16 Ekim 1930 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

16 Ekim 1930 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

amit. ma an z Hataratı.. SM (Tercüme ve Iktibas hakkı mahfuzdur.) Hünkârın gazabı ! Mabeyinci Arif Beyle ikinci hazinedar nasıl gözden Arif Beyin eniştesi Rıza Paşa ile Ahmet Şevket Pa şanın haremi hümayunda bir hemşireleri vardı. İkinci hazi- nedar idi. Gerek Arif Beye mü- İnasebetleri ve gerek haremdeki 'bu hemşireleri münasebetile Ahmet Rıza ve Ahmet Şevket Paşalar bir aralık çok yüz bul- muşlardı. Cümlesi Padişahm ilüfat ve ihsanına müstağrak| solarak yaşarlardı. ' Günün birinde Arif Beyin ik bali hüsufa yüz tuttu. Bu es- mada Sultan Hamit ikinci hazi- medarı da Konyaya tebit etmiş- ti, Arif Beyi teveccühten düşü- ren ve ikinci hazinedarı Konya ya gönderten sebepleri bilmi- yorum; tahkik ve tamik etme- dim. rum: Bir gün Sadırazam Cevat Paşadan bir tezkere geldi. Sad: razam Paşabu tezkeresinde, mutaşavver olan bir istikraza| ait istizanma henüz cevap veril mediği halde Kırkkilise telgraf "hanesinden Avrupaya çekilen bir telgrafta bu istikrazın akti-i ne tarafı şahaneden müsaade buyrulduğu muharrer olduğunu bildiriyordu. Filhakika Sada- retten o istikraz için evvelce ibir istizan tezkeresi gelip arzo- lunmuş, fakat henüz iradesi çık mıştı. O tarihlerde istizan tlarını mabeyinciler okur, iradei seniyeleri yine onlar ge- tirirlerdi. Dairei kitabete hiçbir| iradei seniye tebliğ olunmadığı halde Kırkkilise telgrafhanesin, den “istikraza müsaade olun-| muştur,, yolunda bir telgraf çe- kilmesi filhakika şayanı dikkat idi. Cevat Paşanın bu ikinci tez keresini de huzuru hümayuna takdim ettim, Hünkâr beni hu- zura çağırdı ve istikraza ait ira- dei seniyeyi sabahleyin Arif Bey vasıtasile dairei kitabete gönderdiğini söyledi. Ben bit- tabi ademi malümat beyan et- tim. Arif Beyin bu iradei seni- eyi nezdinde alıkoyması ve #abıâliye tebliğ olunmadan ev vel hususi kanallarla Avrupa mehafili maliyesine malümat “erilmesi bir borsa spekülâsyo' nu için olduğuna şüphe yoktu. Sultan Hamit bundan pek sinir lendi; esasen ben huzura girer iken Arif Bey dairei hümayun- 'dan çıkıyordu. Siması korkunç bir halde idi, Kuvvetli bir tek- dir ve tevbih işittiği aşikâr i 'Bu tarihten sonra iradei seni- yelerin mabeyinciler vasıtasi- le gönderilmesi usulü lâğvedil- mişti, Arif Beyin mebdei idbarı bu olabilir; yahut bilmediğimi baş- ka sebepler teveccühten düşme sini intaç etmiş olmak muhte- mmeldir, Her halde Arif Bey ik- jpal sandalyesinden sukut etmiş ti. Sarayda teveccüh ve iltifat- tan mahrum kalmak bir an için de insana yüzlerce düşman ya Tatır, herkes onun aleyhine dö nerdi. Arif Beyin ikbalden su- kutu Ahmet Riza ve Ahmet Şevket Paşaları da fena halde sarsmıştı. O'tarihlerde parla- mağa başlıyan Çerkes Mehmet, Tatar Şakir ve Fehim Paşalar harekete geldiler, Artık Rıza ve Şevket Paşalar için ne dahilde, ne de hariçte bir istinatgâh kal