7 Mart 1941 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

7 Mart 1941 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

MART — İML ————— — Kornelyanın . ; intikamı Rüyük hareketli zabıta romanı Medi, Bu işin felâketle neticele » “3 de Hâve etti, bu adam çok esra - Sözlerinin atrafı kırışıktı. Hat Ü İrhmzca bir kelime söyledi... — Fransızca mi? O halde ken- £ — Hayır, hayır. Ya bir İngiliz Yİ bir Amerikalı, Fransızca kul aa bakılırsa, Franszlar 8. tilda yaşadığına bir delidir. Btndin >> Bu, Makeveli alâkadar eder. A bu herif eereriin bir Kim. Yazan: OTWELL BİNNE rak ederseniz kardeşiniz her halde mörak etmez, değil mi? — Merak edeceğimden mi kor kuyorsunuz? Ne münssebet! Ben de gelirim, — Siz mi? Stefan hayretini giz. liyemedi: Enld devam ederek: — Evet; şaka yaptığımı zan” netmeyiniz, Ben de geleceğim! — Fakat nasil olur? 'Enid kararmı vermişti: — Hayır, geleceğim. Buna hiç kimse mâni olamaz, Böyle bir fır satı kaçıracağımı mi zannediyor - sunuz? Gorfild Ştefans gülerek: — Görüyorsunuz ya! Enid üMi. matomu verdi. Yaptığı bir çılgın lık, fakat... Stefan güldü: — Ben hiçbir mes'uliyet kabul rmda, Enid nöbet bekliyordu. Ne gekilde olursa olsun, mevcudiyeti haber verilen çete ile çarpışacak- tı, Gökte sy bulunduğu belde, or man zifiri karan''ktı,,, Pnid, orma. pm kenarda, bir heykel gibi se8- siz duruyordu. Arkasmda bir odun yığını var âr ve odun yığının srkasında ufak bir çukur, Rüzgâr yoktu. Her ta. raf derin bir sensizlik içindeydi, Uzaktan uzağa bir motör sesi * duyuldu. Enid yolun üzerinde yak- laşan iki projektör gördü, Gürültü yaklaştı... Bu bir yük kamyonu idi, Bu sırada ağaçların arasından ağt” beyi çıktı, Enide yaklaşarak: — Allah belâsmı versin! Bu ne gürültü böyle! Mezarlarından ölü. leri bile ayağa kaldıracak bir gü- rültü, Cümleyi bitirmesile motör sesi” nin kesilmesi bir oldu, Dikkat ke. silmişlerdi.. Enid ağabeysine şosenin öbür ta- rafındaki bir bahçeyi göstererek: — Orası Muksvelin oturduğu yer, deği mi? — Evet. Oral ı Cümleyi bitiremedi. Bir slk se” kötu takip etmişti. Parola ıslığından sonra çet bile duyulmuyordu. Bu sessizlik Enidi daha fazla heyecanlandırıyordu, — Siz Venedikliler hep (| böyle sehhar ve cazibeli mi olursunuz? dedi. Padişah bile kaçırdığı sev 347 kurban veren ve bir gazeleyi meşhur eden ölüm volkanı Bir gazetenin baş muharriri bu | yanar dağın ağzından 275 | metre derinl'ğe Volkanlar memleketi olan Ja, ponyada, hükümet merkezi Tok, yo şehrinin hemen karşısında. Oşima adası üzerinde bulunan Mihara , Yama yanardağı son zamanlarda büyük faaliyet e, mareleri göstermeğe başlamış. tir. Mukadde: bir dağ olan Miha, ra Yama yanardağı Japonyanm meşhur Fuşi Yama yanardağı ile beraber son yedi sene içinde en ziyade şöhret kazanmış olan bir volkandır. Bugün Japonyada yeniden fa, aliyete geçmeğe başlayan Miha, ra Yama yanardağının garip bir şöhreti vardır. Bir çok Japonlar bu dağa “İntihar dağı” demek. tedirler. Filhakika 1933 senesin, de şubat ayında mâdmazel Kiyo. to Matsumoto isminde Tokyolu bir genç kız nişanlısının kendi. sini terketmesinden