23 Eylül 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

23 Eylül 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

Taze yumurta i — Lokantada gördüğüm yemeklerin hiçbirisini görüm tutmaymca yağda iki Yumurta istedim. On beş dakika kadar Botra garson yağda pişirilmiş bir tek Yumurta getirerek özür diledi: — Affedersiniz. Bir tane katmıştı. Yumurtayı yemek üzereydim ki ya - Murtanm beyazı üzerinde görü lekeler dikkatimi çekti: — Garson, bunlar ne? yon izahat verdi: yumurta kırmıştık. Fa, kat baktık ki biri bozuk, onu çıkardık. Bağırdım, yumurta götürdü ve biraz | Ahçı müthiş şirebil yumurta pi — Vw Wkarpinleri alıyorum. Ayağıma tıpatıp geldi. — Pardon bayan; ayağmızdaki iskar- Pinlerin kutusudur. Terakki Ormanda iki tsvşan arasında: — Yahu, bizim komşunun kızı ne ol- du? — O aldı yürüdü maşallah! İ muvaffak oldu, Hayatta şimdi Beyoğlu mağaza. larından birinde #anğar? Polis (komisere) — Bü adam bir elek- İrik direğinin arkasına gizlenmişti! — İngiliz karikatürü — Tehlike — Dün başımdan bir kaza çoşti, Ölüm tehlikesi atlattım. — Ne oldu? — Sıva yaparken otuz metrelik bir Merdivenden düştüm. — Maşallah bir şey olmamışsın? Nasıl oldu bu mucize? — Otuz metrelik merdivenin birinci basamağından düştüm de ondan... İfaiyo neferi — Bayan! baynn! sieşle Oynuyoruz! — İngiliz karikatürü — — Bulunduğu yerin etrafını boyadık. Ne yapalım, çok müm adam, nasıl ona “çekil” diyebilirdik? 'r sene hapis Ayvukatma vaadetmişti: — Beni bir sene bapitle kurtarırsan sona 500 lira var. Dava başladı, devam etti ve maznunun filhakika bir sene hapsine karar veril- di. Avukat, müekkilini hapishane hücre- sinde ziyaret ett. Mahküm: — Heşekkür ederim. Dedi. yı hak ettiniz. Oğluma şu kâğrtla müracaat ederek parayı alırsmz Avukat cevab verdi: — Hakikaten parayı hak ettim. Çok uğraştım doğrusu, Delil olmadığı için he- rast edecektiniz, arzunuzu yerine geti . rip alzi bir sene hapse mahküm ettir - mek için akla karayı seçtim! Beş yüz lira ML — Ne? bu yasta miyor musunuz? Çilek Çileği tarlasında ilk defa görüyordu. k biridir, nin yap- wora me, Alâ yürümesini bil. Gitkırıldım, dünyaden ba! Tarlada çalişan adamları tığı işi hayretle seyrett beri rakını yenemiyerek 80 — Çileklere ne ko; — Gübre, — Gübre mi? — Evet, beygir gübresi... — Siz çileğe gü du: runuz? re mi korsunuz? — Evet. Yüzünü is'ikrahla buruşturdu. — Tuhaf şey! halbuki biz toz şeker ve bazan krema koruz. Bay kedi — Sevsilim, balayımızı &e- çireceğimiz Kanarya adalsımda kimbilir bizi ne ziyafetler bekliyor! — Felemenk karikatürü — Amerikan fıkrası Bob, Tom ve Conni İsimli üç İsgiliz, üç viski bardağı Karşısında, düşünc, © dalmışlardı. Uzaktan bir otomobil motörü gürültüsü işitildi, sonra uzaklaştı ve kay: boldu. Aradan bir saat geçti. Bob mırıldan » Ri — Ford motörlü olduğu belli. Bir anat geçti. Tom itiraz etti: — Hayır, Şevrole! Bir saat geçti. Conni ayağı kalkarak seri Ikinci küme lik maçları kümenin musabakalarına de » birinci kümede olduğu gibi - 2 teşrini evvelde başlanacaktır, On klübün iştirak ettiği ve iki devre olarak yapıla cak olan bu lik fikstürünü tanzim etmek Üzere dün akşam klüp murahhasları mın takada toplanmış ve programı şöylece tesbit etmişlerdir? BİRİNCİ HAFTA Anadoluhisar — Fener Yılmaz Beylerbeyi o — Anadolu Kasımpaşa (o — Galata Gençler İKİNCİ HAFTA Boğariçispor — Eyüp Ortaköy — Altınordu Karagümrük — Davutpaşa ÜÇÜNCÜ HAFTA Karagümrük — Anadolu Anadoluhisar — Davutpaşa Kasımpaşa o — Eyüp DÖRDÜNCÜ HAFTA Ortaköy — Gaâlta Gençler Beylerbeyi o— Fener Yılmaz Boğaziçispor — Altınordu BEŞİNCİ HAFTA Kasımpaşa o— Altınordu Anadoluhisar — Anadolu Karagümrük — Beylerbeyi ALTINCI HAFTA Davutpaşa (O— Fener Yılmaz Boğaziçispor — Ortaköy Eyüp — Galata Gençler YEDİNCİ HAFTA Kasımpaşa O— Ortaköy Anadoluhisar — Beylerbeyi Anadolu — Davutpaşa SEKİZİNCİ HAFTA Karagümrük — Fener Yılamaz Altmordu — Eyüp Boğaziçispor — Galata Gerçler DOKUZUNCU HAFTA