23 Eylül 1937 Tarihli Kurun Gazetesi Sayfa 9

23 Eylül 1937 tarihli Kurun Gazetesi Sayfa 9
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

na büyük A e reisliğinden, ) Hava Kurum larla a, gi rinde en ve birço! orum.” em bundan sonra ta . esi kabul edildi. zer kürsüye gelerek * Wi y ik siki ve ” Subarlar” rini İlkler ve Asy yy 39 anın her tarafı iyetin membal İn N göst iye kada! kaydetme: diği alâka temadi etmektedir... ilerden, lil reislerinden, € Ticar Öl â luk, Halksileğinden, Ki ve kültür, gesi ve spor teşek- zevattan her in af gelmektedir. aflarn > | Rusya ilim yı indan sonra profesör Yusuf Zi: Son arke” mevzu” Arkeolojik yeni ted- Subarlar nda elde edi- de arkeolojik amir neolitik ms- hi sya oldu- ekte ve & Pompelli” nini li, rize Hezofeld'i in Perse es işlerin ortaya Galası se- olmuştu N “Şal Ürda .şimd öyle bir in ne keki dn yetin orada vücut ı ve irani ani anasır âj Miladi ikinci Din yılında sörün- mekte olup bundan evvel İrand mede niyetine © ski tata Şetedilen İrandaki neolitik mede niyetin Orta AÂsyi sallı ve ürk medeniyeti olduğu rai — le İm büyükleri cen: dei n kurban edilri si âdeti İtibariyle bunları akitler den ziyade ee devirleri dar Orta Asya rkler n a: de bu si & 5 iş ol a nazaran T' vmine raptet- a doğrudur ve etnik itiba- riyle Subarlar hakikaten Türkle- i vmidirler. Çünkü türk- de çede su İâfzı suv sub $i — ine girer, binaen suar — kelimedir ve su kabilesi dır. , Bunlar da İtal Sasi ve körfe zinde in şehrini te- sis biF ine tmişler ve orada mühim medeniyet m ri mine ördünce la ii içtiler Bilin bir yp arın inbilülinden sonra Siir i Kafk ia götürmek lâzi e iş, va ra ra Eresömeriyen namı eril iyi Sınaatın bütün İran yi ind . çam olduğu görüldüğün- *üs 1 medeni hr ve İ : ta, *niyetini inkişaf ettirmek sı kç'le vücu oda: geri im ve Ms yö v İrt avent hafriyatı a sin 1 edeniyeti ye iş, ine mahlüt olarak bulunma- & ,Dâzaran 2 nci müddeti Mei süsün tek doludan iran Man bir halkı ekte yaylasına kadar tesirine E 2 i baru namı verm İ halan a âdetinin v vü e iskitlere n ie suretiyi e İndo Avrupa- 4 Nazi amak miirikiz gösterii- UZ a bulu; ALL bu a si, Tofesr Yusuf Ziya Özer n yaylası cu- z tabakal p i b ki e inci süs NE e p m görülen medeni- i ından ibare olduğu vE etle ilmiş radan istilâ genişledikçe amuda de genişlem'ş Bin naleyh Presümeriyen me- deniyai Subarların getirdiği e hakkuk ederse zo neolitik me: niyeti heri il barüz ettiğine şahit ola. Eğin! eni Yİ B. Yusı m sonra Oksford üniversitesi evrleriden Myres kürsüye geldi ve “İran. lenen ve beni İsrail ili” adlı tezini oku fesör söze türkçe başladı. Şile a ri nra tezin — a devar unanistan aras: da lina elsi ilmi, bir görüşle tahlil ve ei Tl e Vini m , luğunun ku manm mil- uşu letlerinden ikisinin, Yakin Yu- nanlıların tarihinde ir devir aç- tığmı, fakat ünlü teerihleki tesi- rin maküs istikamette olduğunu, Beni İsrailin İran | İni mparatorluğuna karşı sadık sie makabil, Yunanlı! ii m mücad, atını an- hi e Profe esör e İM sonra Beni İs” vailin sürgünden evvelki ve sonraki ayni manası» , Tarih kongresinin ie bulması a vaziyetlerini ve yeni Yahudiliği, diğer taraftan garbi Anadoludaki şehirleri İle Lidya Krallığını yi im” paratorluğunun muhtelif tip ve e arını — Kavimler, krallıklar, pazar siteleri ve mâbed sitelerini — tetkik vi Yunan rofesör Myres ve bunlardan bağ ka “tani teokrasisini, rahip hüki r ve cemaat münasebetlerini, b: dar lardaki kehanetin mahiyetini ve Yahi milin. karakterlerini, diğe ta raftan da Yunan site dev lerin ve uradaki » hak ve hüriyet mefhumlarını. hüriyet ve çarpışması İranın imtiyazlı pa leri uzun uzadıya izah etti, Abdülkadir inanın zi ez lak Myres'den sonra Türk Dil Babalı uzmanı ve Ankara Ta- rih, Dil rafya Fakültesi