23 Eylül 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 18

23 Eylül 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 18

| * Şehrimizdeki bütlin ilk tedrisat müesseselerinin ilk teşrinin üçünde ted. risata başlamaları hususundaki karar hilâfma olarak bazı Ermeni ve Musevi | mekteplerinin eylülün on beşinde ders- İ lere başladıkları görülmüş ve bu mek. teplerin meş'ulleri hakkında takibata geçilmiştir. * Dahiliye Vekili ve Parti Genel Sek- | reteri Şükrü Kayanm yeni inşa edilen Halkevi binasının açılma merasiminde bulunmak Üzere bugünlerde Kastamo. nuya gideceği haber verilmektedir. * Milli Müdafaa Vekili Kâzım Özalp şehrimize gelmiştir. * Beynelmilel Ticaret Odası Relsi Mr. Vatson ile refakatindeki zevat An- karadan şehrimize dönmüşlerdir. * On ay evvel Cibalide nişanlısı Hali, deyi iki yerinden ve araya giren Hü- samettin isminde birini de bir yerinden yaralayan Mehmet dün $ sene 53 gün ağır hapse mahküm olmuştur. * Kemerburgaz nahiyesinde hayvan sergisi diin Belediye Reisi muavinlerin. den Ruhi tarafından âçılmıştır. * Gümlükler Umum Müdürü Mahmut Nedim teftiş için İzmire gitmiştir. * Etrüsk vapuru Mersine ilk seferini İni ayın 27 sinde yapacaktır. *'Türk Tarih Kurumu Asbaşkanı Prof. Afet dün Edebiyat Fakültesinde tarih Şubesinin İtntihanlarında bulunmuştur. * Standart Oylin Zarli vapuru dün sis yüzünden Kankcada Hayri kaptanın yalısının rıhtımma çarpmış, rıhtımı yik. miş ve binada da bazı hasar yapmıştır. * Üsküdar fakirlere yardım kurumu cemiyet manevi şahsiyetinin Partiye bağlanmasına karar vermiş, nizamname bu şekilde tadil olunmuştur. * Sultanahmette Şehit Mehmetpaşa camiinin tamirine başlanmıştır. * Belediye, menba suları kaplalnın ağzında bulunan kapsüller İçin yeni bir tip seçmiştir. İnce alminyomdan olan bu yeni tip elle açılabilir şekildedir. Bunlardan iki buçuk milyon âdet hazır- İanmaktadır. z DIŞARDA * Koburg'da babası Kral Ferdimenda yaptığı ziyaretten dönen Bulgar eralı Boris dün Stisseden Berline gitmiştir. Kral istasyonda müsteşar Vörman, Pro. tokoldan başkonsolos Şubert, Bulgaris- tan orta elçisi Draganof ve diğer zevat tarafından karşılanmıştır, * İtalyada beynelmilel Bari şark fu, &rı dün akşam kapanmıştır. * Mısır Harbiye Nazırı bugün Lond- radan hareket edecektir, * Azjantinde hükümet bütün muvaz. af ve ihtiyat orduyu doğrudan doğ- ruya hükümetin idaresi altma alan ve harp halinde kadınlar için 18 yasından ve erkekler için de 16 yaşından itiba, Yen askerlik hizmeti ihdas eden bir ka- Bun lâyilaşmı Meclise vermiştir. Oyunda kavga 12 Yaşında bir kız 11 yaşındaki o arkadaşını taşla yaraladı Fatihte 12 yaşında küçük bir kız 11 yaşındaki bir erkek arkadaşını taşla ba” Şından yaralamıştır: Zeyrek caddesinde 8 numarada otu - rân Mustafa oğlu 11 yaşlarında Haş- met ile ayni sokakta oturan 12 yaşla . rında Vahide (Oiki mahalle arka- daşıdır. Bu iki küçük daima sokakta beraber oynarlar. Dün gene sokakta bu- luşan bu iki yaramaz, oyunları eanasın- da biribirlerine kızmış olacaklar ki kay. gaya başlamışlar ve Haşmet Vabideyi dövmeğe başlamıştır. Fakat gözü kararan Vahide de bir an Haşmetin elinden kurtularak yerden büyük bir taş kapmış ve Haşmetin ka- İasına atarak onu kanlar içinde yere yur varlamıştır. Haşmetin feryadına ko « yanlar derhal tedavi altna almışlardır. Küçük carih hakkında tahkikat yapıl - maktadır. Bir amele toprak altında kaldı Dün Erenköyünde bir amele toprak altında