1 Şubat 1933 Tarihli Kadro Dergisi Sayfa 3

1 Şubat 1933 tarihli Kadro Dergisi Sayfa 3

KADRO, Faşist İtalya, buğday harbinin zafer rvakamlarını kara gömlekli- lerin genç yığınlarına birer bayrak gibi, birer ihtilâl kokardası gibi taşıitı. Sovyet Rusya, birinci beş yıllık plânın soluğu dinmeden ikinci bes yıllık plânın hamle hesabına geçti. Yeni Almanya, iktidara geçliği gün, radyolarının ağzdını dün- yaya çebirdi Ve sesin değiştiğini haykırdı. Biz ise, inkılâp aleyhine yürümek küstahlığını gösterenlerin har- yısına &vkaf müdürleri ve Zabetaibelediye memurları sevkedi yoruz. Aynı gün, Bursa münevterleri, mutlaka ya bir piyesin sahneye konulması, yahut da bir konserin tertibi ile meşguldü.. Gençlik mücsseselerini politikalastırmıyacazız diye, inkılap nes- line uslır ve kâmil bir çelebi terbiyesi vermekte olduğumuzun acaba farkında mıyız? İnkılap lözimgelen hassasiyetle kendini müdafaa etmek için ge- ne inkalâp sahibinin dava baştna yetişmesini bekledi. Gazt'nin Bursa'ya koşmağa mecbur oluşu, bizi, ancak, müteellim edecek bir ibretli hâdisedir. Ne kadar isterdik ki, Büyük Şef, hâdise yerine varmazdarı çok evvel, hâdiseden hiç bir eser kalmamış olsun. İsterdik ki, türbe- lerin dibinde, sadırvanların yalağında türeyen cıyanlar, Cüm- hirriyet memurlarının şahsında vejimin şerefini sokmağa çalışır- ken, taşkın bir Bursa gençliğinin şuurla reaksiyonu neticesinde, hampaları olan Tatarların, Arnavutların, Boşnakların mülevves davalarile berber süprüntü yığını gibi şehrin dışına, çoktan sü- rülmüş bulunstn. İsterdik. Kubilay düştüğü gün de ayni şeyleri istemedik mi? .Fakat, bü- tün bu istediğimiz şeylerin yapılabilmesi için inkılâp kuvvetle- rinin memleketin her noktasında, ayni akide birliği, ayni karar sertiliği ile hazır tutulması lâzım, Hazır tutulması için buna gö- 3