17 Temmuz 1940 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

17 Temmuz 1940 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

4 HABER — Akşam Postan Bütün gazina ve içkili yerlerin! TEMMU tabi oldukları yeni tarife (Baştarafı 1 incide) Diğer israftan — kalkın ise yeni tarifelerden hiç hs çek eğlenco yerlerinde de yeni ta. Tifele aykırı olârık halktan nis. pelsiz surette fazla para simmnkta devam edilmektedir. Bazı kurmaz ve kilebaz patronlur, halkı ve hst. *A belediye menurlarını kandır * mak için türlü türlü çarelere baş. vurmakta va bunları halkın eebin- den guyrimeşru şekilde birkaç pa- ra koparmak için her an tstbiktan geri durmamaktadir. İETSAT MÜDÜRÜNÜN BAŞIN DAN GEÇEN HADİSE Bi şekilde tatbik edilen oyun. lardan en mühimmi iş meydim Çıktığı zaman kabahati garsona yüklemektir. Bu şekilde bir hâdise bizzat belediye iktisat müdürü Saf- etin başından geçmiştir. Goçan pa. zar güyü Boğeziçinde teftişe çıkan ikürat müdürü bir gazinoya otur muş ve garson © kendisinden tâbi oldukları yeni tarifeden çok para istemiştir, İktesrt müdürü hiz sesini çikar, mamış, yelniz patranu görmek İs- tediğini bildirmiştir. Patron geldiği saman ik'ımat müdürünü dörhal ta. numiğ va ilk evvelâ bir şaşkınlık geçirdikten sanru birdenbire gar * sonln Üzerime atılarak: e Wipe mi farla para istiyor. sun Ben sana seki siki tenbih et- medim mi. Sen herim başımı Ya kacaksm!,, diyerek sahte bir tile” det göstermek suretile işi ört bas etmek istemiş, garsonu döğmeğe bile kalkmıştır. Fakat tabiatile ken diziri kurtarmak İçin patronun yaptığı bu sahte harekete Iktisat müdürü aldanmamış ve derhal ma. hall kaymakamı çağırarak alinan | kararla gazino ilk defa olmak üze- re Üç gün kapatılmıştır. HALK BELEDİYEYE YARDIM ETMELİDİR Gazino ve içkili lokanta sahitle. inin belki bunu benzer daha bir gok kurnazca hareketleri vardır. Halkım bütün bunlara aldanmaması Ye nar&de olursa olsun yeyip içtik. ten sonra hesap göredeği zaman muhakkak suretle belediye tara - İwdan tasdikli yeni tarifeyi iste . mesi lâzımdır. Belediye iktmat mü“ dürü Saffet bu hususta gunları söy, demektedir: *— Biz elimizden gelen her şeyi Yapıyoruz, Fakat buna mukabil eğ- İence yerlerini işletenler en kü - gük vesile ve fırsattan islfadeye kalkıyorlar. Her masa başmda he sap görüleceği saman bir belediye memuru bulundurmağa imkân yok. tur. Biraz da hulk vereceği para. um nertye gideceğini hesaplamalı- dır. Tasğikli tarifeyi öztemek ve ancak hak olan parayı ödemek lâ“ xandır. Halkımız bunu bir prensip Yapmalıdır. Halkın kostrolu olmaz İYON kuruş sa belediyenin her türlü kontrolu bu İşe kâfi gelemiyecektir. Halk kendisin» tasdikli tarife göster mek istemiyene para vermemeli ve onu derhal polise ve ilk göreceği bir memura haber vermelidir. Bunları yazârkten sonra herke - sin bilmesi ve hattâ keserek cehin- da İkişmması icab eden otel, gazino ve diğer eğlence yerlerine alt be” lediyenin tatbikma geçiiği yeni