mamıştı. Mehcur oldukları te- veccüh ve ikbalin avdetini hariç ten daha kolay temin edecekle ci zehabına düştükleri için mi, yoksa her taraftan saran düş- manlara karşı muhafazai nefis ve haysiyet edemiyeceklerini anladıkları için mi her nedense bir gün bu üç zat İstanbulu ter- xederek Parise kaçtılar, «Sultan Hamit ilk önce bun- dan çok telâş etti. Arif Bey gibi senelerce müd det sarayında ve en mahrem 5 muamelâtında bulunmuş bir za o tn Avrupada kalması ve kendi Ahmet Yalnız şu vak'ayı biliyo-! düşmüşlerdi ? veya teşriki mesai etmesi Hün kârı kuşkulandırıyordu. Arif Beyi İstanbula avdete ikna için bir hayli uğraşıldı; kendisinin gördüğü nimet ve iltifatlar, teveccüh ve ihsanlar hatırlatılarak ve bir şikâyeti varsa bunu doğrudan doğruya Zatı şahancye arzedebileceği İ-| zah olunarak giriştiği hatalı yoldan rücuü için nasihatler ve sevkeden sebepleri başka bir va- sıta ile Hünkâra yazmış old gundan bunların muhteviyatı meçhulüm kalmıştır. Esasen a-| ramızda ihtilâfı efkâr olduğundan ve Paristen yazdık larda benden şikâyet etmiş ol-| )ması da varidi hatır bulunduğun dan kendisi bu mektuplarını be- nim vasıtamla göndermediği gi- bi Hünkâr da bana (bunlardan bahsetmemişti. Hulâsa bir müddet sonra A- rif Bey avdete razı oldu ve geldi. Halinde bir pişmanlık görünü- yordu. Avdetinde huzura ilk ka| bul olunduğu gün ben de nezdi şahanede bulunuyordum. Salo- na girer girmez fartı tecssür- den yere düştü, baygınlık alâ- metleri gösterdi, o kadar ki z4- tı şahane de müteessir oldu ve yandaki hususi daireye girerek bizzat kolonya getirdi. Arif Bey bu tarihten sonra vazifesine kemafissabık gelir) giderdi; fakat işe karıştırılmaz dı ve nüfuzu yoktu. rildi, Arif Bey kendisini firara| mevcut | PERŞEMBE, VEL HARİCİ HABERLER.. Balkan konferansından sonra Aktedilecek Türk - Yunan misaki bütün Balkan memleketlerinde ehemmiyet ve alâka ile karşılanıyor Yeni devir Balkanlarda sükün ve emniyet AAtinada toplanan birinci Bal- kan konferansı işini bitirdi, da- ğıldı. Balkan konferansı yalnız Balkan memleketlerinde değil, Balkanların haricindeki Avrupa merkezlerinde de ehemmiyetle İkarşılandı. Birinci Balkan okonferansı Balkan memleketlerinin omüs- takbel münasebetleri noktai na- zarmdan az mühim bir adım at- mamıştır. Konferansın ruzna- mesi bu itibarla hayli mühim me saili ihtiva ediyordu. Bir taraf-| tan Balkan devletlerinin siyasi münasebatmı karşılıklı emniyet ve devamlı bir dostluk üzerine istinat ettirmek isterken bu si- yasi sahanm yani başında ikti sadi teşriki mesai için ne yapıl- mak — lâzım geldiği konuşul muş, sonra fikri sahada görül - mesi iktiza eden işler konuşul- muştur, konferansta bulunan al- tı memleketin - Türkiye, Yugos lavya, Bulgaristan, Arnavutluk 'unanistan ve Romanya - mü- rahhasları Balkan memleketleri ida devamlı bir suk ükün devri açmak için pek samimi hisler beslediklerini an- lattılar. Hulâsa birinci Balkan konferansı ileriye doğru atılan