müteessir olmuş ve çek garip bir intihar tarzı seçerek gidip kendisini Mihara Yama yanardağının ka, ranerinden içeriye atmıştı. Bu hâdise pek tabi! bütün Ja, ponyayı fevkalâde alâkadar et. miş ve ordan sonra bu volkana “İntihar yanardağı” ismi veril, miştir. Bu hidise sinirleri zayıf olan halka öyle tesir etmişti ki yedi sene zarfmda tam 347 kişi kendilerini bu volkanın ateş saç. içeriye attı, 1300 intihar namze, di de bu düşüncesiz hareketten mertlik sayıldığı bu Uzak Şark memleketinde madmazel Kiyoto Matsumoto tarafından icade, dilmiş olan yeni intihar şekli pek tahı. ki derhal büyük bir rağbet görmüş ve Kulaktan ku, lağa bütür Japonyaya yayıl, miş, Bı hâdise üzerine, Tokyoda intişar etmekte olan “Yomivri” ismindeki küçük bir gazete bu fırsatla tirajmı arttırmak yol larmı aradı. Bu hakikaten mü. kemmel bir fırsattı. Bütün /:. ponya bu intihar volkanı ile alâkadar oluyordu. Bunun üzeri, ne Yomivri gazetesi Mihara Yama volkanmın derinliklerine ilk inecek olana büyük bir ikra, miya vaadetti. (9) Harakiri kendi bıçağının üzerine atılıp karsı deşerek (Devamı var) #itihar şeklidir. ie/si iste)! “mek ies CASUS LUKREÇYA A e PYD LL DELİLİ Zar enik kadar inebiimişti Gazete volkana inmeğe teşeb. büs edeceklere kolaylık olmak üzere volkanm ağzma hir maka. fa tesisalı yaptırdı ve makara ile inip çıkan küçük bir araba vasıtasile volkans daha kolay * lk ve emniyetle İnilebilecekti Fakat bütün bu kolaylıklara rağ men günlerce ne bir gönüllü ne de bir gazete raportörü volkana inmeğe talip çıkmadı. Bu hal da. ha birkaç gü böyle devam eli. Halk Yomuvri gazetesini büyük bir alâka ile takip ediyor, vol - kana kimin ineceğini fevkalâde merak ediyordu, Yomuvri gaze tesi müthiş satılmağa başlanmış t.. Satış yükselmişti ama halk her gün volkana inecek gönü”'. nin kim olacağını gazete sü - tunlarında ariyor ve bulamayın. ca da sinirlenmeğe baştıyordu. gün geçtikçe vaziyet gazete a leyhine dönmeğe başlamıştı, Ne. redeyse halk bu oyuna isyan « decek ve aldatıldıklermı anlıya rak gazeteyi tamamen bıraka caklardı. Fakat işte tam bu sırada Yo. mivri gazetesi en #onsasyonel haberi yaptı; Gazetenin başmu - harriri müsyü İvata, Mihara Ya | ma dağına bizzat inecekti. Bu büyük bir fedakârlıktı. Ö lüm tehlikesini göze aimadan bu dağın kraterinden “içeriye in mümkün" olamazdı. O 22” man bazı rakip gazeteler Yomiv. ri başmuharririnin bu fedakâr lığmı çok tabil bir hal olarak nım mükâfat vaadettikleri büyük müsabakaya bizzat girmesi tabi. idir. Filhakika Mihara Yamay inmek her zaman için bir ölüm tehlikesi demektir ama, bu ölüm tehlikesi de müsyü İvota içir” tabiidir. Çünkü bugün ölümü gö. ze alarak dağa inen başmuhar * rir bu fedakârlığı yapmadığı tak dirde, gazetesi iflâs edecek ve © zaman çüresiz kalarak hayati» na son vermek arrusile Mihare Yamanın krâterinden kendini a. tacaktı. Bizce iki hareket »rasın. da büyük bir fark yoktur.” Başmuharrir vasiyetnamesini hazırladı, dostlarma veda etti bazı kimselere veda mektupları yazdı, dus etti, ve sonra gaz mas kesini taktı, oks'len tesisatın. güzelce . yerleştirdi ve makara'ı espet içinde volkanm krsterin den iceriv» sarktı... 