kalarak ağır surette yaralanmış" tır. Erenköylinde Bağdat caddesinde Kö- seleci sokağında oturan Muş saylavı Şükrünün bahçesinden denize açılmak. | ta olan su yolunda çalışan usta Koço Poyraz İ GEMİSİNDE HER KES 8a LANA ANİ» NIN SAFAAN İLE MEŞ- / GÖLDÜ BALI Kaderin çok garip bir cilvesi İstanbul - Edirne yolundaki otobüs kaza- sında ölen dişçi, bir hafta evvel bize ayni yolda vukua gelen bir otomobil kazasını haber vermiş ve süratten acı acı şikâyet etmişti Kazaya sebebiyet verdiği Iddla edilen hususiotomobliin sahibi tevkif olundu İki gün evvel, İstanbul * Edirne yo. lunda çok feci bir kaza olmuş, devrilen bir otobüste bulunan 22 yolcudan biri ölmüş, diğerleri de yaralanmışlardr. Kazada ölen, Edirnekapıda diş dok- torluğu yapan Übeyddir. Hâdiseden sonra ilk gelen haberde ölünün ismi Ke- mal diye bildirilmiş, fakat sonrâdan bu isim yanlışlığı düzeltilmiştir. 'Bu feci kazaya kurban giden doktor, gazetemizin daimi karilerindendi. Ve Bu acıklı ölümü bize garip bir tesadüfü hatırlatmıştır: Doktor Übeyd, sıksık bazı işleri için Edirneye gidip gelmektedir. Evvelki hafta salı günü de Edirneden İstanbula dönerken yolda bir kazanın şahidi ol muştur. Bu hâdise, gazetemizde o 2x“ man yazdığımız gibi, peynir yüklü bir kamyonun bir virajda yolun kenarında- ki hendeğe düşezek devrilmesidir, Bu- nu gören ve yaralı şoförü bizzat kendi otomebiline alarak Silivriye kadar geti. ren doktor, o gün hemen bize telefon etmiş, ve karşılaştığı bu vak'ayı bildi - rerek, otomobil ve otobüslerin bu yol- daki sür'atlerinden de acı acı şikâyet etmişti, Garip ve âcıkk tesadüfe bakın ki, doktor bu hâdisenin cereyan ettiği sa- k gününden tam bir hafta sonra -ve gene salı günü * hemen hemen ayni mevkie yakm bir yerde sür'at yüzün- den ileri gelen feci otobüs kazasına kurban gitmiş bulunuyor. Buna ancak, kaderin garip bir cilvesi demekten ken- dimizi alamıyoruz. Diğer taraftan otobüs kazası etrafın. namındaki amele toprak ve duvarın çökmesiyle 2,5 metre derinliğindeki çukurda gömülü kalmıştır. Etraftan yetişenler Koçoyu baygın bir balde di- ri diri gömüldüğü bu mezardan çıkar * mışlar ve derhal Haydarpaşa nümune bastahanesine göndermişlerdir, Bir kumarhane basıldı Dün gece saat 23,30 da Beyoğlunda Koloğlu sokağında bir kumarhane ba- sılmıştır. Kumarhane clarak işletilen yer, bu sokakta Sabit isminde birinin evidir Burada en meşhur sabrkal; kumarbaz * ların her gece toplanarak oyun oyna - dıklarını haber alan ikinci şube üçüncü kısım memurlar: bir müddettenberi ta» rassuda başlamışlardır. Nihayet dün gece evin kumarbazlarla dolduğu bir zanmanda âni bir baskın yapılmış ve © yun oynanan salona giren memurlar or” talığın kumar levazımı ve patâlarla do Iu olduğunu görmüşlerdir. Oyun masası altında iki büyük ta * banca bulunmuştur. Suç üzeri yakala * han kumarbazlar Hasanaki, Boğos, Ha- mid, Abdurrahman, Hüsnü, Osman, Mansk ve Mehmet isimlerinde sekiz kişidir. Ortada 200 liraya yakın para bulünmüş, ayrıca kumarbazlarm üze * rinde de mühim pâra ve kumar â#letleri rühur etmiştir. Bir zehir satıcısı yakalandı Kaçakçılık bürosu memurları dün Kazlıçeşmede bir seyyar zehir satıcısı da Edirne müddelumumiliği ehemimi * yetli tetkikat yapmaktadır. 