20 Nisan 1939 Tarihli Her Ay Dergisi Sayfa 31

20 Nisan 1939 tarihli Her Ay Dergisi Sayfa 31

30 Her Ay yeni tedbirlerle doldurulması her iki küçük devlet için büyük bir ga- ile teşkil eder. Fransa harbiye nazırı Daladier ve hava nazırı Cot Londraya gi- derek İngiltere ile yeni bir askeri anlaşma yapmışlardır. Bu askeri anlaşma Almanya ile İtalya tarajından iyi karşılan- mamıştır. Her iki büyük devlet aralarındaki siyasi mesele ve pürüz- lerin hepsini inceden inceye müzakere edip halletmeğe ve bunun a- kabinde de askeri bir anlaşma yapmağa karar vermişlerdir. Askeri anlaşma Almanyanın umum müdajaa nazırı Mareşal Blomberg'in mayıs sonlarında komayd yapacağı seyahatinde İtalyanın umumi erkânı harbiyesi reisi Mareşal Badogilo ile görüşülerek kararlaştı- rılacaktır. VENEDİK MÜLÂKATI. — İtalya ile Almanya arasında en pü- rüzlü mühim mesele geçen temmuzda Almanya ile Avusturya ara- sında yapılan itilâfname ile iki Alman devleti arasındaki tabii mü- nasebatın tekrar tesis edilmiş olmasına rağmen yine Avusturya İş- leri idi. Almanya hariciye nazırı Baron Von Neuratih'ın Viyanaya yaptığı seyahat dahi Avusturyayı yine istiklâli ve selâmelini başka taraflarda ve Fransa ile Çekoslovakyada aramaktan menelmemişti. Avusturyanın bu iaallülü üzerine Almanya İtalyanın nezdinde A- »usturyayı yola getirmek için ciddi ieşebbüslerde bulunmağa sevk eder. Mösyö Musolini Avusturya başvekili Dr. Susnig'i Venediğe da- vet eder. Çok ciddi olan bu mülâkatlta İtalya Avusturyayı Almanya ile beraber hareket etmeğe icbar ve ikna eylemiştir. Avusturyanın bu suretle bağlanması İtalya ile Almanyanın siyasi ve askeri işlerde be- raberce yürümek için plânlar hazırlamalarına yol açar. ARNAVUTLUK VE İTALYAN — YUGOSLAV ANLAŞMASI, — Belgradda italya hariciye nazırı Kont Ciano ile Yugoslavya başve- kili ve hariciye nazırı Dr. Stoyadinoviç arasında imzalanan anlaş- ma iki memleketin yalnız orta Avrupadaki ve Adriyatik denizindeki kudutlarına ait değildi. İtalyanın müttefiki Arnavutluğun vaziyeti ve hudutları da bu anlaşmada mühim bir mevki tutmuştu. Yugos- lavya süjera kongresince tayin olunup şimdiye kadar kendisinin ta- nımamış olduğu Arnavutluğun Yugoslavya ile olan hudutlarını Bel- grad anlaşması ile kabul etmişti. Arnavutluğun istiklâline riayet €- dilmesi de iki tarafça da taahhüt edilmişti. Fakat bununla iş bitmiyordu. Arnavutluk hükümeti Yugoslav— yada Arnavutlarla meskün Kosova ile diğer yerlerin vaziyetini ka- bul etmemişti. Kosova komitesinin Makedonya ihtilâl komitesi ile birlikte Arnavutluğu üssül hareke yaparak fadliyette bulunmalarına Arnavutluk hükümeti göz yummamakta idi. İşte bunun önünü al- Gİ ki vi mi ei iğ Ea MİN Rİ —i ti Exo es 3S o irk