1 Haziran 1933 Tarihli Kadro Dergisi Sayfa 76

1 Haziran 1933 tarihli Kadro Dergisi Sayfa 76

Anası burada söylemiş. Görelim, Hanım, ne söoylemiş? Anası eyder; Oğul, oğul, ey okul! Dokuz ay dar karnımda götürdüğüm oğul! Dolma (21) beşiklerde biledüğüm (LA8S) uğul! ÖOn ay diyende dünya yüzüne ketürdüğüm oğul! Dolap dolap ağ südümü emzirdiğim oğul! Ağça burçlu hisarlarda tutulaydın oğul! Sası (29) dinli küfir elinde tutsak olaydın, oağul! Altın akça gücüne salnheni seni kurtaraydım, oğul! Yaman yere varmışsın, varabilmen! Dünya ş$irin, can aziz, canımı kıyabilmen! Bellü bilgil! Dedi: Anası dahi canın vermedi, Böyle diygeç Ascail geldi. Deli Dumrul'un canın almağa, Deli Dumrul eyder: Mere Azrall aman Tanrının birliğine yoktur güman Azrall eyder: — Mere deli kuvat, dahbi ne aman dilersin? Ak sakallı bauban yanına var- dın; can vermedi. Af bürcüklü anan yanına vardın can vermedi, Dahi kinı verse gerek? dedi, Deli Dumrul eyder: — Hasretim vardır. Buluşayım! dedi Azrail eyder: — Mere deli, hasretin kimdir?” Eyder: — Yat kızı halülim var, Ondan menim iki oğzlancığım var. Emanetim var, ısmarlarım onlara, Ondan sonra menim canım nlasın! dedi. Sürdü, helâlı vanına geldi, Eyder: — Bilir misin, neler oldu? Gök yürzünden al kanallı Azrail ucup geldi Ağça menini göğsümü basıp kondu. Tatlı menim canımı alur oldu. Buba- ma vardım, can vermedi. Anama vardım, can vermedi. Dünya şirin, can tatlı dediler. İmdi, Yüksek kara dağlarım Sana yaylak olsun. Sovak soövuk sularım Sana İiçet olsun, (27) #«Dolma beşikı 0 zamanın âdetinde en değerli başik cinsi olsa gerez! (28) <«Bilemek» çocuğu sarıp sarmalatnaklır. Muallim Klilisli Rifal Bey buna da belirsizlik işareti koymuş ise de, kadınlar urasında hülü buyğün bile bu 88z kullanılır. 1291 «Sası din> fena din, kölü nn manasınadır. 76