Kasımpaşa o— Boğazi"ispor Anadolu — Fener Yılmaz Anadoluhisar — Karagümrük ONUNCU HAFTA İkinci Beylerbeyi o — Davutpaşa Altınordu — Galata Gençler Ortaköy — Eyüp Tenis maçları T. S. K. İstanbul Bölgesi tenis Ajan. lığından: Geçen hafta yağmur dolayısile tehir edilen küplerarası tenis müsabakaları. na bu cumartesi ve pazar günleri de, vam edilecektir. ı Program: 249 cumartesi saat 14 de Fener- Bahçe . Güneş karşılaşması, Güneş kort larında, 25—9 pazar saat 9,30 da Fenerbah- çe . Güneş karşılaşması Fenerbahçe kortlarında, 1-—10 Cumartesi saat 14 de Güneş - 'T. Dağcılık karşılaşması Güneş kortla. rında, 2—10 pazar saat 9,30 da Güneş T. Dağcılık karşılaşması 'T. Dağcılık kort- larında, Klüpler takımlarını hazırlayıp cuma günü akşamına kadar Ajanlığa verme. leri rica olunur, Duhuliye serbesttir. Yamanlar İzmir (hususi) — Pazar günü Alsan; cak sahâsı zevkli ve heyecanlı oyunlara sahne oldu, Limanımızda bulunan şanlı Yavuzumuzun futbol takımı da Yaman ar spor takımı ile karşılaştı. Ve zevkle seyredilen güzel bir oyundan sonra Ya” vuz takımı 3-2 galip olarak sahadan ay- rıldı, Bu oyunun umumi manzarasını göz önüne getirecek ol şu neticeye vara” cağız. Yavuz takımı antrenmansız olma" sına rağmen şuurlu oynadı. Ve © birinci devrede rüzgâr aleyhine oynıyan Yaman lar takımını vole paslarla tamamile yor” Eskişehir bisiklet- çilerin'n turnesi Es“fşehir, (Hurust) — Bölgemize mensup üç bisikletli genç 1550 kilo - metre tutacak büyük bir yurt gezisine çıkmışlardı. Hasan Demircioğlu,, Em - rullah Gürel ve Faruk Bilinli adında- ki bu üç genç Kütahya ve Afyona uğ- ramışlar, oradan Uşak'a geçmişlerdir Gençler İzmir, Alaşehir. İzmir, Ber- gama, Balıkesir, Bursaya da uğrıya - caklar ve gezilerini tamamlamış ola - caklardır, Eskişehirli gençler uğradıkları yer- lerde. gençlik ve spor teşekkülleriyle temas etmekte ve büyük dostluk gör mektedirler. Bu seyahat sporcular için çok istifadeli olmaktadır. Resmimizde bu üç müteşebbis bi - sikletei görülmektedir. i Yavuz futbol takımı Yaman. arı 3 - Z yeni Yapuzun futbol takımı du. Ve bu suretle Yamanlar ikinci devre de rüzgârla beraber (oynadıkları halde Yavuz gençieri rakiplerine fazla akın yap lar, Bilâkis muntazam ve seri & rla rakip takımın müdalaasını karış” tırdılar ve 1-0 mağlüp vaziyetinden kur tularak yirmi dakika zarfında 31 galip vaziyete geçtiler. Yamanlılar ancak oyu” nun son dakikalarında biraz gayret gös“ terdiler ve bir gol daha atmakla mağ'ü biyetlerini tahfii ettiler, Yamanlar tar mına gelince: ci devrede rüzgâr mey hine oynamasına rağmen güzci oynadı ve devreyi 10 galip olarak bitirdi. İunci devrede de anlıenmansılılık oOyüzün.en bütün hatları bocaladı ve tırsattan İst. de etmesini bilen Yavuz takımı pü.uz" güz ve güzel bir galibiyet kazandı. Bu w yunu idare eden bölge kâtib o Muslwla halkevleri maçlarında görmüş olduğu teç cübe sâyesinde bazı hakemlerimize nu mune teşkil edecek bir idare gösterdi. Takımlar şu kadro ile oynadılar: Yoyuz' Ah, Cemal, Feyz, Bild, Fethi, Nıgi, Enver, Hakkı, Adnan, Kâmil, Ke nan, Yamanlar: Mazhar, Hakkı, Hasan, AN Süleyman, Akmet, İlyas, Asım, Hidayet, Rıdvan, Hikmet. Süjeymaniye bin 28 inci yıldönümü Bu hafta merasimle tes'it edilecek Süleymaniye Spor Klübü Başkanlı- ğından: Klübümüzün 28 nel yıldönümünü kutlama merasimi 25—9—938 pazar günü saat 12,30 da Veznecilerde Üni. versite eczanesi karşısındaki klüp mef- kezinde yapılacaktır. Aynı gün saat 15 de klübümrüzün yeni yaptırmış olduğu Şehreminindeki stad açılacaktır. Bu münasebetle matbuat futbol takı, mile klübümüz mütekait futbol takımı arasında saat 15,30 da bir musabaka ve Galatasaray birinci futbol takimile kki- bümüz birinci futbol takımı arasında saat 16,30 da bir musabaka icta edile, cektir, Dikkat: (Stat Şehremini tramvay te, vakkuf mahallinin sağında hastane ci. hetine giden parke cadde Üzerinde ve tramvay tevakkuf mahalline iki e? kalık mesafededir.)