tz. rifeyi azağıda aynen yazıyoruz. Herkesin bu tarifeye bakarak git” tiği yerde kaç kuruş vereceğini he, saplaması da kolayca mümkündür. Bumu yanmda taşımıyanlar yukar da da yazdığımız gibi oturdukları yerlerden muhnkkak surette tax * dikli tarifeyi istemeli ve bunu her Vatandaş kendisinin bir hakkı o- larak çekinmeden yanmalıdır. An - cak bu suretle emaiyetimizin sel istimal cöllerik cebimizden fazla para alınmasına möni olunabilecek, tir. GAZİNO VE LOKANTALARIN SINIFLARA GÖRE TARİFELERİ Relediye tarafından ayrrldıkları sınıflara, göre, ücret tarifeleri tes- ve edilen içkili gaziko ve lokanta” ar ir? LÜKS YERLER Parketel, Tokatlıyan öleli (Trab yadaki dahli), Perapslas oleli, Su. adiye garinese, Bebek Palas gözi. nosu, Canlıbalık gazinosu, oGalâta yoleu salonunun mahsus lokantası, Yukardaki ler belediyece 1045 sınıfa ayrılmışlardır. Bursda galgısız zamanlarda: Cay, kahve, gazoz, iimönata 28, çikolata, dondurma $$ kuruştur. Çalgı heyeti bulunduğu takdirde ve çalgı heyetinin çalıştığı zaman larda ve çalsı heyetine Münir Nu. rettin, Hamiyet, Safiye, Muallâ gibi memleketin tanınmış sanatkârları dahil olduğu zamanlarda: umuma Çar, kahve, girer, limonata, çi. dondurma 50 kuruştur. Lüks yerlerde tabildot da mecburi Su ve ekmekten başka tabildotta birinei kanta: Mevsi 7 ördösr; ikinci kapi vuk üçüncü kapta: Pilâv, maker. sa, hörek, sebze ve gin: cü kapla: Meyva, kompos'o ve $ talardan biri baliman 4 kaptan mi teşekkil tabildot için lüks yerlerde zaml fsrile | fiyatı tes. bit edilmiştir. Eğer mürssesede Da. imf Encümen kararınn 10 uncu maddesinde tasrih olunan evsafta çalgı heyeti İulinursa (yevmi çak Ri masrafı 35 liradan aşsğr olmuyı ve asgari beş kişilik çelm heyeti wılandaran yerler), çalgı heyetinin calıştığı zamanlarda tabildot fiyat larına yözde 25 zam yapabilecek. lerdir. Yani o zaman tabiidol ücre“ Vi 100 kuruş yerine 128 olarak öde necektir, BİRİNCİ SINIY YERLER Beyoğlr İkozasında: o Nuvotni, Kristal, Abdullah efendi lokantası Belvü bahçesi, Küçük Gillik ga- zinosu, Tepebaşı belediye bahçesi, Narin lokantası, Rejans lokantası, Sadi salonu, Beler Jokantası Degüs slasyon lokantası, bahçesi, Tür. kiye İçkili lokantası, Tokatlı, Cum buriyet lokantası, Koditöy knzasınelr! Fenerbahçe" deki Belvü, İnci, Caddebostan gazi vosu, Modu gözincs. çorba ve erhsali deri, Aknıtıburnu Ma Eminönü kazasında: Bakırköy | kazesinde: Palas, Florya gazinosu, kuzinosa, Üsküdarda: Salacak Küçük su gazinosu, Seriyer kazasında: Beyaz park. kasasında: > Büyükada landit palas, Akasya, Se. lek, B. Ada Plâj gazinosu, Luna park, Renri Akdağ gazinom, Sü” mer, Foçya, Lizorun gazinosu, An kira palas, Çankaya, Turing, Or. man, Heybeli plâğı, Yukarıdaki yerler belediyece birinci sınıfa eyrılmıslardır. Bura, dn dalgısız znmanlarda: Çay, kalir ve, gazoz, İimönain 10, çikolala, dondurma 15, şişe bira 45 kuruştur. Daimi Ew jen körarnın 10 uncu maddesine uygun vasıfla çalgı heyeli bulunduğu