25 Temmuz 1941 Tarihli Halkın Sesi Gazetesi Sayfa 4

25 Temmuz 1941 tarihli Halkın Sesi Gazetesi Sayfa 4

b ” MA ( SAMIFE 4) Devlet Demiryolları bilet ücretleri artacak — Münakalât Vekâleti ahvali hazira dola- yısile, işletme malzemesi fiyatlarının selmiş olmasıni nazarı itibare ağustos İ94l tarihinden yük- 15 alarak, itibaren devlet demiryollarında banliyö yolcu tarifeleriyle zahire tarifesi hariç olmak üzere, yolcu « ve eşya tarife ücretlerini artırmıya karar devlet demiryolları bekesine ait gidiş, - dönüş, nile ve talebe biletleriyle, halk ticaret biletletlerine ve bu arada Izmir fuar biletleri ücretlerine yüzdo beş nisbetinde zam yapılmaktadır. Bundan başka maden odun kömürü, kereste, cevherleri, canlı hayvan, her malzemesi, içilecek su, bira, tuz, kömürü, bilümum maden odun, türlü inşaat patates, taze meyva, sebze, balık, kuru üzüm, ineir, fındık, şeker ve pancar gini yiyecek eşya ile pamuk, yün, yapığı, boş çuval ve da ha bezi eşya nakiiyaına tenzili tarifeleri Mudanya - mahsus husu i Burs , Sam- un - Çarşamba ve E:zurum hudut ve ta- rife ücretlerine yüzde beş zam yi: pılmıştır. Mesa jeri mara ay tarifeleri tarda arttırılmakta de aynimik- Diğer tarsftan bsi mıntakalarda tatbik edilmekte bulunan ucuz tenezzüh treoleri biletlerine ilâveler yapılmıştır. —— gm “ Giresunda feci bir otomobil! kazası Girosun, (a.a) — Eevvelki bir komiser muavinin ölümü ve biri güu burada ağır, diğerleri hafif olmak üzere beş yolcunun yuralanmasiyle neticelenen bir zası olmuştur. ik Terfian Trabzon'a gitmekte otomobil ka- olan Talat Selçuk adında bir komiser muavini bindi- ği vapurun limanımızdaki tevakkufundan bilistifade burada bulunmakta olan akra- basını görmek için şehre çıkmıştır. Talat Selçuk, gecikme neticesi olarak içinde âilesinin de bulunduğu vapuru ka- çırdığını görünce vapura Tirebolu'da yetiş- mek için dığer beş yolcu ile bir otomobi- le sbinerek yola çıkmıştır. Otomobil Giresun'dan haraketinden son- ra buraya 21 kilometre mesafedeki köp- en uçmuş ve bu kaza neticesinde Talat Selçuk boğulmuş ve diğer yolcular da bi- ri ağır olmak üzere yaralanmışlardır. Ta- lat Selçuk'un cenözesi dün valinin ve dai- reler erkânı ile polis ve jandarma müfre- zelerinin iştirâbiyle kaldırılmıştır. ———o—— 146 Diplomat Erzurumdan Rusyaya geçti Erzurum (a.a) — Sovyet Rusyanın Al- manya, İtalya ve Macaristendaki elçilik er kânindan 146 kişilik bir kafile Erzuruma gelmiştir. Misafirler dünkü trenle iki sant ka- dar burada istirahat ettikten sonra otomo billerle Sarıkamışa doğru yollarına devam etmişlerdir. AADYO- TELGRAF HABERLE B. Raşit Ali Geylâni Erzurum ( a.a ) — Sabık Irak başvekili Raşit Ali Cey- lâni, dört kişilik maiyetiyle beraber otomobillerle şeâri- mize gelmiştir. Geceyi bura- du geçiren misafirler bügün- kü trenle Ankaröya hareket etmişierdir. Japon vapurunda bomba (varmış Vaşiogton, (a.a.) — Nev- york Herald Tribun gazete- sinin hükümet mahallerine atfcitiğı birh ber: göre Pa- kapslından geçmesi Vepurların dan birinde saatli