bir adım olmuştur. Her sene top lanacak olan konferans bundan sonraki mesaisi ile başlanan bu yolda ilerilenmiş olacaktır. Balkanlarda emniyet esasına Sultan Hamjdin hoşlanmadı- ğı şeylerden biri de Avrupaya! azimet için mezuniyet istemek idi. Bu kabil talepler birer su-| retle geçiştirilirdi. hattâ bazı ca-! zumı devlet bir arzu ve istidaları nım is'afında müşkülâta düştük- leri zaman mahtum beylerinin hastalık sebebile Avrupaya azi- metlerine müsaade olunmasını istirhamederler ve nev'ama ıvaz mahiyetinde de arzularını elde ederek mezuniyet talebinden vazgeçerlerdi, Bu, gülünç ve şa yanı esef bir yoldu; fakat ne ça reki ekseriya muvaffakıyete iysal ederdi. (Bitmedi) Etabli vesikaları rumlara veriliyor İstanbul, 15 A.A. — Tali mü badele komisyonundan tebliğ o- lunmuştur: k 1 — İstanbulda müteşekkil muhtelit mübadele tali komisyo nu elyevm İstanbul mmtakasın da ve Türk tabiiyetinde bulunan ve dosyeleri tali (o komisyonda İtetkik edilmekte olar Rum orto dokslara etabli vesikası vermek! le meşgul olmaktadır. Tali ko- misyon, bu faaliyetinde devam etmekle berâber vaziyetlerinin tetkiki için vaktile muhtelit ko- misyona istida vermiş olan -ve bu istidaları henüz bir oOkarara raptedilmemiş bulunan kimseler ie ellerinde tali komisyon tara- | fından verilen ve — birden 2000| numaraya kadar yeşil bir fiş bu-| lunanları mezkür vesikaları al- mak üzere Babrâlideki mülga hariciye nezareti . binasındaki | daireye 1930 Teşrinievvelinin 16 ncı gününden itibaren müra caat etmeğe davet eyler. 2 — Tali komisyon daireleri sabahleyin saat 9 dan 12 ye ve öğleden sonra 2 den 6 ya kadar açık bulunmaktadır. 3 — İstida sahiplerinin pasaport kıt; asında 6 fotograf ile hüviyetlerini/Türk tabiiyetinde bulunduklarını ve Rum Ortodoks mezhebine salik olduklarını ispata medar olacak vesikaları hamil © bulunmaları rica olunur. istinat eden devamlı bir dostluk tesisi için filiyat sahasında ne var? suali hatıra gelebilir. Fa- kat bu sualin cevabı pek de men fi değildir. Meselâ yakmda M. Venizelosun Ankarayı ziyareti le imzalanacak Türk - Yunan iki her hakle Balkanlar sul- hü için kıymetli olacaktır. Sofyada çıkan nim resmi “La Bulgarie” refikimiz Türk - Y» nan misakından bahsederken ez cümle diyor ki: “Ankarada aktedilecek mi- sak alâkadar hükümetler arasın ja gayretli müzakereleri icap et tirecektir, Bunun o kadar ehem- miyeti yoktu: Sofyalı refikimiz o Atinada toplanmış olan Balkan konferan sından bahsederken diyor ki: “Konferansın bize terdi- ği yollar şimdiye kadar tatbik edilen usullerden daha o ziyade teminat arzetmektedir. Çünkü bu yollar her şeyden evvel iti matsızlığı ve emniyetsizliği ida me eden mesailin müspet hat ça relerini aramağa müsait olmak faidesini ihtiva etmektedir.” e EE? Filistin ve ıngiltere KUDÜS, 15 A, A. — Müs- temlekât müsteşarı Dr. Shiels, Filistinde yapmakta olduğu de vir ve teftiş seyahatmı bitirece- ği sırada Nahalallaki o Yahudi cemaatini ziyaret etmiştir, Dr. Shiels, beyanı hoşamediye ge- lenlerin bazı temennilerine mu- kabele ettiği sırada musevilerin Filistine para kazanmağa değil, fakat milli bir mefküreyi tahak- kuk ettirmek için avdet ettikle- i pek âlâ takdir ettiğini söy- lemiş, İngiltere hükümetinin milli bir Yahudi yurdunun vü- cude gelmesine yardım hususun daki taahhüdünü müdrik bulun duğunu ve her hangi bir İngiliz hükümetinin bu taahüdünü mev cut güçlüklere rağmen yerine getireceğinden Yahudilerin €- min olabileceklerini sözlerine ilâve etmiştir. Avusturya sefareti müsteşarı Avusturyanın Ankara sefa- reti müsteşarı M.V, Hornbostel Avusturya hariciye nezaretinde 4 — Kayıt ve vesika 'itasma ait muameleler meccanen ifa O yeni bir vazifeye nakletmiştir. Halefi M.V. Bisehoft refil Almanyadaki “Çelik miğfer,, Almanyada son giinlerde ya- pılan nümayişler Avrupanın her tarafında nazarı dilckati cel betti. “Çelik miğferler,, denilen “Stahlhelm,, teşkilâtı geçit res mi yapıyor, intihabatta" büyük bir ekseriyet'kazanan milli 808 yalist Hitler firkası ile bu teş- kilât elele yürümektedir. “Times,, gâzetesi Almanya- da bu vaziyet devam ettikçe ha İrici ve dahili siyasetin mütees- İsir olacağını kaydederek Al manyayı bağlıyan muahedeyi İyırtıp atmaktan bahsedenlerin İ hariçte sebebiyet verdikleri en- dişeyi kaydederek ezcümle di- i halde, Brüning kabi- nesinin milli ıslahat için müşkü- lâtla çare bulduğu bir sırada ef- kârı umumiyenin dikkatini ahedenin tadili serabma çevir- mek pek felâket olur. Muhtaç olduğu sermayeyi el de etmek için daha uzun müd- det Almanya'nm tâbi olduğu harici âlem son Reichstag'n bütçe meselesini kavramaktaki acemiliği dolayısile sarsılmış- tı, Muahedeyi tanımamak gibi sözlerle bu vaziyet daha ciddi- leşir.,, “Times,, makalesine nihayet verirkeri ni Alman meclisi millisinde #kinci olarak en bü- yük bir ekseriyete malik oluve- ren gayri mes'ul bir ekalliyetin berekâtmden bereket versin bey nelmilel maliye âleminin müte- essir olmadığını kabul etmekle beraber bu harekâtm lâkayda- ne karşılandığını zannetmenin hata olacağını ilâve ediyor. M. Venizelos (Başı 1 inci sahifede) larak hareket edecek ve 28 teş- rinievvelde Ankarada buluna- caktır, Balkan konferansı delegelerimiz Selânikte ATİNA, 15 (Apo.) — Bal kan konferan murahhasası Sı İedilmiştir. Türk misafirlerinin emrine mihmandarlar tayin edil miştir, Türk-Yunan ticaret mu- ahedesi hazırlandı Ankaradan 'gelen malümata göre Yunanlılarla ticaret müza keratı esas itibarile bitmiş ad- dedilmektedir. Tarefeyn güm- rük tarifeleri tesbit olunmuş, i- ki memleket arasındaki ihracat ve ithalât nisbetlerinde © itilâf hâsıl olmuştur. Yalnız Yunanir lar Türk sahillerinde Yunanlı. larm balık avlamalarına müsa- ini istemişlerdir. Hü hiç bir devlete (bu hususta müsaade verilmediği i- çin bu talebi reddetmiştir. Bu. nun üzerine Yunanlılar Atina- dan talimat istemişlerdir. İkamet ve konsolosluk mu- âhedeleri de hazırlanmıştır. Atina sefirimiz Enis Bey M. Venizelosla beraber gelecek ve Atinada hazırlanmış olan ha- lem ve bitaraflik muahedesini de getirecektir. M. Venizelos Ankara harici- ye konağında bu dört muahede- yi imzalayacaktır. M. Venizelos için Ankara palasta mükellef bir daire hazırlanmaktadır. —0e— Belçika asabiyecisinin Tokatliyanda ziyafeti 7 Şehrimizde bulunan Belçika- li asabiye mutahassısı M. Tide- ka dün şehrimiz asabiye hasta- nesi mutahassıslarma Tokatli- yanda bir ziyafet vermiştir. yafet çok samimi olmuş, Maz| har Osman Bey profesöre müta- hassıslarnızı tanıttırmıştır. M. Tideka hucim 1.1. meli mahı | İngiliz-Rus Borçlar mes'elesi i müzakere ediliyor İngilterede amele fırkası ik- tidar mevkiine geldikten sonra ilk işi Sovyet Rusya hükümetile siyasi münasebatı iade (o etmel oldu. Fakat Rusya ile İngilterenin arasındaki en mühim bir mesele İmuallâkta bırakılmıştır: Borçlar jmeselesi.... Muallâkta kalan bü meselenin halli münasebatın ia- desinden sonraya birakılmıtır. Bir müddet evvel teşkil edi- İlen bir komisyon iki tarafın iş- tirakile bu meseleyi halle çalış- İmaktadır. Bu mesele uzun sür- İmedi değildir. Hâlâ da ne vakıt hfalledileceği kat'i surette kesti rilemiyor. Yalnız bugün mevcut İolan bir vaziyet varsa o da mü- İzakeratın devam ettiğidir. LONDRA, 14 A.A. — İngi- liz - Sovyet borçlar ve metali- bat muhtelit komisyonu tarafın dan neşredilmiş olan tebliğ, Rus İlar tarafından © millileştirilmiş olan İngiliz emval ve emlâkinin tavizi hakkındaki muhtelif meta libat ve İngilterenin elinde bu- lunmakta olan Rus esham ve bo- noları ile diğer hurusi borçlar hakkımdaki taleplerle iştigal ey- lemek üzere dört tali komisyon tayin edilmiş olduğunu bildir- mektedir. İngilterenin, Rusya- daki dahili harplere müdahale letmesi yüzünden mütevellit za- İyiatm tavizi hakkında (o Ruslar İtarafından sededilen metaliba- tı tetkik ve bunlarla İştigal ey- lemek üzere bir beşinci tali ko- misyonun teşkili de ileri sürül- mektedir, smail Hakkı Bey (Başı 1 inci sahitede) nun emanetinin yapacağı bir şey yok bar. Bu gibi hususatla meşgul olabi- lecek teşekkül divamdır,p. İ. Hakkı B.in bir mektubu İsmail Hakkı B. dün gazetemize intişar eden Reşit Galip B. in maka- lesi üzerine gazetemize bir mektup göndermiştir. Bu nevi | neşriyatta | | daima en kolay cevap vermek tarzını teşkil eden bu mektubu yeni bir nü- mune ve misal olmak üzere © aynen dercediyoruz: Muhterem Meb'us Reşit Galip Beyefendi Muhterem efndim Milliyetin dünkü nushasnda “Yarın"da intişar eden bir maka lem münasebetile yazdığınız ya zıları okudum. o Hükümlerim- le hiç bir alâkası olmayan bu yazınıza ve suallerinize cevap vermeğe lüzum görmediğimi atz ve hürmetlerimi teyit ede- rim efendim. Müderris İsmail Hakkı e İtalya sefiri İtalya sefiri Baron Aloizi dün Ankaradan şehrimize gelmiştir. İtalya sefareti müsteşarı M. Kuk dün ekspresle £ şehrimize gelmiştir. Bulgar kıralının izdivacı ROMA, 14 — Bulgaristan kıralı Boris ile İtalyan prenses Jeanne 25 teşrinievvelde izdivaç edeceklerdir. alamama mağza Mektepliler müsabakası hafta başlamıştır. Gazetemizde çıka den en mühimmini seçip cu- martesi akşmına kadar mü. sabaka memurluğuna gönde- riniz. Neticeler pazar günü Devlet Banka sı tesis-heyeti | faaliyete geçiyor ANKARA, 15 (telefonla) —| Devlet Bankası tesis heyeti on beş güne kadar faaliyete gi cektir. Intihabat nerelerde bitti ? ANKARA, 15 A.A. — Kon- ya, Şarki Karaağaç, Ordu, Çor- lu, Sındırgı, Karamürsel Yaya- köy, Bumova, Erzincan beledi- ye intihabatı bitmiş C. H. E. «ı namzetleri kahir bir ekseriyetle intihap edilmişlerdir. Burnovada da kazandık İZMİR, 15 A.A. — Bumova İzmirde incir, ü İZMİR, 15 A, A, — Bugün 18 kuruştan 42 kuruşa kadar 2772 çuval üzüm ve 10 kuruştan 40 kuruşa kadar 1546 çuval in- cir satılmıştır. Şehirimiz ticaret odası üzüm ve incirlerimizin vaziyeti ticari- yeleri hakkında bir rapor neşret miştir. Bu sene mevsim iptida- | smdan 15 teşrinievvel akşamına | kadar İzmir borsasnda19541348 | kilo üzüm satılmıştır. Geçen se- ne ayni tarihte 30221718 ve ev- velki sene ayni tarihlerde 23, 101,200 kilo satılmıştı. Son haf- ta satış fiyati aliyülâlâ 45 ve âlâ 38-43,5 ve birinci 33-37,5 ve i- kinci27-32,5 ve üçüncü 22-26,75 ve karaboce 14-21,5 kısruştur. Mevsim iptidasından 15 teş- rinievvel tarihine kadar muhte- lif memleketlere vaki üzüm ihra Catırmız şudur: Almanya ve şimali Avrupaya 8257560, İngiltereye 3306408 ve Fransaya 191052 ve Ameri- kaya 400974 ve İtalyaya 3,011, 973 ve Mısıra 19,260 ve muhte- Paris borsası ve İzvesti- yanın neşriyatı MOSKOVA, 14 A.A. — İz İvestiya gazetesi Paris borsa. ve piyasasmın vaziyeti hakkında intişar eden tebliğleri mevzuu bahsederek diyor ki: * “Sovyet dumpingi hakkında mahiyeti bugün burjova siyaset adamları ve matbuat tarafından da teyit olunmaktadır, Diğer ta- raftan Times gazetesinde İnti- şar eden mektup Fransanmn öte- 'denberi buğday piyasasında yap tığı dumpingi hatırlatmaktadır. Fransa hükümeti Fransadan ih- raç olunacak buğdayın her to. nuna tahsis ettiği dört beş mil- yon isterling primin dumping telâkki edemiyeceğini katiyyen iddia eyliyemez. Fransız buğda- yının İngilterede Fransadan da- ha ucuz satılmasının klâsik bir dumping olduğunu Fransızlar inkâr edemezler. Fransız piyasa larında Sovyet buğdayı 120-125 şilinge © satıldığı halde Tuna memleketlerinin buğdayı 112 şilinge satılmaktadır. Polonya hükümetinin dumpingi de her- kesce malümdur. Bizzat pilsuds- kinin dediği gibi Lehistan hazi- nesi bir sene zarfında buğday ihracatında prim olarak 40 mil- yon zeloti sarfetmiştir.” t gazctesi Sovyet dum; masallarının munha- sıran Fransa maksatlarını gizle- İmek için uydurulduğunu ilâve Jetmektedir. Manakoda iflâs PARİS, i5 A. A. — Matin gazetesinin Nice'ten aldığı bir habere göre Monako emlâk ban- kası tediyatını tatil etmiştir. Bu iflâs neticesi olarak 20 milyon kadar bir paranın mahvolduğu söyleniyor. Tahvilât hamilleri Banka a- leyhine dolandırıcılık davası aç- mışlardır. ! | İngiliz hava nazırı LONDRA, 14 A.A. —R-101 felâketinde telef o olmuş olan Lort Thomson'un yerine hava işleri nezaretine Lort Amulrce tayin edilmiştir, Eski ismi Sir William Mac- kenzie olan Lort Amulree, ma- ruf bir hakemdir. 