takdirde ve çalgı heyetinin çalıştığı raman- larda; Çay, kahve, gorbz, limonata 2, çikolata dondurma 25, şişe bira 55 kuruştur. , Çalgı heyeline Hamiyet, Safiye, Mualli, Münir Nurettin gibi mem. İeketin tanınmış — sana da dahil oldulu zamsplerda: Çay, kahve, gazoz, Jimonata, çikolat, dondurma 40 kuruştur. Birinci sırıf yerlerde de mech ri olan tabiidet da İse, su ve ek. mekten başka birinci kapla çorba ve emsali ordövr; İkinci kapla: — balık İş üçüncü kapla: Pi- ek, sebze ve em dördünü. apla: Me, Mr pöslo ve salatalardan biri bulunan 4 kaptan müteşekkil tabildol için birinci yerlerde 75 kuruş azami ta- rile fiyahı tesbit edilmiştir. Eğer müessesede dajmi Encümen kara rınm İD uncu maddesinde tasrih olunan evsafla çalgı heyeti bulunur sa çalgı heyetinin çaldığı zomam larda tabildot Fiyatlarına yüzde 25 zam yapabilecöklerdir. Yani o ze” men tabildot ücreti 75 kuruş ye. rine 95 karış olarak ödenecektir. İKİNCİ SİNT YERLER Beyoğlu kuzasındu: Anadolu İç kili lokantası, Ağalar İokantesi, Hüsnütebiyat içkili lokantası, Ha tay içkili lokantası, Lâla lokantası, Güzel Anadolu lokantası, İzmir lokantası, o Mavi Köşe | iokentesı, Yordan içkili lokantası, kanlası, Yıldız birahanesi, Kadıköy kazasında: Küçük Moda Bomonti, Todori (Kalamış), Hatay lokantası, Fehmi Yokantaşı Küçük Madu bahçesi. PL. Paşa, ger büfesi, Beşiktaş kasasında: Teberrüs lo" kantası, Örtaköy Vitali, Peküdar kazasında: Kısıkh gr zinosu, Kısıklı bahçe gözlinosm, Kuzguncuk iskele gazinoso, Bağlar başi meydan garinosu, Çamlıca te. po gazinosu, Milliyedi gazinosu. Kakırköy kazasında: Asım gazi. nosu, Nuri gazinası, Şenlik gazino” su, Florşa Çamhe: Sarıyer kozasınde: Hünkâr suyu, Çırçır güzinesu, Yeniköy palas, Ne sip bey bağı, Mordos lokantası, Büyük Adada: Büyük Ada Mir to lokuntası, Petro Tokantası, İpsuts lokantası, Mihal lokantası, Ahmet Jokanlası. Heybet Adada: Kristal bahçesi” Çamlık bahçesi, Belediye bahçesi, Nizamettin Akay bahçesi, İskele. gsrİkosu, Hevbelinda Şefi gazinosu. Burgaz Adasında: Burgaz istavri #ürinosu, Teodos bahçesi, Paridis bahçesi, Öhannes o bahçesi, Aleko bahçesi, Yani bahçesi, Niko bah” çesi, Kınalı Adada: Yugırdıc bahçesi, Eminönü kazesinde:. Ege lokan tası Yukarıdaki yerler | belediyece &- kinel sınıfa ayrılmışlardır. Bura. da çalgısız zamanlarda: Çay, kahve, İlmonata, 7.5, çikolata dondurma 10 ter. Gelin heyeti İm de ve çal heyetinin manlardı Gay. kahee, limonala, Tokatlı Yeşilköy Asel Plaj Enrinosu, çaldığı za- Raror, 15. çeyiz eanl eki ve: EN , 'BDUun'üm Avrupada açlık | RuzWi Kahve ve çay yasak edilecek Ankaradaz verilen bir habere gö- re, memleketimize hariçten gel. ikte olan ve tlenret muvazsne * düşünülmektedir. Bu meyanda kahve ve gazino gi. bi umümi yerlerde çay ve kahve satışmın omenedilmesi tasavvuru Yapilan o tetkiler müspet belice verirse bu tasavvur bir ka- Tara bağlanacaktır. Gezino ve kah- #lerde kahve ve çay yerine şerbet, ayran, veye olunacaktır. Piş