Türko- loji ali 3. Abdülkadir. İnan m 5 # Profesör Osten kürsüye geldi ve “Altayda Bazırık hafriyatında çıkarılan atların iyiye akım i Türkler defni merasimi an izahı” tezini okudu. Bay İnan Altaydaki rr dar ge latmda Milâddan önce üçüncü veya da Pl ül asra aid birçok $i iler bulun duğunu söyledikten sonra, bu meyan» da çümüllüğü gündenberi buz taba- kasr altı apa sağlam kalmış on at cesedi ille çıkarıldığını, bunla- rın hepi vi vi kuyrukları kesik e kul a ba; kir yas nişanlar milim çe Profesör bundan sonra bu Kazıya dair yazılan etüdlerin bu mezarı “Türk o tan bir kavme aid gibi Km . ba'buki tarihi malü nata çüncü asırdanberi bura- larda Türklerin yaşadığını ve mezar dan çıkarılan atların sayısının, nişan- larının, geyik kuğmklitizi ve hep- i ğunu söylemiştir. Âtatürk Profesör Afe'in “Kurultaya sinin de aygu oluşunun ancak Türk hetin, bugüne kadar yazılan etü tüdlerde tamamiyle ihmal e vi ii sma binaen, bitta bi angi ırka mensup olduğu keğkiyetinik doğru olarak anlaş muş ve yanlış adlar verilmiş bulundu” KÜR B. A Abdülkadir. İnan lu bakır devri adını verdiğimiz a kültür Şarki Anadolunun zen- vi menenleri me m MUŞ öylece çok midea r. Garba a yayılmış 7. al kültü- Alacahö Zira barada tarihi tesbit edilebi. len bir mühür bulunmuştur. Bu dev rin başlangıcı takribi İk 3200 yıldır. Ahlatlıbel ve Etiyokuşu ve tuları, Trova İl ile bu kültü şağı yukarı muasır okduklarin göz termiştir. Türk Tarih Kurumunun yaptır- seb eyh bela müş- iabeslerini meydana çıkar- r nadolu yüksek kültürü. e Garl Anadi spme hâkim oldu- rova ll deki hazinenin mey- dali Galilei m İçeri edilmiş oo or; çünkü ulunan eş- a pek mühim birkan Alena ki eşyanın tamamen aynidir. Mai tezi Profesör Osten'in tezinden sonra a on dakika yi ip verdi. else açıldığı vakıt k diye ns ve Girid ii işer müdürü profesör Marinatos geldi “İkinci bin yılda Giridadasr ve Girid Anadolu dünyası” mevzulu tezini 0- kudu. —ö z "dai sonra #ira)lu on yağli 8 — KURUN - İnal 21 günü aid 5 öl bir tezkereyi dinleyor. Anadolunun bir kültür ğunu anlattı. Anado hum, ii diğer adaları batı öüüğirimi “ileri sürd Giridlilerin ikinci bi il sahillerin. mı, y Profesü beşiği oldu unan kontinanı ve kd e ile irti- » Profesi ado ya bir tacadğn da Aka ari kur” muş oldukları am liye Anadolu li ile karabetine işaret etti ve sözünü şöy le bit irdi: eşeriyetin beşiği Asyadır. fakat rün beşiği Anadoludur.” demiş- kül öretesör Bittelin tezi Profesör Kurt Bittgi, e devrinde “Ada doluda ölü gömme âdet leri mevzulu tebliğini yaptı. Profesür ölü gömme âdetleri ni tetkik suretiyle Etile erin dini ve fikri vaziyetlerini izahı örmüştü. Tebliğ sal Zazköy hafriyatımda dis edilen bir tablettin Etilerde ölü göm- ek itibariyle ıştır. m sonra Sira ire Güter- hork'e geldi. Prof. Güterbock'ın ez Profesör Güterboek Etilerde Tarili yazıcılığı mevzulu Dir. 4 tez irat etmiş” tir. Etilerdeki miyet dereces a e sör tarihin ehemmiyetini ve milli şu- urun tarihi şunr. demek olduğunu ve bu SN iyii m. vi idare edi itabelerinde göze çarptığı gibi dai ma da ile "alâkalı olmadığını, Etiler” i tasvirlerinde eksi riyet sig dili fikri görün gü riheilik örneklerinin hiyeroğl s1 in yazılmış bulunmasına göre vE Etilere mahsus ve Mexi Mepe'ni ihniy: mah- sulü Pi KR tir. a — fesör daha sonra Etilerde tarih yazr cılığının ile inş geçerek bunun yıllık — Vistil dedilen mu edelere medhal, dual rın va başlan i yet hü aid tarih. yazıcılığnm Etleri diğer ka” va re temayüz ettirdiğini izah et- m işi Mütit Manse”in tezi 80 sel, Ege tarihinde Akalar Jesi mevzulu tezinde şimdiye kadar idd/a edildiği gibi Ak Yunanistan o — Cermen» a Asyadan Anadolu ür « bir kavim olduğunu tebürdir ile Yunanistandaki ar- (Lülfen sayfayı çeviriniz.) GR Az.

Bu sayıdan diğer sayfalar: