1 Mart 1932 Tarihli Kadro Dergisi Sayfa 5

1 Mart 1932 tarihli Kadro Dergisi Sayfa 5

Takılâhın ideolojlsi: İNKILÂP BİTTİ Mİ? $ŞEVKET SÜREYYA Ankara Radyosu konuşuyor: “Arkadaşlar ! “Arasıra inkılâbın bittiğinden ve her işin artık tâbit seyrine “bırakılması lâzımgeldiğinden bahsedenlere tasadüf olunur . “Bu görüş tenbel, yorgun ve cesareltsiz ruhların görüşüdür. “Biz, kaybettiğimiz zamanları - bizi beklemek niyetini izhar *etmeksizin süratle ilerliyen başka milletlerin peşinden - tabii “diye tavsif olunan mecrada salına salına yürümekle kaza- “namayız! “Biz, tedrici tekâmül kaidesini yolumuzun üstünde çiğneyerek “ve irfan yolunda tekâmülümüzü inkılâplar sürat ve şiddetiyle “yapmak, içtimat kanunlara yeni bir kanun ilâve etmek mec- buriyetindeyiz!,, (1) Ankara radyosu az konuşur. Fakat konuştuğu zaman iyi konuşur, Ankaranın hakıki sesi, Ankara radyosu iyi konuştu- ğu zaman duyulan sestir. Ankara radyosu iyi konuşunca verdiği sesler, hem hududumu- zun içinde, hem hududumuzun dışındaki hava mesafelerinde sert akisler yapar. Bu akisleri duyanların onlara karşı bitaraf kalmaları kabil değildir! Biten inkılâp, bittiğine inanılan inkılâptır. Bir inkılâp, biter mi? Bitebilir. Müdafaa ettiği bütün gayeler artık tâbit kaideler haline gelen; ahlâkını, hukukunu, sanatını yapan; tezatlarını ve reaksiyonlarını yenen, hulâsa getirdiği cemiyet şekilleri artık tabitleşen inleılâplar görülmüştür. Fakat, harpsonundaki cemiyet değişikliklerinden hiç biri için henliz son kaldelerini vermiş, kat'i nizamını bulmuş, artık durulmuş ve tabiileşmiştir, denilemez: () Halk Evi'nin açılma merasiminde Dr. M Galip Beyin söşlediği birnutuktan. 5