memiş kahve ve çay satan dükkân. lardan istiyen! ev ihtiyaçları 1- çin çay kahve satmalatilmeleri yine serbest olacaktır. Yapılan tetiriklere göre 1038 sa. resinda memleketimize 2.400.000 liralık çay ve kahve ithal ediler tir ki bugünkü te müvazene, mizde bu küçük bir rakam değildir. ZAN Trabzon nilfus memurluğundan | aldığım nüfus kâğıdımı sayi © tim. Yenisini çıkaracağımdan esiri. | sinin hükmü yoktur. Kadıköy Yeldeğirmen Tepe s0, kak 60 numurada Hacer çikolata dondurma 17,5 kuraşlur, Çalgı heyetine yukurıda isimleri sa. yuan memleketin tanınmış san'st körları da dahi? olduğu ramanlarda: Çay, kahve, gazoz, limonata, don” dürma 3D kuruştur. ÜÇÜNCÜ SINIF YERLER Lüks, birinef ve fiinef #mıf yerler de ismi bulanmıyın oObötün yerler Üçüncü #mi? olarak tespit edilmiştir. Buralarda çalgımz zarlanlarda; Çay, Cenyo lo. | kahve, geze, monsta 5, Çikolata, çaldığı zamanlarda: Çay, kahve, gazoz, Nlinonata 10, çi kolata, dondurma 12,5 kuruştur. Çalgı heyetine yukarda isimler geçenler gihi memleketin © tanımış sanntrinrı dahil olduğu zamanlar de: Çay, kahve, güzoz, Umonla, çi kolata, dondurma 20 kuruştur, RAKI ve DİĞER İÇKİ FİYATLARI Bundan başka Miks yerlerde: Ra- mın inhisar fiyatımız yüzde 170, ga raha yüzde 160, viskiyo yüzde 100, Birinci smıflarda: Rakım İnhisar #rtae Yüzde A0, yarata yüzde 190, sıniflarda; Ralıya Ooyözde si oi Ytide 80, Üçüncü smıflarda: Rakıya yüzün TS, şaraba yüzde 60, summedilecektir, Bu fiyatlara meze dahildir. Bülün et nıflarda çalgı olursa ayrıca yukarda” ki içkilerin zam: fiyatına tekrar yüz de 23 zammolunacak ve çalgı beye tlnde meşhur sanatkârların bulunma: w takdirinde yüzde Sözüm tarifenin diğer hüküraleri dairesinde yüzde yir mi beş sem yüzde kırka kadar çıka rüsbilecektir. Belediye, bü tarifeleri hazırlarken hükümetin az izpirtolu içkilerin rağ- bet bulması hakkindaki © prensipini güzinünde bilundurmuş O ve rakıdan Ziyade bira ve garatın ucuz olmasına dikkat etmiştir. Yukardaki içkilerden manda (imi kaydedilmemiş içkilerin tarifesi ser bentte, LÜZUMLU MALCMAT 1 — Her sınıf iokanta, gazino ve İ emasli yerlerde içki fiyatları meze Üs birlikte verilmek gertile tespit edir migtir. ? — Biltmum lokanta, gazino ve emss!i yerlerde yemek serbest reka bota terkedilmiştir. Ancak mbestese- lerin tanzim edecelderi yemek ücret tarieteri de mshan! kaymakamlık'a” rmca tasdik edilesektir. 3 — Tarkeler esas itibarile çalgısız olarak tahzim ve tasdik edilecektir. Müseseseler kozap pusulalarını çalgı sz. zamanlara mahsus tarife fiyat ları üzerinden tanzim — ve çalgı veya varyete bulundurduklarma göre bun- larm zam mifbetlerini hesap yekfmu” ba ilâve edeceklerdir. 