135 metre kadar indiği zaman Başmuharrir diği bir gey ver demekti, (Böyle bir adamı valde sultanın idam et tirmeğe kalkışması, o Lukreçyarın kaçırılmasında valde sultanın par sağı olduğunu göstermez mi? — Çok doğru, Ben bunu hiç dü. Maamafih, bu esrar şünmemiştim. » ©ngiz vaka hakkında birçok şeyler bilenlerden biri de kilercibaşı Ki mil beydir. — O halde neden söylemiyor ? —Söylemeğe vakit bulamadı. - Birdenbire garip bir hastalığa tu" tuldu. Mütemadiyen uyuyor, As içiriyorlarmış gibi, öyle sersem ki.. — O halde tanburacıyı idam et- tirmek istiyen bu gizli eller, o 2x vallıyı da zehirlemişlerdir. Padişa, ba bu entrikalardan bahseden yok mu? — Kâmil bey söylemeğe hazır lanmıştı, Hastalandı.. Buna başka kimse cesaret edemez. — Sizin için yapılacak bir iş var öyleyse: kilercibaşıyı ayıltmak . —asıl ayıltmalı?.. ben bekim değilim ki. — A. bunun kolayı var: Eğer afyon bir gecer “Yırtırlmış şaheser, (Bu parçaları ihtimamla toplayınız) Büyük minabakamızı e 26 başindık. Bu aiimabıkanın adı “Yartalmey gabeser,,dir. Sdilmiş bu şaköseriü purçalarım topliyacak, aşmaz, ie ça parça edilmiş bu saheserin parçalarını tophyacak, biribirine uygun ye ve surette yapıştıracok ve meşhur tabloyu orlaya çıkararak emer alime 7 eseri olduğunu ve kangi müzede bulunduğunu ilk müsabakamızda yapdneni; şey bundan ibarettir. Biztün parçaların neşri tamamlandıktan sonra on beş gün içinde parçaları muntazam bir surette yapıştırarak vücude getirdiğiniz resmi, tablonun ressam nan adını ve tablonun hangi müzede bulunduğunu da yazarak üzerim de sarih isim ve adresiniz yazılı zarf içine koyacak ve zarfı başkası ta» vafından açılmıyacak şekilde mühürliyerek, & ncı noter Galip Bing le teslim edilmek üzere idarehenemize tevdi edecek ve mukabilinde idarehanemizdn sıra numarası taşıyan hir numara alacaksınız. Zarfların içine şimdiye kadan gazetemizin başlığı yanında neştedi. len ve 365 numaraya kadar da devam »decek olan kuponları koyma” ya lüzüm yokdur. Bunlar üç müsabaka bittikten ve müsabalınlarda kazanı dıktan sonra hediyeler alınmaya gelindiği and” gösterilecektir. Müsabakalarda kazanmış bulunan bır okuyucumuz bize bu kın bonları tam olarak veremezse bütün hakkım sayı edeceğini bilmeli ve bunları bedellerin ödemek istese dahi Jaydasız olduğumu bilmelidir. Büyük bir fırsat Geriye şaheser 81 parçadır. (81) parçaya ayrılan şaheserin parçaları biray içinde tamamen bitirii meye gayret edilecektir. , Hediyelerimiz Tertip edilecek üç münahakanm üçünü de balledenler şu hediyeleri ka- zanacaklardır: 1 — Ev | 16 töşrinievesi 1640 - 16 teşrinlevvel 1941 senesi içinde yapt rilacak ve ayda mütahazemi) olduğu kira ücretinden sapar takat lerte wünabakalarınızı doğru hallecrme verilecek, Müsabakaları Gez doğru aileden bir kişiden lazin oluma ursarındn kâtibindil huzurunda kur'a çekilecektir.) £ — 200 ira sakld, ÇEV kazunamıyanlar arasında yeniden (çekilecek kurada kazanacak bep kişiye teselli müküfatı, « karkar lira) $ — 20 rn | Teselli soüküfatmı KAZananıyanlar arasında