21 yaralı * dan altının ağır yaralı olduğu anlaşıl mıştır. Müddelumumilik kazaya sebep olari hususi otomobilin sahibi Mecdi Seleni tevkif etmiştir, Yaralı olan otobüs ş0. förlü de isticvap edilmektedir. Kaza he- men bütün Trakya havalisinde heyecan uyandırmıştır. Hâdise sırasında, otobüsün arka te kerleğine çarparak kazaya sebebiyet verdiği iddia edilen husus! otomobilde bulunan Kâzım Ürgüplü şunları söyle- mektedir, “— Benim bulunduğum hususi oto mobili Selen Şirketi mlldürtü Mecdi Se İen idare ediyordu. Yanımızda bir de müfettiş vardı. Otobüs bize Çekmece - de yetişti. Biz Silivride bir müddet durduk. O yoluna devam etti, Bir müd- det sonra biz tekrar ona yetişerek geç” tik. Fakat ikinci defa gene Çorluda durduğumuz zâman otobüs gene bizi geçti. Biz hareket ettikten sonra yolda tekrar karşılaştık. Ve onu geçerek iler- İedik. Lüleburgaza yaklaşırken su el mak için gene durmuştuk ki otobüs biiz bir daha geçti. Arkadan yetiştiğimiz zaman yol istedik, verdi. Fakat biz ge. çerken otobüsün ön tekerleği bizim ar ka tekerleğe çarptı. Yüz metre İleride yoldan çıkmak suretiyle durduk. Bu çarpışma neticesinde otobüs devrik © Dün Kültür Direktörlü- ğünde bir toplantı yapıldı Dün kültür direktörlüğü se ve orta okul direktörleri bir toplantı yap- mışlar ve bu senenin sınıf ve talebe va. ziyetleri etrafında görüşmüşlerdir. Bu sene lise ve orta okul sınrflarınm normal) bir şekilde olmasma bilhassa ehemmiyet verilmektedir. ER aaa yakalamışlardır. Bu kaçakçı, Mustafa kolundaki esans şişeleri ile bilhassa 2- melelerin çok bulunduğu o mubhitlerde dolaşmakta ve bunlara gizlice esrar ve eroin satmaktadır. Dün de memurlar, Mustafayı bu civardaki bir fabrika ame- İelerine esrar satarken yakalamışlar - dır. Yapılan araştırmada Mustafanm pantalon, ceket ve yelek ceplerinde 20 paket esrar ve eroin bulunmuştur Kamyonla tramvay şarpıştı Bu sabah Fatihten gelmekte olan 144 numaralı Harbiye * Fatih tramvayina Beyazıt elektrik idaresi önünde 4106 numaralı kum taşıyan bir kamyon çarp mış, tramvayın kap: demirleri kopmuş” tur, Mahküm olan hırsız! Şehrin muhtelif semtlerinde ve bil. hassa Beyoğlu civarında bir çok hırsız- Uk yapan ve son defa Sabrinin apartı- manımdan fincan zarfları ile terzi Fran. çeskonun dükkânından ütülemek baha- nesiyle bir iki pantalon çalan Akif is- minde bir hırsız, dördüncü asliye ceza mahkemesi tarafmdan 3 ay hapse, iki Ay emniyeti umumiye nezareti altında bulundurulmağa mahküm edilmiştir. NA AVINDA oturanlar evlerinden Böylece yağmu kazaların önüne Son yağmurlar vefırtma esnasmda gebrin muhtelif yerlerinde bazı harab binalar yıkılmış ve işin fenası İnsanca da zayiat verilmiştir. Tocaslife şayan olan bu hal az çok yağan bir yağmur ve kuv- vetlice bir fırtınadan sonra birçok defa, lar görülmektedir. Belediye teşkilâtı bu gibi maili inhi - dam veya muhtelif sebeblerle tehlikeli binalara dalmi şekilde dikkat etmek va- zifesiyle mükellef bulunmakta ve bu gi- bi yerler yıktırılmaktaysa da son hâdi - selerden sonra şehirde sıkı bir tarama yapması ve en ufak bir tehlike görülen yerlerin tahliyesi için tebligat yapılması ni ve sonra da tahliyesi cihetine gidi. mesi belediye şubelerine bildirilmiştir. Bunm Üzerine şehirde yeniden sıkı bir köbtrol yapılmağı başlanmış ve birçok | | Tehlikeli (binalarda belediyece çıkarılıyor r ve fırtınalarda geçilmiş olacak tehlikeli *binalar için bir hafta mühlet verilmiştir. Tehlikeli görülen binaların derhal tab- liye edilmesi sayesinde son fırtma v8 yağmurlarda Beyandda yikılan eski bir konakta büylk bir falan önline geç” miştir. Oda oda kiraya verilen bü konak- ta tahliye edilinceye kadar eli nüfus vardr. gp Memur ve müstahdem aranıyor Bir muhasib, bir daktilo, bir depo me. muru, bir telefoncu ve bir büro garso- nuna ihtiyaç vardır. İstiyenlerin muh- tasar tercümelhalleri, tahsil derecole- ri, ve bir adet feotoğraflarile İstanbu! 