4 — Yevmi geli maarafı 25 Hire dan aşağı olmıyan ve asgari 6 kişiliz heyet bulunduran yerler, tarifelerinde” ki yemek ve içki fiyatlarına yüzde 25 zam yapabilecektir, meselâ © birinci snf bir müesso; tarifesinde çar gimz zamanlar için tesbit edilmiş olun 87.5 kuruşluk rakı fiyatına çalgı bu- hundurduğu yamanlar da 67/45 kuruşun yide 25 4 Hâra edilehilecsletir, 5 — Varyete ve artist bulunduran yerler tarifelerine artist veya varyı- te Urupumun şöhret ve kıymetine göre yüzde 25 - yüzde 40 zam zam yapab ir. Bu zam yalnız içki ve yemekler içindir. Mesel: birinci #mıf bir yerde çalgısız zamanlar için şişe birs fiyatı «3 kuruş olarak tespit edilmiştir. Bu fiyata çalgı gammr olarak yüzde 25 ilhve ettiğimiz takdirde gişo bira fi yatı 00 kuruş olur. Mezkör müessese de varyela veya (sartlat de çalıştığı takdirde çalgılı fiyatım yüz de 25 - yüz de 40: 55 kuruşa zammedilir. © — Tariferin tasdikinde yüzde 10 gürsan hakkı hamile ayrı o bir kayıl tulundurulmıyacaktır. (Yani müşteri dan garsan paran (o alınmıyacaktır). 7 — Tarifelerin tasdikinde Nrtalerin taşlarafına milesselerin sınıf derece si yazılacıklır. BI tarifelerinde de ay” must olacaktır, İ bulunan müstemlekelerie ielâketi dolaşıyor Lundra 17 — İtalyanın idaresinde Almanya taratından İşgal olunan Holanda, Bel çika, Norveç ve bilhassa Polonya gi DI memleketlerde bu kış için DÜYUK bir ağlık tehlikesi © baggö Fübazika Hubeşistanda o raklınmat azlığından bağla ancak 4,5 aylık bir yiyecek vardr. Vaziyez Libyada da aynı bulunmaktadır, Diğer larsftan Narvaçe sevkedilna askerleri bile lâşe edecek o miktarda gıda maidesi Nörveçla yoktur. Bu k Ubarla Öde radyosu ikide bir halka vasit tagaddi gekilleri etrafında bza" bat vermekte ve kadınlar o iktmsöa haber İk e davet etmektedir. Danlmarkanın. bi- tin istihsal maddeleri o Almanyaya sevkedildiği için buradaki o halk da sıkıntı içindedir; ve vesikaya tabidir. Polonyaya gelince bu memleket bti- tün bütün diğerlerinden dabn müşkül bir vaziyete girmiştir. Buna (sebeb, bir defa kalkın kesif olmasıdır. Şim dye kadar Polonyuda bu sene oldur Bundan daha ferma bir rahsul senesi Mârle olunmamıştır. Amerikadan nir nan 8i milyon İngiliz iiralık buğday da bu sene ithal eğilemiyeceğine çö” re Avrupanın doğusundan (bstisına kadar yer alan memleketlerin, kışı, açlık içinde geçirecekleri şüphesizdir. ingiltereye taarruz İşinde Alman kumandanları arasında ihtilâf (Baştarafı 1 incide) rin bugünlerde kont Çinno ve bü- yük bir ihtimalle Molotofla görüş” mesi bekleniyor. Şimdiye kadar taarruzun yapıl, Mnsı lâzmgelirken vaki olan gö - dikme general Bravçiç ile general Kaytel arısında çkan bir ihtilâf tan ileri gelmiştir. Generr'lerin bi- ti İsarrurun muvaffak olacağına, diğeri muvaffakıyetsizlikir netice - leneceğine dair ropor vermiştir. Bu Hitleri tereddüde âüşürmüş, ve düşünmeğe sevketmiştin Bunun” ls beraber nihai kararı ton bir iki gün içinde yine Hitlerin vermesi beklenmektedir, Siyasi mahfelle . rin kanaatine göre Fhitler hu kara- r: bu ay içersinde verip tatbika geçmediği takdirde gelecek aylar için vermesine imkân yoktur. Za" ten Alman devlet relsi do bumu bildiği için Norveç3 100 bin asker sevkedildiği gibi birçok nakliye ge- milleri de Norveç Hmanlarında