bir bom- ba keşfedilwiştir. ———0 Lihyada şitkletli Kum fırtınaları devamediyor Kahire (a.n) — Libyada şiddetli kum fırtınaları de- vam ediyor. Bingazi limanı- na tayyarelerimiz (şiddetli bir bücum ederek bomba atmışlardır. vam menediler J.po“ Aitınr arkta Tiyatroda söz bir Allah hir nasıl temsil edildi Ankara Tiyatrosu #an'at- kârları “Söz bir Allah bir, operetini dün akşam misk gi- bi kokan çiçeklerle ve çağ- İıyan sularla süslü Altınpark- ta bin beş yüze yakın mü- nevver aile huzurunda tem- sil ettiler, Evvelâ muganniye Ses kraliçesi Bayan Dürdanenin prüzsüz ve eşsiz ilâhi sesile okuduğu şarkılarını dinliyen ora halkı kendisini sürekli bir surette alkışlamış, Ba- yen Dürdane sekiz defa sıh- neye çıkıp şarkı okumak mecburiyetinde kalmıştır. “Söz bir Allah bir, ope- ,reti nefis bir müzikle baş- lamış ve Şadan rolünde bü- yük sen'atkâr Bay Hayri Aksoy çok muvaffakiyet ka- zanmış ve kendisi halkin alkış tufanına mazhar olmuş- tar, Recep rolünde Bay Ad- nan Sert muvaffak olmuş Parkı (kahkaha (tufanına garketmiştir. Mehmed Ozan ve Huğüs Arsaygın da mu- vaffak olmuşlardır. San'atkârları tebrik ede- Vels'in Beyanatı Vaşington, 24 (a.a.) — Mister Sumner Vels bugün yaplığı beyanatta Japonyayı Fransız Hindiçinisine karşı! almış olduğu vaziyette mü- tecaviz olarak tavsif etmiş ve Jsponyanın bu memleke- te karşı yapacağı bir hare- ketii Amerikanın emn'yeti- ni tehdid edeceğini ve Uzak şarktaki Amerikan arazi- siyle meafastlerini tehlikeye maruz birakacağını ilâve et- miştir. Alman başkumandanı ve genel kurmay Pei si azil mi edildi? Londra (a.a) — Moskova radyosu Nevyorktan aldığı habere atfen Alman başku- mandanı Mareşal Kaytelin, Alman ilerleyişinin betaetin- tinden dolayı Şark cephesi harekât şefliğinden affedil- diğini bildirmektedir. iş Dobrucada .. .. paraşuütçüler yakalandı Sofya kai . — oğlak bir çok paraşütçüler tevkif edilmiştir. Bunlar Tuna üze- rinde bulunan köprüleri ber- hava etmek için geldikleri anlaşılmıştır. Bu paraşütçüler | çok iyi Rumence konuşmak- tadırlar. Uzak şarktaki hadisat Londra, (a.2.) — Ing re Uzak şarktaki tedi çok yakından takip etmek- tedir. Buralarda Japon kıta- ları bütün hazırlıklarını ik- mal etmiş bulunuyor. İrgil- tere ile Amerika daima te- mas halinde bulunmaktadır. Hırsızlık Kahramanlarda OMusta- fa oğlu Cefer öteden beri anam Şemsiye ile ayrı bu- lunduğu ve unasının evde bnlun adığı sırada içeri gi- rerek 3 parça kilimi calıp satarken yakalanmıştır. Alman mu Sitaraf mü hitlere söz fakiyetsizl Londra (a.a) — mubabiri Rus. #— tehassıslar Mosko78: rad, Kiyef bölgeleri" manlar kat'i bir İD yet elde ederek Rus lerini imhaya muvf mazsa Almanları9 kiyetsizliğine hük5* zin almak için benzin sarfiyatına | rülmektedir. in manda doklara hücun vermişler V€ cısı düşürm Bir dü bomba ger mıştır. DİZ*' 49019 ii 7 el gi vapura da ii etmiştir. Ü bava pupa ye bi rol gemisi”. ya da torpille” ii Milli piyango biletlerinizi iz (Saadet) Kişesinden alınız. karşın No, 864 rakkapı Polis Hasar Fabia ÖNDER Mele