatör bir caz mütemadiye' kömpattimanımızın penceresi tabı seyrederken güzel tangolar “© TUZ... Gecenin ilerlemiş saatine yuklıyanlar sayılacak kadar 4” vet yeri tanıştıkları, fakat bar” 7 yet çekmeden doğan samiriy© cak ahban oldukları yeni dost nakasaya dalışlar... İm Saat sabahin iki buçuğu Hr? dan Kalkan Akay vapurunds' Uykusuzluğa rağmen herkef yalnız Ta çilnkü o gazete! forla malümat vermiştir « uyumayı: düşünmekte, nitekim. da hafiften kestiriyor;. A. Fuad de ona takılma! defasımu sabreden Talât nif ği rini açarak bağırıyor: Ki e. — Bak beni kızdırma “İns t8 bir festivale daha gidersin kizar ederim ha!,,