1919 senesin- de 1926 senesine ortaya atılan haberlerin yalanı | İbelediye intihabr bugün hit İbulmuştur, Cümhuriyet. H Fırkası namzetleri ekseriyi kazanmışlardır. Muğlada intihap temf olundu MUGLA, I4A.A,—B diye intihabatı temdit edildi tir, züm ihracatımız lif memleketlere 1566 kilodü Geçen sene ayni tarihte al memleketlere — ihracatımız 434,259 kilo idi. Bu sene mevsim iptida$ dan 14 teşrinievvel tarihine İ dar İzmir borsasında 139012 kilo incir satılmıştır. Geçen ne ayni tarihlerde 15223968 evvvelki sene ise 17703791 & idi, Son hafta zarfında satış fi) ti şudur: Süzme: 27-45 ve eli me: 16-30 ve pacal: 8-24 ve $ turel 7-11 ve hurda 5 ve mufi Tif 23,5 tan 24 kuruşa kadari Mevsim iptidasından 14 € rinievvel tarihine kadar ihrat temiz: Almanyaya ve şimali Avru ya 3101581 ve İngiltereye: 471,428 ve Amerikaya 30034 ve Fransaya: 182795 ve İtalf ya 1456511 ve Avusturalyaj 490185 ve muhtelif memlekel re 56120 kilodur. Geçen sene! miktar 18660070 kilo idi. m — ——— Brezilya “htilâli NEVYORK, 14 A.A, — zilyadan gelen haberler, iki sım tarafın bilhassa Parana- opaulo hududunda ve Minasğ raesin cenubu garbisinde gidi muharebelere tutuşmuş oldı rını bildirmektedir. Muhtelif haberlere naz: asiler Minasgeraesten tardedil mişler ve Paranada muvaffak yetsizliklere uğramışlardır. küret tarafmdan neşredilen tebliğde asilerin Bellog (o Hol zonte'yi terketmiş ( oldukla! bildirmektedir. Asiler de - S: paulo ve Parana arazisinde takım muvaffakiyetler kaz muş olduklarını, Saopaulo kuvvetlerini Çuatigua yakını da mağlüp etmiş olduklarmı hükümet kıtaatının mühimr İmitralyözler v tar olmak suretile ric'ate bur edilmiş oldukları bildi: tedirler. Birçok İtalyanlar, asilerin rafında bulunmakta ve bir baldi kıtası teşkil etmektediri LONDRA, 14 A.A. — ciye nezareti Brezilya hil tinin asilerin elinde bul bütün limanların Pernanbukj dahil olduğu halde münakal kapalı olduğunu ilân etmiş bi lunduğunu ve hiç bir gemi oralara uğramasını arzu eti ğini bildirmektedir. Asiler püskürtülmüş Rio de Janeiro, A.A. — (İ mi) Müttehit hükümetler ki atı Minageraes cebhesinde İl İHareketlerine devam etmek Bu kıtaalar o Saopolo - Pari hududu üzerinde asiler taraf dan yapılan hücumları püsi müşlerdir, indistanda tevkifat BOMBAY, A.A. — Bo kongresi komitesinin idare kezinde ve gayri kanuni cent lerle alâkadar teşkilâta ait çok binalarda kuvvetli bir Pİ müfrezesi tarafından bu 98 saat 5 te yapılan taharriyat ticesinde 125 kişi tevkif edil ve bu merkezler kapatılms3) Askeri kuvvetler her ihti karşı hazır bulunmaktadır. tiklâl taraftarlarının i Bombay gençleri bir'iğ si M. Nariman, tevkif !