743 posts kutusuna müracaatlar!, ERE YEDE ENZR Taksim Belediye Bahçesi Alaturka kısmında Film yıldızı FLİFLA mw Muvaffakiyetle devam ediyor. Tel. 43776 İSTANBUL HARİCİ ASKERİ KITAATI Hepsine 15,7 lira fiyat tahmin edi. len 90 adet kablo arka tezkeresi 800 kab” lo dolabı 100 adet çevirecek kolu ve 50 çift kablo askı tertibatından ibaret dört kalem muhabere malzemesi kapalı zarfla eksiltmeye (konulmuştur. OEksiltmesi 30-9-988 cuma günü saat 11 dedir. Şart- name ve nümüneler komisyonda görülebi İir, İlk teminat 1185 buçuk liradır. Eksilt, meye girecekler kanuni teminat ve 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde yazılı belgelerle birlikte teklif mektupla” rını eksiltme saatinden behemehal bir sa” at evveline kadar Ankarada M.M. Vekâ- leti satmalma komisyonuna vermeleri, (395) (6343) pad Bskişebir Tayyare meydanmda yaptı- riacak uçuş yolu kapalı zarfla eksiltme. ye konmuştur. Tahmin edilen bedeli 283,870 lira olup ilk teminat parasi 21290 lira 25 kuruştur. Ekelitmesi 12 Uktoşrin 925 çarşamba günü saat 15 ed yapılacaktır, Şartnamesi 21 lira 30 kuruş mukabilinde M, M, V. satmalma komis- yonundan almır, Bksiltmeye girecekle « rin 2490 sayılı kanunun 2, 3 üncü madde- lerinde istenilen vesalkle teminat ve teklif mektuplarını ihale günürden en goç bir saat evveline kadar Ankarada M. M, V. Satmalma komisyonuna vermele- ri. (440) (6673) .. 5 kuruş 29 santim fiat pahalı görülen Pınarhisar 770 ton yulafı yeniden ek- siltmeye konulmuştur. Ekelitmesi 18-10. 908 saat 17 de kapalı zarfla yapılacak- tar. Muhammen bedeli 40,425 lira, ilk te- minet: 3032 liradır. Zarflar saat 16 ya kadar almır. Taliplerin bildirilen gün ve saatte Vizeda Satınalma komisyonunda / hazır bulunmaları (51) (6758) EN 111,000 kilo fabrika ununa teklif edi- len fiat gali görüldüğünden tekrar ka - palı zarf usulile 10.10.9938 Pazartesi gü- nil saat 10 ör Beytüşşebap Satmalma ko- misyonunda yapılacakır. Muhammen be- deli 20.900 lira, ilk teminatı 1,581 Jira- dır, İsteklilerin belli gün ve saatten bir saat evvel teklif mektuplarıyla tabur #8- tınalma komisyonunda bulunmaları, (460) (GEN Hepsine tahmin edilen fiat 20.000 İirs olan Ankarada Umum sıhhiye deposunda yaplırılncak harp paketi imslâthanesi makina ve tesisatı işi kapalı zarfla ek- silmeye konulmuştur. Eksiltme 9-11-998 çarşamba günü saat 15 de Ankarada M. M, V. satmalma komisyonunda yapıla» caktır, İlk teminat 1500 lira olup şart- namesi M. M. V. satmalma komisyonun- da görülebilir. Eksiltmeye gireceklerin kanuni teminat ve 2400 sayılı kanunun 2, 3 Üncü maddelerinde yazılı belgelerle birlikte teklif mektuplarmı eksiltme sa atinden en az bir saat evvelina kadar Ankarada M, M. V, Satmalma komlsyo- nuna vermeleri. (o (443) (o (6708) 2000 adet battaniyo kapalı zarfla ek- silimeye konulmuştur. Hepsinin tutar! 15000 lira ölüp ilk teminat 1350 Jiradır. Eksiltmes! 12-10-8398 çarşamba günü 88- at 16 da yapılacaktır. Şartname evsaf ve nümünesi her gün komisyonda görülebi- lir, İsteklilerin ihale günü ihale saatin - den behemehal bir saat evvel kanunu5 2, 3 maddelerinde yazılı vesaikle birlikte Ankarada M. M. V. satmalma komisyo nuna teklif mektuplarını vermeleri. (449) o (6712) ,