btk lemektedir. TAARRUZ HAREKETİ NASIL OLACAK? Newyork, 17 — Fütlerin hazırla” dığı taarruz hareketinin'yarından sonra başlıyacağı tahmin olunmak. tadır. Hareket moktabın 14 üne tas sad? ederek ve birleren tayyare" nin nde (hücum bot nakliye gemileri, Alman donanma» 8ı tarafından vaki olacaktır. Do * nanmanın Norveçin şimalinde gö. rüldüğü bildiriliyor. YA İNKİYAT, YA ÖLÜM! Zürih, 17 — Nev Zürher ga min Roma muhabirine gö- re, İngiltereye hücuma bay lamadan evvel, Roma —Ber- Mn mihveri ültimatum (mahi" yetinde son bir svih teklifi yapa” cak ve ba sulh teklifi Kont Çiya- nonun Berlin'e yapacağı yeni bir ziyareti takip eyliyecektir. içre gazetesinin Roma mu - habiri, bu haberi verdikten sonra sözlerine şöyle devam etmekte" dir; himaye Bu şayialar ile Gayda'nm Gier” nale D'italya'da çıkan bir maka- lesi arasında intibak mevcut bu- lunmaktadır. Gayda, bu makele sinde, İngilterenin ve muhekkak tahribi ile neticelene - cek harp şıklarından birini seçme si lârımgeldiğini yazmaktavdı. Al manyanın nihai zafere bir çok Nazi memleketlerinde kendisini göstermekte ve Nazi muharrirler, bu makalelerindee, Almanya ve İtalyanın Avrupaya hükmetmek hakkı üzerinde ısrar etmektedirler. Bu de Rusya hakkında hiçbir bahis yoktur, fakat Alman teksiblerine rağmen, Rus - Alman münase- betlerinde bit değişiklik bulundur Bu hakkında şaylalar deveran etmektedir, İsviçre hududuna ge Ten bitaraf yolcuların söyledik - lerine göre, Alman halkı, Alman- yanın İngilterenin işini bitirdik” ten sonra Rusya ile meşgul ola” cağı fikrindedir. P BİE FRANSIZ GENERALİNİN MÜTALEALARI Glerment Ferrand, 17 — Lo Journal gazetesinde İngütereye bir Alman ihraç hareketi imkânlarını tetkik eden generel Duval müstev- W için İngiliz kıyılarma ayak bas maAktaki zorluğu gözden geçirerek diyor ki: “İngiltere gibi silâhlı ve nakil vasrtaları müleemmel ve teşkilâtr bir memlekete derin bir surette nüfuz etmek için (Okarada mühim v6 İyi teçhizstit kıtanta malik ba- İunmak icab eder. Bu güretle nihayetsiz bir zincir hâsıl olmaktadır. Zira bu krtaata malik olabilmek için bunları Ibraç #debilmek, bunları ve bilhassa lü" İ zumlu olan malzemeyi ihraz edebil, mek için ise bu kılaatm daha ev- vel karada bulunması, yani hiç ol maas hisbi bir emniyet muntska- sının elde edilmesi icab etmekte - dir. Almanlar buna o ancak büyük bir meharetle muvaffak o'abilirler ki, hiç şüphesiz müstebafi değildir. Almanlar herhapgi bir suretle kö, fi bir ihraç bölgesi zaptedehildik - leri takdirde İngiltereye kaybol * muş nazariyle bakmak icap ede - cektir. Filhakika ben denize hâkim olan İngiliz filmi düşmanım geç * mesino bir kere mâri olemadıffı takdirde onun geçtikten sonra mii, sakala ve muvusalasına mâni ola- bileceğini zannetmiyorum. Holâsn bütün mesele Almanya * um İngiltereylo harbi karsdn ve havada bir hareket haline gatire- bilmesindedir. Bu, şimdiye kadar bildiğimiz ve tanıdığımız usullerle çok zor halledilebilir bir