çekilecek kur'ada kazanacak bir kişiye 20 Uralık perdesi almak saklan veren bir kart) 4 — 80 lira (20 tiralık perdesi almak baklcmı kasanamıyanlar ares da çekilecek kur'nda kazanacak Iki kişiye 15 er Trk perdesi almak hakkım öveo karkj 5 — Geri kalanlar arasında çekilecek kur'ada 5 kişiye birer senelik Haber abonesi 4 — Ger) walanlar arasında çekilecek bur'nda 5 kişiye alta aylık Minber abana Bir tavsive 1 — 81 parçayı biribirine yapıştırmaya elinizde en az on beş parça bü, $ — Parçaların uwaarlarmdan kasmaya başlamadan bans kalmos bir mukavvaya senkuiz olr kolayla yapıştırdıktan sonra kesiniz ve araştırmalı rınızi böylece müksvvays yapıştırılmış parçalarla yapımız ki sizi ince kâğıt kıvrılarak yaşırtmış olen. volkanın derinliklerine müthiş bir infilâk oldu, muhar. riri taşıyan sepeti havaya doğru kaldırdı ve her tarafı gaz sardı. Buna mukabil başmuharrir İva- ta inmeğe devam etti, 275 metre indiği zaman intihr edenerden birinin taşlar üzerinde parçalan- miş olan cesediyle karşılaştı. 410 metre indiği zaman da sepet büyük bir kaya parçası üzerine oturdu. Artık daha fazla inil, mesine imkân yoktu. Bu kaya- om Üzerinde yirmi dört saât ev- vel intihar etmiş olan on altı yaşındaki bir çocuğun hurdahaş olmuş vücudu yatıyordu. Volka, an derinliklerinden gürültüler gelmekte devam ediyor. Arasi kesilmiyen infilâklarla taşlar u, çuşuyor, her taraf sarsılıyordu. işin tehlikesi yazda bırakılmış keskin bir imo. neta veriniz Derhal aklı basma ge" lir. — Aman demevin.. Eğer o böy le bir limonata ile ayılabilirse, ben bü gece bu işi yaparım. — Kâmil hey dostunuzsa, ona bu iyiliği yapmalısmız! — Çok iyi dostumdur, oda pek sever. , — Fakat, bunu kimseye sezdir. memelisiniz? — Şüphesiz. şiiphesiz.. Ben 2p tal mıyım? yapacağım işi kimseye söyler miyim hiç? Cemal Çelebi artık bu bahisten — Haydi, bana vtadediniz. şe kerim! dedi * serbest o kaldığınız bir gece bir iki saat için bizim e ve gelecek misiniz? — Sze eve gelip ne Yyapaca rm? İşte, siz benim evime geldi niz.. İki komsu (samimiyetle ko. nuşuyoruz. Daha ne İstiyorsunuz arttığını ve oksijeninin de tü- kenmekte olduğunu görünce yu- kendisine ilk tedavi yapıldı ve muayenesini (o yapan doktor: “Tam zamanımda çıktı, daha on beş dakika içeride kalmış olsay.. dr, volkan ona felâket getire- cekti,, dedi. Fakat İvata'nm bu büyük tec- rübeyi selâmetle atlatmış olması hem kendisine hem gazetesine büyük bir saadet getirdi. Bir kaç gün sonra hemen her Japon Yomivri gazetesinin hu- (Lütfen Sayfam çeviriniz) tenden? Cemal Çelebi ağzını açmadan, Lukreçva ilâve etti: — Biraz önce siz de benden bu dostluğu İstememiş miydiniz? — İyi ama, *iz insanların ne ka çe bekler. Lütuf ve inayete ölçü © Tur mu? Bugün gülüşünüze hayrer olurum.. yarm güzel sesinizi duy” mak isterim. Öbürgün krvmrcık saç larınızı okşamak sevdasına düşe şerim, — Bu dostluk merdiveni o kada! için cen sıkıcı bir takım heveslere de kapılabilirsiniz! Şu halde bö dostluğu burada, bir kitap kapar gbi, kapamalıyız, çelebimi “Devamı ver) d Gkkmünüöm nel İh) diildi ln ani sezi gin anh Mönimekini in