iştir. Fa" kat başka usuller tasavvur edil , mesi de imkânsız değildir, İTALYAN GAZETELERİNİN TEHNDİTLERİ Roma, 16 (4.4) — b. Jansı bildiriyor: Curnale Dllajya enzetesi, “son hesaplar,, başlığı altında yazdığı bir makalede, Cörçilin nutkunda İngilterenin kendini elddi surette tehdit altında görmediği . hakkın. daki iddiasını eerhetmektedir. Gazete, mühalliğalı bu nikbinli - Bin izhar edilmesine sebep olarak da Amerikaya yapmak İstenilen te, siri gösterinektedir, Amirallik lor. du Amerikadan yardım talep etmiş bulunmaktadır. Carusle Ditolya makalesine şöy. le devam elmekledir: Bütün Büyük Britanya impara » torlağu, pasifikten Hint denizine kadar tecrit edilmiş bulunduğu ci, hetle, İngiliz adasının inşesi git, #ikçe güçleşmektedir, Bunun İçin- dir ki, İngiliz milletinin de Çör. gilin bu nikbinliğine iştirek edip etmediğini sormak caizdir. Bu esnada, Almanya fle İtalya, Manş denizinde, Atlantikiç ve im- baratorluğun sair o noklalarında, İngillereye karşı katl ve nihal fa. arrüza hazırlanmakladır. İngiltere şu iki şıktan birini in, tibap etmek meeburiyetindedir: Ya Avrupanın kalkınma kuvve - tinin karşısında mutavaat etmek, veyahut, Çörçilin söylediği gibi nelerin değil, fakat günler ve sa- etlerin teşkil edeceği son derece çetin ve anudane bir harbe kat. Inarak. Almanya ve İtolya, diğer Avrupe milletlerinin gittikçe mütebariz bir surette İltihsk etmekte oldukları Avrupanın — yenileşme kudretini temsil ettiklerine kani bulunmak, tadırlar. Bu milletlerin bazıları da birkaç hafta evvel İngüterenin tarafında mevki almakta bulunan. lar idi. Çörçilin dünya menafliriden bah setmesi bağlur. Böyük Britanya sırf kendi egolzm ve İmparatorlu. Bunu mildafaa etmektedir. Silide Bir nazi komplosu mey- dana çıkarıldı VB Üçüncü deki | zetliğini KO Fakat demokf” gene Ruzwi ri retsiiği makamızf bir devre için işgei mamış olduğunu, yatağını ve Ki Tâyık herhangi diğef, mesini rica ettiğini Faxat, bu beynasii hiyettar mahaftl, fi büyük bir ekseriyeti! zetliği üzerinde 12r$f ve Şikago, 17 VAR ba birinci rey namzet öeçilmemi MÜ Farley, Garner ve zarmdan Veler tı reylerini Ruzvelt iç” male bahsinde g3; muştur, Manmafin 9 diye kadar henliz bi? Paris, 13 (A.A) “ Maliye nezaretisin tebliği mliitenkip Sef, tin berkuler ve © sandıkları yeniden Isrın geri çekilmesi P takyiller de kaldır” evrak, hazine razları faiz servisleri” tr. Çin hükü Birmanya me zünden İ protest0 Londra, 17 (A. # diplomatik muhariri tar Londra mi ar diğine güre, Çin BÖF, Kl gün akpom bs” giderek Birmanya den bazı egyalars kat tahdidler bal bulunmuşter. Çih büyük elgisi, umumi sulh müzabe, i ya yoluyla Çine esi mahiyette mal ve © her türlü tahdidin. tarafından, İngit© cemiyeti &zâsı sani ahhütlerine muha' mekte olduğunu direiştir. Lonâmda taberö" göre, İngiliz hükümeti Adil ve hakkaniyet” sulh temin eğecek laşmayı gözönünde Tondrada ti göre, İngiliz hüküm Adil ve hakkaniyot? sulh temin eğecek /, laşmayı gözününö?